***TONSKAT joulun odotukseen***
Avaan jo uuden pinon, kun edellinen vaan venyy ja paukkuu. Jospa tähän pinoon saataisiin useampia plussauutisia!
Kommentit (172)
Sikäli kun on kaikki menkkoja edeltävät oireet...
Eipä tainnut tärpätä tästäkään kierrosta, eli kohta alkaa jo yk3. Koska Noel tärppäsi ekasta kierrosta, tuo yk3 kuulostaa niin lohduttomalta. Turhamaista ja naiivia, tiedän kyllä. Mut jotenkin sitä toivoi toista nopeaa raskautumista.
No, seuraava ovis osunee jouluun, ja sit loppiaisen jälkeen testailut - mikäli tarvetta on.
Kandi, kp23/25, ja lopun alun oireita...
p.s. onnea plussanneille!
Onnea Hermione ja Avecos!!! Mä kyllä olin koko ajan sillä fiiliksellä, että Hermione on raskaana, vaikka ne testit näytti mitä sattuu! Ja Ihailin täällä Avecosin hermoja, kun noin kauan odotit ennenku testasit!! Mut tosi ihanaa!!
Mun onnea on täällä varjostanut anoppi. Meidän oli pakko kertoo miehen vanhemmille, kun en keksinyt mitään syytä miksen halua juoda. Vastaus oli, että " Jaa. Vai niin. " Ei onnitteluja eikä mitään merkkejä siitä, että tämä ois ollu hyvä ja onnellinen asia. Tässä vaiheessa teki jo mieli lähtee pois, mutta seuraava kommentti se vasta kamala olikin. Mies yritti sitten hetken kuluttua kysyä, että mitäs mieltä ne nyt on, kun ei oikein saanut mitään tolkkua niistä. " No mitäs se meitä liikuttaa!!!" vastauksena siis anopilla. Voitteko ymmärtää millainen olo mulle tuli!! Teki mieli lähtee ovet paukkuen pois!! No, mies yritti vielä kysyä kolmannen kerran niitten mielipidettä. " Ois nyt sitte edes tyttö!!" sanoi ihana anoppi... Miten joku voi olla noin ajattelematon ja ilkee!??! Mä itkin koko illan ja yön sitä, miten joku voi olla niin ilkee. Ei vaan mene jakeluun.
Että semmosta täällä. Vähä huonot fiilikset, mutta kai se tästä.
Plussaonnea kaikille!
-Larsku rv 6+6
Koetan ehtiä ajoissa töihin tänään. Oon myöhästynyt jo kolmesti peräkkäin. On vaan niin hemmetin vaikea saada tuo mies likkeelle :D
Tänään pitäis tätdin saapua jos on tullakseen, tai viimeistään huomenna. Mulla on tänään lääkärin soittoaika, taidan pyytää lähetteen hcg kokeeseen. Alunperin tuo aika on sitä varten ku mulla tulee maitoa vieläkin ja tulee niitä kipeitä maitopoukamia tisseihin... nyt kiinnostaa lähinnä vain hcg.
No ruokatunnilla lisää :)
T: Ull-Maij kp 28/28
Piinailu loppui. Eilen illalla ja tänä aamuna on tullut tuhruja, eli kohta siis alkaa kunnon vuotokin:(
Nyt vain sitten 2. yk:ta kohti. Oishan se ihme ollutkin, jos heti ekasta olis tärpännyt!
Menkkoja odotellessa....
Kamomilla
Ikävää kun tulee menkat ja sotkee kuviot.
Minulla ei hermot kestäny jä tein töiden jälkeen testin. No eipä tullut kuin se haamu, ehkä jopa haaleampi entä eilen. Tosin en tiedä voiko tässä vaiheessa tuohon testiin vaikuttaa se kuinka vahvaa virtsa on?
Raskausoireita on kohtuullisesti, mutta harmittaa kun en saanut kunnon viivaa vieläkään aikaiseksi :P
Perjantaina on sitten verikoe että mitataan se hcg verestä.
Ainakaan vielä ei ole mitään vuotoja havaittavissa... ärsyttävää tämä epätietoisuus.
T: Ull-Maij kp 28/28
U-M, kyllä minä jo luottaisin siihen, että raskaana olet. Mäkin testasin sillon apteekin omalla testillä kp 27(vai olikohan se 28..)/27-29 hyvin hyvin haalean plussan. Ja testiajan jälkeen se olikin jo tosi paljon tummempi. Emmä sit toista testiä edes tehnyt, koska myös ekassa raskaudessa oli sama homma. Ja silloin testasin sitten parin päivän päästä clearbluella todella selkeen plussan. Eli kyllä sinä minun mielestäni olet hyvinkin raskaana! Onnea vaan kovasti!
-Larsku 8+1
Ei sitten tullut meidän perheeseen joululahjaksi plussaa, aamulla herätessä mahaa jomotti ja pönttöön lurahti paksu punainen vana.
Mä alan olla joka kuukausi taas enemmän maassa tän asian takia, ottaa aivoon että tää kierto menee taas samanlaiseksi kun ennen ainoa eli miten sattuu. edellinen kierto 27 sitä edellinen 30 sitä ennen 29 ja 30 ota tästä nyt sitten selvää
Onneksi mieltä lämmittää pikkuinen prinsessa joka aamulla herätessään halasi äitiä niin lämpimästi että meinasi ihan itku tulla.
Taitaa taas mennä melkein vuosi ennenkuin saadaan raskaus alulle.
todella pettynyt aa ja uinuva ae
kp 1/26-30
kp 1/26-30
Voi harmi, AA että taas kävi näin... :(
On se vaan pitkä aika odottaa jos niin kauan kestää kuin teillä viimeksi. Mutta toivotaan ettei tällä kertaa tarvisi niin kauan yrittää, jospa saisit vuoden ekan plussan sitten!
Kamomilla, ei peli vielä ole menetetty täysin, voihan tuhrua muutenkin tulla alkuraskaudessa. bd että ei ala menkat!
Viipulinkin aloitti jo tonskailun, hienoa! Mehän mennää lähes samoissa, päästään piinailemaan yhdessä :)
Viipero kp 20/28-30
Ensiksi Suuren Suuret onnittelut Ull-maij ja Pesukarhu!!=)
Ja pahoittelut kamomilla:(
Kaima, pahoittelut sinnekin tätsän johdosta:( Mies täällä sitä mieltä että tonskailu vois alkaa heti tän pillerikiekon jälkeen mut itsellä tunne että O:n täytyy ensin täyttää 1vee! Kun haluaisin ikäeroksi +2v mutta juuri se pelottaa kun vauvoja ei tehdä vaan saadaan ja aikataulua ei voi itse sanella. Siis jos aloitetaan hyvissä ajoin, tärppää heti ja jos odotetaan " sopivaan" ajankohtaan, menee taas se melkein vuosi. Ihan varmasti mun tuurilla!! Eli täällä aikamoinen pohdinta menossa... Ja haluan ehdottomasti molemmat 3 vuoden sisällä jos vaan mahdollista, että ois nää vaippa ym rumbat putkeen hoidettu pois. Ettei siis mitään 6 vuoden ikäeroa tulis.
Tulipa oma sepustus, mutta asia niin pinnalla mielessä tällä hetkellä.
Oikein plussarikasta joulua kaikille tonskille!!
Aurora & Oliver 10kk+
Voi ei AA, pahoittelut.
Tänään viivat hieman vahvistuneet. Edelleen todella haalea mutta selkeä viiva ilmestyy testiajan sisällä. Mua alkoi ihan kamalasti pelottamaan jos tämä on taas kohdunulkoinen. Jomottelee/pistelee tuonne vasemmalle puolelle aika ikävästi. Sillä puolellahan se ku viimeksi olikin.
Toivon niin kovasti että pieni olisi oikeassa paikassa :)
T: Ull-Maij kp 29/28
Onnea plussanneille! Ja U-M, mullakin ne viivat oli todella hailakat ensin, vaikka aattelin, että menkat oli jo monta päivää myöhässä. Ja nyt viivat on todellakin vahvat. Kyllä ne siitä vahvistuu, älä huoli.
Ja pahoittelut niille, joilla punainen paholainen kurvasi kylään. Muistan esikoisesta, kuinka piinaavaa oli, kun huomasi, että ei tässäKÄÄN kierrossa tärpännyt. Mutta nyt olen pohtinut yhtä juttua, nimittäin meillä taisi tärpätä molemmilla kerroilla juuri siinä kierrossa, kun käytettiin tyynyä pepun alla. Liekö sattumaa vai mitä...
Tsemppiä ja oikein ihanaa joulunaikaa kaikille! Olette melkoisen ihania!
-A rv jotain
[color=D87093] AA:lle pahoittelut ilkeästä tädinretaleesta:( *hali*
Ja Viiperon kanssa tosiaan mennään aikas samoissa kiertopäivissä! Kivaa, että on joku piinailukamu sitten joulun jälkeen:)! Nyt vaan sitten ei auta muu kuin jänskäillä tämä loppukierto...kaikki (tai ainakin melkein) on tehty, mitä tehtävissä on:D
Olen muuten ottanut talteen suurimman osan kirjoituksistani, joita kirjoittelin Enska-palstalle silloin kun yritimme miehen kanssa saada poitsua aluille (ja myös kirjoitukset odotusajalta). Lueskelin niitä juuri eilen ja sieltä muistuivat taas mieleeni edelliset vauvakuumeiluajat. Silloin käytin lähes kaikki mahdolliset (ja mahdottomatkin) keinot parantaakseni raskaaksitulomahdollisuuksia:D Ovistestit, greippimehu, päivittäiset pupuilut (oviksen lähettyvillä), tyyny pepun alla, punaviini, vitamiinit...öö...mitäs vielä:D Hih! Hassua! Tällä kertaa vauvakuumeeni ei ole ihan sitä suuruusluokkaa kuin ennen poitsua ja taidan ainakin vielä jättää nuo poppaskonstit käyttämättä:) Katsotaan sitten uudemman kerran, jos tässä useampi kierto menee kuumeillessa:)
Jeps...eipähän tänne omaan napaan sen kummempia kuulu. Napa on täynnä suklaata, jos ei muuta:D Käytiin eilen nimittäin Pandan tehtaanmyymälässä ja sieltä tuli ostettua muovipussillinen kaikenlaista namua! Ne PITI säästää jouluksi, mutta enhän mä sitten kuitenkaan raaskinut ihan kaikkea säästellä...joten " muutama" suklaakonvehti on jo päätynyt masuun:p Noh, eiköhän se pukki tuo lisää, jos ennätän kaiken syömään:D
~ ♥ ~ Viipuli, kp 19 (muistaakseni) ~ ♥ ~
AA:lle pahoittelut menkkojen alkamisesta :(
ULL-MAJ:lle onnittelut, eiköhän se ole ihan oikea plussa! :)
Nyt kysymys: kuinka kauan kesti ennenkuin kierrot alkoivat tasoittua? Pysyikö kierto yhtä pitkänä kuin ennen raskautta, vai muuttuiko kierron pituus? Mun kierrot vaihteli 25-29 päivän välillä ja nyt Sampon syntymän jälkeen eka kierto oli 33 päivää. Varmaan ikinä ollut noin pitkä :O
No ei muuta nyt, tuun vastakin urkkimaan ja kurkkimaan :)
Han
UllMaj, paljon onnea, kyllä se pikkuinen on oikeassa paikassa, joohan =)
Kuten Aurora pohdit, niin kyllä sitä on tullut mielessään pohdittua sitä toista, kun haluaisi sen sisaruksen....mutku ei ainaskaan ihan vielä.
muille kuumeilijoille oikein plussarikasta joulua täältäkin toivon +++++
Mykis ja S 10,5 kk
Vieläkään ei ole kunnon vuoto alkanut. Vain sitä tuhrua ihmeellisesti aika ajoin. Ei ole kyllä samanlaista kun yleensä ennen menkkoja.. Ärsyttää kulkea monta päivää side varalta housuissa!!!Alkas nyt se kunnon vuoto, niin päästäis eteenpäin tässä hommassa!!
Sori tää kauhee valitusviesti!
Menkkoja edelleen odotellessa...blaaaah
Kamomilla kp 29!/25-27
Mulla oli helmikuusta heinäkuuhun (mun mittapuulla) superpitkät kierrot, ja pituus vaihteli jonkun verran. Sitten ilmeisesti aloin ovuloida, koska elo-, syys-, loka- ja marraskuun kierrot olivat 25-26pv, ja suhteellisen samalla kaavalla kaikki.
Omaan napaan ei uutta. Raskausoireita ei ole juuri nimeksikään, mutta tosiaan ihan samanlaista oli Noelista. Oikeastaan väsymys on ainut selkeä ero parin viikon takaiseen olotilaan. Helppoa tuntuu olevan tämäkin alkuraskaus. Ellei sitten raskausoireiden puuttuminen kerro jostain muusta..? :/
Kandi 5+2 (?)
Vielä varauksella suhtaudun tähän. Tosin tuolta etsin mun vanhoja viestejä. Pojasta sain haalean mutta selkeän plussan kp 30/28.
Nyt on raskausoireita joita ku:ssa ei oikeastaan ollut. Rinnat kipeytyi sillon vasta rv5+.
Sain muistutksen yhdestä v-mäisestä raskausoireesta eilen. Poikaa odottaessa mulla halkesi alahuuli. Siinä oli sellanen kipeä haava yli kuukauden... sama juttu nyt. Hitto että osaa olla kipeä!
No tein taas testin. Pregentillä päiväpissasta selkeä plussa. Haaleahan se toki on mutta näkyy hyvin ja on vahvistunut paljon eilisestä. Pitäsi tosiaan aina malttaa odottaa. Se hcg tosiaan tuplaantuu noin 48-72 tunnin välein. Tuskin raskaustestit reagoi suuresti johonkin 20 pykälän nousuun :D
Huomenna on sitten se verikoe, JÄNNITTÄÄ. Tuun kyllä heti kertomaan kun saan tuloksen :)
Kamomilla on hyvä ja hakee testin, luulempa että voisit hyvinkin olla raskaana.
Mites muut testailijat?
T: Ull-Maij kp 30/28
Ull-Maijta jo uskaltaakin onnitella, kun viivat vahvistuivat. Onnea!!!
Ja, jos olisin Kamomilla, niin varmaan tekisin raskaustestin. Olispa positiivinen :)
Mulla ei edelleenkään mitään oireita, joten aika varovaisin mielin vielä oon. Ja alkuraskauden ultraankaan ei näillä näkymin mennä. Toivottavasti massussa silti joku olis.
pesukarhu rv 4+4
Täytyy se testi varmaan tehdä.. Sittenpähän tietää ainakin.
En kyllä todellakaan usko, että raskaana olisin. Sitä pientä tuhrua tulee ajoittain, tai lähinnä verensekaista limaa (sori) eli odotan vain koska se kunnon vuoto alkaa... Eikä mulla ole oikein mitään oireitakaan!
Kovin pessimistisesti suhtaudun, mutta yritän samalla suojella itseäni, etten alkaisi nostattaa kauheasti toiveita. Kun esikoisen kanssakin kesti niin kauan ennen kuin tärppäsi. ja muistan hyvin ne kaikki pettymykset kun menkat sitten alkoikin..
Sori taas tää valitus!! Mutta toivottavasti ymmärrätte :)
No, jospa sitten huomenna testais, jos vuoto ei ala..
Kamomilla kp30/25-27
Hermionelle jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Mutta tosiaan, kuten sanoitkin, ainakin tietää olevansa raskaana :) Minkäslainen ikäero teidän lapsosille olikaan tulossa?
Avecos, paljonkos sulla nyt olisi raskausviikkoja? Pääsit vähän niinkuin huomaamatta jo pidemmille viikoille kun maltoit testaamisen kanssa :)
Mikäs on Bejpin tilanne??
Jaahas, tämä taitaa lähteä nyt nukkumaan. Hitsi kun pääsisi jo piinailemaan (minäkö malttamaton?)
Viipero kp 9/28-30 edelleen..