Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulkeeko lapsenne koulussa VERKKAREISSA?

Vierailija
06.11.2008 |

Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen vaan tämä kysymys...

Mulla ei tulisi pieneen mieleenkään, että kukaan perheenjäsenemme kävisi töissä tai koulussa verkkareissa. Nehän ovat koti-, urheilu- ja vapaa-ajan vaatteita. Ei se ihme ole että suomalaiset monet aikuisetkin pukeutuvat tosi rumasti kun jo lapsena opetetaan että verkkareissa voi mennä mihin vaan. Olen saanut sellaisenkin ihmeen todistaa, että yksi tuttavaperheen lapsi tuli häihin lenkkarit jalassa!!!!!

Miten teillä?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsenne sitten niiiiiiin läskejä, että kaikki vaatteet löysiä verkkareita lukuunottamatta kiristävät? kannattaisiko vähän miettiä perheen ruokavaliota?

Meidän lapsillemme ainaakin löytyy kaupoista vaikka kuinka paljon muitakin sopivia ja kiristämättömiä vaatteita kuin verkkarit. Mutta ilmeisesti toiset sitten antaa lastensa lihoa muodottomiksi palloiksi. silloin ne verkkarit on varmaan paras vaihtoehto.

Vierailija
42/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsi ei saa olla lapsi, miksi pitää aikuistaa heidät liian aikasin. Koulu ei todellakaan ole työpaikka, vaan oppimispaikka ja tulevan elämään tähtäävä paikka.

Pukeudutteko itsekin verkkareihin kun menette työpaikallenne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan teinitrolli, olethan?

Vierailija
44/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi (5v) käy koulua kansainvälisessä koulussa Keski-Euroopassa. Ohje on, että ei liian kalliita eikä toisaalta liian "rentoja" vaatteita. Jalassa siis farkut, samettihousut tms.

Vierailija
45/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttö taas vaan liikuntatuntien aikana.

Vierailija
46/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän molemmat alakouluikäiset pojat haluavat joka päivä verkkarit kouluun juuri siksi, että niiden kanssa on kivointa välituntisin pelata pallopelejä ja leikkiä juoksuleikkejä. Olen yrittänyt ehdotella muita, mutta eivät halua. Minusta ei voi verrata siihen, miten aikuiset pukeutuvat työpaikalle. Tärkeintä että lapsilla on mukava olo ja he liikkuvat ja leikkivät. Ainoa huono puoli on, että verkkarit menevät helposti polvesta puhki noissa touhuissa.

Vierailija
47/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsenne sitten niiiiiiin läskejä, että kaikki vaatteet löysiä verkkareita lukuunottamatta kiristävät? kannattaisiko vähän miettiä perheen ruokavaliota?

Meidän lapsillemme ainaakin löytyy kaupoista vaikka kuinka paljon muitakin sopivia ja kiristämättömiä vaatteita kuin verkkarit. Mutta ilmeisesti toiset sitten antaa lastensa lihoa muodottomiksi palloiksi. silloin ne verkkarit on varmaan paras vaihtoehto.

Vierailija
48/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta niina paivina kun on liikuntaa niin pitaa olla jo urheiluun sopivat housut jalassa valmiiksi. Siis collegehousutb ne meilla on kaytannossa syksyyn saakka/kevaalla, ja sitten talveksi pitaisikin ehka hankkia jotkut vahan lampimammat...?

Mutta siis kuitenkin, kaksi paivaa viikossa verkkareissa koulun 'vaatimuksesta', loput paivat tavallisissa vatteissa: farkut, sammarit, vuorilliset ouuvillahousut (tyyliin H&M)... Auttaa myos lasta hahmottamaan viikon kulkua kivasti :-)

Lapsi on opetattu valitsemaan paita ja sukat ja housut niin etta saopivat vareista yhteen. Nyt han osaa jo itse tehda aika hyvat valinnat. Toki hyvia variyhdistelmia saa myos college-housuista ja T-paidasta!

Niin ja meilla ei ole tavallisiin housuihin pukeutuminen mitenkaan estanyt tai hankaloittanut ulkona rymyamista! kaikkia housuja jotka paalle laitetaan arkena saa kayttaa ja kuluttaa.

Vierailija
49/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan verkkareissa tai lenkkareissa

Vierailija
50/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laittavat/ottavat urheilutunneille verkkarit mukaan, todella valitettavaa. Ovat siinä iässä että ei missään nimessä verkkareita, ei edes liikuntatunnille.

Nuorin kyllä kulkee ilosesti verkkareissa vielä, mikä on ihanaa. Laittaa kyllä myös farkut tai siistimmät housut jalkaan jos on tarve tai halu.

Meidän lasten kouluissa vaaditaan verkkareita pidettäviksi liikuntatunneille.

Vierailija
51/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihme sakkia! Täähän alkaa olla kohta niinku Italiassa, että taaperollakin pitää olla kauluspaita, solmio ja suorat housut hiekkalaatikolla... Meillä ei ole vielä kouluikäisiä lapsia, mutta vanhemmalla eli 3-vuotiaalla ei ole yksiäkään farkkuja. LAPSET saavat pukeutua mukavasti: mekossa tai farkuissa on hankala leikkiä ja minusta leikki on lapsen työtä (ei se koulun käynti) vielä ainakin alakoulussa! Juhliin pukeudutaan asiallisesti, mutta ainakin leikki-ikäisellä sielläkin mukavuus voi vielä mennä pukeutumissääntöjen edelle. Virallisesti ehtii pukeutua kyllä sitten isompana ihan riittävästi! Ja mulla on sellainen työ, mihin ei oikein voisi mennä jakkupuvussa ja korkkareissa, vaan paremminkin sopii villahousut ja toppahaalari... :-D

Vierailija
52/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan lapsella ei ole aina verkkareita, mutta ei kylla mitaa suoria housuja ja kauluspaitaakaan! Ihan tavalliset housut ja vaikka T-paita. Verkkarit on sitten urheilupaivina. Eika ole nayttanyt olevan hankalat jalassa muutkaan housut.

Niin ja varejahan saa sovitta yhteen vaikka ois verkkaritkin, vai onks sekin liikaa...???

Niin ja en tieda minkalaista kokemusta sulla on Italiasta: mulla on muolet sukua sielta ja olen siella jokusen vuoden asunutkin. Ei ole viela tullut eteen solmiota pitavia pienia poikia, ei edes juhlista. Pain vastoin, Suomessa mieheni ihmettelee miks pienilla pojilla on juhlissa solmiot kaulassa, nayttaa niin hassusti aikuiselta kuulemma... ;-) Siis hiekkalaatikolla ei todellakaan tapaa Italiassa lapsia solmio kaulassa!! Vaikka ei ne kylla viileta viikko viikon peraan myoskaan verkkareissa. Kas kun on noit valimuotojakin: en itsekaan mene toihin verkkareissa, mutta en kylla missaan jakkupuvussa ja korkkareissakaan joka paiva!

T. 54

Vierailija
53/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja järkyty nyt rauhassa, mutta kulkee jatkossakin. Nimittäin etenkin liikuntapäivinä on verkkarit jalassa. Ja ihan tiedoksesi, että opettaja lähetti jopa lapun kotiin, että toivoisi verkkareiden olevan jo valmiiksi päällä kouluun tullessa. Liikkatunnit ovat keskellä päivää ja usein lähtevät kauempana oleville kentille pelaamaan yms. eikä ole aikaa vaihdella vaatteita. Toki sitten iltapäiväksi voi vaihtaa muuta päälleen.

Vierailija
54/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatuntipäivänä kyllä, verkkahousut jalassa MUTTA suihkun jälkeen vaihtoi toiset housut jalkaansa. Nyt kun alkoi sisäliikunta-aika niin ei.

Käytössä erilaisia farkkuja sekä sammareita ym "siistejä" housuja.

Mukavuudesta tinkimättä.

Voisi sanoa että tilanteen ja tarpeen mukaan.

Ja kyllä, olen aika tarkka siitä miltä lasteni vaatetus näyttää.

Vierailija
55/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asumme ulkomailla, ja täällä ei tulisi mieleenkään laittaa lapsille urheiluvaatteita kouluun. Lapset menevät kouluun yleensä puuvillahousuissa (reisitaskuhousut, farkut...) tai vastaavissa. Mutta ei IKINÄ verkkareissa. Itse asiassa, tyttöni menee kouluun joka päivä mekossa. Ja kyllä lapset koulussa pelaavat jalkapalloa juoksevat hippaa tms. joka välitunti. Eihän pihalla puuhastelu mitään verkkareita kaipaa. Liikuntatunneilla on urheiluvaatteet pakolliset, lapset vaihtavat ne päällensä ennen tunnin alkua.

No, nyt selvisi sekin, miksi suomalaiset pukeutuvat niin juntisti aikuisinakin. Enää en ihmettele tuulipukukansaa kaupunkien keskustoissa! Jos ei tarvitse kouluun pukeutua siististi, niin miksi pitäisi sitten kun lähtee kaupungille asioimaankaan.

Vierailija
56/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asumme ulkomailla, ja täällä ei tulisi mieleenkään laittaa lapsille urheiluvaatteita kouluun. Lapset menevät kouluun yleensä puuvillahousuissa (reisitaskuhousut, farkut...) tai vastaavissa. Mutta ei IKINÄ verkkareissa. Itse asiassa, tyttöni menee kouluun joka päivä mekossa. Ja kyllä lapset koulussa pelaavat jalkapalloa juoksevat hippaa tms. joka välitunti. Eihän pihalla puuhastelu mitään verkkareita kaipaa. Liikuntatunneilla on urheiluvaatteet pakolliset, lapset vaihtavat ne päällensä ennen tunnin alkua.

No, nyt selvisi sekin, miksi suomalaiset pukeutuvat niin juntisti aikuisinakin. Enää en ihmettele tuulipukukansaa kaupunkien keskustoissa! Jos ei tarvitse kouluun pukeutua siististi, niin miksi pitäisi sitten kun lähtee kaupungille asioimaankaan.

Ja mitä asioita kaupungisssa? ei mun lapset hoida asioita kaupungissa, minä hoidan ne, ja ei haittaa vaikka olis lapsilla verkkarit jalassa.

Vierailija
57/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin jonkin verran kokemusta, asuin itsekin Italiassa kolmisen vuotta ja lapsia hoitelin ihan päivätyökseni... En ehkä osannut kirjoittaa ajatustani siten, kuin oli tarkoitus. Siis en puolustanut verkkareita sinänsä, vaan mukavaa pukeutumista (ei meillä taida olla yksiäkään verkkareitakaan, jos nyt termeistä oikein tarkkoja ollaan). Italiassa ollessa lapset piti aina pukea viimeisen päälle, ainakin "oman" perheeni tenavat selkeästi tunsivat olonsa hankalaksi vaatteissaan... Ja en tarkoita sitä, että hyvin pukeutuminen olisi jotenkin huono asia (italialaiset aikuiset ovat mestareita näyttämään hyvältä, mitä edelleen kadehdin). Mutta minusta on hurjaa, että lapsi on kuin mannekiini, joka ei saa tehdä lasten juttuja ja sotkea itseään, koska on niin hienot vaatteet päällä. Teillä varmasti asiaa "lieventää" puoliksi pohjoismainen perhe, tai sitten perhe, jossa olin töissä (+ystäväpiirinsä) oli sitten tavallista hienostuneempaa sakkia... todettakoon vielä, että ei ainakaan meillä päin Italiassa kyllä ollut edes niitä hiekkalaatikoitakaan. Ja jotta et kuvittelisi minua homssuiseksi rasistiksi tai ties miksi, niin Italiassa vietin hienoimmat ja parhaimmat vuoteni, jos nykyistä perhe-elämää mieheni ja lapsieni kanssa ei oteta lukuun... t.56

Vierailija
58/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkakreita. Pojille musta sopiikin... Ovat aina niin likaisia ym. Joka päivä pestään housut:) Isompi alkoi pitää farkkuja vasta kutosella.

Vierailija
59/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen vuoksi, että me pelattiin korista ja jalkapalloa välitunneilla. Mielestäni on terveempää, että lapsi liikkuu, kuin se, että lapsen pitää vaatetuksellaan kiillottaa äitinsä minäkuvaa.

Vierailija
60/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelmani on se että lapsi ei millään pukis niitä verkkareita päällensä. Antakaan lapsien olla lapsia, kyllä ne niistä verkkareista kasvaa pois, ja tulee päivä kun ne ei niitä meinaa vetää jalkaansa edes liikuntatunneille.

T: Murkkujen mutsi