Superdieetti pettymys
Olen ollut fitfarmin superdieetillä melkein viisi viikkoa, saldo - 2,3kg. Ja eikä niitä senttejäkään ole lähtenyt, kuin muutama... Grammalleen olen dieettiä noudattanut, kerran on jäänyt iltapala syömättä. Melkoinen pettymys, en tajua missä mättää. Lähtö bmi 27, eli pudotusvaraa löytyy kyllä. Onko muita jotka ovat kokeilleet superdieettiä? Millaisia tuloksia muut ovat saaneet?
Kommentit (91)
Onko muita jotka aloittavat nyt superdieetin? Itse aloitin tänään, virallisesti alkaa vasta maanantaina mutta ohjeet ilmestyivät jo tänään. Nälkä on :P
Mä olen saanut myös tänään ohjeet, mutta en ole aloittanut vielä.
Toivon todellakin, että tuo ruokavalio laihduttaa, vaikka mulla kilpirauhasen vajaatoiminta onkin.
Mitä kasviksia te olette syöneet Jutan dieetissä?
Mie päätin lähteä kokeilemaan tätä :) Katsotaan josko löytyisi jotain uutta näkökulmaa tähän ikuiseen laihduttamiseen...
http://www.personaltrainingstudio.fi/fi/personal-trainer-uutiset/41-sup…
Menkää juoksemaan ja nostamaan puntteja laiskat, kyllä se läski lähtee jos on kuria ja tahtoa.
ikuinen jojoilija kirjoitti:
Mie päätin lähteä kokeilemaan tätä :) Katsotaan josko löytyisi jotain uutta näkökulmaa tähän ikuiseen laihduttamiseen...
http://www.personaltrainingstudio.fi/fi/personal-trainer-uutiset/41-sup…
Toivottavasti ei ole samanlaista rahastusta kuin Jutalla. Hinta on kyllä tuossakin aika karmea.
tätä supersekoilua myydään 6 viikon pakettina ,jotta ihmiset ajattelisi ,että kyllä minä jaksan 6 viikkoa kärsiä.todellisuudessa kun aloitat supersekoilu dietin niin kestää 3-4 viikkoa ennenkuin suolistosi tyhjenee ja vasta sitten alkaa rasvanpoltto eli tehokasta rasvanpoltto aikaa jää noin 2 viikkoa.ja kuten aiemmista viesteistä näkee harva onnistuu 6 viikossa.eli kahdessa viikossa voit polttaa rasvaa max 2kg.jos olet dietillä minimi 12 viikkoa tai enemmän voit saada tuloksia,harva taas siinä onnistuu ilman jatkuvaa tukea.siinä ei paljon jutan hymyily auta eikä kliseiset tsemppi viestit.laihduttaminen on aina onnistuessaan elämäntapa muutos ja siihen ei kukaan pysty pelkän netin ja entisen poliisin ohjeilla,uskon että tämä superhuijaus ei jatku monta vuotta.
saita savolainen kirjoitti:
tätä supersekoilua myydään 6 viikon pakettina ,jotta ihmiset ajattelisi ,että kyllä minä jaksan 6 viikkoa kärsiä.todellisuudessa kun aloitat supersekoilu dietin niin kestää 3-4 viikkoa ennenkuin suolistosi tyhjenee ja vasta sitten alkaa rasvanpoltto eli tehokasta rasvanpoltto aikaa jää noin 2 viikkoa.ja kuten aiemmista viesteistä näkee harva onnistuu 6 viikossa.eli kahdessa viikossa voit polttaa rasvaa max 2kg.jos olet dietillä minimi 12 viikkoa tai enemmän voit saada tuloksia,harva taas siinä onnistuu ilman jatkuvaa tukea.siinä ei paljon jutan hymyily auta eikä kliseiset tsemppi viestit.laihduttaminen on aina onnistuessaan elämäntapa muutos ja siihen ei kukaan pysty pelkän netin ja entisen poliisin ohjeilla,uskon että tämä superhuijaus ei jatku monta vuotta.
Hyvin sanottu. Kaikki huijaukset loppuvat aikanaan.
En oo tota kokeillut. Mutta kokeilin olla kuukauden täysin ilman sokeria. Tulos paino +3,5kg, vaikka mielestäni en lisännyt mitään.
Nyt alotin sitten kaloreiden laskemisen, joka on ennen toiminut mulla. Mutta nyt 3vk:n jälkeen kun oon syönyt 1800kcal/pv (Painan 99kg, eli tiputettavaa on) paino on tippunut vaan kilon. :( Kalorin laskennan lisäksi syön xl-s mediciniä ja Nesteminiä, joiden molempien PITÄISI auttaa painon pudotuksessa. Juon 2-3 litraa vettä päivässä ja muuta en sitten oikeastaan juokaan. 2 kertaa oon juonut lasin zero colaa. Normaalisti en paljon ehdi istua, kun oon lasten kanssa kotona ja puistoillaan ja kävellään paljon, mutta nyt oon lisännyt vielä, että niinä päivinä kun en kävele vähintään 5 kilometriä niin teen kotona vatsoja, selkiä, punnerruksia yms. Kävin lääkärillä testaamassa itseni ja mulla ei ole kilpirauhasen, eikä munuaisten vajaatoimintaa. Ihanteelliset veriarvot. Kyllä vähän turhauttaa jos tää paino tätä tahtia tippuu. :(
Aloitin Simple dieetin 7.3.2016, koska sen sanottiin tehoavan myös liikuntarajoitteisilla. Ja kyllä se on tehonnutkin! Olen noudattanut ohjelmaa nyt 12 viikkoa, ja 12 kiloa on lähtenyt. Olen erittäin tyytyväinen. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä 12 ja lantiolta 11.
Otin myös SD+ -ohjelman, koska siinä on monipuolisemmat ruokaohjeet, ne tallensin tiedostoihini odottamaan. Toistaiseksi olen noudattanut Simplen ohjelmaa.
Tämä ohjelma ei varmastikaan sovi kaikille, ei ainakaan niille jotka eivät jaksa punnita joka kerta ruokiaan. Minulle tämä sopii loistavasti.
Lisäravinteita käytin vain aluksi, sitten jätin ne pois. Nehän eivät ole pakollisia. Vitamiinit syön kyllä.
Kuinkahan paljon paino putoaisikaan jos pystyisi vielä noudattamaan treeniohjelmaakin?! Toisaalta en halua painon putoavan yhtään nopeammin mitä se on nyt pudonnut.
saita savolainen kirjoitti:
Höpöhöpö mitään viikkoja mee suoliston tyhjenemiseen. Menepä takas koulun penkille ennen kuin puhut mitään.
Höpöhöpö mitään viikkoja mee suoliston tyhjenemiseen. Menepä takas koulun penkille ennen kuin puhut mitään.[/quote]
oliskohan poliisikoulu hyvä..
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:14"]Mulla on kriittiset mitat 180cm/93kg, josta pitäisi saada kymmenen kiloa vähintään pois (olen aina ollut todella hoikka ja painanut aina ennen noin 70kg). Jutan dietillä oltu kaksi viikkoa ja noudatettu orjallisesti, mutta paino nousee nousemistaan tiukkaa tahtia. Kaikki punnitaan ja vettä menee reilusti yli kolme kiloa, salia neljästi viikossa ja lisäksi päivittäin yli tunnin lenkki koiran kanssa. Kaikki lisäravinteet ostettu. Senttejä ei ole lähtenyt myöskään. Kuulun pudotettavaa 10-20kg ryhmään. Huoh. Turhasta taisin maksaa.
Lopeta salilla käyminen niin alkaa puntarilla näkymään. Itselläni oli sd:n alussa mitat 157/85 ja kolmen viikon dieetin jälkeen oli pudonnut 2,5kg. Noudatin grammalleen ohjeita ja ravasin salilla. Lopetin salin ja sen jälkeen alkoi paino pudota mutta alle 7kg jäi kuuden viikon tulos vaikka bmi oli aloittaessa reilusti yli 30. Gfg:tä soveltaen olen jatkanut ja vuodessa yhteensä 20kg saanut pois, välissä noin puoli vuotta tasapainottelua kun ei vaan napannut mikään dieetti. Parasta koko nettivalmennuksessa oli siitä muodostunut fb-ryhmä, joka vieläkin porskuttaa. Foorumin "tuki" oli ihan perseestä, ammattitaidottomia teinivastauksia asiallisiin kysymyksiin (tyyliin: Miksei saa syödä tomaattia mutta vihreää paprikaa saa, sokerimäärä niissä melkein identtinen? Vastaus: Voit itse tehdä valintasi mitä syöt.). Eli ei perusteltu mitenkään heidän ohjeitaan ja vastaukset todella lapsellisia muutenkin, jotenkin hyökkääviä.
Aivan helevetin huono neuvo tuo salitreenien skippaaminen!
Se on tärkein osa tuota treeniohjelmaa.
Joo varmaan putoo enemmän paino, mutta samalla hävität vähätkin lihaksesi ja dietin tuloksena on laihaläski paskotulla aineenvaihdunnalla. Saat läskit takaisin korkojen kera.
Pistää vihaksi tuollainen paskapuhe.
Ja jos alle kulutuksen syömällä ei laske paino, niin olet kyllä fysiikan nobelin ansainnut, kun olet taivuttanut luonnonlakeja..
Ellu kirjoitti:
Aloitin Simple dieetin 7.3.2016, koska sen sanottiin tehoavan myös liikuntarajoitteisilla. Ja kyllä se on tehonnutkin! Olen noudattanut ohjelmaa nyt 12 viikkoa, ja 12 kiloa on lähtenyt. Olen erittäin tyytyväinen. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä 10 ja lantiolta 15.
Otin myös SD+ -ohjelman, koska siinä on monipuolisemmat ruokaohjeet, ne tallensin tiedostoihini odottamaan. Toistaiseksi olen noudattanut Simplen ohjelmaa.
Tämä ohjelma ei varmastikaan sovi kaikille, ei ainakaan niille jotka eivät jaksa punnita joka kerta ruokiaan. Minulle tämä sopii loistavasti.
Lisäravinteita käytin vain aluksi, sitten jätin ne pois. Nehän eivät ole pakollisia. Vitamiinit syön kyllä.
Kuinkahan paljon paino putoaisikaan jos pystyisi vielä noudattamaan treeniohjelmaakin?! Toisaalta en halua painon putoavan yhtään nopeammin mitä se on nyt pudonnut.
Miksiköhän joku on painanut "en tykkää"-nuolta? :D Tuloksenihan ovat hyviä, ja tarkoitukseni oli kannustaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville ei sovi maitotuotteet. Ne saattavat pahentaa turvotusta ja painonkertymistä. Ja maitotuotteita ja maitoproteiinia on superdieetissä rajusti.
Nykyään on maidoton ruokavaliokin yhtenä vaihtoehtona.
Hei!
Kärsin n. 10 vuotta ylipainosta (kertyneet raskauskilot tuplaantuivat, kun jäin kotiin hoitamaan sairauskierteessä useamman vuoden ollutta nuorimmaista lasta). Sitten koitti paivä, jolloin huomasin olevani olevani lähes 38 kg verran ylipainoinen. Onnekseni sain kuulla ystävältäni Dukan dietistä. Otin siitä selvää ja ostin ko. kirjan. Luin kirjan läpi, kävin lääkärissä, otatin verikokeet sekä kerroin aikomuksestani laihduttaa Dukan dietti kirjan avulla ja muuttaa elämäntapani. Kaikki lääkärin tarpeelliseksi katsomat labratulokset olivat "hyvän puolella" ylipainosta huolimatta. Ryhdyin toimeen ja reilu puoli vuotta myöhemmin kilot olivat kadonneet, olo energinen eikä ihokaan kovin pahasti "repsottanut " nopeasta laihtumistahdista huolimatta. Kun tavoite oli saavutettu, kävin taas samaisen lääkärin luona ja labratulos oli tällä kertaa jokaiselta osaltaan erinomainen ( mikä etukäteen saatu joululahja, sain tulokset joulukuun alussa). tämän jälkeen noudatin reikun puolen vuoden ajan loppuelämäksi Dukanissa tarkoitettua yhtä proteiinipäivää/ vko, jonka jälkeen siirryin täysin normaaliin ruokavalioon. Nyt viisi vuotta myöhemmin olen edelleen samoissa mitoissa, syön normaalia terveellistä ruokaa, harrastan säännöllistä liikuntaa eikä herkuttelukaan ole kiellettyä. ;)
professori Kirsi Pietiläinen on yksi näistä perusteellisesti kelkasta pudonneita "ravintoasiantuntijoita" joiden neuvot varmasti perustuvat THL:n satukirjaan.
5:2 dieetti on oikein toteutettuna erittäin hyvin toimiva. Pietiläiselle olisi varmaan tullut vielä suurempi htä jos hän olisi tiennyt että 5:2 dieetin luojan viimeisin lausunto on:
"Pyydän anteeksi täysin turhaa tyydytetyn rasvan pelkoani-mässäilkää rasvalla".
Näitä Pietiläisiä riittää ravintokeskustelua sotkemaan ja roskalehdillä on kiire levittää "uutisia".
Onneksi verkosta löytyy moderniin tieteeseen ja vahvaan käytännön kokemukseen perustuvaa tieto niin terveille, laihduttajille kuin diabeetikoillekin. Onneksi myös minulle itselleni joka jo yli 7 vuotta olen hoitanut diabeteksesni LCHF ruokavaliolla ja TÄYSIN ilman lääkitystä.
terveille:
http://terveydeksesi.fix4you.se/#category22
laihduttajalle:
http://terveydeksesi.fix4you.se/#category23
diabeetikolle:
http://terveydeksesi.fix4you.se/#category25
Eikä maksa mitään!
Ellu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville ei sovi maitotuotteet. Ne saattavat pahentaa turvotusta ja painonkertymistä. Ja maitotuotteita ja maitoproteiinia on superdieetissä rajusti.
Nykyään on maidoton ruokavaliokin yhtenä vaihtoehtona.
Nyt alkaa kuulostaa ihan Fitfarmin omalta mainonnalta. Moneltahan on se kilpirauhanen just menny noiden dieettien takia.
Jos on kilpirauhasessa hämminkiä, niin tekee itselleen vain enemmän hallaa syömällä liian vähän. Liian vähät kalorit pvssä aiheuttavat muistaakseni sen, että se huono hormoni, joka jopa pysäyttää kilpirauhasen lisääntyy. Kun pitäisi saada toimimaan se T3 hormoni, että kilpirauhanen toimii hyvin. Eli ne alle 1000 kcal pvssä taitaa olla vain asiaa pahentava juttu. Eli kyllä kilpirauhasen kanssa on hyvä syödä tasaisesti ja oikein ja riittävästi pvssä. Ja käyttää tarvittaessa sitä tukevia vitamiineja/lisäravinteita. Kannattaa lukea lisää Paula Heinosen kirjasta/netti sivulta tai hyvä kirja on myös Kaisa Jaakolan Hormonitasapaino tai Hormonidieetti. Itselläni on enemmän hämminkiä suolistossa ja sokeri ja rasva-aineenvaihdunnan toiminnassa, johon liittyy myös haima. Mutta taisi noihin kaikkiin vaivoihin olla hyväksi liikunta ja vähähiilihydraattinen ruokavalio. Toki, jos on munuais tms. ongelmaa, niin liian proteiinipitoinen ruokavalio ei sovi. Ja kaikille taas ei sovi maitotuotteet. Joillakin taas voi luonnostaan paino laskea reilusti, jos esim. on herkkyyttä viljoille ja karsii ne pysyvästi ruokavaliosta. Itselläkin ehkä se edessä, koska herkkyys tullut muille paitsi kauralle tai muille gluteiinittomille viljoille.