Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun täällä haukutaan kaikki miinuskäyrillä kasvavat lapset epänormaaleiksi.

Vierailija
23.11.2007 |

Tyyliin lapsesi on kyllä hirveän lyhyt, jos vaikka esimerkin lapsi kasvaa -1 käyrällä. Eikös kasvujakaumassa ole se idea, että 0-käyrä on se keskiarvo ja siitä sitten tasaisesti lapset sijoittuvat sen molemmille puolin. Jonkun siis täytyy kasvaa myös miinuksella, eikä se tarkoita epänormaaliutta vaan että lapsi on keskivertoarvon alapuolella.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla me pluskäyräisten äidit saamme kuulla ihmettelyä ja päivittelyä siitä, miten hirveän pitkiä meidän lapset onkaan. Tosi isoja. Meidän puolitoistavuotiailta vaaditaan vaipattomuutta, tutittomuutta ja ilman rattaita kulkemista, koska he ovat yhtä pitkiä kuin keskiverto 3-vuotias. Painosta vittuillaan, kysytään että mitä me lapsille oikein syötetään, mutta unohdetaan se että koska lapsi on 20 cm pidempi kuin ilkkujan oma lapsi, on hän tottakai myös painavampi, muutenhan hän olisi liian laiha.

Vierailija
2/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyttöni paino on -5 käyrällä, ja pahimmillaan se käväisi jopa -20:ssa! Ihan normaali ja terve tyttö hän on. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon itseasiassa " tyytyväinen" kun mun normaali,terve lapsi kasvaa miinuskäyrällä (tasaisesti omallaan),mieluummin tosiaan näin kuin et plussalla,koska olen seurannut kaverin plussakäyrillä kasvavia lapsia joista ihmetellään AINA et " miten se nyt noin iso poia/tyttö" käyttääntyy noin huonosti" jne... Vaikka siis lapsi on 2v mutta koon puolesta menee 4v...

Mun lapsi on sen 4v ja saa AINA ja jokapaikassa kiitosta ihanasta käytöksestä ja sujuvasta puheesta ja sosiaalisuudesta... ja TIEDÄN taas et luulevat lasta 1-2v nuoremmaksi... mut helpompaa näin...

Vierailija
4/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kaikki lapset pikkuruisia " kirppuja" , mutta sen enempää minä kuin lapset itsekään emme kyllä korvaamme moisille mielipiteille lokauta:)

Jokainen lapsi kasvaa tasaisesti omalla käyrällään..tosin kaikki juuri noilla miinuskäyrillä (-1, -2 ja -2½).

Vierailija
5/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on seurata sitä, että lapsi kasvaa omalla käyrällään suhteellisen tasaisesti. AV:n kommentit eivät ole kovinkaan asiaa tuntevia:)

Vierailija
6/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukseni on 1 v 5 kk, ja kuluneen syksyn aikana on mm. ihmetelty bussissa ääneen sitä, miksi noin isolla pojalla on vielä tutti, miksi se istuu rattaissa eikä kävele (hän ei edes osannut tuolloin vielä kävellä!), miten moukkamainen ja huonosti kasvatettu lapsi onkaan kun ei vastaa kun ventovieras ihminen kysyy jotain (hän ei vielä osaa puhua, sanoo ainoastaan äiti ja kukka).

Keskimmäisemme on 2 v 8 kk, ja kesällä hän kyllästyi pyöräilyyn sen takia, kun niin moni hihitteli hänet näkiessään: kato, tolla on vielä apupyörät! Edelliskesänä moni jaksoi päivitellä sitä, miten ihmeessä tuon kokoinen lapsi on vaipoissa vielä (vaippa vilkkui hameen alta) ja lapsi oli siis 1,5-vuotias.

5-vuotiastamme on luultu koululaiseksi, ja meitä kytätään bussissa, pummiperheeksi epäilevät, koska emme maksa lasten matkasta (alle kouluikäiset matkustaa ilmaiseksi, ja meillä tuo ISO LAPSI eli 1v5kk istuu rattaissa jolloin minäkin matkustan ilmaiseksi).

Joka ikinen päivä kuulee jotain negatiivistä kommenttia, ja kyllä se ärsyttää. Lapsemme ovat kehittyneet ihan normaalisti, kaksi vanhinta jopa nopeammin kuin moni ikäisensä (vaipattomia alle kaksivuotiaina, puhuivat pitkiä lauseita kaksivuotiaana, esikoinen oppi lukemaan hieman alle 4-vuotiaana jne) mutta silti heidät leimataan jälkeenjääneiksi, koska he ovat pitkiä!

Pari kertaa olen todennut, että mielummin pitkä kuin pätkä. Ihmettelen ihmisten typeryyttä. Jos me vanhemmatkin olemme pitkiä, niin tottakai lapsemmekin ovat.

Vierailija:

Meilläkin on kaikki lapset pikkuruisia " kirppuja" , mutta sen enempää minä kuin lapset itsekään emme kyllä korvaamme moisille mielipiteille lokauta:)

Jokainen lapsi kasvaa tasaisesti omalla käyrällään..tosin kaikki juuri noilla miinuskäyrillä (-1, -2 ja -2½).

Vierailija
7/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus menee + ja paino - käyrällä. Lastenvaatteiden ostaminen on hankalaa, ovat hetkessä lyhyitä mutta lähes aina liian leveitä, erityisesti housujen ostaminen on kamalaa. Aina joku luulee vanhemmaksi tai huomauttelee että onpas iso, toiset samaan aikaan että onpas laiha :P

No, samalla tavalla on kasvanut koko ajan, joten ei syytä huoleen. Välillä vaan ärsyttää.

Vierailija
8/8 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutantti, kun menee pituudessa +4-käyrällä...