Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivat silmät, apua! Mikään silmävoide, tai tippa ei toimi

Vierailija
19.11.2022 |

Saan niistä kaikista ärsytysoireita, tai silmätulehdusta. Myös sellaisista, joissa ei ole säilöntäaineita.

Nyt kaksi eri pipetissä olevaa silmätippaa ollut testissä. Toinen ei auttanut yhtään ja toinen ThealozDuo, jota kehutaan paljon, puolestaan sai silmät tulehtumaan. Laitoin sen yöksi vaikuttamaan useampana iltana ja aamulla silmät aivan rähmässä, vaikka silmäni eivät normaalisti koskaan rähmi.

Ajattelin hölmösti, että ehkä silmät tottuu siihen jotenkin ja mitä vielä. Molempien silmien luomenreunat sitten lopulta turposi ja ilmeisesti tulehtui. Silmät vaan ei kestä näitä tämmöisiä.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy silmälääkärillä.

Voi olla liian ahtaat kyynelkanavat.

Vierailija
2/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt viime aikoina silmälääkärin vastaanotolla? Tai vaikka terveyskeskuslääkärin? 

Vierailija
4/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaoire jostain muusta. Ruoka, meikit, lemmikit?

Vierailija
5/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viscotears.

Vierailija
6/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ilman älylaitteita auttaa,oikeesti.

Vierailija
7/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt viime aikoina silmälääkärin vastaanotolla? Tai vaikka terveyskeskuslääkärin? 

Olen oikeastaan ravannut yleislääkärillä tämän vaivan takia. Hokee vaan kuivat silmät, kuivat silmät, kuivat silmät. No, olen yrittänyt niitä kostuttaa, mutta kun mikään tuote ei oikein toimi. Ap

Vierailija
8/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiaoire jostain muusta. Ruoka, meikit, lemmikit?

Ainoa muuttuja on ollut nuo ThealozDuo tipat. Minulla ei silmät oikeasti ikinä rähmi. Jo ensimmäisestä illasta lähtien, kun laitoin heräsin seuraavana aamuna silmät rähmästä umpeen muurautuneena. Kun lopetin käytön, loppui rähmiminen. Kun aloitin taas, sama juttu ja lopulta turposi luomenreunat. Ap

Vierailija
9/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla miten kuiva ilma kotonasi? Olisko apua ilmankostutuslaitteesta. Mulla on kotona 35% ilmankosteus. Kuivuu myös silmät aikalailla. Mulla on auttanut Bebanten eye silmätipat.

Vierailija
10/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee silmälääkärille

Vierailija
11/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivin silmiin ja siitepöly kausi käytän silmätippoja aina yhdessä allergia lääkeiden kanssa.Toimi minulla  silmätipat Bepanthen Eyse annospipetit.Säilöntäaineettomat ne! Muut merkit eivät toimi ja ei nuokaan ellen ota mukaan siihen yötä vasten 1 tabletti allergia lääke. Molemmat apteekista, reseptivapaita oleet jo vuosia.

Vierailija
12/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Ofta geelitippa pipetissä ei aiheuttanut rähmimistä samalla lailla kuin ThealozDuo, mutta ei tuntunut myöskään auttavan yhtään. Parhaiten on toiminut Oftan A pant silmävoide, mutta en tiedä, voiko sitä käyttää jatkuvasti. Sehän on lääke, jossa on pakkauksessa kuukauden satsi. Ap

Vierailija
13/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt silmälääkäreille hyvä ihminen niin oikean diagnoosin ja avun vaivaasi.

Vierailija
14/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos silmät ovat päässyt kunnolla kuivumaan, niin ei nämä tipat kerta-annoksesta vielä auta vain vaatii useamman viikonkin kuurin ja monta kertaa päivässä. Tietty jos joku merkki ärsyttää, sitä ei kannata väkisin käyttää. Ratiopharmilla on nenä/silmätipat, jotka on vain keittosuolaliousta eli näistä ei ainakaan pitäisi allergista reaktiota tulla. Samoin kannattaa hommata se ilmankostutin, josta aiemmin vinkattiin. Ilmanpuhdistimestakaan ei olisi makkarissa haittaa. Milloin tyynyt/peitto on pesty/uusittu? Näissäkin voi alkaa olemaan elämää ajan mittaan.

Vierailija
15/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos silmät ovat päässyt kunnolla kuivumaan, niin ei nämä tipat kerta-annoksesta vielä auta vain vaatii useamman viikonkin kuurin ja monta kertaa päivässä. Tietty jos joku merkki ärsyttää, sitä ei kannata väkisin käyttää. Ratiopharmilla on nenä/silmätipat, jotka on vain keittosuolaliousta eli näistä ei ainakaan pitäisi allergista reaktiota tulla. Samoin kannattaa hommata se ilmankostutin, josta aiemmin vinkattiin. Ilmanpuhdistimestakaan ei olisi makkarissa haittaa. Milloin tyynyt/peitto on pesty/uusittu? Näissäkin voi alkaa olemaan elämää ajan mittaan.

Nuo ratiopharmit on jo käytössä, on olleet jo pidemmän aikaa.

Ilmanpuhdistin löytyy ja siitä on ollut ihan selkeä apu, auttaa oikeasti todella paljon.

Tyynyt ja peitto, kuten myös petari sekä runkopatja on kaikki uusittu edellisten 6kk-3v sisään, petivaatteet pesin ja käytin kuivausrummussa kesän siitepölykauden jäljiltä.

Olen tosi tarkka silmien alueen hygieniassa, meikkien sun muiden suhteen ja käytän vain hajusteettomia tuotteita.

Silmät selkeästi kaipaa jotain kosteutusta vielä lisää, mutta mietin vaan mitä nyt seuraavaksi kokeilen. Se Oftan A pant kuuri tuntui auttaneen, mutta en tiedä voiko sitä käyttää jatkuvasti? Ap

Vierailija
16/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan veriarvot katsottu, kilpirauhanen, tulehdusarvot, sokerit? Mulla yksi esidiabeteksen oire oli kuivat silmät.

Vierailija
17/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeastaan ravannut yleislääkärillä tämän vaivan takia. Hokee vaan kuivat silmät, kuivat silmät, kuivat silmät. No, olen yrittänyt niitä kostuttaa, mutta kun mikään tuote ei oikein toimi. Ap

Minulla oli muutama vuosi sitten pitkään kestävä rasittava ja kivulias blefariitti eli silmäluomitulehdus, mikä selvisi vasta silmälääkärin vastaanotolla, jota ennen muut lääkärit hokivat minulle samaa kuivat silmät -levyä: mene ihmeessä silmälääkäriin!

Vierailija
18/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, silmävoiteisiin ja -tippoihin liittyvistä asioista voit kysyä apteekin henkilökunnalta, silmäsairauksiin liittyvistä taas silmälääkäriltä. 

Vierailija
19/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäri ensin. Minulla auttoi kyynelkanavien putkitus.

Vierailija
20/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan veriarvot katsottu, kilpirauhanen, tulehdusarvot, sokerit? Mulla yksi esidiabeteksen oire oli kuivat silmät.

On kilpirauhassairaus, joka voi aiheuttaa kuivia silmiä ja siksi varmaan lääkärikin sitä jatkuvasti hokee. En vaan tiedä, mitä tälle asialle tehdä. Lääkäri ei suostunut antamaan lähetettä silmälääkärille, komentaa vaan käyttämään kosteuttavia tippoja, mutta kun ei ne auta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme