Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulkeeko lapsenne koulussa VERKKAREISSA?

Vierailija
06.11.2008 |

Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen vaan tämä kysymys...

Mulla ei tulisi pieneen mieleenkään, että kukaan perheenjäsenemme kävisi töissä tai koulussa verkkareissa. Nehän ovat koti-, urheilu- ja vapaa-ajan vaatteita. Ei se ihme ole että suomalaiset monet aikuisetkin pukeutuvat tosi rumasti kun jo lapsena opetetaan että verkkareissa voi mennä mihin vaan. Olen saanut sellaisenkin ihmeen todistaa, että yksi tuttavaperheen lapsi tuli häihin lenkkarit jalassa!!!!!

Miten teillä?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siellä oppimassa, ja oppiminen käy työstä.

Miksi ihmeessä lapsi ei saa olla lapsi, miksi pitää aikuistaa heidät liian aikasin. Koulu ei todellakaan ole työpaikka, vaan oppimispaikka ja tulevan elämään tähtäävä paikka.

Pukeudutteko itsekin verkkareihin kun menette työpaikallenne?

Vierailija
62/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siellä oppimassa, ja oppiminen käy työstä.

Miksi ihmeessä lapsi ei saa olla lapsi, miksi pitää aikuistaa heidät liian aikasin. Koulu ei todellakaan ole työpaikka, vaan oppimispaikka ja tulevan elämään tähtäävä paikka.

Pukeudutteko itsekin verkkareihin kun menette työpaikallenne?

Miten se oppiminen liittyy niihin verkkareihin? Käykö sitä jotenkin vajaalla jos on verkkarit jalassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aivokääpiöt,

te jotka ylpeilette sillä kuinka pienet lapsennekin osaa jo "pukeutua asiaankuuluvalla tavalla" (eli TEIDÄN mielestänne), miettikää myös sitä mistä johtuu esim. nuorten pahoinvointi, ulkonäköpaineet, syömishäiriöt, itsemurhat ja niiden suunnittelut/yritykset. Ja ennen kaikkea miettikää, miten niitä voitaisiin ehkäistä?! Ehkä niin, että aikuiset ihmiset ja äidit haukkuvat LASTEN vaatteita?

kovasti häntä huolettaa nuorten pahoinvointi ja se että aikuiset ihmiset haukkuvat lasten vaatteita... mutta aivokääpiöksi voi kyllä huoletta haukkua toisia ihmisiä.

Vierailija
64/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut hänelle farkkuja ja kangashousuja kouluun. Farkkujen ei tarvitse olla kireitä ja epämukavia, niin kuin edellä väitettiin.

Nyt kylmemmällä ilmalla sellaisia ohuita toppahousuja.

Vierailija
65/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vahan jo helpottaa oloa ;-)

Olen siis 54/58. Mulla on ollut aika erilaisia kokemuksia: tunnen kasapain italialaisia (taysin italialaisia) lapsiperheita, joissa lapset kayttavat kotona verkkareita, ulkona/kylassa/koulussa jotain muita, mutta saavat aina leikkia ja puuhata kaikilla paitsi 'pyhavaatteilla'. Mutta joo, mulle on aina joskus tarkeeta vahan rapsia mahdollisia ennakkoluuloja, mutta siita ei nyt onneksi ollutkaan kyse, vaan vain erilaisesta kokemuksesta.

Mutta tosiaan: kuulemma (italialainen) mieheni oli jo 2-vuotiaan valittanut isalleen joka hanta puki, kun sukkien vari ei sopinutkaan T-paitaan. Ja meidan poika on ollut samanlainen koko pienen ikansa! Like father like son, ehka nuo varityylit kulkee sitten geeneissa, minulta ne eivat ainakaan ole perityneet! ;-)))