Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*Enskattarien maanantai*~*~

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus: Omanapaista tekstiä tiedossa!!!

Viikonloppuna en koneella käväissyt kertaakaan, pesin mattojan ja päiväpeittoja. Sitten oli ihanankultaiset veljenpojat kylässä, niin tuli niiden kanssa temmellettyä ja käytyä uimassa ym. On ne vaan niin ihania...

Mun äiti oli huomannu mun tekemän listan mun pöydällä hakiessaan jotain mun huoneesta. Listassa oli kaikkea, mitä pitää tehdä ennen muuttoa omaan: mm. Vauva-lehden osoitteenmuutos. Äiti ja isä sitten kyseli että mikäs ihmeen Vauva-lehti? Enkai mä vauvaa ole hankkimassa, että ammatti ensin... En siis ole kertonut yhtään vanhemmille, ja nyt ne varmaan aavistaa... Tosi pelottavaa kun ne alko heti nälvimään yms. sanomaan että lapset ei saa lapsia hankkia!

Ok, ymmärrän. Mutta silti. Tuli paha mieli :´/

Tänne oli ainakin ilmoittautunut uusia enskoja, tervetuloa mun puolesta myös linnaeborealis, ninnuliina87 ja rimpukka (vai mikä se nyt olikaan.... ;P)

ninnuliina on ainakin jo vähän lähemmäs mun ikäluokkaa, taidan olla enskojen kuopus :)

miauu, ollaan joo varmaan aikalailla samoilla piina-ajoilla. mulla nyt kp.23 ;) Hankitaan ne seuraavat plussat! Mäkin oon keksiny itelleni vaikka mitä oireita, toisaalta yks on pysyny kokoajan; turvonnu vatsa ja sellanen " kuumeilu" , eli kauheen kuuma olo, vaikka ei ole edes kuuma... eilen alko silmissä huippaamaan niin et piti vähän rauhottua... en sit tiijä ku keksin varmaan vaan kaikki kun nyt niin haluaisin että tärppäis!!

).( kp23/28, eli piinailua päällä. oireilua jos jonkinlaista. äsken tilasin acon 10:n, testata aion torstaina, kun olisi kp26/28. Onko liian aikaista teidän mielestä? Tilasin sellasen missä on kaks testiä niin että yhen tuhlaan torstaina ja seuraavan sitte viikon päästä jos menkkoja ei kuulu.

Pahoittelut kun niin monen oli täti löytänyt!

bdbdbdbdbdbdbd kaikille piinailijoille!

Nyt niitä kesäplussia kehiin!

-Mary

Vierailija
2/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary-Rose; tosi harmi että vanhempasi ottivat asian noin negatiivisesti. Ehkäpä he tarvitsevat aikaa sulatella asiaa, ja ovat sitten ihan tyytyväisiä kun kuulevat jälkikasvusta :) Älä suotta hermoile ja pahoita mieltäsi. En minäkään tiedä mitä mun äiti ajattelee...mutta ajatelkoot mitä haluaa.

).( *piti ihan ajatuksen kanssa väkertää tuota omaa napaa...ai minäkö tyhmä...ehei, korkeintaan vähän pimee.

kp36/32-34 testattu 3 tuntia pidätetyllä pissalla...kolmessa minuutissa selkeä ohut viiva, 10-minuutissa selkeä leveä viiva, joskaan ei yhtä kirkas kuin kontrolliviiva, mutta ihan selvä kuitenkin!! Nyt otan lähetetyt onnittelut vastaan - niitä jo vähän panttailin kun en voinut olla varma.

Hetkittäin tulee koviakin menkkakouristuksia, mutta toistaiseksi viivat on tikussa eikä tätiä näy - kovin kyllä pelottaa.

Killa sun muut vanhat enskaliinit..alkakaahan valmistautua, teidän vuoro tulee ihan justiinsa! Jos se onnistuu multa niin onnaa se teiltäkin!

Tappert - vihdoin tyytyväinen viivoihinsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaryRose: Ikävä reaktio sun vanhemmilta. Mutta ehkä he pelästyivät huomatessaan, että oma lapsi onkin jo aikuinen. Kun omille vanhemmillehan me ollaan aina pikkutyttöjä ja -poikia. Tai alkoivat tuntea itsensä vanhoiksi :) Silloinhan helpoin tapa reagoida on se, että vähän nälvii/laskee leikkiä ja piilottaa oikeat tunteet sillä. Kyllä he varmasti ovat onnellisia, kunhan plussauutiset pääset kertomaan! Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Eivät varmaan vanhempasi tajunneet loukanneensa ja sohineensa arkaa paikkaa. Tsemppiä! Ja pääasia on, että itse tiedät mikä tuntuu oikealta. Ei pidä muiden antaa ohjailla vaan uskaltaa elää itse omaa elämäänsä.

Tappert: Olen niin iloinen sun puolesta!

Aurinkoista päivää kaikille!

-KM-

Vierailija
4/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea nyt oikein roppakaupalla sen ensimmäisen varovaisen onnitteluni lisäksi. Pidän peukut pystyssä että masu-asukki pysyy matkassa, tarrasukkia ja mojova loraus vauvaliimaa! :) Mä ihan halkean onnesta kun luen muiden enskojen plussa-uutisia.

*tahtoo liittyä mukaan plussajunaan*

missä nauku-miauuuuuu? HERÄTYSS! Millonkas ajattelit testailla (o_O)

ja missäs kaikki muut enskat luuraa?

Vierailija
5/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli heti herättyäni pakko tulla koneelle kattoon, jokos TAPPERT on testannut uudestaan ja saanut kunnolliset viivat ja olihan se eli ONNEA, ONNEA, ONNEA, ONNEA, ONNEA, ONNEA, ONNEA, ONNEA tosi paljon ja matkaan mukaan vauvaliimaa ja tarrasukkia iso kasa.

MaryRose: inhottava juttu toi vanhempiesi reaktio, mutta luulen että ne tarvitsevat aikaa sulatella sitä että oot kasvamassa/kasvanut aikuiseksi. Meillä ainakin isä pitää mua välillä ihan pikku-tyttönä vieläkin välillä, vaikka ikää on kohta 27v, joten saa nähdä mitä se sanoo sitten joskus, kun pääsen kertoon vauvauutisia. Mutta koitahan jaksaa.

(.) kp21/28-? Ei mitään oireita, jos ei kauheeta väsymystä lasketa (oon nukkunut nyt monena yönä yli 10 tuntia), mutta luulen sen johtuvan näistä helteistä, sillä yleensä mulla on kuumalla ilmalla veto aivan pois.

Plussapölyä kaikille sitä tarvitseville!

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Kathy, jonka mieliala on eilistä positiivisempi =)

Vierailija
6/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille enskoille!

Tappert: Iiiik, onnea onnea!!!

MaryRose: vanhemmat tapaavat olla hieman suojelevia ja miettivät miten lapsi pärjää vaikka aikuisia tässä ollaan! Kyllä asiat aina selviää ja pian ovat jo innoissaan kunhan kuulevat vauvauutisia (pian toivottavasti!!!)

Sitten omaa napaa (yrittäkää jaksaa lukea). Eli nyt kp 27/jotain (viimeksi meni 39 pvää). Nännit kipeät, varsinkin vasemmasta rinnasta, myös kutisee välillä. Myös muita oireita olen löytänyt tai keksinyt...valkkaria tullut hulisemalla monta monta päivää mutta nyt tyrehtyi=). Liekö täti tulossa tai sitten...huoh...aina saa toivoa!

Mites enskat on sellainen juttu kun mua ainakin huolettaa työtilanne...entä jos en saakaan töitä ja sitten äitiyspäiväraha on ihan liian vähän. Välillä toivon raskautta ja välillä iskee hillitön pelko että jos olenkin raskaana että en haluakaan olla jos töistä ei ole tietoakaan...! Onko tässä mun selityksessä mitään järkeä taaskaan???

Plussatuulia!

Vierailija
7/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa uutta viikkoa kaikille! Tämä enskaliini on taas palannut kuvioihin mukaan. Tosin enhän pitänyt hieman hiljaiseloa kuin viime kierron, kun päätettiin tjottaillen mennä, mutta nyt ollaan taas päätöksemme pyörretty ja tosissaan mennään tää kierto.

Viipulille ja Tappertille isot onnittelutoivotukset! Olen niin onnellinen teidän puolesta! Aivan ihanaa!

Kaikille uusille ja vanhoille enskoille vilkutuksia!!!

En osaa tarkemmin kommentoida muiden juttuja, kun pikaisesti olen pinot päivittäin selaillut. Viikonloppukin oltiin mökkeilemässä ja rusketuttiinkin.

ON:Kp 6/27. Mulla tais olla viime kierrossa ovis jo ihan kp 7 tienoilla, joten nyt saa jo olla tarkkana. Viimeisen tero-kuurin söin ja nyt sekin jännittää millanen kierto tästä tulee. Kunhan ei mitään megalomaanisen pitkää. Tää tytsy taitaa lähteä ulkoileen ja ruskettuun lisää, vaikka pilvistä onkin.

Palaillaan asiaan!

T:Hoyt kp6/27

Vierailija
8/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuli KATHY@ oikein mua varten katsomaan tilannetta :D no, kiitos vaan mielenkiinnosta - et usko miten hyvältä tuntui saada ne kunnolliset viivat.

Ersu82; eiköhän työtilanne huoleta aika monia, mutta kyllä sitä aina jotenkin toimeen tulee. Nuo fiksut ja filmaattisethan sanoo ettei rahan takia kannata jättää lapsia tekemättä/siirtää lapsen tekoa kovin pitkälle...mä ainakin luotan siihen mitä no jotkut sanoo, kai ne tietää.

Tappert nyt siis rv6+0 mikäli oikein olen jummartanut

Vierailija
9/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaryRose: kuulostaa hyvin tutulta monen lapsen saaneen tutun kohdalla silloin kun vanhemmat on raskaudesta kuulleet, tosin siinä vaiheessa kun on ekaa kertaa lapsenlapsensa nähneet, niin on ääni muuttunut kellossa. Meillä taas on niin päin, että isä vihjailee, miten mukava semmonen lapsenlapsi olis, eikä tietysti mitään kiirettä, mut...

Ersu82: Niin se varmasti jännittää kaikkia! Myökin otettiin tuossa alkuvuodesta reiluks parikskymmeneks vuodeks asuntolainaa. Nythän sitä vielä makselee ihan kivasti takasin, kun molemmat on töissä, mut mites sitten kun jää äitiyslomalle. Meillä firmasta lakkautetaan 110 % varmuudella tuhansia työpaikkoja muutaman vuoden sisään, onneks saan tässä kuussa työssäoloehdon täyteen...

Omaa taas: Täti tuli aamulla käymään sitten kuitenkin. Siihen vielä sopivasti eilen agilitykisoissa saatu auringonpistos päälle, niin johan tuntuu kovasti päässä sekä mahassa! Onneks enää tää viikko töitä, niin sitten pääsee lomailemaan...

Aurinkoista päivää täältä toimiston tekovalosta kaikille!

Vierailija
10/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Uusi päivä ja uudet kujeet :) Vähän pilvisemmältä näyttää tänään, ihan kivakin ettei ole aivan läkähdyttävän kuuma. Eilen tehtiin heinät joten enää ei ole väliä vaikka vähän sataisikin..[/color]

[color=blue]Tappert: [/color][color=fuchsia]Onnittelin sinua jo ennemmin, mutta nyt vedän oikein kunnolla kaulasta! Paljon, paljon onnea.. vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan!![/color]

[color=blue]MaryRose: [/color][color=fuchsia]Todella harmillista kuulla vanhempiesi reaktio.. ehkä heille tuli liian yllätyksenä tuo asia.. jos olisit vain ilmoittanut olevasi raskaana niin suhtautuminen voisi olla ihan toinen.. Tsemppiä sinne ja tee niinkuin sydän sanoo..[/color]

[color=blue]Ninca: [/color][color=fuchsia]Onnittelut avioliitosta![/color]

[color=blue]Yedo: [/color][color=fuchsia]Huimat on päivät sulla, mä pidän peukkuja että se plussa siitä vahvistuisi *bdbd*[/color]

[color=blue]Sitten ON: [/color][color=fuchsia]Täti sitten tuli rytinällä myöhään eilen illalla ja kp 36 vaihtui kp 1:ksi särkien unelmamme kevään 2007 vauvasta. Ei tärpännyt meillä näinä muutamana kuukautena jona vauvaa yritimme. Meillähän on tilanne siis se että vuoden päästä juhlimme häitä ja koska haluamme suuret häät ei vauvalle voi antaa mahdollisuutta tulla loppukeväälle eikä kesälle että saadaan häät pidettyä. Minä kyllä miehelle ehdotin että TJOTtailisimme tästä eteenpäin ja jos vauva ilmoittaa tulostaa niin sumplitaan niitä hääasioita sen mukaan. Mies on kuitenkin niin jääräpää että haluaa pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja kyllähän minä itsekin tiedän että ei kuukaudenikäisen vauvan kanssa suuria häitä jaksa juhlia. Toki nyt sitten vaivaa että tuleekokaan niitä lapsia ollenkaan kun ei nyt tullut vaikka yritys oli ahkeraa ja ovistikut oli käytössä, yritän kuitenkin pystyä olemaan stressaamatta tuota asiaa ja aloitamme sitten uuden yrityksen joskus vuoden vaihteessa.. masua saa toki olla reippaasti jo häiden aikaan, jos tärppää heti. Varsinaista ehkäisyä en hanki nytkään, mutta ns. varmat päivät on olleet käytössä jo vuosia joten en oikein usko että raskaaksi tulisin niillä, kun en näy tulevan muutenkaan..[/color]

[color=blue]En millään malttaisi jättää tätä palstaa ja minun tulee kovasti ikävä teitä kaikkia.. luultavasti käyn täällä lueskelemassa ja ehkä kirjoittelemassakin syksyn aikana, mutta on parempi että ainakin hetken pidän taukoa että en ahdistu näistä lapsettomuus jne. asioista.. Kuten sanottu uusi yritys alkaa alkuvuodesta ja siitä lähtien yritämme sitten niin kauan että nyytti on kainalossa ilman mitään taukoja.[/color]

[color=fuchsia]Sara-Maria: [/color][color=blue]Tahtoisin silti vielä roikkua esittelypinossa ainakin jonkun aikaa, koska saattaa olla että mieli voi muuttua ja eihän puoli vuotta niin kauhean pitkä aika ole ja saattaahan " vahinko" aina käydä ennen sitä jo ;) Kirjoitan esittelypinon alle uuden tekstin jonka voit päivittää sitten kohdalleni.[/color]

[color=fuchsia]Eilen vilkuttelinkin jo joillekin " vanhemmille" enskattarille joiden kanssa on tullut juteltua enemmän.. Kaikki enskat tietenkin olette minulle yhtä rakkaita, mutta erityisvilkutuksia vielä [/color][color=blue]Anskuliini, Lisbet, Sara-Maria, Mooli, Naksu, Jessica, Yedo, Paju ja Nellamaija. [/color][color=fuchsia]Killaa [/color][color=blue]moikkailin jo eilen, mutta ihan pakko vilkuttaa vielä.. olet sellainen palstan " emäntä" mielestäni :)[/color]

[color=fuchsia]Tietenkin toivon että kun teen comebackin täällä ei ole enää ketään teistä vaan kaikki olette jo odotuspuolella.. toivottavasti siellä törmätään tai sitten viimeistään tuolla vauvapuolella..[/color]

[color=blue]Mukavaa loppukesää kaikille, hyvää syksyä ja talveakin sitten jos en käy erikseen toivottamassa :) Plussatkaahan urakalla ja pitäkään palsta hyvässä hoidossa.. Odotan jo kovasti että saan tulla tänne takaisin..[/color]

[color=fuchsia]Olette kaikki ajatuksissani ja sydämessäni. Olette tärkeitä minulle![/color]

[color=blue]En sano hyvästi sanon vaan hetkeksi näkemiin..[/color]

[color=fuchsia]T. Juli -> hetkeksi muihin haasteisiin[/color]

Vierailija
11/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juli, jäähyväiset! Toivottavasti palaat aiemmin kuin ensi vuoden alusta! Onnea kaikelle: tjottailulle, häille ja näin! Ikävä että joudut näin meidät jättämään :/ Tulepa kertomaan sitten jos tärppää siltikin :)

ersu82, mua on huolettanut aivan sama työjuttu. Sen takia oonkin nyt ahkerasti ravannut eri paikoissa esittelemässä itseäni, että josko saisi työtä. Toisaalta sen minimin lisäksi varmasti on kyllä niitä ihmisiä, jotka auttaisivat ainakin sen pahimman yli...

Kiitush vain kaikille rohkaisusanoista. Kai niille vanhemmille pitää se vielä hetki suoda, että oon niiden pikku-prinsessa. Kunhan joskus tajuaisi päästää irti :)

Pitiköhän mun vielä jotain kommentoida...Emt. No, mutta pailaillaan!

Vierailija
12/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mukaan kivantuntuiseen joukkoonne. Olen lueskellut juttujanne jonkin aikaa taustalla ja keskustelu täällä vaikuttaa todella mukavalta! Kaikki tuntuvat tukevan toisiaan vaikeissa kohdissa ja ovat sitten taas aidosti iloisia toisten puolesta kun hyviä uutisia tulee. Näin loistavaan porukkaan haluan liittyä myös minä!

Laitoin jo tuonne esittelypinoon lyhyen tietoiskun, ja tässä vielä tärkeimmät: eli olen vm -78 ja mies -73, molemmat töissäkäyviä ja naimisissa ollaan. Pillerit jätin pois huhtikuussa eikä vielä ole tärpännyt, tosin ei mitenkään hiki päässä olla yritettykään. Kolmas yrityskierto on nyt siis menossa, ja aikas lopuillaan. Jos nyt ei tärppää niin täytyy varmaan alkaa vähän laskemaan päiviä ja bongaamaan otollista aikaa hiukkasen tarkemmin.

Terve siis vielä kaikille tasapuolisesti!

T: Meriheppa

Vierailija
13/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kesän mansikat on nyt sitten ostettu ja pakastettu, voin siis hyvällä omalla tunnolla lorvia netissä loppupäivän :).

MaryRose: Vanhemmat voivat joskus olla vähän kummallisia, ehkäpä mekin sen kummallisen käytöksen sitten joskus ymmärrämme. Uskon, että kaikki vanhemmat toivovat lapselleen vain kaikkein parasta. Mutta se, mikä on " lapsen" parasta, onkin sitten toinen juttu. Jollekin se voi olla unelmien työpaikka, omakotitalo maalla tms. mutta ihan yhtä hyvin se voi olla vauva. Kyllä he päätöksesi varmasti hyväksyvät ja ymmärtävät, kunhan vaan ensin uskaltavat itselleen myöntää, että ovat jo isovanhempi-iässä.

Tappert: No, nyt se haamu uskalsi tulla kunnolla esiin. Onnea niin paljon, kun jaksat kantaa!!! Tällaiset plussat antavat toivoa meille pitkän kaavan kuumeilijoille.

Kesämorsian: Aurinkoa kesäpäivääsi!

Kathy@: Luin eilisen viestisi vasta tänään ja tunnelma tuntui oikein tutulta. Tilitän tuntojani nyt sulle oikein urakalla, koska tiedät mistä on kysymys. Itsehän sain selville ne kirotut PCO-tyyppiset munasarjat reilu kuukausi sitten ja oikeastaan vasta nyt on masis iskenyt toden teolla. Aluksi ajattelin elämän jatkuvan ihan tavalliseen tapaan, kunhan vaan muistan lugeja nappailla. Jaksoin uskoa raskautumisen ihmeeseenkin ilman sen suurempia kommervenkkejä. Nyt mieltä rasittaa pelko siitä, että jospa tilanne tästä pahenee ja seuraavan lääkärikäynnin diagnoosi onkin jo PCO-syndrooma. Murehdin painoani, joka tosin on normaali, mutta tuntuu, että lihon pelkän pitsan ajattelustakin. Tarkkailen karvojani, että josko ne olis lisääntyneet yms. Tää koko juttu tekee mut välillä hulluksi. Onneksi olet tänään jo paremmalla tuulella! Ehkäpä minäkin sitten yritän positiivista asennetta vaihteeksi.

ersu: Piinaviikkojen oireet ovat niiiin kummallisia, kun sitä niiiiin kovasti toivoisi olevansa raskaana. Jaksamista piinailuun! Työpaikka-asiat ovat aina kinkkisiä juttuja. Me ollaan mieheni kanssa niin inhorealisteja, että siirrettiin vauvahaavetta tarkoituksella siihen saakka, että elämä on mallillaan. No, nyt se elämä sitten on mallillaan, mutta vauvaa ei vaan näy. Joten, tiedä sitten, mikä oli järkevää pidemmän päälle. Pääasia kai kuitenkin on se, että seisoo itse tekojensa/päätöstensä takana viimeiseen saakka.

hoyt: Kiva kuulla sinustakin välillä!

LinnaeaBorealis: Toivottavasti olosi kohenee pian. Onnenpotkuja seuraavaan kiertoon!

Juliaana: Onnellista häiden odotusta ja hössötystä! Palailethan kertomaan kuulumisiasi aina välillä.

Meriheppa: Tervetuloa joukkoomme kuumeilemaan!

ON: Ei mitään ihmeellistä tänäänkään.

-desejo-

Vierailija
14/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappertti: hienoa, hienoa! nyt on sitte kunnon viivat sullakin, vielä halaukset ja onnittelut ja kilo tarraaa ja liimaaaa!!!

MaryRose: juu mulla kp 22 ja en tiedä testaamisesta vielä, mun kierrothan on heitelleet 21-25-26-27-28-31 joten täti voi saapua millon tahansa, jos oikein arvioisin oviksen niin tädin pitäisi saapua ma 17 pv eli viikon päästä. Jos tulee jotain ihmeellisiä oireita lisää niin ehkä uskallan testata aiemminkin mutta milloinkas se aconin herkillä testeillä aikaisintaan näkyi voiks se olla jo 8 dpo vai mikä? sit se oisi ehkäpä perjantaina? Mulla on kyllä varmaan 10 aconin testiä kaapissa kun viimeksi unohtivat lähettää ne mulle ja ilmoitin siitä ettei tullut kuin ovistestit, niin sain lähetyksen mukana tuplat määrät testejä!!

Noista vanhemmista, voi harmi miten suhtautuvat, mulla on nuoruudessani taas päinvastaisia kokemuksia ex anopilta tyyliin etkö sä vieläkään oo kasvattanut mahaasi? edelleen noin laiha? koska niitä vauvoja meinaatte? sillon meni totaalisesti hermot kun ei ollut todellakaan oikea aika silloin (hyvä näin jälkeenpäin ajatellen), mutta minkäs teet. Kyllä se vauvan yritys ja sen ajankohta on kuitenkin aikuisten oma asia. Vanhemmat eivät saisi vaikuttaa näihin päätöksiin niinkun ei myöskään esim. ammatinvalintaan/koulutukseen (ainakaan liikaa), on minun mielipiteeni.

Mitäs toi (o_O) tarkottaa, mäkun on tämmönen vanhus niin en oo perillä näistä? onks se kiikari??? hihiiiii

Kathynkin kanssa päästään kohta piinaileen ja

Ersulla tosi jänskät piinailut menossa, plussahileitä ja bd bd molemmille!

Ersu, olen sitä mieltä että kyllä se elämä kantaa ja asioilla on tapana järjestyä vaikka ei liikaa suunnittelisikaan. Töitä ehtii tehä yli 60 ikävuoteen saakka että aikaa siis on! Toki rahatilanne huolestuttaa jos ei ole varmuutta mutta uskon että sekin järjestyy jollaintapaa kuitenkin.

Meriheppa, tervetuloo uutukainen meidän ihanien enskojen joukkoon!

Aftis, kiitti kuitenkin kai mun sit täyty vielä kysyy gyneltä, vilkutukset!

Juli: voi itkun itku että se täti rötkäle sinne tuli :(

ja mun tulee ihan hirveen ikävä !! nyyhkistä, mutta jos et enää pinoile vähään aikaan niin sit jonkun ajan päästä o-puolella toivottavasti!!

tai jospa se mies siitä vähän aiemmin...heltyisi? vilkutukset!

Killa on tosiaan meitin palstan emohahmo, missäs se luuraa taitaapi olla lomamatkalla! huhuuuuuu!

).(

Nyt on vähän ollut semmosta menkkatunnetta alavatsassa, vaikka oviksesta lähtien on ollut juilintaa varsinkin oikeella puolella munsarjan kohilla..muka hieman huimaskin äsken taitaapi olla nestehukkaa, kun en oo juonut paljookaan vielä. Lämmöt on nyt 37 c eli hieman alemmat :( tosin on ne välillä ollut justiin 37 ja välillä 37,2 että en tiedä kun oon mittaillut millon sattuu, mutta en aamulla milloin kuuluisi (hih)

Kai sitä pitäs alkaa vähän laittautuun kuntoon kun meinaan lähtee ystävän kanssa soppaileen hesan keskustaan :) kivaaaa!

Kaikille tasapuolisesti plussaonneee ja piinalijoille jaksuja ja tädin yllättämille superhalaukset ja ovislaisille pupuiluintoa!

kuumuudesta kärsiväinen nauku :D

Vierailija
15/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista maanantaita kaikille teille!

Tappert! Ihanaa että lussat vahvistuu! Tarrasukkia pino ja luottavaista mieltä matkaan! Otahan sitten toisiaan meidän muut pitkään yrittäneet plussajunaan kanssa, niinhän se kesäsuunnitelma meni! Minä tulen sitten syssymmällä!

Uudet enskat: meriheppa ja kumppanit tervetuloa! Täällä enskojen nettiavaruudessa on tilaa kaikille ja hyvää seuraa tarjolla! ;)

Juli: Kiitos vilkutuksista, ihanasti meitä kaikkia enskoja kehuit hyväksi porukaksi. Meidänkin tulee sua ikävä. Onnea uusiin haasteisiisi ja hää touhuiluun! Kuten mooli on meitä jo opastanut, niin elämässä tuppaa asiat järjestymään omalla hyvällä tavalla ja ajallaan... se vaan kysyy malttia...:) Ikävän yllättäessä tule vaan kurkistamaan, mitä kuuluu. :)

Mary: Voi noita äitiliinejä! Meillä äiti on vastustanut mun vauvahaaveita pitkään (vaikka se ei olisi ollut edes ajankohtaista, on asia tehty selväksi;). Tuolla samalla: koulut ensin ja mieluusti vielä se vakityö. Nyt kun olen 30, on ääni muuttunut kellossa. No, se hälle suotakoon, ja minulle minun aikatauluni;).

Tuosta koulunkäynnistä. Minusta elämänsä voi elää monessa järjestyksessä. Olen ollut aikuiskoulutuksessa töissä ja tavannut siellä ison perheen äitejä ensimmäistä kertaa ammattikoulun penkillä ja hyvin on hommat sujuneet ja motivaatioita opintoihin riittänyt. Toki lasten kanssa opiskelu on haasteellista, mutta elämässä ehtii kaikenlaista. Usein raha-asiatkin järjestyy jollakin tavalla, vaikka usein tiukkaa olisikin! Joutuu varmasti paljon priorisoimaan asioita mutta tilanne on varmasti sama kaikissa lapsiperheissä, että tärkeysjärjestys on laitettava uusiksi.

Ersu: Pätkäduunarina nuo työasiat on haasteellisia. Olen miettinyt monesti, että jos sen työttömyyspätkän aikana raskautuu, niin työn saaminen onkin sitten isompi urakka. Mutta lopulta olen ajatellut, että nyt on vauva-asiat ykkösenä, muut asiat järjestyköön omalla ajallaan ja painollaan. Ja nyt näyttää lupaavalta, että syksyllä alkaisi työasiat rullata eteenpäin. Toivottavasti vauvajututkin!:)

Desejo: Ethän nyt masennu siellä *komentaa* :)! Ei ne munikset siitä enää pahemmaksi muutu! Paremmaksi vaan niillä lugeilla. Kesäplussaa sullekin ja Tappertin kyydissä o-puolelle! ;)

Hoyt: Kivaa saada sut takasin palstalle!

Miauu: ihania lomapäiviä ja bdbd, mun villi arvaus tolle (o_O) kuvalle on raskaustesti?! Tai villi lomailijaenska juuri herättyään!

Ja kaikille piinailijoille isot plussatuulahdukset!

nellamaija

Vierailija
16/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriheppa, tervetulloo vain! Kyllä meidän poppooseen mahtuu! hola \o/

desejo, aivan niin..ovathan ne isovanhempi-isässä, kun omistavat jo kaksi lastenlasta. mutta tekivät kyllä selväksi että nämä kaksi riittävät heille! olkoot sitten tuollaisia. ps. minäkin tahdon mansikoita :)

miauu, mulla ei kyllä koskaan oikeen heitelly noi menkat. mä oon saanu sellasen käsityksen, että ne aconit näyttäs jopa kolme päivää aikasemmin menkkojen alkamista tuloksen (?) Jos olen ihan väärässä, niin kertokaa toki! Niin, ja ei se vanhempien suhtautuminen oikeastaan edes, että tolleen menivät töksäyttämään, mutta kun että saivat tolla tavalla tietää yrityksestä... olis ollu vaan tuhat kertaa kivempi kertoa sitten kun olisi ollut varma " nakki"

(O_o) on vähän niinku pienen lapsen pää, silmät ja suu ;) sit se voi olla sellanen uteleva/hämmentynyt :) (jaa kiikaritko :DDD)

Jees, piinailut lähellä ja zilleen.. kathy,miauu ja meikäläinen siis ainakin: hetket on käsillä :) tilasin tosissaan sen testin sieltä kotitestit.com (kiitos sara-maria siitä kun vinkkasit)...onko se todellakin 5.50e 2kpl Acon liuskoja?! Mä olin varautunut johonkin kahteenkymppiin... Kauanko on yleensä toimitus kestäny, että pääsenköhän nyt sitten testailemaan torstaina vai...? :)

nellamaijalla järjen kello puhuu..! :) kyllä sitä on ammatit ja vakityöt tärkeitä, mutta kunhan seisoo omien tekojensa ja päätöstensä takana ja sitten on kanttia opiskella vaikka on perhettä niin hyvä niin. ei se perhe kuitenkaan tarkoita sitä että kodista tulee tukikohta, minne on linnoittunut neljän seinän sisään perustamaan perhettä. minä itse olen suunnitellut opiskelevani koko ajan eteenpäin, toki ehkä välillä löysemmin... itelläni ei tosin kumpaakaan, mutta kohta on. :)

superhyperplussatomua kilokaupalla jokaisen enskan postilokeroon!

-mary, viimeistä kertaa tänään..enää tunti töitä :) HUOMISEEN!

Vierailija
17/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täältä osaa pysyä poissa nyt ollenkaan ja ei kyllä tarvitsekaan!

Vilkutuksia Nellamaijalle ja Desejolle! Mukava, kun vielä mut muistatte, vaikka en nyt sentään niin kauan ole ollut poissa. :)

Desejo: Tuli mieleeni, kun kirjoittelit tuosta pco:sta, että mulla kyllä karvan kasvu lisääntyi, kun lopetin pillerit. Oon aivan varma ettei se ole vain minun mielikuvitusta. Useammin saa raakata kainaloita ja bikinirajaa ja etenkin bikinirajat on levinneet enemmän kuin ennen. Ja tuntuu, että kynnetkin kasvaa rutinalla. Oisko pillerit mulla jotenkin hillinneet pco:n vaikutuksia ja nyt ne sitten tulee esille enemmän. Tsemppiä sulle ja muille asian kanssa painiskeleville! Itse en ajattele pco:ta oikeastaan ollenkaan ja koska kyseessä " vasta " viides yrityskierto niin en osaa ajatella, että pco:lla ois osuutta siihen ettei ole vielä tärpännyt. Luottavaisin mielin siis tässä mennään ja kyllä meille ainakin tuo edellis kierron tauko teki ihan hyvää.

Juliaanalle ihanaa kesän jatkoa ja tuut kyllä heti kertoon, jos jotain tapahtuu!

Työasioita olitte miettineet. Mulla on vuoden loppuun asti soppari kirjoitettu ja jatkosta ei varmaa tietoa. Mehän päätimme tjottailla, koska rahanmenoa on ollut kovasti, mutta sitten kun pääsimme pahimman yli niin huomasimme, että kyllä asiat järjestyy omalla painollaan. Eli nyt siis taas ollaan tositoimissa. Jos vauva ilmoittaa tulostaan ja jään työttömäksi niin sitten eletään sen mukaan. En tosiaan jaksa jäädä odottamaan vakipaikkaa, koska se voi olla ns. pitkässä kuusessa tällä alalla.

Kävin juuri 10km pyörälenkin ja puntarikin näytti 5kg vähemmän kuin viimeksi olen mitannut. Nyt on tämä tyttö tyytyväinen itseensä! Olen yleensä oikein kunnon sohvaperuna, mutta nyt kesällä olen taas saanut kammettua itseni pyörän päälle ja mukavaa ja raskasta on ollut.

Kuulemisiin!

Vierailija
18/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][b]ONNEA TAPPERTILLE PLUSSASTA!!![/b][/color] [color=red][size=7]♥[/size][/color]

[color=red]Ersu:[/color] Ihan samaa ollaan täälläkin pohdittu, että miten varallisuus riittää sitten kun lapsi tulee. Jos nimittäin nyt heti kohta tärppää uudestaan (toukokuussa oli se keskenmeno) niin en ehtisi paljon työelämässä ollakaan kun valmistun joulukuussa. Kuitenkin lasta halutaan ja vetkutettiin yrityksen aloittamista sen verran, että ehdin ainakin käydä koulun loppuun kun sitä nyt ei enää paljon ole jäljellä. Äityspäiväraha ei todellakaan ole kummoinen jos ei ole ennen sen alkamista ollut työelämässä. Mutta kyllä kai sitä pärjää vähemmälläkin, se on luovuttava sitten itse jostakin, että pystyy turvaamaan lapsen elämän. :)

[color=red]Maryrose:[/color] Semmosia ne äidit/vanhemmat on. Tullaan varmaan itsekin sama piirre itsessämme huomaamaan, eli siis tuo että ollaan välillä turhaankin huolissamme lapsistamme. Minunkin äitini oli vastaan ensin yhteen muuttamista ja sitten myöhemmin talon ostamista, kun aloin niin nuorena (16-vuotiaana) seurustella nykyisen mieheni kanssa. Yhteen muutettiin kun olin 17-vuotias ja yhteinen koti ostettiin kun olin 20-vuotias. Nyt täytän 22. Äiti pelkäsi sitä että entä jos me erotaan. Sou? Eihän mitään elämässään voi tietää varmaksi. Ei sitä voi etukäteen tietää eroaako vai ei! Toivottavasti ei. Nyt se sitten kuitenkin innolla odottaa että siitä tulisi mummo! Että otappa nuista selvä... ;)

[color=red]Juliaana:[/color] :´( BYÄÄH! Ikävä tulee! Toivottavasti " nähdään" o-puolella...

[color=red]Meriheppa:[/color] TERVETULOA JOUKKOOMME!!!

[color=red]Miauuu ja Kathy@:[/color] Peukutuksia! [b]bd[/b] Olikos se miauuu kellä oli lämmöt koholla? Hih, mä mittasin lämmöt myötätunnosta ja mullakin oli 37,3. Ei tässä kyllä nyt oo varsinaisesti yritetty, mutta saattaahan se silti tärpätä. Kun mulla kerta muutenkin tärppäsi heti ekasta yrityskierrosta mut meni kesken... :( No kuiteskii, peukut pystyssä siihen suuntaan!

[color=red]Hoyt:[/color] Vilkutuksia myöskin sinulle! Onnittelut pudotetuista kiloista! Samaa yritetty täälläkin... En minä lihavimmasta päästä ole, lievä ylipaino vaivaa, mutta kilot eivät lähde sitten millään. Just tulin minäkin koiran kanssa lenkiltä, kauheen painostava ilmakin vielä niin hiki lensi! Välillä tulee katottua omaa vatsaa peilistä, että olisipa siellä edes masuasukki kyydissä niin ei haittais pömpötys yhtään! :D

[color=red]LinnaeaBorealis:[/color] Pahoittelut tädistä...

[color=red]).([/color] vai pitäiskö kuitenkin laittaa [color=red]( . )[/color]: HA HA!! :D Ei ihmeitä tähän suuntaan, remonttihommia vaan edelleenkin täällä kotosalla.

Nyt pakenen nousevaa ukkosta pois koneelta, alkoi jyristä niin pahasti! Palaillaan astialle!

T:Titi-uu kp 26/30

Vierailija
19/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nellamaija tsemppauksesta! Tiedän kyllä, ettei asiat eikä ne muniksetkaan murehtimalla parane, mutta minkäs teet. Yritän nyt luottaa lugejen salaisiin voimiin ja hengitellä enskojen puhaltelemia plussatuulia. Hönkäile sinäkin niitä varastoon, niin on sitten syksymällä plussatuulta koko naikkonen täynnä. :)

MaryRose: Uskon, että jokainen lapsenlapsi on isovanhemmille ihan yhtä rakas ja haluttu. Usko pois, että plussauutisen kerrottuasi he ovat yhtä hymyä. Ja toisaalta kuten sanoit, olkoot sellaisia kuin ovat. Älä kuitenkaan pahoita mieltäsi, vaan kuumeile yhtä innokkaasti kuin ennenkin.

Hoyt: Itselläni ei ollut aavistustakaan mistään pco:on viittaavasta, ennen kuin lekuri pamautti uutisen ultratutkimuksen jälkeen. Syy, miksi menin lääkäriin oli kadoksissa ollut täti. Olin aina ennen käynyt gynen tarkastuksissa terkkarilla, yths:llä tai perhesuunnitteluneuvolassa (julkista palvelua sekin) eikä mua koskaan ultrattu. Jos olisi ultrattu joskus aikaisemmin, niin olisi tämäkin asia ollut selvillä. Kyllähän pillereiden lopettaminen aiheuttaa varmasti jos jonkinlaista muutosta ilman mitään sen suurempaa syytä. Älä siis suotta huolestu. Voithan sitä seuraavan kerran lääkäriltä kysyä, mikäli asia vielä mieltä kaivertaa.

miauuu: Helteistä piinaviikkoa! Yritä malttaa odotella sen testitikun kanssa vielä hetki. Saisitpahan ainakin vähän varmemman tuloksen. (Helppo täällä on puhua, kun ei piinailuta...)

Onkohan kaikki muut enskat jossain lomariennoissa, kun tuntuu aikas hiljaiselta päivältä? Ehkä kaikki on plussia pyydystelemässä... lakanoiden välissä tai heinäladossa...

-desejo

Vierailija
20/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappertille onnea paaaaaaaaaaaaaaljon!:)

MaryRose:

Et suinkaan ole ainut kuopus täällä:) Minä myös olen nuorimpia enskoja. Kuten monet ovat jo sanoneet, ehkä se oli vanhemmillesi vain ensijärkytyst kun omalta pikku-prinsessalta löytyy tuollaisia juttuja. Mutta luulempa, että kun kerron plussauutisia he ovat jo tottuneet ajatukseen ja ottavat uutisen hyvillä mielin vastaan, toivon ainakin niin!:) Paljon paljon plussasäteitä sulle!

).( Noh..eilisin illan riita saatiin miehen kanssa sovittua ja kaikki hyvin! Nyt menossa kp 2/28 ja alustavasti laskeskelin, että seuraava ovis sattuu juuri sopivasti viikonlopulle, kun mieskin on kotosalla:)))

Vielä palaan tuohon Maryrosen pulmaan, eli kuinka vanhemmat ottavat vauvauutiset vastaan, kun on itsekin vielä vanhempien mielestä heidän oma pikku tyttö. Minusta omalla äidilläni ei ole paljon sanottavaa (tarkoitan negatiivista), koska kun minä olen syntynyt, hän oli 17 -vuotias. Mutta isälleni uutinen saattaa olla ainakin lievä järkytys, silä hän kutsuu minua viälikn MUKSUKSI, jota en voi sietää! :(( Grrrr... Mieheni vanhemmat taas luultavsti ovat aivan haltioissaan, sillä heidän esikoisensa ei kuulemma aijo hankkia lapsia ikinä, ja he ovat sitä meillekin surkutelleet. Mutta täältä suunnasta onkin ylläri tekeille heille:)

Oikeen mukavaa päivän jatkoa kaikille ensikoille, jos en enää ehdi tulla jutustelemaan:)