IHAA linjoilla, adotioasiassamme ei rikosta!
Asiasta on täällä jo ollutkin tänään näköjään muutama aloitus. Syyttäjä on tehnyt asiassamme eilen syyttämättäjättämispäätöksen, eli miltään osin emme ole syyllistyneet rikokseen tuodessamme malawilaiset kaksostytöt vajaa 2 vuotta sitten suomeen.
Näin nyt sitten todettu virallisestikkin, vaikka epäilijöitä tälläkin palstalla aikoinaan riitti.
Mitä tästä voimme siis oppia: Älä koskaan tuomitse ketään, ennen kuin tiedät asian todellisen laidan!
Kommentit (191)
kyllä, lasten biologinen äiti haluaisi lapset takaisin malawiin, samoin lasten eno.
kuinka ja kauan aikaa. Siis kun asia oli tv;ssä? Miten vasta nyt tullut päätös jättää syyttämättä?
en ymmärtänyt kysymystäsi?
8:
Tytöt eivät ole minulla. Ovat kuitenkin Suomessa, mutta odottavat nyt pätöstä tulevaisuudestaan.
kyllä, asia oli tv: ssä vuosi sitten. Aikaa vei poliisin saada virka-apua Malawista. ja ylipäänsä asian tutkinta, jotta asia tuli perin puhjin tutkittua, aivan kuten toivoimme.
Äitihän halusi alunperin antaa lapset adoptoitavaksi, mutta perui sitten puheensa, kun keksi, että halusikin heistä rahaa, muttei sitä saanut. ja siksi sitten päättikin, että ottaakin lapset takaisin ja koittaa kaupata muualle...
Oletko saanut tavata heitä tämän ajan? Muistan jutun tv:stä. En ymmärtänyt huostaanottopäätöstä. Miksi he eivät saaneet odottaa syyttäjän päätöstä sinun luonasi. Järkyttävää lasten riepottelua. Ja sitten todella huostaanoton tarpeessa olevia ei oteta vanhemmiltaan pois ennen kuin on myöhäistä/lähes myöhäistä...
kummoista koulutusta varmaan ole saanut. Noh, hän on tehtävänsä täyttänyt, paskan väliä biologisen äidin toiveilla.
eikä kyse ole mistään adoptiosta. Lapset on vaan kärrätty Suomeen, ei muuta. Ei tuo ole mitään adoptoimista.
Mistäpä tiedät etteikö loppujen lopuksi selvinnyt että nämä kriteerit olisi täytetty? Jotain tämmöistä on oltava kun ei kerran syytettä tullut! Kyllä tämmöisessä näin julkisessa ja mediaseksikkäässä asiassa on syyttäjä joutunut käymään asian läpi pohjia myöten.
ei tyttöjä ole adotoitu, tarkoitus oli tosin adoptoida heidät, vaikka kyllähän he luonani asuivat siitä päivästä lähtien kun Suomeen tulivat.
että ADOPTIOasiassanne olisi mitään päätöstä annettu, kun ei tuossa edes ole mistään adoptiosta kyse.
Tytöt ovat paikassa x huostassa, paikkaa en tällä hetkellä tiedä. Se tiedän, että paikka on vuoden sisällä vaihtunut useita kertoja minulle tuntemattomasta syystä!
En edelleen itsekkään ymmärrä, mikseivät tytöt voineet odottaa päätöstä luonani. Ehkä tässä tuli esiin taas se, että oli ihmisiä, jotka tuomitsivat minut, vaikka asiaa ei oltu edes tutkittu.
En ole saanut tavata tyttöjä, mutta postitse olen heitä muistanut viikottain,,,, laiha lohtu sekin tytöille.
Rikkaat länsimaalaiset hakevat lapsia köyhistä maista. Olisi myös mukava tietää onko poliisi edes kuullut tätä malawilaista lasten äitiä.
asiasta nyt vaan on puhuttu julkisuudessa adoptiona, jos se jonkun korvaan niin pahasti särähtää, niin voithan mielessäsi vaihtaa sanan joksikin muuksi : ) Itse sana nyt ei varmaan ole jutun pääpointti.
etkä ole heitä adoptoinut. Miksi ihmeessä ne lapset olisivat sinulla??
lasten äitikö haluaa lapset sinne takaisin siis ?