Superdieetti pettymys
Olen ollut fitfarmin superdieetillä melkein viisi viikkoa, saldo - 2,3kg. Ja eikä niitä senttejäkään ole lähtenyt, kuin muutama... Grammalleen olen dieettiä noudattanut, kerran on jäänyt iltapala syömättä. Melkoinen pettymys, en tajua missä mättää. Lähtö bmi 27, eli pudotusvaraa löytyy kyllä. Onko muita jotka ovat kokeilleet superdieettiä? Millaisia tuloksia muut ovat saaneet?
Kommentit (91)
6 vkon superdietillä lähti 9 kg ja sitten pidin taukoa (paino pysyi samana) ja jatkoin ja yhteensä tippunut 25 kg. Helppoa kuin heinänteko, kilot vaan tippuu.
En ole kuullut kyllä vielä kenenkään sanovan ettei fitfarmin dietit toimi, JOS niitä noudattaa. Pitää syödä kaikki, on yhtä paha olla syömättä kuin syödä liikaa.
Paras dieetti ikinä. Jos valittaa ettei paino tipu kuin pari kiloa, niin mikähän mahtaa olla se alkupaino. Itsellä tippui 9,5 kg ja sen jälkeen jatkoin soveltaen painoa tippunut nyt 25 kg. Että kyllä se toimii. Meillä oli ainakin Jutan ja Bullin ja yhden kolmannen personal trainerin kanssa treenit heidän salilla ja sai kysellä livenä mikä mietitytti. Tosi kivaa! Kyllä siellä keskustelupalstalla saa Fitfarmin tiimiltä vastauksen joka kysymykseen mikä askarruttaa tai tarvii apua. Että onko alkuperäinen kuvitellut saavansa henkilökohtaista tukea 247? Kyseessä on nettivalmennus jossa on tuhansia ihmisiä ja muitakin nettivalmennuksia kuin Superdietti ja Fitfarmin tiimi ei ole mikään monikymmenpäinen! Sitä varten tilataan sitten henk.koht personal trainer jos tarvii niin henk.koht.tukea.
Jos paino ei tuolla dietillä liikunnat mukaan lukien tipu, on aineenvaihtunta hitaalla syystä tai toisesta. Jos painoa on aiemmin pudoteltu useaan otteeseen pienillä kaloreilla ja pahimmassa tapauksessa nutrailemalla välissä, ei ole ihme jos kroppa ei toimi.
"Lähtö bmi 27, eli pudotusvaraa löytyy kyllä"
Olet "lievästi lihava," joten mitään hirveää painon romahdusta on turha odottaa ja tavoitella.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:54"]
Jos paino ei tuolla dietillä liikunnat mukaan lukien tipu, on aineenvaihtunta hitaalla syystä tai toisesta. Jos painoa on aiemmin pudoteltu useaan otteeseen pienillä kaloreilla ja pahimmassa tapauksessa nutrailemalla välissä, ei ole ihme jos kroppa ei toimi.
[/quote]
Tämä lienee mulla syy, ettei lähtenyt 5 viikossa kuin 1,5 kiloa superdieetillä... Olen ollut jojolihoja- ja laihduttaja viimeiset lähes 10 vuotta, eli ahminut ja nutrannut/paastonnut vuorotellen. Nyt sitten on vissiin aineenvaihdunta niin sekaisin, ettei lähde paino kuin täyspaastolla.
Jee, viikko 15.8. alkanutta Superdieettiä takana ja 1,2 kg lähtenyt pois :) Tästä se alkaa!
Itse 15 vuotta laihduttaneena ja kaikenlaista ihmedieettiä kokeilleena voin sanoa, että itselleni paras tapa saada paino alas pysyvästi on ruokavalio ja liikunta. Tein näitä pikaisia pudotuksia monta putkeen (täys hiilariton, nutraus, ihme pussikeitot jotka maistui pahalle, Herbalife, täys syömättömyys...) ja aina se paino vain tuli takaisin...
Sitten sain vinkin (jonka takaraivossa tiesin koko ajan...) että syö viisi kertaa päivässä, ota kasvikset ja hedelmät mukaan ja syö proteiinia sekä vältä valkoista leipää ja pastaa ja liiku vähintää viisi kertaa viikossa. Viimeisenä neuvona oli, että lopeta se tekosyiden keksiminen ja ala tehdä asialle jotain!! Paras neuvo mitä olen koskaan saanut!! En tiedä johtuiko se siitä että henkilö oli itse noudattanut näitä neuvoja ja kroppa oli muotoutunut mahtavan näköiseksi.
En periaatteessa luopunut mistään ja sain syödä :). Tottakai se vaatii, varsinkin alussa, pientä tsemppiä, että miettii mitä kaupasta ostaa (en ole koskaan osannut suunnitella etukäteen mitä ostan kaupasta ja siksi sieltä on tullut mukaan kaikkea ylimääräistä kaappiin) jotta siellä jääkaapissa on terveelliset vaihtoehdot. Mutta lisäämällä kasviksia, hedelmiä ja marjoja sain periaatteessa syödä enemmän mutta silti paino tippui. Nyt osaan suunnata kaupassa suoraan kasvispuolelle ja en osta kotiin mitään ylimääräistä, myös rahaa on näin säästynyt.
Nyt olen saanut vuoden aikana 13 kg pois ja vyötärö kaventunut 15 cm. Seuraan päivittäin (kirjoitan siis ylös ja olen käyttänyt myös esim kiloklubin sivuja) mitä syön. Myös se on auttanut, että en ole niin ankara itselleni. Jos jossain vaiheessa retkahdan syömään pullan tai pussillisen karkkia, mitä sitten. Söin sen ja en sitä sen enempää murehdi. Aikaisemmin hakkasin päätä seinään tuollaisen takia ja olin taas kerran omasta mielestäni epäonnistunut ja loppui laihduttaminen siihen koska en kuitenkaan siihen pysty. Mutta nyt osaan olla armollinen itselleni ja jatkaa vastoinkäymisistä huolimatta. Paino on tippunut minun kohdalla hitaasti, koska olen pitänyt taukoja aina välillä eli heti kun en seuraa mitä syön niin paino ei tipu mutta ei ole noussutkaan. Jotain olen siis oppinut ruokavaliosta :).
Tämän viestin tarkoituksena on tsempata teitä jatkamaan ja miettimään että kannattaako kituuttaa syömättömänä vai kannattaisiko syödä :). Minulla on ylipainoa ollut parhaimmillaan 29 kiloa (eli BMI huusi punaisen puolella ja varoitteli vakavasta lihavuudesta), nyt on enää 8 kiloa tiputettavana ja sen teen ruokavaliolla ja liikunnalla tässä kevään aikana. Tiedän että varsinkin lapsiperheissä äidin liikunnan harrastaminen ei ole se helpoin juttu. Monesti on lapset jääneet itkemään kun äiti lähtee lenkille :(. Mutta ovat kuitenkin isän hyvässä hoidossa sen tunnin mitä otan itselleni aikaa ja sitä kautta jaksan myös lasten kanssa paremmin. Olen myös päässyt pois siitä super-äidin roolista jossa en voinut hetkeksikään jättää lapsia kenellekään hoitoon vaan ainoastaan minä tiesin miten heidän kanssaan pitää olla :). Nyt kun alan pikku hiljaa olemaan taas paremmassa kunnossa niin jaksan leikkiä ja touhuta lasten kanssa :). Lopetin sen tekosyiden keksimisen ja aloin suunnittelemaan seuraavan päivän ateriat etukäteen ja aina on terveellisempi vaihtoehto laukussa mukana (tarkoittaa useinmiten hedelmää) ja ostan kaupasta mieluummin sen banaanin kuin suklaapatukan :D.
Tsemppiä kaikille painon kanssa kamppaileville!! Kyllä ne lähtee kun annetaan sille aikaa!
Paras dieetti ikinä. Jos valittaa ettei paino tipu kuin pari kiloa, niin mikähän mahtaa olla se alkupaino. Itsellä tippui 9,5 kg ja sen jälkeen jatkoin soveltaen painoa tippunut nyt 25 kg. Että kyllä se toimii. Meillä oli ainakin Jutan ja Bullin ja yhden kolmannen personal trainerin kanssa treenit heidän salilla ja sai kysellä livenä mikä mietitytti. Tosi kivaa! Kyllä siellä keskustelupalstalla saa Fitfarmin tiimiltä vastauksen joka kysymykseen mikä askarruttaa tai tarvii apua. Että onko alkuperäinen kuvitellut saavansa henkilökohtaista tukea 247? Kyseessä on nettivalmennus jossa on tuhansia ihmisiä ja muitakin nettivalmennuksia kuin Superdietti ja Fitfarmin tiimi ei ole mikään monikymmenpäinen! Sitä varten tilataan sitten henk.koht personal trainer jos tarvii niin henk.koht.tukea.
Juuri näin. Itse pudotin syksyllä Superdieetillä 10 kg (lähtöpaino 83kg) ja paino on pysynyt hyvin alhaalla. Ruokailutottumukset on jääneet takaraivoon, mutta syön silti normaalisti ja herkuttelenkin. Kaikkia diettejä vois kyseenalaistaa, kaikki ei toimi kaikilla. Ja kaikki maksaa, bisnes on bisnestä. Suomalaiset on ylipainoista kansaa ja jotkut meistä vaan tarvii apua. Maksan mielelläni 49 euroa Superdietistä. Jos ei halua maksaa niin sitten jotain muuta kautta ohjeet ja apua laihduttamiseen.
Kaikille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville ei sovi maitotuotteet. Ne saattavat pahentaa turvotusta ja painonkertymistä. Ja maitotuotteita ja maitoproteiinia on superdieetissä rajusti.
Syödäänkö tossa aamiaisella puuroa kuten muissakin Fitfarmin valmennuksissa? Teen fyysistä työtä ja rahkalla ei kyllä jaksa.
Keskusteleekohan kukaan enää tässä ketjussa?
Itse nyt aloitin superdieetti simplen ja mietin paljonkohan realistisesti voisin odottaa painon tippuvan? 163/85 on mitat valitettavasti. Lopullinen tavoitteeni on päästä 57-63kg välille, mutta siihen annan kyllä paljon aikaa. Olen noudattanut dieettiä niin hyvin kuin mahdollista, kaikkia lisäaineksia en ole löytänyt vielä kaupasta. Suunnilleen kaiken olen syönyt, jokin saattanut jäädä välistä mutta ainakaan enempää en ole syönyt kuin mitä ohjeet antavat.
Löytyykö muita suunnilleen vastaavilla mitoilla, paljonko saitte yhdellä 6vk superdieetillä tiputettua?
T: pudottaja
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:33"]
Paljonkohan superdieetissä on kaloreita ja onko soveltamisvaraa, jos liikkuu paljon? :) Mitenhän toimii normaalipainoisella kiinteytykseen?
[/quote]
Noin 1200-1300, riippuen mitä syö. Itse pudotin normaalipainon sisällä 10 kg superdieetti-ruokavaliolla. Melkein puoli vuotta tuossa meni, mutta normaalipainon sisällä ainakin mulla laihduttaminen on tahmeaa. En noudattanut tuota orjallisesti (käytin mm. papuja, rasvaista kalaa, jätin lisäravinteen pois).
Laihduin 15kg ja kaikki tuli takaisin plus ikuinen kammo raejuustoa, maitorahkaa ja vihreitä vihanneksia kohtaan.
Noudatettu pilkulleen ja lähtenyt 4 viikossa 800 grammaa... Veikkaan että keho mennyt säästöliekille :(
Tämä dieetti on ehkä tarkoitettukkin väliaikaiseksi, että saa sitä tulosta ja motivoituu! En mäkää kuvittele et söisin vain tiettyjä juttuja loppuelämän. Superdieetti oli hyvä startti ja siitä sai sit pienillä muutoksilla hyvän ruokavalion jota voinkin sit toteuttaa loppuelämän :) T. Yhteensä 16kg laihtunut
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:14"]Mulla on kriittiset mitat 180cm/93kg, josta pitäisi saada kymmenen kiloa vähintään pois (olen aina ollut todella hoikka ja painanut aina ennen noin 70kg). Jutan dietillä oltu kaksi viikkoa ja noudatettu orjallisesti, mutta paino nousee nousemistaan tiukkaa tahtia. Kaikki punnitaan ja vettä menee reilusti yli kolme kiloa, salia neljästi viikossa ja lisäksi päivittäin yli tunnin lenkki koiran kanssa. Kaikki lisäravinteet ostettu. Senttejä ei ole lähtenyt myöskään. Kuulun pudotettavaa 10-20kg ryhmään. Huoh. Turhasta taisin maksaa.
[/quote]
Lopeta salilla käyminen niin alkaa puntarilla näkymään. Itselläni oli sd:n alussa mitat 157/85 ja kolmen viikon dieetin jälkeen oli pudonnut 2,5kg. Noudatin grammalleen ohjeita ja ravasin salilla. Lopetin salin ja sen jälkeen alkoi paino pudota mutta alle 7kg jäi kuuden viikon tulos vaikka bmi oli aloittaessa reilusti yli 30. Gfg:tä soveltaen olen jatkanut ja vuodessa yhteensä 20kg saanut pois, välissä noin puoli vuotta tasapainottelua kun ei vaan napannut mikään dieetti. Parasta koko nettivalmennuksessa oli siitä muodostunut fb-ryhmä, joka vieläkin porskuttaa. Foorumin "tuki" oli ihan perseestä, ammattitaidottomia teinivastauksia asiallisiin kysymyksiin (tyyliin: Miksei saa syödä tomaattia mutta vihreää paprikaa saa, sokerimäärä niissä melkein identtinen? Vastaus: Voit itse tehdä valintasi mitä syöt.). Eli ei perusteltu mitenkään heidän ohjeitaan ja vastaukset todella lapsellisia muutenkin, jotenkin hyökkääviä.
Mulla on kriittiset mitat 180cm/93kg, josta pitäisi saada kymmenen kiloa vähintään pois (olen aina ollut todella hoikka ja painanut aina ennen noin 70kg). Jutan dietillä oltu kaksi viikkoa ja noudatettu orjallisesti, mutta paino nousee nousemistaan tiukkaa tahtia. Kaikki punnitaan ja vettä menee reilusti yli kolme kiloa, salia neljästi viikossa ja lisäksi päivittäin yli tunnin lenkki koiran kanssa. Kaikki lisäravinteet ostettu. Senttejä ei ole lähtenyt myöskään. Kuulun pudotettavaa 10-20kg ryhmään. Huoh. Turhasta taisin maksaa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:07"]
Liian pienillä kalorimäärillä ei paino valitettavasti tipu, koska aineenvaihdunta hidastuu ja kroppa menee ns. säästöliekille. Kannattaa palkata avuksi osaava personal trainer, joka tekee juuri sinulle suunnatut ruokavaliot. Nämä yleiset, halvalla myytävät ohjeet eivät todellakaan sovi kaikille, koska ihmisten kehot ovat erilaisia ja reagoivat myös eri tavoin.
Kannattaako? Minulla on ollut kaksi kertaa traineri, ekalla kerralla paino nousi 62 kilosta 69 kiloon. Eikä ollut lihasta, mittarit vinkuivat sellaista läskisaldoa ettei lihasta nähneetkään.
Sitä sitten pudottamaan toisen trainerin kanssa, 6 kk treeniä ja ruokavalio, -1,2 kg. Nyt sitten superdieetillä yritän pudottaa, neljän viikon jälkeen on lähtenyt 1,1 kg, joka onkin enempi kuin puolessa vuodessa:)
Tankkauspäivän jälkeen se tuli kyllä takasin. Hohhoijaa. Ja ruokailu ei ole ongelma, itsekuria on vaikka muille jakaa, makea ei ole koskaan maistunut, vaan ei se paino putoa kun kerran tuli. Joskus ärsyttää lukea palstalla jankutuksia, että kyllä se putoaa jos noudattaa pilkuntarkasti ja grammalleen, no ei vaan putoa tai sitten tosi hitaasti.. Kyllä olen käyttänyt paljon rahaa tähän kuntoiluun ja painonlaskun yritykseen. Kilppariarvot kunnossa. Pitänee kai alistua ja todeta että luoja on antanut läskit ja alleja jostakin toistaiseksi tuntemattomasta syystä.
[/quote]
Oon tykännyt.. kolmessa viikossa lähtenyt 3,1kg ja alkumitat oli 160/89,6 :) Hottisminää kohti matkalla vahvasti, vaikka noita tapettavia kiloja vielä