Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menen naimisiin, onko hölmöä että itse otan uuden nimen ja lapselleni jää mun tyttönimi?

Vierailija
18.11.2007 |

Eipä ole vielä kosittu, mutta mietinpä vain, että miten ois järkevää tossa tilanteessa. Joskus miehen kanssa asiaa varovasti puhuttiin, ja molemmille on selvää, että otan miehen sukunimen. Lapsellani on mun tyttönimi. Onko se hölmöä, että se jää niin? Mikä muukaan nimi lapselle voisi olla, kun ei mies ole lapsen isä...

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olette kuin mikä tahansa perhe samalla nimellä. Tai sinä ja lapsi pidätte omanne.

Vain se sinun mallisi on huono. Ja se että lapsikin vaihtaa nimensä.

Vierailija
102/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu selittelemään koulussa, jos sun sukunimi on eri kuin lapsen. Aikuiselle se on se ja sama mikä sun nimi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan aikoinaan tiennyt.

Vierailija
104/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti suku olisi vieras, mutta olisi minusta silti ollut ikävää olla eri sukuniminen kuin muu perhe. Tähän varmasti suuresti vaikuttaa se, että olen paljon läheisempi isäpuolen suvun kuin äidin suvun kanssa. Ja eihän sitä tiedä mitä ajattelisin koko asiasta jos minulla olisikin äidin tyttönimi... Mutta niin kuin sanoin, en ole ikinä tätä asiaa miettinyt tarkemmin. Näin vaan tuntuu luonnolliselta.

103

Vierailija
105/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opettajat samoin.

Vierailija
106/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niin että äidillä ja lapsella on sama nimi. Tai sitten yhdistelmänimi.

Mutta ei niin että lapsi " jää yksin" nimensä kanssa.

Ihan fiilispohjalla tällainen ajatus, herkässä iässä oleva nuori esim. saattaa sitten miettiä tuollaisiakin asioita. Ja minusta lapsi menee edelle tällaisissa asioissa, mies on aikuinen ja se sukunimiasia ei pitäisi olla niin suuri asia hänelle, että pahasti haittaisi jos pidät saman nimen kuin lapsella.

Vierailija
107/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lapsi ajattelisi kun on erisukunimi, ei ehkä vielä, mutta kunhan kasvaa,,, että ehdottomasti kaikille sama ♥

Vierailija
108/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ap:n tapauksessahan se tarkottas että mies adoptoi lapsen tai mies ottaa ap:n nimen.

Vierailija
109/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kieltämättä tässä vaiheessa paha valittaa, kun on mokannu.

mutta enhän mä voi koskaan tolle lapselle tajota sitä sellaista ydinperhettä, mitä kaikilla lapsilla pitäisi olla. sen asema tulee joka tapauksessa olemaan mahdollisia tulevia sisaruksiaan erilainen

Oikeesti munkin tekee ihan pahaa lukea noita sun ajatuksia. Oikein hoet koko ajan, kuinka lapsi ei ikinä voi olla tasa-arvoinen mahdollisten tulevien sisarustensa kanssa, kuinka hän on erilainen ja kuinka hän syntyi mokan tuloksena. Jos sun asenne on todellakin noin erotteleva, niin aivan varmasti tyttö todellakin saa tuntea itsensä perheessä ulkopuoliseksi. Ja sitä haluat sitten vielä kaiken päälle korostaa eri nimillä. Mutta tuo nimiasia on vain jäävuoren huippu. Itse luot sen asetelman asenteellasi.

Ja jos todella näet tilanteen niin, että tässä tilanteessa et voi ikinä tarjota tytöllesi sellaista oikeanlaista perhettä, kuin pitäisi, niin olet kyllä aivan väärän miehen seurassa. Sinuna ottaisin miehestä etäisyyttä ja miettisin perinpohjin arvoja ja elämääsi.

Vierailija
110/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se lapsi ikinä voisi olla tasa-arvoinen miehen ja minun yhteisiin lapsiin. Tietenkin mulle pitää olla, mutta ei miehelle. Ihan on paskan puhumista se, että simsalabim tolla lapsella on täydellinen perhe. Sillä ei ole isää. En mä usko, että isäpuoli rakastaa toisen lasta kuin omaansa. Hyvä isäpuoli voi olla, mutta ei se ole isä.

Mä rakastan tota lasta, tietty olen itseeni pettynyt.

Vierailija
111/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää miettiä, onko lapsen parempi jatkaa kanssasi kahden.

Vierailija
112/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muutu kun katkeraks paskaks.

Vierailija
113/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sinä lapsellisine haihatteluinesi.

Vierailija
114/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni tuli kuvuoihin kun lapsi oli 3v. Ehkä et ole löytänyt sitä oikeaa, tai sitten jos on vaan sun ajatuksia, ettei muka ikinä voi isäpuoli rakastaa tasa-arvoisesti, niin olet helvetin väärässä.

Vierailija
115/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että piehtaroit itsesäälissä (lapsesi unohtaen) ja märehdit mokiasi (kaunis ilmaus omasta lapsestasi) ja sitten luulet, että prinsessahäät ja uuden poikaystävän nimi jotenkin poistaa nuo oman mielesi vinoumat ja lapsellisuudet.

Kuinka vanha muuten olet?

Vierailija
116/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 22

Vierailija
117/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja testamentissa on oman lapsen kanssa samalla viivalla. On nyt 39v kun tapasimme oli 30v.

Olet hemmetin nuori ap. Jos miesystäväsi ei ole sitoutumassa lapseesi ja ei ole ottamassa sinua sen nyytin kera niin jätä väliin.

Sinä löydät vielä viisaamman. Nyt sun täytyy itse pitää asiat selvinä päässä.

Vierailija
118/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo suomen kielen sanakirja. Ei siinä sanota mitään sukupuolista tai suhteista.

Vierailija
119/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle pitää kelvata vaan se joka ottaa sut ja lapsen!

Tai sitten olet itsekäs paska ja anna lapsi adoptioon johonkin jossa ne jotka eivät ole sen biovanhempia rakastaa sitä enemmän kuin elämää!

Tajuatko ei kukaan adoptiolapsikaan saa biovanhempia mutta silti saavat rakastavat ja tasa-arvoisen aseman uudessa kodissaan.

Vierailija
120/149 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin sille, että sillä ei ole mitään velvollisuutta puuttua mun lapsen ongelmien setvimiseen tai rahallisesti sen hommiin, läksyjen kuulusteluihin tai mihinkään muuhunkaan. Mutta se taas on sitä mieltä, että jos se tulee osaksi meidän perhettä, se kasvattaa mun lasta siinä missä minäkin. Kai mä tässäkin aattelen, että mun itse pitää kantaa vastuuni omista tekemisistäni. Että kun sain isättömän lapsen, niin mun on kannattava nää seuraukset yksin vielä seuraavat 16-vuotta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä