Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspäivärahasta...

Vierailija
09.11.2007 |

Toivottavasti joku osaisi vastata tähän mun kysymykseen... Elikkäs.. Olen opiskelija ja käynyt töissä koulun ohella. Tämän vuoden työtuloni ovat olleet n. 19 000 ¿. Ensi kesän lopulla olisi laskettu aika ja nyt mietin että miten äitiyspäivärahani määräytyy.. Tiedän että vuonna 2008 katsotaan vuoden 2006 verotusta, mutta mulla on ollut 2007 paremmat tulot, eli nehän ne silloin vaikuttavat.. Eli siis kysymykseni on, että katsotaanko äitiyspäivärahaan VAIN opintotukeni, vai myös työtuloni... Kiitos jo etukäteen jos joku voi vastata.. Kauhee stressi jos äitysrahani katsotaan opintotuen mukaan ja sehän tietää silloin minimi päivärahaa... :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot kuusi kuukautta ennen äitiyslomaa, jos ne ovat 20 % paremmat.

Ja vain työtulot, etuuksilla ei voi tienata uusia etuuksia.

Vierailija
2/4 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan öö näissä asioissa... :D Tai sit muuten vaan vajaa.. Eli siis saanko mä sen 19 000 euron mukaan sen äitiyspäivärahan? Vai sen mukaan että olen opiskelija eli minimi päivärahan? Sori kun en nyt rupea kerralla ymmärtämään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotaan opintojen mukaan, niin sitten on minimi ja jos työtulojen, niin se on joko viimeinen verotus tai sitten viim. 6kk tulot. Tulot voidaan katsoa jopa viim. 3kk tai 1kk ajalta, jos hakija voi todistaa, että työ jatkuu äitiysloman jälkeenkin (esim. jos just saa toimen ennen ä-lomalle jäämistä).

Sinun tapauksessa kuulostaa, että jäät kyllä minimille.

Vierailija
4/4 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät siis joskus toukokuussa äitiyslomalle. Jos nyt teet siihen asti hyvin töitä, niin saat parempaa rahaa.