En ymmärrä tuota teidän vatsatautihysteriaa
Ne nyt vaan kuuluu lapsiperheen elämään. Ei niiden takia voi viikkokausiksi eristäytyä. Meillä sairastetaan n.2 taudit vuodessa, se kuuluu asiaan. Ikävähän se tietysti on, mutta harvoin vaarallinen.
Kommentit (34)
tarkoitan tällä sitä että vielä viisi vuotta sitten elämääni kuului viisi vanhusta jota näin joka viikko. Tämän ainokaisen mummoni kanssa olen tekemisssä joka viikko, käyn mukana myös hänen harrastuspaikoillaan ja olen tekemisissä hänen ystävien kanssaan. Virkeä mummo kun on! Naapurissamme asuu yli 90v hyvä kuntoinen pyöräilevä mummo ja hänen kanssaan ollaan myös tekemisissä viikoittain...
tässä on ilmeisesti kyse meidän erilaisista elämän tilanteista :) mulle vanhukset on todella tärkeitä ja vietän heidän kanssaan paljon aikaa!
t 19 ja monena muunakin nro kirjoittanut
Meillä mies ja tyttö oksentavat kerran tai kaksi ja se on siinä. Minä ja poika taas reagoimme todella rajusti. Saattaa mennä kaksi tai kolme vuorokautta siten, että oksennetaan puolen tunnin - tunnin välein ympäri vuorokauden jatkuvasti. Se on todella rankkaa ja vie kyllä kirjaimellisesti ihmisestä kaikki mehut. Minäkään aikuinen ihminen en meinaa tolpillani pysyä. Toipumiseen meneekin sitten helposti viikon verran. Kerran on poika pitänyt toimittaa sairaalaankin oksennustaudin takia.
Niin että kyllä minä ainakin otan nämä pöpöt vakavasti.
haluutko sä vanhana kuolla vatsatautiin tai jos sun 70v äiti kuolisi vatsatautiin vaikka olisi hyväkuntoinen vanhus niin sulle se olis ihan sama.... sairastelu kuuluu elämään!!!!!
vastaa ap mulle että olet jotain oppinut tästä ketjusta?!?!?!?
Sitä en voi sietää että juuri oksentanut liikkuu tavalliseen tapaan ihmisten ilmoilla. Töissäkin joskus on näitä ripulipotilaita saastuttamassa koko vessan ja sitä kautta koko työpaikan väen. Ja ovat vielä ylpeitä kun eivät " joka pienen taudin takia ole poissa töistä" .
Myös todella inhottaa kun jotkut pyytää kotiinsa käymään tai jos itse on tulossa niin eivät kerro että heillä podetaan mahatautia tai juuri on podettu. Vatsatautihan tarttuu tosi helposti vielä pitkään sieltä minne on oksennettu.
Mutta kyllä toki seuraavana päivänä vatsatautioireiden päättymisen jälkeen voi jo normaalisti liikkua ihmisten ilmoilla, mennä töihin ja hoitoon jne.
He saivat omat lapset melko vanhoina.
ei haittaa vaikka vanhana kuolisin vatsatautiin. Jos mun vanhemmat kuolee siihen nyt tai joskus myöhemmin niin sekään ei haittaa. Kaikki kuolee joskus kuitenkin.
Siellä hoidettiin nesteytys kuntoon ja poika parani. Ei ollut mitään vakavaa siinäkään.
Nykyihmiset on tosi vieroittuneet luonnosta kun ei mitään tauteja enää saisi olla!!!
Jännä juttu, että meilläkin on lapsia, mutta heidän sairastelunsa on vuodessa ehkä kaksi pientä flunssaa.
Miksikö?
Me huolehdimme hyvin käsihygieniasta, ei muuta.
Minusta on mukavempaa olla terve kuin sairastella sellaisia tauteja ,jotka on helposti ehkäistäväsissä omalla toiminnalla.
terveisin perheen äiti jossa ei ole sairastettu vatsatautia 3 vuoteen ja itse en ole sairastanut vatsatautia 10v...
49: ei sekään aina estä.
t: lastenhoitaja joka joskus saa tartunnan vaikka kuinka huolehdittaisi käsihygieniasta.
En minäkään haluaisi eristäytyä viikkokausiksi, mutta pakko on.
Terv. ison perheen äiti, jonka perhe sairastaa tauta KAUAN.
toivottavasti et ole mun ystävä! sun maailmassa kellään ihmisellä ei ole ilmeisesti mahdollisuutta vaikuttaa sun mielipiteisiin! oon todella surulluinen jos tartutat mun isoäitiin vatsataudin ja hän joutuu viettämään sairaalassa sen vuoksi päiviään... kuluuhan siihenkin rahaa meiltä kaikilta :(
meillä on pitkäikäistä sukus vanhimmat jo sata vuotiaita ja 80 mummotkin ihan pirtsakassa kunnossa vieläkin =)