Paljonko teillä on käyttötilillänne rahaa? Oma vai yhteinen tili?
Kommentit (56)
Minä jätän palkkapäivänä aina n. 700 euroa käyttötililleni, loput siirrän omalle säästötililleni. Sinne on kertynyt vajaa 15 000 euroa. Miehen tilistä en niin tiedä, on sillä varmasti enemmän rahaa tilillä kuin minulla. Mutta aika lailla samaa luokkaa kuitenkin. Kovin paljon ei ole vuoden aikana säästöön rahaa saatu kun maksettiin autolaina vuodessa pois isoilla köntillä. Yhteisellä tililllä pidetään aina joku 500 euroa yhteisten laskujen maksua varten (säännölliset adsl ym. laskut).
Yhteisellä säästötilillä on 180,35¿. Lisäksi taitaa olla s-bonuksia 90¿. Hyvin menee mutta menköön ;)
Veronpalautuksia tulee 400¿ ja seuraava palkkapäivä on 15. päivä. Laskuja on 78¿ ennen tuota 15. päivää, muuten saa kaikki mennä ruokaan ja joululahjoihin ynnä muuhun.
Minä siis olen kotihoidontuella kotona, mutta pian taas töihin kun eihän tää mitään elämää ole.
Taisi muilla vastaajilla mennä pupu pöksyyn nelosen takia...
Minä voin kyllä tunnustaa hyvillä mielin että meillä on tileillä yhteensä rahaa noin 10 000 euroa, eri tilit on mutta käyttöoikeus toistemme tileihin kyllä vaikkei juurikaan tule käytettyä.
Tietynlainen vararahasto pitää olla, mutta ei ylimäärin eli ymmärrän kyllä että nelonen ahdistuu tuosta rahamäärästä kun pitäisihän tuo johonkin sijoittaa muualle kuin tilille makaamaan.
Meillä on maksettu " ylimääräisillä" rahoilla asuntolainaa ripeämmin pois.
Mulla noin 100e ja miehellä 700e. Onneks tulee tiistaina 3000e. Laskupino odottaa.
lisäks säästötilillä on joku 4000, sijoituksessa vaivaiset 400, kaapin perällä 600.
miehen käyttötilillä on kai 300e.
Taitaa olla tilin saldo lähellä nollaa..
Säästötili? Mika se on?
Omalla kasvutililläni on n 2500e, s-tilillä n 1000e ja miehen säästötilillä n 20 000e (ennakkoperintönä saatua). Kasvutilille laitetaan milloin muistetaan, nyt vähemmän koska olen hoitovapaalla ja mieskään ei ole suurituloinen (tienaa n 2500/kk kuten itsekin työssä ollessani). Ensi viikon veronpalatukset reilu 1000e laitetaan kasvutilille. Lapsen tilillä ei ole kuin muutama satanen, vasta avattiin hänelle oma tili jonne ei säännöllistä tuloa ole, lapsilisät menevät käyttöön vaikka puhetta on ollut että avattaisiin lapselle jokin rahasto tai säästövakuutus ja laitettaisiin lisät sinne.
Säästötilillä oisko 1500e, lasten tileillä yhteensä 1000e ja S-bonuksia 200e veronpalautuksia tulee ihan mukavasti
koko asuntolainan kerralla pois - lainan, joka on hoitovapaan takia lyhennyskatkolla! :)
terv köyhä akateeminen
Käyttötilillä noin 2500, ja säästötilillä n. 10 000, niin ja veronpalautuksia tulossa mukavasti päälle tonni.
Ihan hyvä tilanne, kun vielä ensviikolla tulee n. 600¿ veronpalautuksia miehelle, siitä puolet jouluun ja puolt säästön :)
Säästötilillä 23.000. Miehen tilistä en tiedä.
Velaton asunto on myynnissä, joten pian säästötilillä on noin 500 000 ¿ enemmän. Uuteen asuntoon emme ole investoimassa pariin vuoteen, kun aiomme olla pari vuotta ulkomailla.
Uskon täysin nelosen kertomuksen. Mekin olemme tienanneet rahamme ilman vanhempien avustusta. Ikää meillä on hieman vähemmän, mutta toisaalta emme ole koskaan eläneet kovin säästeliäästi. Varojemme mukaan kylläkin, ja aina on tilit pidetty " kunnolla" plussalla.
Parhaiten varallisuus on meilläkin kertynyt asunnoilla. Ostimme ensiasuntomme (3h+k) noin 400 000 mk:lla, kun samat asunnot maksavat nyt noin 170 000¿. Olemmekin usein jutelleet, että onneksi ostimme ensiasunnon silloin, kun rahalle sai paremmin vastinetta. Nythän alle 100 000¿:lla ei saisi enää yksiötäkään tuolta alueelta, josta ostimme ensiasuntomme.
Tästä tosiaankin näkee että ihmisen omilla tekemisillä on merkitystä sen kannalta miten menee ja kuinka paljon omaisuutta on.
Käyttötilillä vaivainen 10 ¿, kotihoidontuki tuli ja meni. Säästötilillä joku 300 ¿. Huomenna veronpalautuksista (650 ¿) puolet säästöön ja toisella puolikkaalla joululahjoja. Tässä jännään pääsenkö töihin...lupaavalta vaikuttaa, pitäkää peukkuja.
Perjantaina jäi 200 euroa kun olin maksanut melkein kaikki laskut miehen palkasta. Yksi 600 euron lasku jäi. Mä tankkasin viikonloppuna kahdesti tankin täyteen ja mies osti pojalle 150 euron kännykän... Onneksi huomenna tulee 700 euroa veronpalautuksia.
Lisäksi mulla on osakkeissa ja rahastoissa n. 3000 euroa. Yhteisellä tilillä meillä on jotain 700 euroa ja miehellä varmaan suunnilleen 8000 euroa omalla tilillään.
ja tänään menee jälkiverot 139 euroa....Vuorotteluvapaa loppui just eikä liitto ole maksanut vielä loppukorvauksia. No onneksi mies on luvannut hoitaa muut menot.
yhteisellä tilillä reilu tonni. pyritään siihen, et tilillä olisi aina muutama satku käyttövaraa.
omalla käyttötilillä yli 8 keur, mikä on äärimmäisen typerää, etten ole ehtinyt/saanut aikaiseksi ostaa reilulla summalla rahastoja tai laittaa edes säästötilille.
muilla omilla säästötileillä sit enemmän. minä olen saita. toisaalta laiska, eli rahani tuottaisivat varmaan enemmän, jos seuraisin talousjuttuja enemmän.
en koskaan tiedä tarkalleen mitä tileilläni on, koska kulutan aina vähemmän kuin tuloni kuukaudessa ovat. niin nyt kun saan palkkaa, mutta myös kun elin opintotuella. ekana opiskelukuukautena reilu kymmenen vuotta sitten laskeskelin ostoksiani ja syömisiäni viikossa. samoin kun mieheni jäi palkkatöistä pois vajaa vuosi sitten, piti ekoina viikkoina seurata tilejä. sen jälkeen kulutus on itsestään suhteutunut käytössä oleviin menoihin eikä menoja tarvitse sen enempää miettiä.
miehel on varmaan muutama euro