Käytätkö keittokirjoja?
Itsellä tuhoton määrä keittokirjoja, mutta eipä niitä tule käytettyä kun netistä löytää nopsaan kaiken oleellisen.
Kävin kaikki kirjat nyt läpi ja roskiin meni suurin osa.
Kommentit (15)
Minulla on Kotiruoka-kirja, jonka sain joskus teininä lahjaksi ja nyt äitinä on kyllä käyttöä. https://kauppa.acv.fi/index.php?route=product/product&product_id=21245
Käytän kyllä. Kätevämpää kuin selata netistä. Voi pitää sivun auki ja tarkastaa koko ajan ilman että näytöt menee pimeiksi kun kädet on taikinassa.
Ei tule enää käytettyä vaikka mullakin on paljon niitä. Vähän harmi kyllä kun ovat nykyään turhia. Netistä löytyy kaikki.
Käytän keittokirjoja, monta onkin hyllyssä, joskus katson reseptejä, jotkut tulostan myös netistä. Kirjoja selaillessa saa järjestettyä ajatukset ja miettiä loppuun idean ruuasta ja teosta, nautin jo selailusta.
Ja usein tarkistan myös esim. jonkin ruuan paistoasteet ja -ajankin. Aina ei muista kaikkea.
Hyvä kun tuli puheeksi, pitkin äkkiä lisätä omaan keittokirjaan ne pari nettireseptiä, joita käytän ahkerasti. Tulostan taas joskus nuo uudet sivut ja lisään siihen jo olemassaolevaan laitokseen.
Etenkin vanhemmissa kirjoissa reseptit on hyväksi todettuja ja yleensä niissä ei ole tuhotonta määrää ainesosia, esim. mausteita.
Voi ei, olisit myynyt keittokirjasi mulle!!! Mä rrrrrakastan keittokirjoja. En juuri koskaan tee mitään täsmälleen ohjeen mukaan, mutta saan niistä ideoita.
Älä nyt roskiin keittokirjoja heitä. Anna vaikka ilmaiseksi jossain Torissa.
Netti on "keittokirjani". En enäää keröä edes linkkeja.
Vähän kuuklaan mittasuhteita ja improvisoin.
Käytän kirjoja ja ruokalehtiä. Ja opiskelujen takia joskus hommatut perinneruokakirjat on mielenkiintoisia edelleen. Maskuntien ruokaperinne kiinnostaa, yksinkertaiset raaka-aineet on nyt hintojen nousun takia käytössä.
Aikoinaan keräilin matkoilta mutta nykyään tulee etsittyä netistä.
Edelleenkin tykkään katsella kuvia ja muutamaa reseptiä käytän edelleenkin
Minulla on hyllyllinen keittokirjoja, (1900-luvun alusta lähtien). Hauska selailla joskus, mutta harvemin tehtyyn/uuteen ruokaan reseptit katson netistä, saa monta eri vaihtoehtoa.
En käytä. Jos ohjeita tarvin niin katson ne netistä.