Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulkeeko lapsenne koulussa VERKKAREISSA?

Vierailija
06.11.2008 |

Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen vaan tämä kysymys...

Mulla ei tulisi pieneen mieleenkään, että kukaan perheenjäsenemme kävisi töissä tai koulussa verkkareissa. Nehän ovat koti-, urheilu- ja vapaa-ajan vaatteita. Ei se ihme ole että suomalaiset monet aikuisetkin pukeutuvat tosi rumasti kun jo lapsena opetetaan että verkkareissa voi mennä mihin vaan. Olen saanut sellaisenkin ihmeen todistaa, että yksi tuttavaperheen lapsi tuli häihin lenkkarit jalassa!!!!!

Miten teillä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis voi kulkea sinä päivänä verkkareissa kun lukujärjestyksessä on liikuntaa?

Vierailija
22/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näyttää käyttävän, joten miksi omien sitten pitäs kulkea arkena tiukoissa jokapuolelta puristavissa farkuissa? Koulu on paikka jossa lapsen täytyy jaksaa olla ja keskittyä muuhunkin kuin kinkkaniin vaatteisiin. Verkkarit on hyvä valinta, jos mukavaa oloa hakee eikä halua vaatteilla koreilla.

Meillä myös opetetaan muita arvoja lapsille. Juhla / paremmat vaatteet sitten erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä, että jo päivähoitoon puetaan lapsille farkut. Alle kouluikäistenkin pitäis pukeutua kuin teinit. Mun pojat ainakin pukeutuvat verkkareihin niin kauan kuin haluavat, koska lasten täytyy saada leikkiä ja rymytä ilman että vaatteet kiristävät. Kaiken lisäksi verkkarit ON tällä hetkellä muotia, ja hyvä niin. Juhliin, kyläreissuihin yms. kyllä laitetaan sitten siistimpää päälle. Antakaa lastenne olla lapsia, kyllä ne ehtii olla aikuisia myöhemminkin.

Vierailija
24/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää koulussa farkkuja, samettihousuja ja myös collegehousuja tai esim. trikoot ja tunika-yhdistelmää. Talvella etenkin on kiva laittaa toppahousujen alle jotkut pehmeät ja mukavat housut. Vaatteet ovat kuitenkin joka päivä puhtaat, siistit ja yhteensopivat eli tuskin ne nyt kenenkään päivää siellä pilaa ;)

Vierailija
25/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästin taas tänä aamuna tyttöni 15v gollareissa kouluun. Eilen meni verkkareissa. Voi minua =(

Vierailija
26/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muita huosuja käyttäisikään. tuolta yläkerrasta juuri huuteli että koska pesen hänen verkkarit että saisi ne kouluun. farkkuja pitää välillä, mutta niissä kuulema ei ole kiva leikkiä välitunneilla.

Vierailija
27/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista minkälaisia housuja mulla oli ala-asteella (paitsi yhdet järkyttävän rumat salihousut, yök), mutta yläasteella mulla oli vain yhdet farkut ja kaikki muut housut oli verkkareita ja college-housuja. Farkkuja pein tosi harvoin, joten verkkarilinjalla olin koko yläasteen.

Vierailija
28/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudutteko itsekin verkkareihin kun menette työpaikallenne?

Ehkä maalla on eri tavat, mutta täällä Helsingissä ei kyllä kukaan mene verkkareissa kouluun. Verkkarit ovat urheilu- ja vapaa-ajan vaate.

Vierailija
29/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh kun noita koululaisia seuraa niin puolella ainakin on verkkarit/gollarihousut jalassa kun ovat menossa kouluun... ihan ala- ja yläasteikäisilläkin. Nuo gollarihousuthan taitavat vallan muotia olla tänä päivänä.

Vierailija
30/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on ollut "pakko" luovuttaa, kun seiskaluokkalainen poikamme on päättänyt käyttää vain ja ainoastaan collegehousuja.

Tässä olen antanut periksi (niinhän ne muutkin, niin tytöt kuin pojatkin) kulkevat siellä kollareissa. Muuten olen ollut aika tiukka pukija - ja olen edelleenkin.

Vierailija
31/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään .... enimmäkseen pojat pitävät sammareita, nättejä kangashousuja ja farkuissakin valitsemme ne kaikista siisteimmän näköiset. Tytöllä on usein hame. Vaatteet valitaan huolella, niin että kaikki värit ja materiaalit sopivat toisiinsa. Vaatteissa ei myöskään saa olla kulumia.

Liian moni pitää verkkareita "jokapaikan vaatteena". Meillä verkkarit eivät ole edes kotivaate!

Vierailija
32/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lämpimillä ilmoilla urheilevat välitunnit. Nyt kylmillä ilmoilla taas verkkarit istuvat hyvin ulkohousujen alle.

Eli tosiaan lapsi kulkee koulussa VERKKAREISSA. Kääk. Tämä kyseinen lapsi. Neljä muuta eivät ;-). Paitsi tarhalainen lämpimillä säillä tarhassa pihalla.

Vierailija
33/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirveän tyytyväinen, että vielä kulkee noin. Leikkii koulun pihalla, juoksee, pelailee jne. Monet saman luokan tytöt (asutaan Turussa) kulkevat jo aika teinimäisissä vaatteissa, eivätkä toisaalta leiki pihalla mitään. Seisovat vain juttelemassa. Eivät kuulemma käytä niitä verkkareita sitten edes jumppatunnilla... Eli ennemmin valitsen verkkaritytön :)

Samaa mieltä :-). Tosin meillä saman ikäinen verkkareissa koulussa kulkeva poika :).

Vierailija
34/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudutteko itsekin verkkareihin kun menette työpaikallenne?

Ehkä maalla on eri tavat, mutta täällä Helsingissä ei kyllä kukaan mene verkkareissa kouluun. Verkkarit ovat urheilu- ja vapaa-ajan vaate.

ja ihan helsingissä asun ja työskentelen

Vierailija
35/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästin taas tänä aamuna tyttöni 15v gollareissa kouluun. Eilen meni verkkareissa. Voi minua =(

Meilläkin lukiolaistyttö ja 6. luokkalainen tyttö kulkevat farkkujen lisäksi "lökäreissä". Asiasta tietämättömille tiedoksi, että ns lökärit (löysät collegehousut) ovat muotia teini-ikäisten keskuudessa. Mukavat jalassa ;-)

Vierailija
36/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan verkkarit kivemmat ulkoiluhousujen alla kuin tönköt farkut! Juhlapukeutuminen on sitten asia erikseen.

Vierailija
37/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka ylpeilette sillä kuinka pienet lapsennekin osaa jo "pukeutua asiaankuuluvalla tavalla" (eli TEIDÄN mielestänne), miettikää myös sitä mistä johtuu esim. nuorten pahoinvointi, ulkonäköpaineet, syömishäiriöt, itsemurhat ja niiden suunnittelut/yritykset. Ja ennen kaikkea miettikää, miten niitä voitaisiin ehkäistä?! Ehkä niin, että aikuiset ihmiset ja äidit haukkuvat LASTEN vaatteita?

Vierailija
38/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tietysti on pienillä ulkohousut päällä, mutta eikö ne collegehousut ja verkkarit hajoa heti jos vähänkin rymyää ulkona pelkät ne päällä?

Meillä laitetaan lämpöisillä keleillä reisitaskuhousuja tms., jotka on mun mielestä paljon kestävämpiä.

Vierailija
39/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käytä ns. kangashousuja tai farkkuja, vaan pukeudun trikoohousuihin (niitä saa esim. liituraitakuosilla) tai trikoomekkoihin. Kun ostaa laadukkaita, niin ne näyttää tyylikkäiltä ja pysyy hyvin kuosissaan.

Vierailija
40/65 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitkä ovat mieleiset vaatteet, sama se onko ne verkkarit vai farkut, kunhan ne ovat ehjät ja puhtaat.