Miten saisin lääkäriltä B_lausunnon että voisin aloittaa opiskelut työkyvyttömänä ja siten kuntouttavana toimintana uusi tutkinto?
Seratyökkärin mimmi sanoi että yksi mahdollisuus opiskella uusin tutkinto (sosionomia) olisi jos on tukikuukausia entisistä jäljellä ja saisin sen opintolainan, jota en ole koskaan ottanut tai sitten saisin b-lausunnon lääkäriltä että olen työkyvytön ja tarviin kuntoutuksen takia uuden tutkinnon. pitäs kai sellainen hankkia sitten. muutti työhakua nyt 1 kpl kuussa kun on tyrä.
opiskelupaikan siis sain jo
tv Mooses
Kommentit (6)
pyydä todistus lääkäriltä vaikka koko vuodeksi. en kuitenkaan usko että vakuutusyhtiö tai muukaan taho tarjoaa opiskelua...
Ai sitä siis voi arpoa millä vaivalla saa työkyvyttömyys lausunnon? Kertokaa toki minullekin miten, kun tilanne on se etten kohta kävele, moninivelrikko
Kaikki on muuttunut, ei nykyään pääse eläkkeelle, koulutukseen tai juuri mihinkään. Viimeisen 20 vuoden aikana valtavan suuri porukka on päässyt eläkkeelle tai uudelleen kouluttautunut monta kertaa pelkästään masennuksen vuoksi. Nyt on tullut raja vastaan ja kaikki on muuttunut.
Nyt ei edes vakavatkaan vammat oikeuta eläkkeeseen tai rahoitukseen uudelleen koulutusta varten. Onnea heille jotka ehtivät hyvinä aikoina lunastaa eläkkeen. Itse en ehtinyt ja nyt ollaan todennäköisesti sossutuella eläkkeesseen saakka.
jos sanon että olen kylähullu, ja kaikkihan sen tietää täällä kainuuussa
tv andy
voiko sitten opiskella toimeentulolla? jos ei saa työkkäriä ja on opiskelupaikka kaipa sitä toimeentuloa saa vai onko pakko mennä töihin? en mä töihin oo menossa!
tcv andy
Ei B-lausunto riitä tuohon. Minulla on sellainen ja tappelen kaikesta Kelan kanssa. Lääkäri kuitenkin arvioi siinä B-lausunnossa minun olevan kykenevä tekemään jotain kevyempää työtä. Kaupan kassa on esimerkiksi kevyempi työ.