Kokemuksia palashampoosta)
Niin siinnähän se tulikin.
Että kertokaa kokemuksianne palashampoosta.
Kommentit (86)
Kokeilin sitä oliivisaippuaa Ruohonjuuresta. Muutama pesu, ja sitten hiukset alkoivat haista imurin pölypussilta. Oli pakko vaihtaa takaisin nestemäiseen. Myös pesutiheys nousi palan kanssa pestessä.
Minä tykkään! Flown brunette palan ostin edellis viikolla, ja hiukset eivät ole olleet aikoihin näin hyvässä kunnossa! Tahmaisuutta oli ehkä viikon verran? Jos sitäkään.
Kyllä tästä tuli mun supertuotteeni :)
Mulla on käytössä Marseille-saippua, ja tykkään tosi paljon. Tukka on paksumman oloinen, ja helpompikäsitellä. Ei takkuunnu, vaikken hoitoaineita käytäkään. Marseillessa o myös se hyvä puoli, ettei tarvitse erikseen muita pesuaineita, käytän nykyään peseytymiseen ainoastaan tuota.
Mulla kaikki palashampoot ja -saippuat kuivattaa liikaa. Pesen Sebamedin oliivipesunesteellä vartalon ja no nothing-tuotteilla hiukset. Palajuttuihin en enää rahojabi haaskaa.
Kokeilin kerran, ei toiminut.
Sinne meni vajaa kymppi.
Flow-palashampoo. Poistaako myös väriä hiuksista?
Minä käytän oliiviöljysaippuaa hiusten pesuun. Toimii minulla erinomaisesti, tekee selkeän tuuhentavan vaikutuksen verrattuna muuhun shampooseen. Myös aidot saippuaiset palat toimivat aika samoin, esim. Flown palat. Riippuu vähän öljykoostumuksesta, kuinka kosteuttava tai kuivattava on - itse vältän liian kosteuttavia paloja koska tulee helposti raskas lähmätukka tällaisesta vauvahiuksesta jos käyttää jotain superhoitavia karitevoi- tms paloja.
Se Lushin shampoopala taas ei ole ollenkaan saippuatuote, vaan ihan SLS-kemikaali on pesevänä ainesosana kuten tavallisissa shampoissakin. Se on vaan muokattu palamuotoon. Eli sitä käyttämällä ei saa niitä etuja joita voi saada oikealla palashampoolla tai -saippualla. Toisaalta jos jollekin ei sovi aito palashampoo, tuo todennäköisesti silti sopii, samoin se sopii kovan veden kanssa missä saippuatuotteet ei sovi.
Flow:n palashampoota käytetty koko perhe jo monta vuotta (Entinen Vihreä kosmetiikka). Hyvä valikoima erilaisille hiuksille. Normaalia shampoota käytetään vain mökillä.
Muotijuttu sanon minä.
Mikä ihmeen muotijuttu??? Onhan shampoopaloja ollut jo monen monta vuotta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 09:38"]
[/quote]
kokemuksia kellään?
kokemuksia kellään?
No ei todellakaan poista. Ihme kysymys
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 09:38"]
[/quote]
kokemuksia kellään?
[/quote]
No ei minulta ole poistanut oliiviöljysaippua eikä Flown tai Chagrin valleyn palashampoo. Hiuksissani on musta kestoväri.
Kestoväriä ainakaan ei ihan tasan mikään shampoo poista. Suoraväriä (sellaista 6-8 pesussa pois lähtevää) jos käyttää, niin siihen voi jonkin verran vaikuttaakin, on ihan mahdollista että se lähtee saippuapohjaisilla pesuaineilla hieman nopeammin pois kuin SLS-pohjaisilla.
Niin ja tosiaan, aloitettuani Flown shampoon käytön, myös hoitoaineet ovat tulleet tarpeettomiksi, sillä hiukset ovat helposti setvittävissä :)
Muotijuttu tai ei, oikeastaan mitään huonoa sanottavaa en palashampoon käytöstä keksi, eli jos on muotia niin hyvä! Tuleepahan useampi peukutus luomutuotteiden valmistajille ja sikäli mikäli tämä "muoti-ilmiö" sitten yleistyy, vähennetään kemikaali- ja jätekuormaa hurjasti :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:22"]
Muotijuttu tai ei, oikeastaan mitään huonoa sanottavaa en palashampoon käytöstä keksi, eli jos on muotia niin hyvä! Tuleepahan useampi peukutus luomutuotteiden valmistajille ja sikäli mikäli tämä "muoti-ilmiö" sitten yleistyy, vähennetään kemikaali- ja jätekuormaa hurjasti :)
[/quote]
Niinpä. Ja tällä muodilla on historiassa vankka perusta.. Afrikassa ovat käyttäneet mustaa saippuaa vuosisadat hiusten pesuun ja Välimeren maissa oliivisaippuaa. Vanha tapa pestä saippuatyyppisillä hiukset on nyt vaan elvytetty ja tietysti jatkettu tuotekehittelyä käyttämällä erilaisia öljyjä, yrttejä tms.
Oon kokeillut jotain ekoshampoopalaa, olisiko ollut vihreän kosmetiikan. Ja lisäksi urtekramin aloe vera -saippuapalaa.
Hyvää noissa oli hyvä pesevyys ja vaahtoavuus, sekä kätevyys. Hiukset myös tuntuivat ilmavammilta ja paksummilta. Eivät ärsytä tai kuivata kasvojen ihoa, kuten jotkut shampoot.
Huonoa se, että vaikka miten hyvin yrittäisi huuhtoa, saippua jättää hiukset klähmäisiksi. Hiusharja menee ihme töhnään ja sitä pitäisi olla koko ajan puhdistamassa. Ongelma ei poistunut kuukausienkaan aikana, joten mistään kemikaalijäämistä tai hiusten tottumisesta ei voinut olla kysymys. Tuo vihreän kosmetiikan pala oli myös liian raju päänahalleni ja jostain syystä aiheutti hiustenlähtöä. Urtekramin pala tuntui irrottavan ja katkovan hiuksia vähemmän kuin shampoo, mutta hiusten latvat räjähtivät ihan kamalaan kuntoon venyväksi purkaksi, vaikka käytin hoitoainetta (ilman sitä en olisi saanut hiuksia mitenkään selväksi). Tuo ei siis kuivata hiuksia, mutta jotain muuta negatiivista nähtävästi kyllä niille tekee. Jos minulla olisi vielä rastat päässä, luultavasti jatkaisin tuon urtekram-palan käyttöä, nyt en. Tosin mainittakoon, että hiukseni eivät erityisen hyväkuntoiset olleet valmiiksikaan.
itse en noihin hippijuttuihin usko.... kai toimii johonkin hamppumoppitukkaa, itse suosin vain laadukkaita kampaamotuotteita!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:49"]
itse en noihin hippijuttuihin usko.... kai toimii johonkin hamppumoppitukkaa, itse suosin vain laadukkaita kampaamotuotteita!
[/quote]
Minä käytin niitä ennen, Kerastasea ja Redkeniä, ja olivat ne parempia kuin perus markettituote, mutta mistään niistä en saanut apua pahimpaan ongelmaani, liukkaaseen lasimaiseen hiuslaatuun jossa mikään muotoilu ei pysy. Sitten löysin erään blogin (Pin the Fuckups) mainoksesta oliiviöljysaippuan ja sen tuuheuttavan vaikutuksen, ja kokeilin, enkä kyllä ikinä enää palaa kampaamotuotteisiin, jolla en ole koskaan yhtä hyvää tulosta saanut. Ja lisäksi maksaa paljon enemmän.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:48"]
Huonoa se, että vaikka miten hyvin yrittäisi huuhtoa, saippua jättää hiukset klähmäisiksi. Hiusharja menee ihme töhnään ja sitä pitäisi olla koko ajan puhdistamassa. Ongelma ei poistunut kuukausienkaan aikana, joten mistään kemikaalijäämistä tai hiusten tottumisesta ei voinut olla kysymys.
[/quote]
Lieneeköhän asuinalueellasi kova vesi? Sen kanssa saippuamaiset pesuaineet kuten palashampoo ei oikein toimi, eivät huuhtoudu kunnolla hiuksesta pois.
Ajattelin ostaa ruohonjuuresta flown brunette-palaa, ainakin ostajakommentit vaikuttivat lupaavilta ja kiharapäätkin oli tykänneet :) Tuntuu kyllä kivemmalta palashampoo kuin vetiset muovipullokamat ja kiva kun on luonnollisempia aineita.
t.17