Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Superdieetti pettymys

Vierailija
10.09.2013 |

Olen ollut fitfarmin superdieetillä melkein viisi viikkoa, saldo - 2,3kg. Ja eikä niitä senttejäkään ole lähtenyt, kuin muutama... Grammalleen olen dieettiä noudattanut, kerran on jäänyt iltapala syömättä. Melkoinen pettymys, en  tajua missä mättää. Lähtö bmi 27, eli pudotusvaraa löytyy kyllä. Onko muita jotka ovat kokeilleet superdieettiä?  Millaisia tuloksia muut ovat saaneet? 

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei rahalla voi ostaa painonpudotusta! ei sitä voi saada edes lahjaksi.

Vierailija
22/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 13:00"]

Tulee ap mieleen, että onko sinulla ongelmia kilpirauhasen kanssa? Ja paino ei tipu siksi?

Itse sain tuolla dieetillä - 5kg, sen, mitä minulla olikin liikaa.

Syötkö kaiken mitä ohjeissa käsketään? Rasvan ja kaiken. Ihan kaikki pitää syödä ja juoda sitä vettä...

[/quote]

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkkeet. Vaikka lääkityksen määrä on sopiva, painoni ei putoa millään normaaleilla dieeteillä. Superdieetillä laihduin 500g kuussa. Pitäisi tietenkin ajatella, että hyvä kun putoaa hitaasti, niin on terveellisempää, mutta en jaksa olla vuotta tiukalla dieetillä jos painonpudotus on sen aikana 5-6 kiloa. 

Nutriletit ja vastaavat pussikuurit ovat ainoa toimiva keino tälle kropalle.

[/quote]

Netistä löytää tarkat ravintoneuvot kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville. Googlaa kilpirauhasen vajaatoiminta ja ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syö vähemmän kuin kulutat ei toimikaan?

Vierailija
24/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö kaikki ne liikunnat mitä ohjelmaan kuuluu? Juotko vettä sen mitä käsketään. Ateriavälit sen mitä ohjeissa sanotaan?

Vierailija
25/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:26"]

Kaikille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville ei sovi maitotuotteet. Ne saattavat pahentaa turvotusta ja painonkertymistä. Ja maitotuotteita ja maitoproteiinia on superdieetissä rajusti. 

[/quote]

Lisäisin vielä, että jollain aiemmallahan kaudella oli se yksi nainen, jolla oli vajaatoiminta eikä hän laihtunut ollenkaan samaa tahtia kuin muut. Ja valmentajat vaan haukkuivat ja epäiviät hänen lipeilevän ruodusta. 

Vierailija
26/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo oli ihan katastrofi. Kroppa meni aivan sekaisin, painoa tippui vissiin kaks kiloa, mutta se olo... Maha ei toiminut eli aina ennen tullut käytyä isolla hädällä päivittäin, tuon "dieetin" kanssa kolmen päivän välein. Kuukautiskierto meni sekaisin yhdistyen epämääräisiin välivuotoihin. Aivan karmeeta. Ja noudatin dieettiä kyllä.

Kaveri pudotti yli 10 kiloa ja seuraavan kuukauden aikana vielä 10kg lisää.

Kaikki ei siis vain sovi kaikille. Mä tarvitsen monipuolisempaa ravintoa. Nyt syönyt kuukauden ihan tavallista suomalaista kotiruokaa, käynyt neljä kertaa viikkoon tunnin kävelyllä. Paino tippunut 7kg, vatsa toimii, ei ole turvotusta (juttaillessa oli nestepöhö ja paino heitteli kilokaupalla viikon aikana), paino ei heittelehdi ja olo on todella hyvä.

Vierailija
27/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaatoiminnan kanssa laihdutaminen on suoraan sanottuna perseestä. Vaikka olisi lääkityskin. Itselläni ei tyroksiini toiminut ollenkaan ja jouduin kamppailemaan vuosia saadakseni eläinperäisen lääkkeen. Se toimii, painonnousu on lakannut ja turvotus helpottanut, mutta laihduttaminen on edelleen painajaismaista. Vajaatoiminta hidastaa perusaineenvaihduntaa, joten vaikka käytän kalorilaskuria en voi tietää onko mittarin antama peruslukema oikein. Syön päivittäin 1200-1300 kaloria ja laskurin mukaan siis miinusta tulee 500-600 joka päivä. Mies on superdieetillä nyt ja noudatan samaa ruokavaliota vain hieman mukaillen. Mies on tiputtanut 10kg, minä 500g. Suututtaa kaikista eniten ne ihmiset, jotka ovat itse terveitä ja väittävät että vajaatoiminta on vain tekosyy.

Vierailija
28/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville ei sovi maitotuotteet. Ne saattavat pahentaa turvotusta ja painonkertymistä. Ja maitotuotteita ja maitoproteiinia on superdieetissä rajusti. 

[/quote]

Dieetiin pystyy hyvin toteuttamaan ilman maitotuoteita. Rahkan ja raejuuston voi korvata kananmunan valkuaisella. Tai vaikka proteiinijauheella.

Vierailija
29/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen kyllä tykännyt sd:n ruokavaliosta, tykkään syödä paljon kasviksia ja ruokailurytmi on hyvä. Nälkää ei ole tarvinnut kärsiä juurikaan. Mutta ei tästä kalorimäärästä juurikaan voi enää tiputtaa, sitten kärsisin nälästä koko ajan. 36.

Vierailija
30/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:20"]

[/quote]

Dieetiin pystyy hyvin toteuttamaan ilman maitotuoteita. Rahkan ja raejuuston voi korvata kananmunan valkuaisella. Tai vaikka proteiinijauheella.

[/quote]

Proteiinijauheet ovat aina rankasti prosessoituja - kaukana luonnollisesta ruuasta, jota laihduttajan olisi hyvä oppia syömään. Lisäksi suurin osa proteiinijauheista on tehty herasta tai kaseiinista, jotka ovat maidon ainesosia tai soijsta, jota en pidä myöskään hyvänä vaihtoehtona. Toki on jotain hamppu- ja riisijauheita, mutta harvan vatsa niitäkään kestäisi sellaisia määriä, että korvaavat nuo rahka- ja raejuusto-osuudet. 

Vierailija
31/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:28"]

[/quote]

[/quote]

Proteiinijauheet ovat aina rankasti prosessoituja - kaukana luonnollisesta ruuasta, jota laihduttajan olisi hyvä oppia syömään. Lisäksi suurin osa proteiinijauheista on tehty herasta tai kaseiinista, jotka ovat maidon ainesosia tai soijsta, jota en pidä myöskään hyvänä vaihtoehtona. Toki on jotain hamppu- ja riisijauheita, mutta harvan vatsa niitäkään kestäisi sellaisia määriä, että korvaavat nuo rahka- ja raejuusto-osuudet. 

[/quote]

se nyt vaan oli esimerkki tuo proteiinijauhe, että maidottomastikin pärjää. Kananmuna on ihan hyvä ja täysin luonnontuote. Sille tuskin löydät tekosyitä

Vierailija
32/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

se nyt vaan oli esimerkki tuo proteiinijauhe, että maidottomastikin pärjää. Kananmuna on ihan hyvä ja täysin luonnontuote. Sille tuskin löydät tekosyitä

[/quote]

No omalle kohdalleni sekään ei sovi allergian vuoksi, mutta kai sitä joku muu voi vetää sitten monta kananmunaa päivässä useita kuukausia putkeen...

Vierailija
33/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa laihtuu helpommin ja toisille se on vaikeaa, vaikka kuinka tekisi ohjeiden mukaan. Itse testasin superdieettiä ja extraa vuosi sitten. Laihduin kokonaisuudessaan 7kg vaikka ylipainoa kyllä olisi mistä ottaa, olin kolmosryhmässä.

En käyttänyt kaikkia lisiä, ainoastaan palautusta. Lisäsin vihreiden joukkoon myös muita, esim. tomaattia, porkkanaa, mutta pieniä määriä. Vehnäleseen tilalla söin joskus illalla puolikkaan näkkärin. Tein näitä pieniä muutoksia, koska pyrin opettelemaan ruokavaliota jonka voi säilyttää. 

Parasta dieetissä olikin tasaisen ruokarytmin ja määrien oppiminen. Tsemppiä jatkoon diettaajille! Jos huomaatte että jonkun viikon ruokamäärillä homma toimii parhaiten niin pysykää siinä, itselläni liian pieni ruokamäärä pysäytti tippumisen kokonaan, samoin etenkin extran alun liian iso.

Vierailija
34/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:08"]

Tämä lienee mulla syy, ettei lähtenyt 5 viikossa kuin 1,5 kiloa superdieetillä... Olen ollut jojolihoja- ja laihduttaja viimeiset lähes 10 vuotta, eli ahminut ja nutrannut/paastonnut vuorotellen. Nyt sitten on vissiin aineenvaihdunta niin sekaisin, ettei lähde paino kuin täyspaastolla.

[/quote]

Jos aineenvaihdunta on niin sekaisin, niin ainoa järkevä asia on yrittää saada se kohdilleen. Paras tapa on alkaa syödä sen verran, kuin sinun kokoisesi ihmisen normaalisti pitäisi syödä. Aluksi paino nousee, mutta sen pitää vain antaa nousta. Kun jonkin aikaa on mennyt, kroppasi tajuaa, ettei se olekaan kuolemassa. Sitten voit alkaa pienentää kalorimäärää (varovasti!), ja paino alkaa pudota vähitellen. Ei helppo tapa, mutta ainoa mahdollinen - jos aineenvaihduntasi on siinä tilassa, että paino oikeasti putoaa vain täyspaastolla, niin silloinhan joudut koko loppuelämäsi kituuttamaan hyvin pienillä kaloreilla, ja silloinkin saatat lihoa.

Vierailija
35/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 jatkaa, loppukesästä lähtien olen syönyt tavallista ruokaa; välillä kastiketta, perunaa/riisiä/pastaa saa olla, jne kaikenlaisia ruokia, leipääkin. Olo on ollut paljon parempi ja välkympi, vaikka dieetillä tunsinkin olevani ok. Eron huomasi vasta kun palasi normiruokaa. Paino ei noussut ennen raskautta.

Vierailija
36/91 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin superdieetillä, noudatin ruokavaliota melko tarkaan, mutta liikunta jäi vähiin. Silti putosi 5,5kg pelkällä ruokavaliolla. Ryhmässä ne jotka tekivät annetut treenit saivat tuloksia ihan parista kilosta yli kymmeneen, keskiarvo varmaan noin 6kg.. mutta kiinteytyminen oli kaikilla  huomattavaa.

Mulla auttoi saamaan ruokailurytmin- ruokavalion-  ja annoskoot kuntoon. Aion jatkaa ohjeilla vain lisäten vähän värillisiä kasviksia ja tiputtaa vielä ainakin viisi kiloa.

Viidellä kympillä ihan hyvä vastine mielestäni. parasta oli kuitenkin toisten laihduttajien tuki foorumilla ja facebook-ryhmässämme. Ennen ja jlkeen-kuvista näki että kyllä se kuusi viikkoa oikeasti useimmilla muutti kropan ihan erinäköiseksi. Eli jos kaipaat painonpudotusta tai haluat oppia syömään j a treenaamaan oikein, suosittelen. Välillä vaikeuksia aiheutti samat ruuat j avähäinen energia, mutta se palkitsi lopussa. Myös annetut kotitreeni-ohjeet olivat tehokkaita. Hintaansa nähden hyvä.

Vierailija
37/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan superdieetissä on kaloreita ja onko soveltamisvaraa, jos liikkuu paljon? :) Mitenhän toimii normaalipainoisella kiinteytykseen?

Vierailija
38/91 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettei yksi dieetti sovi kaikille. Itse kannatan liikunnan ja perusruoan yhdistelmää tästä päivästä aina hamaan loppuun saakka. Minua kuitenkin huvittavat tämäntyyppiset kommentit: "Noudatin dieettiä _orjallisesti ja grammalleen_, MUTTA yksi iltapala jäi väliin/liikunta jäi vähemmälle/en todellakaan halunnut ostaa 100 euroa maksavia lisäravinteita yms....". Tästä huomaa, että asioita saattaa (huomaamattakin) tehdä "vähän sinne päin". Kuten joku aiemmin kirjoitti, pari sipsiä, huikka mehua, pari karkkia...

Vierailija
39/91 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on dieetti purrut? Olen 160/85 ja tarkoitus olisi ensi viikolla aloittaa superdieetti.

Vierailija
40/91 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on Superdieetillä ja GoFatGolla?

Itse laihduin aikanaan HELPOSTI GoFatGon tyylisellä dieetillä, pidin lauantaisin herkkupäivän.

Nyt sama homma kovassa yrityksessä: http://liikkujanilo.blogspot.fi/

Mutta en ole ollut tarpeeksi tiukka, vaan lipsunut liikaa. Liityin nyt Fitlabiin jotta saan ainakin kalorit helpolla laskettua, silti pidän GOFATGO ajatusta pohjana