Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko vuokraa jos asunto on avopuolison?

Vierailija
28.10.2013 |

Pitääkö mielestänne avoliittoon muuttavan puolison maksaa vuokraa avopuolisolleen, jos asunto ja asuntovelka on hänen? Onhan epäreilua, jos toinen maksaa asuntovelkaa ja toinen ei maksa asumisestaan mitään. Toisaalta on myös muuttajan kannalta epäreilua, jos hän maksaa osan toisen asuntovelasta mutta mahdollisen eron tullessa hänelle ei jää siitä mitään käteen. Mikä tässä olisi oikea ratkaisu? 

(Asunnon yhteinen omistus ei tule kysymykseen, sillä toisella ei ole varaa ottaa asuntovelkaa niin paljon.)

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin mitä vastaava vuokra-asunto siellä suunnalla maksaa ja maksaisin puolet siitä. Näin olisi reilua, koska joutuisihan yksikseen vuokralla joka tapauksessa maksamaan vuokraa.

Vierailija
102/103 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi yhteen jos vuoraa pitäisi maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan itse ostin asunnon ja puolisoni maksoi vuokraa hieman minulle. Koska olimme pariskunta, jouduin ostamaan sellaisen asunnon johon me kaksi ihmistä mahduimme. Käytännössä lyhennykset oli niin isot, että ei minulle olisi sitten jäänyt rahaa vapaa-aikaan yms. En olisi vain itselleni ostanut , kuin pienen yksiön. Täällä keskusteluissa, kun tiukasti sanotaan, ettei maksa puolisolle vuokraa, niin on myös sitten kyllä ihan siipeilyä tietyllä tavalla toisen tuloilla.  Nyt kun asuntojen hinnat on olleet vielä laskussa, niin siinä omistaja herkästi ottaa takkiin aika paljon. Toki ymmärrän sitten kun asunto on täysin maksettu tai kun talous on tasapainossa, niin on eri asia, mutta silloinkin sopisin, että toinen laittaisi normaalisti vuokraan menevät rahat omaan asuntosäästöön tulevaisuuden isompaan asuntoon tai yhteiseen matkakassaan. Olisi aika, etu asua toisen asunnossa ilmatteeksi ja voi kun olisin itse sellaisessa tilanteessa. Hiton loiset! :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi