Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on käyttötilillänne rahaa? Oma vai yhteinen tili?

Vierailija
30.11.2007 |

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat tilit ja yhteinen tili, johon molemmat maksaa tietyn kuukausisumman ja jolta sitten maksetaan kaikki yhteiset kulut, kuten asuntovelka, vakuutukset, sähkö-, vesi- ym. laskut. Toki molemmat maksaa omaltaankin, esim. mies kodin hifi-juttuja, jotka sen oma harrastus mutta toki molemmat laitteita käyttää, minä taas makselen paljon lasten vaatteita ym., teen myös pääosin kaikki ruokaostokset. Molemmat maksaa bensoja kulutuksen mukaan (kaksi autoa ja se tankkaa, jolta tankki tyhjenee). Käyttötilillä on liikaa rahaa, pitäisi sijoittaa järkevämmin mutta oon aina ollut vähän sellainen varman päälle pelaaja, täytyy olla rahaa yllättäviin menoihin, kuten jääkaapin tai pyykkikoneen ostamiseen tai johonkin yllätysremonttiin. Mutta liika on liikaa...

Vierailija
42/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisilla säästötileillä n. 10 000. Sitten mulla on lapsille säästövakuutukset joilla n. 15 000. Jonkun verran osakkeita myös.

Omat tilit on, miehellä ehkä vähän alle 10 000, en tiedä tarkkaan.

Tavoitteena mulla on laittaa joka kk edes vähän syrjään jotta tulevaisuudessa olisi kunnon potti. Mä haluan että mulla on vanhana massia pankissa, en nimittäin luota enää hirveästi että tulevaisuudessa on kunnon eläketurvaa tai sairaanhoitoa vanhuksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla...

Vierailija
44/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensin kehuu hyvillä sijoituksillaan ja sitten kertoo makuuttavansa suuria summia käyttötilillä, jossa ei ole juuri mitään korkoa (pankkilaisena satun tietämään, ettei mikään pankki maksa käyttötilillä oikeastaan minkäänlaista korkoa). Vähintään säästötilille kannattaa siirtää, sieltä on helppo sijoittaa muualle kun saa kohteen valittua mutta odotusajaltakin " tienaa" edes jotain. Hölynpölysijoittaja, joka ei sen vertaa tajua.

Vierailija
45/56 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa kertyy enemmän niin sillä maksetaan ylimääräisiä lyhennyksiä asuntolainaan. Tällä hetkellä taitaa olla vähän vajaa 6000 euroa.

Vierailija
46/56 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella fiksua varmaan pitää rahoja käyttötilillä...??

Vierailija
47/56 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veronpalautusta, niin pärjätään ;)

Vierailija
48/56 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu tonni, kun just tuli palkka. Siirrän siitä pari sataa jemmatilille, missä on ennestään reilu 2000.

Vierailija
49/56 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tilillä,

miehellä oma tili En tiedä paljonko on)

ja lapsella tili johka kummallakin käyttöoikeus, siellä 3500e.

Ja veronpalutusta mulle tulee 43e :)

Vierailija
50/56 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä on reilu tonni, kun just tuli palkka. Siirrän siitä pari sataa jemmatilille, missä on ennestään reilu 2000.

Tää on siis mun oma tili. Miehen tileillä on vähän enemmän. Meillä on yhteinen talous, mutta käytäme kumpikin omia tilejämme. Laskuja voidaan kyllä vaihdella, niin että se maksaa jolla on reilummin rahaa.

Vierailija
51/56 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä ovat rahat, minä tienaan enemmän omalla yritykselläni. Mies osa-aikatöissä, ei jää säästöön hänen tienesteistään.

Vierailija
52/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lojuvat siellä siksi että talonrakennuksemme on edelleen hieman kesken eli jonkin verran laskuja maksamatta ja sitten on ollut tuo autonvaihto suunnitelmissa jonkin aikaa. Ei siis ole oikein voinut laittaa rahoja minnekään muualle kun ei ole tiennyt paljonko vielä tarvitaan pakollisiin menoihin.

Toisekseen olemme kyllä vähän odottaneet myöskin kurssien tuloa alaspäin ja katselleet suhdanteita koska mielellään sijoittaisin esimerkiksi sijoitusasuntoon, mutta näillä asuntojen hinnoilla ei ole mitään järkeä ostaa.

Suurin syy rahojen lojumiseen tilillä on kuitenkin se, että viime aikoina on ollut niin kiirettä ettei ole ehtinyt perehtyä sijoittamiseen (voisin ruveta vaikka pörssisijoittajaksi mutta se vaatisi perehtymistä, mikä taas vaatii aikaa). En jotenkin vain osaa antaa rahoja esimerkiksi pankin sijoitettavaksi kun haluan tehdä päätökset itse ja perehtymiseen ei ole ollut aikaa...

t. nelonen

Vierailija
53/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhteisellä käyttötilillä taitaa olla noin 2500 euroa. Omalla tililläni on noin tuhat euroa. Miehestä en tiedä, mutta veikkaisia jotain samaa luokkaa.

Säästöissä on sitten erikseen rahat. Nopeasti käytettäväksi rahaksi saamme säästöistä ehkä 12000 euroa, jos tulisi sellainen tarve. Sen lisäksi rahaa on kiinni hitaammin rahaksi muutettavaksi muodossa, esimerkiksi asunnossa.

Vierailija
54/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tilin saldo on 9e. Huomenna onneksi tulee veronpalautukset ja miehen palkka. Olenkin ostanut jo kaikki joululahjat ja samalla tyhjentänyt sekä säästötilin, että käyttötilin. Kulutin veronpalautuksia jo etukäteen lahjoihin ja nyt siirrän palautuksia säästötilille. Säästötilin saldokaan ei kyllä ollut kuin 425e. En havittele mitään suuria rikkauksia, vaan olen tyytyväinen siitä että tulemme toimeen. Oma talo on ja auto, muuta omaisuuttapa ei juuri sitten olekkaan. Tuntisin syyllisyyttä jos olisin rikas, koska mielestäni heidän kuuluisi lahjoittaa rahaa vähä osaisille. Teen itsekkin pieniä lahjoituksia, mutta jos rahaa olisi enemmän, en voisi elää itseni kanssa jos pitäisin kaiken vain sijoituksissa yms.

Vierailija
55/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kotiäitinä ollut jo 8, 5 vuotta. Mies keskipalkkaisessa työssä ja lapsia on 5.

Vierailija
56/56 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tilillä vain 2 euroa, huomenna tulee veronpalautukset, lompakossa minulla on 150 euroa. Miehen tileillä on toisellä 23 euroa ja toisella 850 euroa. Myös hänelle tulee palautuksia huomenna noin 700 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi