Mikä lämmitysmuoto teillä on omakotitalossa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vesikiertoinen lattialämmitys, vesi lämpenee sähköllä. Ihan ok.
Lisäksi takka ja puulämmitteinen kiuas
Maalämpö ja maaviilennys kesällä. Ollut nyt noin 5v, Lisäksi aurinkopaneelit, 6,5KW järjestelmä.
Ollaan tosi tyytyväisiä
Vesikiertoinen lattialämmitys/vesi-ilmalämppumppu.
Edulllinen lämmitys, pumpun käyttöikä vähän huolettaa.
Hybridi.
Puu, sähkö, öljy, aurinko.
Vaihdoin viime vuonna kivihiileen kun sähkö oli niin kallista.
Maalämpö ja kaksi puulla lämmitettävää uunia, leivinuuni ja takka.
Matalaenergiatalo, jossa on suora sähkö ja varaava takka, sekä ilmalämpöpumppu.
Kerrotkos ap ensin itse oman vastauksesi?
Ilmalämpöpumppu ja varaava patteri.
Vuosikulutus 5000kw/h vuodessa.
Suora sähkö+3 tulisijaa. Keittiön puuhella on kätevä.
Öljylämmitys ilmalämmitysjakelulla, varaava takka ja puilla lämpiävä kiuas. Puut omasta metsästä. Öljyä kuluu n 1200 l/v. Huoleton ja helppo eikä vaihdeta ellei pyssyllä uhata. Lämmityskattilaan toki saa vastukset tai voi polttaa myös puita, jos hätä tulee.
130 neliön okt ja sisälämpö 22 astetta.
Vesikiertoinen lattialämmitys, lämpiää maalämmöllä. Lisäksi leivinuuni ja takka, joita lämmitetään, kun pakastuu nopeasti, eikä lattialämmitys ehdi reagoimaan riittävän nopeasti.
Ollaan tyytyväisiä, mitään muuta en edes harkitsisi. Maalämmössä olisi mahdollisuus myös jäähdytykseen, mutta sitä ei ole vielä kytketty.
En ole tyytyväinen. Iskä on pihi eikä lämmitä tarpeeksi niin jäädyn täällä. Leivinuuni siis ja sähköpatterit pienimmällä mahdollisella teholla.
Suora sähkö, ilp ja takka. Olen tyytyväinen. Toisessa talossa on kalliolämpö/-viilennys. Ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotkos ap ensin itse oman vastauksesi?
Suora sähkölämmitys ja varaava takka sekä puuhella. Mietin tässä talon rakennusta ja vaihtoehtoja lämmitysmuotoon.
Meillä myös sähkä, kaksi varaavaa takkaa ja puuhella. Ihan tyytyväinen olen, kun sähkö on kallista puulla saa lämmitettyä koko talon ja ruokakin tulee siinä samassa.
Kaukolämpö, se oli tässä käupungissa pakko ottaa. Lisänä kaksi ilmalämpöpumppua ja massiivinen takka- leivinuuni jota käytetään vain kovimmilla pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Öljylämmitys ilmalämmitysjakelulla, varaava takka ja puilla lämpiävä kiuas. Puut omasta metsästä. Öljyä kuluu n 1200 l/v. Huoleton ja helppo eikä vaihdeta ellei pyssyllä uhata. Lämmityskattilaan toki saa vastukset tai voi polttaa myös puita, jos hätä tulee.
130 neliön okt ja sisälämpö 22 astetta.
Kerrotko, tai siis väännätkö rautalangasta mulle, mitä tarkoittaa ilmalämmitysjakelu? Pienellä öljynkulutuksella pärjäätte, meillä menee saman kokoisessa talossa 2000 litraa/vuosi. Tosin tulisijoja ei ole minkäänlaisia, se harmittaa. Ja asumme aika pohjoisessa, pitkät kylmät talvet.
Vesikiertoinen lattialämmitys, vesi lämpenee sähköllä. Ihan ok.