Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IHAA linjoilla, adotioasiassamme ei rikosta!

27.11.2007 |

Asiasta on täällä jo ollutkin tänään näköjään muutama aloitus. Syyttäjä on tehnyt asiassamme eilen syyttämättäjättämispäätöksen, eli miltään osin emme ole syyllistyneet rikokseen tuodessamme malawilaiset kaksostytöt vajaa 2 vuotta sitten suomeen.

Näin nyt sitten todettu virallisestikkin, vaikka epäilijöitä tälläkin palstalla aikoinaan riitti.

Mitä tästä voimme siis oppia: Älä koskaan tuomitse ketään, ennen kuin tiedät asian todellisen laidan!

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asian olisi voinut virallisesti hoitaa esim. ilmoittamalla lapset lentokentällä turvapaikan hakijoiksi. Nyt lapsilla ei vissiin tällaista statusta ole? Miten heitä voidaan pitää Suomessa, vaikka ovat toisen maan kansalaisia?

Vierailija
162/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

toisenkin tollon tunaroinnit on ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tilanne olisi tästä nykyisestä muuttunut jos olisin lapset itse Malawissa adoptoinut. Kun olisi tullut aika hakea suomessa vahvistusta adoptioon olisi Edson lasten virallisena isänä ollut vahvoilla ja minulla olisi ollut todella minimaaliset mahdillisuudet. Toki Edson olisi tehnyt saman kiristysjutun kuin nytkin. Ja minä voin saada biolapsia ja sisareni IHAA ei joten tottakai ajattelin häntä kun kaksosille tarvittiin uutta ja rakastavaa kotia ja äitiä!

sisko

Vierailija
164/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tyttöjen olisi siellä käynyt. On vain näiden siskosten tarinat.

Vierailija
165/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioitu vanhemmasta ketjusta:

" Tytöt tuotu Suomeen väittäen että Edson on heidän isänsä. Sitten kun " isä" haluaisi viedä lapset Malawiin ei se käykään. Suomeen siis sopii lasten tulla isän kanssa mutta ei takaisin Malawiin.

S ja K kertoneet että Edsonilla lasten huoltajuus. Miksi sitten ei huoltaja saa viedä huollettaviaan takaisin Malawiin?

Mieti omalle kohdallesi: Lähdet lapsesi ja uuden miehesi kanssa lomalle Espanjaan. Espanjassa tämän uuden miehesi sisar alkaa vaatimaan lastasi itselleen! Sinä et saa tulla lapsen kanssa (johon sinulla huoltajuus, ei muilla!) omaan kotimaahasi.

Ymmärrätkö vääryyden?"

Vierailija
166/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tahansa" , vaan kyseessä kuitenkin sukulaislapset. Minä olen iloinen, että nämä kaksi suloista tyttöä ovat elossa (en ole nähnyt heitä kuin silloin vuosi sitten tv:ssä), ja ymmärrän Ihaata ja siskoaan miksi ovat tällaiseen ratkaisuun päätyneet.

Elämä ei todellakaan ole niin mustavalkoista.

Ja rivien välistä voin siis lukea, että sinusta tytöt olisi pitänyt mieluummin jättää Malawiin kuolemaan.

Luet nyt rivien välistä ihan mitä haluat suuhuni laittaa. Lapsille olisi voitu järjestää myös aivan toisin asiat. Tässäkin ketjussa on monia erilaisia ratkaisuja tarjottu (esim. sairaalahoito Malawissa, adoptioprosessi laillisesti Malawissa, äidille tukea lastensa kasvattamiseen...)

Vierailija
167/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten virallisena adoptioäitinä, lapsista olisi käyty huoltajuuskiista, jolloin olisit voinut esittää nuo argumentit silpomisista sun muista. Jos ne kerran on totta ja voit ne todistaa, niin yhtä hyvinhän ne silloinkin on totta ja todistettavissa.

Ja sinulle siis nämä lapset olivat siis ennen kaikkea lapsettomuudenhoitokeino??? Sinua ei selvästikään oikeasti kiinnosta lasten hyvinvointi - muuten olisit heidät itse adoptoinut, kuten monet biolapsia saamaan kykenevät lapsia adoptoivat - etkä kohdellut heitä kuin jotain lahjapaketteja, joilla lohduttelet lapsettomuutensa kanssa kärvistelevää siskoasi!

Teitä on selvästikin kiinnostanut vain tasan oma napa. Äläkä yritä edes väittää muuta. Se paistaa hävyttömän selvästi. Nämä lapset on olleet teille pelkkiä leluja!

Vierailija
168/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ei jakseta tehdä pitkänlinjan ratkaisuja? Miksi yritetään tekohengitys räpistelyä, joka sössii asioita todella laajasti Miksi vain näiden 2 söpön tytön henki on arvokas, että voi sooloilla ja sössiä monia prosesseja, joilla ehkä voitaisiin pelastaa satojen lasten henki (puhun adotioprosesseista, jotka yleisesti vaikeutuvat moisten sekoilujen takia)?

en kurjuus" . Harvinaisen kylmää mielestäni olisi vastaavassa tilanteessa ajatella " en voi pelastaa kaikkia muitakaan, joten en tee näittenkään yksilöiden kohdalla mitään" .

Helppoa jeesustella " koko maailman hyvällä" kotisohvalta, kannattaisi itse käydä jossain paikan päällä katsomassa ja toteamassa miltä tuntuu, kun on kasvokkain sen kurjuuden kanssa, ja miten toimii, jos edes yksilötasolla pystyy jonkun elämää helpottamaan.

Ihaan siskohan oli vuosia ollut upeassa työssä auttamassa malawilaisia, olisiko sinusta siihen? Minä nostan hattua, hänelle ja kaikille kollegoilleen.

Vierailija
169/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä suomen että kuvitellun mieheni kotimaan useiden viranomaisten puolesta kiistattomasti, että minä olen lapset tähän kyseiseen maahan vienyt tarkoituksena antaa heidät adoptoitaviksi ja perunut puheeni kun en rahaa tästä adoptiosta saanut sekä että lapset hyvin suurella todennäköisyydellä olisivat täällä alle vuoden sisään välittömässä hengenvaarassa, niin kyllä! Olisi mielestäni oikenin että en pääsisi lapsineni palaamaan kotimaahani!

sisko

Vierailija
170/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaatteet todella menivät orpolapsille

http: //www. aijaa. com/v. php?i=1280546. jpg][IMG]

Vierailija
171/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Tempakan että Erikan tulipalokeräysten yhteydessä kyllä puhuttiin niiden laittomuudesta.

Vierailija
172/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sekä Tempakan että Erikan tulipalokeräysten yhteydessä kyllä puhuttiin niiden laittomuudesta.

Mutta eihän lakimiehilläkään tunnetusti ole oikeudentajua, ainoastaan lain.

Vierailija
173/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Helppoa jeesustella " koko maailman hyvällä" kotisohvalta, kannattaisi itse käydä jossain paikan päällä katsomassa ja toteamassa miltä tuntuu, kun on kasvokkain sen kurjuuden kanssa, ja miten toimii, jos edes yksilötasolla pystyy jonkun elämää helpottamaan.

Ihaan siskohan oli vuosia ollut upeassa työssä auttamassa malawilaisia, olisiko sinusta siihen? Minä nostan hattua, hänelle ja kaikille kollegoilleen.

Vierailija
174/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua oikeasti harmittaa, että tehdään vuosien työtä järjestöissä, jotta saadaan mm. adoptioprosesseja rullaamaan maista, joissa paljon orpoja lapsia, sitten jotkut keksii sooloilla omiaan ja vielä sellaisten lasten kanssa, joilla on vanhempi ja muitakin sukulaisia. Ylipäänsä maasta toiseen adoption pitäisi olla aina viimeinen keino. Ihmisiä pitäisi pyrkiä auttamaan heidän kotonansa.

On hienoa, että tytöt voivat paremmin kuin Malawista lähtiessään. Toivon sydämestäni lasten elämän järjestyvän ja heille löytyvän turvallisia luotettavia vastuullisia aikuisia vastaamaan heidän tarpeisiinsa heidän lähtökohdistaan.

Vierailija
175/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin

Vierailija:

miten tilanne olisi tästä nykyisestä muuttunut jos olisin lapset itse Malawissa adoptoinut. Kun olisi tullut aika hakea suomessa vahvistusta adoptioon olisi Edson lasten virallisena isänä ollut vahvoilla ja minulla olisi ollut todella minimaaliset mahdillisuudet. Toki Edson olisi tehnyt saman kiristysjutun kuin nytkin. Ja minä voin saada biolapsia ja sisareni IHAA ei joten tottakai ajattelin häntä kun kaksosille tarvittiin uutta ja rakastavaa kotia ja äitiä!

sisko

Vierailija
176/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli viis väliä köyhistä, ei tarvi noudattaa lakia kun on maa on köyhä ja siellä nyt ei kukaan huomaa jos pari lasta nappasen

Vierailija
177/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä luulette, että tytöt ovat isompina mieltä: että heidät olisi pitänyt jättää kuolemaan, vai tuotu Suomeen ja hoidettu kuntoon?

Vierailija
178/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossitella voi maailman tappiin saakka. Teimme nyt kuitenkin näin. Lapset ovat hengissä ja voivat olosuhteisiin nähden hyvin.

TÄMÄ ON PÄÄ ASIA!

En kadu hetkeäkään että tein mitä tein.

Nyt se ov virallistakin etten ole toiminut laittomasti enkä mitään rikollista tehnyt. Jokin muu keino olisi voinut olla parempi, en vaan vielläkään tiedä mikä, eikä kukaan suomen viranomaisistakaan tiedä. Olemme olleet yhteydessä satoihin tahoihin eduskuntaa myöten ja parempia ehdotuksia ei ole kellään ollut, että se niistä adoptoi ensin malawissa ja sitten jutuista.

Ja jos minut ja siskoni nyt av:llä haukutaan maanrakoon, ei maailmamme siihen kaadu, lapset ovat kuitenkin turvassa ja hengissä, ei siinä vaa' assa mitkään av: haukut paljoa paina ;)

sisko

Vierailija
179/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustusten perillemenosta:

http: //www. aijaa. com/v. php?i=1280589. jpg

Vierailija
180/191 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mitä luulette, että tytöt ovat isompina mieltä: että heidät olisi pitänyt jättää kuolemaan, vai tuotu Suomeen ja hoidettu kuntoon?