Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Artynyt paksusuoli ja pienesta stressista vatsa heti AIVAN sekaisin, muuten ummetusta... Muita samasta vaivasta karsivia? Kaytatteko jotain tiettyja laakevalmisteita

Vierailija
30.11.2007 |

lievittämään oireita... Omalla kohdalla Visiblin ja Disflatyl käytössä, mutta eihän niistä nyt tietty mitään ihmeempiä apuja ole.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki stressi osalla pahentaa oireita, mutta se ei ole sairauden syy nykytietämyksen mukaan. Toisia auttaa runsaskuituinen ruokavalio (tämä on ravitsemusterapeuttien suositus tällä hetkellä), minulla taas se päinvastoin pahensi oireita. Tuntuu, että täällä palstailee monia, joilla oireet tosi hankalia, ettekä silti ole käyneet kunnon lääkärissä? Samantapaiset oireet voi aiheutua monista muistakin syistä ja yleensä poissuljetaan kaikki tulehdukselliset suolistosairaudet, laktoosi-intoleranssi, keliakia jne. Sitten kun ei löydy mitään " vakavampaa" diagnoosina usein on ärtyvä suolisto. Itse kävin kuukausia arvauskeskuksen hoidossa ja pelkäsin jo vaikka mitä kamalaa. Onneksi tajusin mennä kunnon sisätautilääkärille omalla rahalla ja johan alkoi ongelmat selvitä nopeasti... Suosittelen!

Vierailija
22/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoliston terveydestä ja sen merkityksestä. En muista kirjan nimeä. Mutta kirjassa kehotettiin syömään mahdollisimman vähän jalostettua ruokaa, eli pois kaikki valkoinen jauho, valk. riisi ja pasta, einekset, makkarat, marinoidut tuotteet, arominvahventeet (esim. liemikuutioissa). Punaisen lihan ja sokerin syöntiä ja kahvin juontia pitäisi myös välttää. Pitäisi saada PALJON kuituja. Tässä pääpiirteissään ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli arkisin en syö makeaa juuri ollenkaan, täysruisleipää vaalean sijasta. Perunoita vähemmän, kasviksia enemmän. Lisäksi pellavansiemeniä ja maitohappobakteereja. Minulla vaivat ei olleet noin pahoja, mutta kaikki ilmaa keräävät ruuat, kaalit, sipulit jne. ärsyttivät mahaa, ja asiakaspalvelussa se oli melkoinen haitta. Nyt voin syödä jopa hernekeittoa! Stressitilanteessa (ihan positiivisessakin, esim. matkalle lähtö) maha menee edelleen löysälle.

Vierailija
24/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ennen kuin pitää sitä täysin huuhaana (mä pidin), kannattaa kokeilla. Pieni vaiva isoon ongelmaan. Kolmesta kerrasta jo sain avun (samalla auttoi muutamaan muuhun vaivaan).

Mä olen joskus myös harkinnut noiden vaihtoehtohoitojen kokeilua. Paljon vyöhyketerapia-kerta maksaa? Mulla olis muitakin vaivoja joita voisi hoidella samalla..

Vierailija
25/25 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin on tutkittu useaan otteeseen ja pois suljettu muita sairauksia. Diagnoosi on silti ärtyvä suoli. Vyöhyketerapiaa en ole kokeillut, mutta olen sitä myöskin joskus harkinnut. Osaako kukaan sanoa noin hintaa käyntikerralle?