Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia palashampoosta)

Vierailija
08.09.2013 |

Niin siinnähän se tulikin.

Että kertokaa kokemuksianne palashampoosta.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:48"]

Huonoa se, että vaikka miten hyvin yrittäisi huuhtoa, saippua jättää hiukset klähmäisiksi. Hiusharja menee ihme töhnään ja sitä pitäisi olla koko ajan puhdistamassa. Ongelma ei poistunut kuukausienkaan aikana, joten mistään kemikaalijäämistä tai hiusten tottumisesta ei voinut olla kysymys. 

[/quote]

Lieneeköhän asuinalueellasi kova vesi? Sen kanssa saippuamaiset pesuaineet kuten palashampoo ei oikein toimi, eivät huuhtoudu kunnolla hiuksesta pois. 

[/quote]

Tietääkseni täällä on pehmeä vesi, kuten ymmärtääkseni suurimmassa osassa Suomea? Toisaalta mulla oli aivan sama ongelma toisessakin asuinpaikassa aiemmin.

Vierailija
42/86 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:24"]

Lieneeköhän asuinalueellasi kova vesi? Sen kanssa saippuamaiset pesuaineet kuten palashampoo ei oikein toimi, eivät huuhtoudu kunnolla hiuksesta pois. 

[/quote]

Tietääkseni täällä on pehmeä vesi, kuten ymmärtääkseni suurimmassa osassa Suomea? Toisaalta mulla oli aivan sama ongelma toisessakin asuinpaikassa aiemmin.

[/quote]

Sitetn ei varmaan vaan sovi hiuslaadulle jotenkin... Itselläni palashampoo ei toiminut veden takia ollenkaan Turussa, mutta Helsingissä toimii erittäin hyvin. Turussa jäi tosiaan hiusharjoihinkin semmoista saippuahyhmää vaikka oli mielestään huuhdellut hyvin, ja tukka oli vähän rasvaisen näköinen aina. Samalla palalla ei Helsingissä ongelmia ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 18:34"]

Miksi palasaippua olisi yhtään parempi missään suhteessa kuin laadukas, parabeeniton ja silikoniton nestemäinen shampoo? Muotijuttu sanon minä.

[/quote]

Miksi haluat maksaa kotiin kantamastasi vedestä kallista hintaa?

Vierailija
44/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa karkkipäivä-blogista, näytti kyllä ällön mähmäiseltä tukka :/

Vierailija
45/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt flow:n palasaippuaan (hamppu). Hiukset on oudontuntuiset mutta huomattavasti vahvemman näköiset ja ovat alkaneet  vähän taipumaankin. En siirry ostamaan muoviputelishampoita. 

Vierailija
46/86 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin Flown blondi palashampoon käytön viime tiistaina ja nyt on kolme pesukertaa takana. Ensimmäinen kerta ja tukka oli todella klähmäinen, ei kyllä juurestaan, sieltä oli oikein hyvänoloinen. Huuhtelin omenaviinietikka/kamomillatee vedellä, sekoitin n.10ml etikkaa ja mukillisen haudutettua teetä 250ml pulloon (loput vettä) ja siitä pruittailin kauttaaltaan hiuksiin. Hiukset olivat ihan ok selvittää tämän jälkeen. Hiukseni ovat paksut ja luonnonkiharat ja todella pitkät. Hiukset olivat tämän ensimmäisen pesun jäljiltä todella isot, jos niin voi sanoa, kuohkeat, leijonaharjas ehkä kuvaa parahaiten miltä näytti, kun oli kuontalo kuivahtanut. Ei siis negaiivisessa mielessä tuo kuvaus, ihan jees juttu. Hiukset pysyivät juurestaan puhtaina seuraavaan pesukertaan saakka, pesin kun en kestänyt muun osion klähmäisyyttä. Klähmämöhnää toisiaan lähti harjatessa ja harja pitää pestä aina, kun olen kuivan tukan harjannut seuraavana päivänä pesusta.

Toinen pesukerta oli viime torstaina ja selvästi klähmäisyys väheni. Nyt en muistanut etikkaa laittaa valmiiksi, niin laitoin ostamaani Santen hoitoa ja ihan toimiva aine sekin, aavistuksen hoitavampi tunne kuin tuosta etikkaliemestä, mutta ei niin mahtava ero, eli jatkossa aion vuorotella näillä aineilla.

Kolmas pesu oli tänään ja huuhtelu etikalla ja nyt ei ollut kamomillaa seassa, niin ehkä ei niin pehmeät ole nyt kuin jos kamomillaa olisi mukana.. Jälleen klähmäisyys vähentynyt eli toivoa on paremmasta. Jos ja kun tämä on minun tuleva valintani niin seuraava pala voisi olla punatukka :)

Hiuspohja voi toistaiseksi hyvin, ei kiristä, kutia tai edes rasvoitu, aika ihmeellistä minusta. Näillä mennään ja uskallan jopa ehdottaa kokeilemaan, mutta kärsivällisyyttä mukaan :)

Vierailija
47/86 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta haluan jakaa kokemukseni. Olen pessyt hiukset (keskipitkät, normikuntoiset,keskipaksut) jo monta kertaa palashampoolla (Flow, suolamuta ja savi) - ainakin 20 kertaa. Tuloksena edelleen lähmäinen takkutukka ja hiusharja  täynnä töhnää. Olen huuhdellut hiukset AINA huolellisesti. Väitetyn "kemikaaleista puhdistautuminen" on ihan pa#kapuhetta ja myyntikikka, kokeilin nimittäin tavallista DOVE markettishampoopalaa tänään ja samaa töhnää jäi hiusharja täyteen. Poistuvat "kemikaalit" on ihan vaan saippuatöhnää. Kokeiltu on Flow palashampoon lisänä yrttihiushuuhdetta ja etikkaa, sama tulos, lähmää ja töhnää ja ällöttävästi roikkuva epäsiistin ja likaisen näköinen (ja tuntuinen!) kuontalo!!! Ei siis sovi kaikille nämä palashampoot

Vierailija
48/86 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Flown kehäkukka oli ainakin ihan perseestä. Mulla on tosi paksut hiukset ja se ei vaan puhdistanu kunnolla. Luovutin kahden viikon jälkeen kun hiukset oli aina vaan yhtä liimaset. Poikaystävällä kuitenkin hiukset oli heti ekan kokeilun jälkeen ihan puhtaan tuntuset ja sileät, että ehkä ei vaan sovi mun hiuslaadulle. Etuhiukset alko kyllä jo tottua, ei jäänyt niin tahmaisiksi, mutta muualta aivan karseet.

Vierailija
49/86 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, ehkä noi vaan muutenkin sopii paremmin lyhythiuksisille tai erilaiselle hiustyypille kuin mun, who knows...mun kokemus oli kyllä iso pettymys koska olin lukenut vaikka mita hehkutusta netistä noista tuotteista! t. 57/58

Vierailija
50/86 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luana kotiparturi ( ekoparturi )Lindkoskella valmistaa itse palashampoota. Kehuttu tuote. Päänahan ärtymät lähtee. Hiukset ovat tuuheat ja kiiltävät. Tehdään luomuraaka-aineista täysin. Eteeriset öljyt desinfioi ja hoitaa hiuspohjaa. Yhdessä luomuetikkahuuhteen kanssa mainio tuote. Vielä kun ottaa savihoidon ensin niin epäpuhtaudet lähtee päänahasta. Suosittelen!

Vierailija
51/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä!

Vierailija
52/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt jo useamman vuoden Lushin palashampoita enkä palaa nestemäisiin! Aivan mahtavia esim matkustaessa!

Vierailija
53/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Lushin palashampoo ei sovi kuin ihan satunnaisesti käytettynä. Käytin kyseistä shampoota viime kesänä, ja huomasin, että päänahka ärtyi aika pahasti, vaikka luulin pääni kestävän vaikka mitä myrkkyjä. Pienikin päänahan hikoaminen sai pään kutiamaan aivan sietämättömän paljon. Joten nyt käytän tuota melkeinpä ainoastaan reissussa, kun koneeseen tulevia nesteitä pitää rajoittaa.

Tämä ketju sai minut kyllä kiinnostumaan Flow'n paloista. Jospa se olisi päänahalle vähän hellempi vaihtoehto.

Vierailija
54/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin ja tykkään. Kätevä reissussa, riittoisa ja pesee hiukset puhtaiksi. Itsellä on ollut käytössä Lushin violetti palashampoo. Ainoa ihan pieni haittapuoli on, että ainakin Lushin pala pitää kuivattaa ilmavassa paikassa aina käytön jälkeen (hiukan hankalaa, jos suihkussa käy tässä välissä muitakin - pitää muistaa kiikuttaa pala jonnekin muualle kuivumaan).

Vierailija
55/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 18:34"]

Miksi palasaippua olisi yhtään parempi missään suhteessa kuin laadukas, parabeeniton ja silikoniton nestemäinen shampoo? Muotijuttu sanon minä.

[/quote]

Tykkäätkö ostaa purkkeja joista jää turhaa muovijätettä. Nesteshampoon mukana ostat tuotteessa enemmänkin vettä kuin itse tuotetta.

[/quote]  + pitkän listan turhia ja haitallisia kemikaaleja! 

Vierailija
56/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe käyttää Flow shampoopaloja. Itselläni värjätyt/rasvottuvat. Tyttö atoopikko. Itse pesen nykyisin joka toinen

päivä. Normi shampoillä jokapäivä. Atoopikon päänahka parani lähes heti.

Aluksi oli lähmäisyyttä, mutta loppui pian . Huuhtomaan joutuu kyllä pidempään. Hoitoneste auttaa.(flow).

Vierailija
57/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:41"]Kokeilin kerran, ei toiminut. 

Sinne meni vajaa kymppi.

Vie hetken ennen kun alkaa toimimaan.

Vierailija
58/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen marseillesaippualla. Hiukset ei ole kuivat eikä sähköiset, kihartuvat enemmän kuin ennen. Päänahka ei hilseile, mikä oli aiemmin todellinen ongelma. Harmi että vasta muutama kk sitten huomasin, että saippualla voi pestä hiukset.

Vierailija
59/86 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:49"]

itse en noihin hippijuttuihin usko.... kai toimii johonkin hamppumoppitukkaa, itse suosin vain laadukkaita kampaamotuotteita!

[/quote]

Minä käytin niitä ennen, Kerastasea ja Redkeniä, ja olivat ne parempia kuin perus markettituote, mutta mistään niistä en saanut apua pahimpaan ongelmaani, liukkaaseen lasimaiseen hiuslaatuun jossa mikään muotoilu ei pysy. Sitten löysin erään blogin (Pin the Fuckups) mainoksesta oliiviöljysaippuan ja sen tuuheuttavan vaikutuksen, ja kokeilin, enkä kyllä ikinä enää palaa kampaamotuotteisiin, jolla en ole koskaan yhtä hyvää tulosta saanut. Ja lisäksi maksaa paljon enemmän.

[/quote] En palaa minäkään kampaamotuotteisiin enkä ammattini kampaajana. Aloin onnekseni ajattelemaan omilla aivoillani ja tajusin luopua turhasta kemikaalikuormasta. Siirryin kokonaan lomukosmetiikan käyttäjäksi,enkä ole hetkeäkään katunut. Miettikää huviksenne kemikaalikuormaa jonka saatte jo aamusta kun käytte suihkussa sh+hoito+ suihkugeeli. muotoiluuotteet+ lakka, meikit, hammastahna, vartalovoiteet, dödö, kynsilakka, tuoksu jne.. Aikamoinen kasa myrkkyä, vilkaiskaapa ainesosaluoetteloita, ei voi olla vaikuttamatta terveyteen. Yhteisvaikutukia ei kukaan tiedä eikä niitä pystytä edes tutkimaan.. Tämä on sellainen asia jossa omilla valinnoilla voi vaikuttaa. Luomukosmetiikkaa on helposti saatavilla marketeissakin ja kysyntä kasvaa kokoajan. Haluammehan  syödä puhdasta ruokaakin, miksi pesisimme hiuksemme kauniilla mainoksilla ja hyvällä tuoksuja höystetyllä myrkyllä? 

Yleisesti ottaen voisi todeta että mitä vähemmän ainesosia, sen parempi tuote.

Vierailija
60/86 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Käytin Marseillen palasaippuaa tänään eka kerta hiuksiin. Tuntuu hyvältä. Ainoa hankala juttu on, että hiukset tulivat niin puhtaiksi etten meinannut saada niitä harjattua. Sitten muistin, että minullahan on se sellainen muovinen erikoisharja (en muista nimeä), jossa on eripituisia harjaksia (muovisia). Sillä se selvisi!

Hiukset tuntuu tosi pehmeältä! Katsotaan miten jatkossa käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi