Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteletko numeroita jossain " muodossa" ?

Vierailija
23.11.2007 |

Tuon värien nimet -ketjun innoittamana luin Wikipediasta synestesiasta, ja törmäsin myös ilmiöön nimeltä " number form" .



Näetkö numerot jossain muodossa? Wikipedian artikkeli aiheesta löytyy täältä:

http: //en. wikipedia. org/wiki/Number_form



Minä näen numerot muodossa, mutta oma muotoni on täysin erilainen kuin ko. artikkelin kuvassa oleva. Omat numeroni menevät suoraan ylös tai vasemmalle/oikealle. 1-10 menee ylös, 10-20 oikealle, 20-100 ylös ja 100-> vasemmalle.



Kuulostaa ehkä oudolta niistä, jotka eivät näe numeroita missään muodossa, mutta itseni lisäksi tiedän ainakin äitini, jolla on numeroille oma muotonsa. Äitini näkee numerot hyvin eri tavalla kuin minä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapea soikio joka menee vastapäivään (oonki vasenkätinen). Vuodenvaihde on alhaalla soikion kärjessä ja kesä siis ylhäällä. Mutta suunta josta ympyrää katson, riippuu siitä mikä kohta on sillon meneillään ;)



Numerot menee vasemmalta oikealle, mutta nousevat ikäänku kolmiuloitteisesti korkeammalle, mitä suurempi numero on... vaikea selittää.



Ja myös mun numeroilla on sukupuolet, mut ei kaikilla. 3 on mies, 4 nainen, 2 mies, 6, mies, 9 nainen jne...

Vierailija
42/47 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1=sukupuoleton

2=nainen

3=mies

4=sukupuoleton

5=nainen

6=sukupuoleton

7=mies

8=nainen

9=mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerot lähtevät vähän kellomaisesti ykkösestä, mutta alkavat sitten 12:n jälkeen kaartua loivasti yläviistoon vasemmalle 20:een asti, missä sitten tulee jyrkempi mutka ja siitä suoraa 30:een asti ja siitä taas vaikka miten. Tämä on ollut minulla myös niin kauan kuin muistan, värejä en niinkään numeroille mielessäni miellä.

Vierailija
44/47 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi= sellainen harmaareunainen pehmeäkulmainen neliö.

Kuukaudet= Valko-harmaa-sinertävä aallokkomainen rykelmäjono

Viikko= ihan tummanharmaita pyöreitä palloja rykelmässä

Päivä= puolikaari, kellertävä, mutta hyvin vaalea

Sekunti= valkoinen, kirkas pieni pallo

Minuutti= sinertävä, vihertävä, harmaa tunkkainen vähän sivuille venyvä

Tunti= hieman leveä pyöreä reunainen, ehkä joskus hiukan teräväkulmainenkin



Numeroilla on minulla ensisijaiesti värit.

Vierailija
45/47 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Viikko on kuitenkin jana ja viikonloppu käätää suunnan takaisin janan alkuun.

Minulla taas viikko on kyllä jana, mutta viikonlopun jälkeen tulee seuraava jana ja nämä janat ovat jonossa vuoden ympäri, joka taas on ympyrä (myötäpäivään), kesä-heinäkuun vaihde on klo 6:ssa ja joulu klo 12:sta, uusi vuosi n. 3min yli 12... :-)

Vierailija
46/47 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee 1-10 n. 60° kulmassa oikealle ylös, 10-100 45° kulmassa oikealle ylös, 100 jälkeen kulma loivenee.



Kun taas ajattelen suuria lukuja 10:ssä tuhansissa ja siitä eteenpäin, ne menevät loivassa kulmassa vasemmalle ylös.



t. 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/47 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mutta esim. päässälaskut hahmotan tuolla omalla lukusuorallani, enkä ole koskaan lapsenakaan käyttänyt laskemisessa apuna sormia.

Ja siihen liitän vielä jotenkin väritkin, 2+3=5 on keltainen + punainen = ruskea:-D

t. 12/13

ps: tämä on _tosi_ mielenkiintoinen keskustelu! Kiitos aloituksesta!