Kokemuksia palashampoosta)
Niin siinnähän se tulikin.
Että kertokaa kokemuksianne palashampoosta.
Kommentit (86)
KYLLÄ TÄLLÄINEN ON: Olemassa nimittäin Dermosilla.
Sulfaatiton Palashampoo on luonnonystävän valinta! Riittoisa shampoopala sisältää runsain määrin kosteuttavaa glyseriiniä, kulkee pienessä tilassa ja vähentää ympäristökuormaa.
6,90 € / 58 g
Mulla on Biovenen apple cider-shampoopala ja hoitoainepala. Ja samalta merkiltä myös joku sitruunahoitoaine ja moroccan oil.
Shampoo on toiminut erittäin hyvin, vaahtoaa pienellä määrällä ja pesee puhtaaksi. Ei lähmää. Saa nää ohuet hiukset näyttäämään 4x paksummilta. Mulla perus ohut suomihius jota sävytetty. Just se hiiren häntä.
Apple cider hoitoainepala tekee hiuksista liiankin hoidetun näköiset jos laittaa liikaa. Se toimii jos ei laita ollenkaan päänahan alueelle vaan pelkkiin pituuksiin. Saa sekä hoitavan vaikutuksen että shampoon kuohkeuttavan vaikutuksen.
Se sitruunahoitoaine pala tekee kivan pehmeäksi mutta moroccan oil on noista kolmesta paras hiuksiini. Vaihtelen hoitoaineita välillä.
Normaali shampoo ja hoitis saa mun hiukset milloin mihinkin kuntoon. Toisinaan pehko näyttää ihan hattaralta, toisinaan ihan länässä, toisinaan hyvä. Enkä ikinä tiedä mistä milloinkin tuulee. Tiedän että mun hiukset kyllästyy helposti ja toivottavasti nämä palat toimii jatkossakin näin tasaisen hyvin. Hiukset siis tällä hetkellä jäntevät ja kiiltävät, liukkaan puoleiset. Karheutta pitää erikseen hakea muista hiustuotteista kampauksia varten.
Kesällä voi olla myös eri tilanne ja vaatia vähemmän hoitavaa, sen näkee sitten kun olen vasta tässä talvella ostanut nämä.
Mutta lyhyesti: suosittelen.
On kyllä törkeää, että saippuapohjaisissa (kun ilmeisesti siis lähmä johtuu siitä) palashampoissa ei lue kissan kokoisella, että värjättyyn hiukseen ei missään nimessä sovi. Tai siltä nyt oman kokemuksen ja parin kommentin perusteella näyttää vahvasti... Ovat kuitenkin tosi hintavia monet, ja lisäksi jää ikävä uskottavuuden puute, vaikka luon. kosmetiikkaan haluankin luottaa edelleen ja kokeilla uusia innokkaasti. Pettymys...
Mulla siis tummassa pitkässä tukassa 5 cm luonnollista ja sitten kasvivärjättyä, ja lopulta latvoissa vaaleiden raitojen alla ja päällä kasviväriä. Kokeilin pari kertaa Kaurilan Saunan palashampoota (mustaherukka), oli saanut tosi hyvät arviot. Pari muuta käyttämääni firman tuotetta (hoitoaine ja deo) ovat aivan superhuippuja, joten odotukset olivat korkealla. Vaahtosikin aivan ihanasti ja kaikin puolin käyttö miellyttävää. Mutta lopputulos...
5 cm ihanan kuohkeat ja juuri pysyy pitkään puhtaan tuntuisena, mutta loput tukasta... Herranjestas. Aivan järkyttävä lähmäisyys ja sähköisyys. Harja valkoisena ja minun sileä littatukkani aivan VALTAVA pehko, jossa tahmaisia "rastan alkuja" latvoissa. Todella epämiellyttävä koskettaa, tuntuu kassialmalta. Paheni jopa toisella pesukerralla, ja kolmatta en aio yrittää.
Lueskelin netistä suosituksia ja kyllähän niitä shampoopohjaisia kannattaisi kokeilla, mutta niin kallista lystiä postikuluineen, että palaan Urtekramin pulloon K-Marketista. Tosi sääli - mm. juuri tällaisen takia luonnontuotteilla on huonoa mainetta; jos vain kerrottaisi rehellisesti paketissa ettei sovi käsitellylle, niin olisin minäkin ostanut sen shampoopohjaisen palan...
Suomalaisiin palashampoihin en ole tutustunut. Olen ostanut Hollannisra sellaiselta kuin HappySoaps. Aivan loistavia heidän palansa. Mietin etten edes palaa shampoon osalta normaaliin. Mulla on noin 10 cm omaa väriä ja sen jälkeen todella voimakkaasti vaalennettu, melkein poltettu hius. Ei ole ollut mitään ongelmaa heidän shampoiden kanssa. Hoitoainetta en jaksa hangata sitä aikaa, mikä pitäisi joten se saatta jäädä tosiaan käytöstä. Shampoolla pystyn olemaan 2-3 päivää pesemättä, ei ärsytystä ja hiukset näyttävät vähän likaisenakin ok. Olen käyttänyt niin täällä pehmrän veden Pohjoismaissa kuin kovan veden USA:ssa.
Flow brunette, todella hyvän tuntuiset hiukset.
Oikeilla palashampoilla hiukset tulevat tahmaisemmiksi pesu pesulta, ei auta etikkahuuhtelut tai muut niksit. Lushin palashampoot toimivat minulla hyvin, mutta nepä eivät ole tainneet aitoutta tai luontoa nähdäkään.