Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mä vihaan kroonisia myöhästelijöitä!

Vierailija
19.11.2007 |

Taas sai helvetti venata 15 minuuttia yhtä työkaveria, joka tekstasi tapaamisaikaan, että tuun vähän myöhässä, vartoo. Moneskohan kerta. Totta kai välillä aikataulut vain pettävät, mutta kun tietyillä tyypeillä ne pettävät AINA. News flash:

-Meillä muillakin on lapsia puettavana. Silti emme myöhästy.

-Ihan samat liikenneruuhkat kaikilla on.

-Ja joo, ratikka EI ole joka kerta rikki. Kerran pari, joo, mutta ei joka kerta. Tuota ei usko kukaan.

Itsekäs idiootti, jota pitää sietää vain ja ainoastaan, koska teemme töitä yhdessä. Aikavaras.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostut(te) tuohon!?!? Olisit jättänyt tuttavasi lipun teatterin narikkaan ja käskenyt tämän hakea sen sieltä. Ja se toinen tuttunne sen syöpäsairaan kanssa, mikseivät vaan lähteneet menemään? Olisi tullut taksille perässä, niin ehkä olisi oppinutkin jotain. Tuollainen välinpitämätön käyttäytyminen jatkuu juuri niin kauan kuin ympäristö mahdollistaa sen.

Vierailija:

mun entinen tuttu oli todella ärsyttävä ainaisine myöhästymisineen.

kerran oltiin menossa teatteriin ja sovittu tapaaminen noin puoli tuntia ennen esityksen alkua. siinä kohtaa kun muut alkoivat jo valua katsomoon n. 5 min ennen näytelmän alkua, soitin tutulle että tuleeko hän pian, " hei joo, sori hei kun mulla on kestänyt! mä oon ihan just siellä, mä käyn nopeesti suihkussa ja lähden sitten tulemaan!"

kielsin menemästä suihkuun. mulla oli meidän molempien liput, enkä voinut muuta kuin odottaa. könyttiin sitten vartin verran myöhästyneinä paikoillemme häiriten muuta katsomoa ja näyttelijöitä myös.

sama tyyppi oli kerran työasioihinsa liittyen jonkun aikaa ulkomailla, majoittuen yhteisen suomalaisen tuttumme luona. majoituksen ehtona oli, että tämä myöhästelijä hyväksyy että majoittajalla on oma kiireinen elämä eikä oikein aikaa kestitä tms. vierastaan, ilmainen majapaikka kuitenkin löytyi.

majapaikan tarjoajan kiireisiin kuului mm. kuolemansairaan, huonokuntoisen ystävänsä kuljettaminen sairaalaan hoidettavaksi. yhdelle tälläiselle reissulle myöhästelijä lähti mukaan, sopivat että tapaavat autolla tiettyyn aikaan, kun potilas oli saanut hoitonsa. myöhästelijää ei sovittuun aikaan kuulunut, eikä kahteen seuraavaan tuntiin. ei vastannut puhelimeen. huonokuntoinen syöpä-potilas ja pahantuulinen majoittaja kökkivät tosiaan kaksi tuntia odottamassa.

lopulta myöhästelijä ilmaantui, pahoitteli tapahtunutta, oli piipahtanut sisään aivan hurmaavaan kirkkoon ja jäänyt sinne fiilistelemään ja hiljentymään. ja pannut puhelimen pois päältä.

mun mielestä tällainen käytös ei ole ihan vaan hassua ja harmitonta vaan kertoo täydellisestä kiinnostuksen puutteesta muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
62/120 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ihmeessä suostut(te) tuohon!?!? Olisit jättänyt tuttavasi lipun teatterin narikkaan ja käskenyt tämän hakea sen sieltä. Ja se toinen tuttunne sen syöpäsairaan kanssa, mikseivät vaan lähteneet menemään? Olisi tullut taksille perässä, niin ehkä olisi oppinutkin jotain. Tuollainen välinpitämätön käyttäytyminen jatkuu juuri niin kauan kuin ympäristö mahdollistaa sen.

omaa käytöstäni en osaa selittää. toinen tuttuni ja potilas jäivät odottamaan luullakseni siksi että kotimatkaa oli edessä useita kymmeniä kilometrejä, myöhästelijän olinpaikka ja kunto tuntematon. kyseessä suurkaupunki vieraassa maassa ja myöhästelijällä huono kielitaito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästyjän ottaa itse selvää asioista. jne. Ratkaisun avaimet ovat myös teidän odottelijoiden käsissä.

Vierailija
64/120 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä taas tykkään ola aina ajoissa niin voitte kuvitella meidän lähtötilanteet! Seurustelun alkuaikoina varsinkin otin todella kovin itseeni kun äijää sai aina odotella. Kunnes kuulin mieheni veljen " räjähdyksen" mieheni ainaisesta myöhästymisestä niin tajusin että ei kannata ottaa itteensä...

Mutta tosiaan hermo menee aika usein kun toista saa AINA odotella! Sanonkin aina että ei lapsen kanssa lähteminen viivytä minua laisinkaan mutta jos mieskin on tulossa mukaan niin takuulla ollaan myöhässä!

Mieheni on jo lapsesta asti myöhästellyt. Bussikuskitkin (maalla) osasivat odottaa pysäkillä tovin extraa että mieheni kerkesi pojankloppina kouluun...

Vierailija
65/120 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua mutta jos olen esim lähdössä kaverini kanssa reissuun ja hän tulee hakemaan minut, aika paha lähteä pois paikalta (viitaten siihen että joku käski aloittamaan ilman myöhästelijää...)Miten aloitan matkan ilman kyytiäni?

En minäkään sovi kaverien kanssa tapaamisia paukkupakkaseen tai kaatosateeseen mutta mun kotiovelta ei voi hypätä autoon eli todellakin joudun ihan menemään ulos jotta pääsen auton kyytiin. Ja koska olen mielelläni olen lähtövalmis kun odotan kyytiä, menen ulos valmiiksi.

Mun mielestä krooninen myöhästely on ylimielistä!

Vierailija
66/120 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina täsmälleen aikataulussa - tästä on saatu monta hyvää perhekriisiä aikaiseksi.

Jos meillä on esim. lähtö lennolle, niin valehtelen lähtöajan tunnilla liian aikaiseksi.

Vierailija
67/120 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toiselle joutuu ilmoittamaan aikataulut väärinä vain, koska toinen ei pysy aikataulussa.

Me kyllästyttiin ihan totaalisesti kerran miehen kanssa myöhästelevään tuttavapariskuntaan. Oli sovittu, että tulevat meille tiettyyn aikaan, että saavat kyydin Helsingistä Turkuun. Puoli tuntia tapaamisajan jälkeen soitin ja kysyin, että missäs olette. Olivat vielä kotona, kun olivat nukkuneet pommiin, lupasivat olla meillä puolessatoista tunnissa (!!!!) käytyään suihkussa ja syötyään aamupalat. Totesin, että ei tarvitse tulla, junat kulkevat, me lähdetään NYT.

Ottivat toki nokkiinsa, mutta EVVK. Jos saavat meiltä ilmaisen kyydin, kai sitä voisi vastineeksi olettaa, että toiset tulevat alle 2 h myöhässä.

Vierailija
68/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi mua odottaa jos et halua.

Kun mut tuntee niin tulee itsekin myöhässä niin ei edes tarvi odottaa.

Otahan sinäkin rauhallisemmin niin ymmärrät tämänkin lifestylen.

Vierailija
69/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei sun tarvi mua odottaa jos et halua.

Kun mut tuntee niin tulee itsekin myöhässä niin ei edes tarvi odottaa.

Otahan sinäkin rauhallisemmin niin ymmärrät tämänkin lifestylen.

Mieluummin olen tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa joiden tietää hoitavan hommansa, enkä sellaisten " joo joo, teen/tuun kun kerkiä" jolloin ei koskaan tiedä tapahtuuko jotain ja jos niin milloin. On mulla parempaakin tekemistä kuin vain venailla tyhjänpanttina.

Mutta ehkä otankin lifestylestasi oppia ja häivyn paikalta kun en jaksa enää odottaa, ilmoittamatta? Ei se varmaan harmita kun osata ottaa asiat rennosti.

Vierailija
70/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa elämä rennosti. Se on elämäntapa.

Vierailija
71/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ajoissaoleminen niin vaikeaa ja stressaavaa ole, tai ainakaan se että sitten ilmoittaa myöhästyvänsä. Vai stressaako sinua puhelimen käyttö?

Vierailija
72/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ainakaan sairastu vatsahaavaan :) Pitääköhän muuttaa toiselle pallonpuoliskolle?

Vierailija
73/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä löytyy kuitenkin, ehkäpä juuri sen takia etten ole tiukkapipo?

Vierailija
74/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just en uusinut yhden määräaikaisen työsopparia, kun myöhästeleminen oli sen " life style" . Että hei hei vaan etsimään vähemmän nipottavaa pomoa itsellesi, kun mä olen kyllästynyt siihen, että kehtaat tulla kokouksiin aina 7 minsaa muodikkaasti myöhässä, kun sulla on toi life style. Ja vielä, vaikka olet organisaatiossa perustasolla. Noloa.

Vierailija
75/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kerran sinusta ei ole hienompaa kuin säntillisempi?

Ja joo, mene vaan toiselle pallonpuoliskolle. Mulla on kokemuksia sieltä, jolloin ei esim. autovuokraamo oli kiinni 2 viikkoa jonkun sukujuhlan takia emmekä saaneet vuokraamamme autoa, kun putkisto hajosi ja remonttimiehet tulivat paikalle luvatun viikon sijaan vasta kahden kuukauden päästä lukemattomista soitteluista huolimatta jne. Viihtyisit varmaan paremmin ihmisten kanssa jotka osaavat ottaa niin rennosti.

Vierailija
76/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä kuullut liukuvasta työajasta?

Käytännössä toimii hyvin,kokeileppa.

Vierailija
77/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juhlat menee hänen ja perheen odotteluksi. Ja kaikista noloimpaa on kun hän myöhästyy omien lastensa konfirmaatio tilaisuuksista ym...

Vierailija
78/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti meillä olisi paljon opittavaa Afrikkalaisten elämäntavasta, täällä Suomessa kun kuljetaan aika pahasti rypyt otsalla. Mutta kyllä aikatauluista on hyötyäkin, siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin kun on tottunut siihen, että kellonajat pitävät edes suunnilleen.

Vierailija
79/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä just en uusinut yhden määräaikaisen työsopparia, kun myöhästeleminen oli sen " life style" . Että hei hei vaan etsimään vähemmän nipottavaa pomoa itsellesi, kun mä olen kyllästynyt siihen, että kehtaat tulla kokouksiin aina 7 minsaa muodikkaasti myöhässä, kun sulla on toi life style. Ja vielä, vaikka olet organisaatiossa perustasolla. Noloa.

Vierailija
80/120 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa tunteja, ei kuukausia. Mutta ehkä sinua ei haittaisi asua talossa jossa vetta tulee, ei tule, tulee sittenkin mutta vain kylmää, ei kun kuumaa viikon sijasta kaksi kuukautta (oma kokemus)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän