Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Häiritseekö lasten kitinä lentokoneessa?"

Vierailija
07.11.2008 |

Masentavaa luettavaa tuo Iltasanomien keskustelu.

95% ihmisistä pitää lapsiperheitä tosi rasittavina lentokoneessa ja yleensäkin julkisilla paikoilla. Mielipiteistä huokuu lapsiviha. Se tuntuu olevan nyt jotenkin muodikasta.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on oikeus valita mieluiset paikat! Jos sinä lapsiesi kanssa jäät jalkoihin niin odota ja mene viimeisenä!

Minä en ainakaan halua jäädä viimeiseksi ja saada jonkun käytäväpaikan. Ja jos sinulle ei tuo sovi että paikat valitaan itse lentokoneessa, niin valitse sellainen lento jolle voi paikan varata jo etukäteen. Ei kenelläkään muulla matkustajalla ole mikään velvollisuus auttaa sinua ja lapsiasi! Miksi lähdet ryysikseen jos et siellä pärjää

Vierailija
82/101 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vissiin lennellyt paljonkin... ;D

normikäytäntö katsos on yleensä lentokoneissa ja kentillä, että lapsiperheet päästetään aina ensin lennoille sisään koneeseen, varsinkin niille joilla ei ole etukäteen määrättyjä paikkoja.

mutta jostain syystä tämä ei ihan aina toteudu pienillä suomen reittilennoilla joilla paikat saa valita itse,

ja silloin päästetään lapset vanhemman kanssa ensin juuri siksi että he nyt ainakin saisivat valita viereiset paikat keskenään. muuten joutuu huonolla tuurilla jälkikäteen lentoemot järjestelemään uudelleen istujat, koska on laitonta laittaa pieniä lapsia matkustamaan ilman huoltajan valvontaa.

eikä se kone kyllä lähde yhtään sen aikaisemmin ryysi ne aikuiset ensin tai ei, voipi lähtö vaan venyä jos joudutaan lopuksi järjestelemään uudestaan paikkoja niin että lapset saa istua huoltajansa vieressä, vai et kai sä niitä mun muksuja siihen sun viereen halua koko matkakaksi?

ja hei, suuri paljastus; myös minä olen maksanut niistä minun ja lasteni lentolipuista ja paikoista!!!

en kai mä nyt jumalauta niitä ilmaiseksi saa!

kovin on umpikatseista porukkaa siellä suomessa nykyään näköjään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vissiin lennellyt paljonkin... ;D

normikäytäntö katsos on yleensä lentokoneissa ja kentillä, että lapsiperheet päästetään aina ensin lennoille sisään koneeseen, varsinkin niille joilla ei ole etukäteen määrättyjä paikkoja.

mutta jostain syystä tämä ei ihan aina toteudu pienillä suomen reittilennoilla joilla paikat saa valita itse,

ja silloin päästetään lapset vanhemman kanssa ensin juuri siksi että he nyt ainakin saisivat valita viereiset paikat keskenään. muuten joutuu huonolla tuurilla jälkikäteen lentoemot järjestelemään uudelleen istujat, koska on laitonta laittaa pieniä lapsia matkustamaan ilman huoltajan valvontaa.

eikä se kone kyllä lähde yhtään sen aikaisemmin ryysi ne aikuiset ensin tai ei, voipi lähtö vaan venyä jos joudutaan lopuksi järjestelemään uudestaan paikkoja niin että lapset saa istua huoltajansa vieressä, vai et kai sä niitä mun muksuja siihen sun viereen halua koko matkakaksi?

ja hei, suuri paljastus; myös minä olen maksanut niistä minun ja lasteni lentolipuista ja paikoista!!!

en kai mä nyt jumalauta niitä ilmaiseksi saa!

kovin on umpikatseista porukkaa siellä suomessa nykyään näköjään...

Vierailija
84/101 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkansa, sille ei voi sitten mitään jos et sinä ehdi huutavine kakaroinesi lentokoneeseen ensimmäisenä!

Vierailija
85/101 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tosissaan on ihmisiä, jotka ei lomaile kun jossain kämäisissä kotimaan kohteissa siitä syystä, ettei pienten lasten kanssa voi lentää! Voi jeesus. Näitä juntteja on kyllä Suomi pullollaan. Ja sitten kauhistellaan, kun joku kertoo että oli niiiin vaikeeta ja juu, ei me kyllä ainakaan. Ettepä paljon sitten maailmasta näe ja lapsistanne tulee varmaan ihan yhtä kapeakatseisia kuin tekin.

Meillä on reissattu aina, oli lapset minkä ikäisiä tahansa. 2-3 krt vuodessa käydään ulkomailla ja väitän, että lapseni ovat saaneet näistä lomista todella paljon irti. En tosiaan olisi jättänyt kaikkea tätä kokematta ja tarjoamatta lapsilleni siitä syystä, että jos joku lennolla mulkoilee kun lapsi itkee.

Vierailija
86/101 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se vieraan ihmisen pienikin huomio voi olla pelastus. Siskoni (5 lasta) oli lomalennolla tulossa Kanarialta. Viereisessa penkissa istui perhe, jonka pikkutytolla oli vaan huono paiva. Aiti ei saanut lasta rauhoittumaan millaan. Siskoni meni hetkeksi juttelemaan tytolle tyyliin "voi mika sua tanaan harmittaa".... ja harmitus loppui siihen.

Ja, talla EN tarkoita, etta ko. tyton aiti olisi huono aiti. Itsekin olen huomannut, etta kun vieras ihminen kiinnittaa huomion muualle, niin harmituksen aihe unohtuu lapselta hyvin nopeasti.

Vierailija
87/101 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meisdan lapset istuu aitin vieressa natisti eika huua eika muutakaan .. ne osaa jotenkin automaattisesti kunnioittaa lentokoneella matkustavia .. :o

Vierailija
88/101 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikkei paikkoja etukäteen olekaan jaettu.

Lennän itse paljon sekä työkseni että vapaa-ajalla (nyt kun asun ulkomailla) ja se, häiritseekö lasten melske ja kitinä, on kyllä ainakin omalta osaltani ihan suorassa suhteessa omaan elämäntilanteeseeni. Nuorena perheettömänä lasten kitinä häiritsi. Kun itsellä oli pienet lapset, ne eivät ylläri ylläri häirinneet mitenkään. Ja nyt taas vanhempana, kun omat vekarat on jo teinejä, koliikkivauvan parku käy taas korviin. Etenkin, jos on työreissulla ja koneessa pitäisi saada tehtyä töitä tai nukuttua.

Onneksi on korvatulppia ja kuulokkeita, joiden kautta saa tuupattua "hiljaisuutta" korviin.

Vierailija
89/101 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
90/101 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsettomia tuttuja, osa niitä jotka eivät monen vuoden yrittämisestä huolimatta ole lasta saaneet. Heitä tuntuu häiritsevän. Oli sitten meillä kylässä, bussissa, lentokoneessa, missä tahansa yleisillä paikoilla.

Mistä lie sitten johtuu?

Vierailija
91/101 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on keksitty!!

Vierailija
92/101 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ärsytä, kuin jos joku potkii penkin selkänojaa piiiiitkään ja haaaartaaasti. Sellaisesta voisi vaikka ärsyyntyä. Muuten lapset ovat lapsia.

Vierailija
93/101 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtoi olla paljon närkästyineitä ja mulkoilevia kanssamatkustajia kun joku nyt vielä päätti lähteä oikein kaukolennolle synnyttämään ;DDD

kamalaa huutoa ja parkumista...

Vierailija
94/101 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtoi olla paljon närkästyineitä ja mulkoilevia kanssamatkustajia kun joku nyt vielä päätti lähteä oikein kaukolennolle synnyttämään ;DDD

kamalaa huutoa ja parkumista...

Vierailija
95/101 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan paljon myös työssäni ja 99% työmatkustavista haluaa sen käytäväpaikan...:)

Ja oletko miettinyt sitä, että joskus olisi rikkaus antaa toisen valita. Ei lentokoneessa nyt ole niin oleellista, missä istuu. Erityisesti kun noi itsevalittavat paikat on lähinnä kotimaan lyhyillä lennoilla. Mutta kun koko maailma pyörii oman navan ympärillä.

Semmoinen juttu vielä tuli mieleen, että turhaan rynnit tuollaisissa tilanteissa. Lentoemot voi pyytää vaihtamaan kuitenkin paikkaa, jotta ne lapsiperheet saa istua yhdessä vai haluatko mielummin ottaa 3-vuotiaan niskoillesi lennon ajaksi, kun äiskä istuu toisella puolen konetta?

heillä on oikeus valita mieluiset paikat! Jos sinä lapsiesi kanssa jäät jalkoihin niin odota ja mene viimeisenä!

Minä en ainakaan halua jäädä viimeiseksi ja saada jonkun käytäväpaikan. Ja jos sinulle ei tuo sovi että paikat valitaan itse lentokoneessa, niin valitse sellainen lento jolle voi paikan varata jo etukäteen. Ei kenelläkään muulla matkustajalla ole mikään velvollisuus auttaa sinua ja lapsiasi! Miksi lähdet ryysikseen jos et siellä pärjää

Vierailija
96/101 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se häiritsee.

Vierailija
97/101 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee ja kerran heitin yhden kakaran ovesta pihalle kesken lennon.

Vierailija
98/101 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri matkalla, 5 tunnin lennot suuntaansa. Menomatkalla 3 sylilasta, ei kitinää. Paluulennolla 1 vauva ja 2 taaperoa, ei kitinää.

En käytä koskaan halpalentoja enkä lentoja turistikohteisiin.

Vierailija
99/101 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! 11 vuotta vanha ketju, ja aina yhä tätä päivää

Vierailija
100/101 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- - kone oli pullollaan suomalaisia insinöörejä. - - - niinpä vieressäni istui Tekniikan maailman pullea nörtti, joka oli tulossa Saksasta Ford Fiestaa koeajamasta. Jätkä ei puhunut meille sanaakaan ja ilme oli koko ajan "voi V.....!!!!". Kerran tuttipullo lipsahti kädestäni ja hän peräti nosti se. - - -tämä n. 3-kymppinen puupää tuijotti ilmeettömästi eteensä ja kommentoi välillä jotain Fiestasta käytävän toisella puolella istuvalle kollegalleen.

Kuopukseni oli aivan ihmeissään. - - -hän oli tottunut saamaan päänsilityksiä, sössötystä ja iloisia hymyjä  tuntemattomilta ihmisiltäTeki mieli kyllä sanoa pari valittua sanaa. Liekö mokomille insinöörinplantuille edes kivekset laskeutuneet. Se ainakin on varmaa, että Fiestaa minä en osta!- - -"

Kirjoititko tämän ihan tosissasi? Mies käyttäytyi kertomasi perusteella aivan asiallisesti ja jopa ystävällisesti auttaessaan sinua sohlattuasi tuttipullosi kanssa. Miksi hänen olisi pitänyt taputella lastasi päähän? Aika rumasti nimittelet ihmistä, joka ei ole tehnyt sinulle yhtään mitään pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi