Jos menen naimisiin, onko hölmöä että itse otan uuden nimen ja lapselleni jää mun tyttönimi?
Eipä ole vielä kosittu, mutta mietinpä vain, että miten ois järkevää tossa tilanteessa. Joskus miehen kanssa asiaa varovasti puhuttiin, ja molemmille on selvää, että otan miehen sukunimen. Lapsellani on mun tyttönimi. Onko se hölmöä, että se jää niin? Mikä muukaan nimi lapselle voisi olla, kun ei mies ole lapsen isä...
Kommentit (149)
Ja kaiken saa näemmä myös lakaistua maton alle, kun oikein haluaa.
Sinulle ja lapselle sama nimi,sinnä ja lapsi olette yksikkö,et sinä ja mies!
tää on mun mielipide. Eihän se ole lapsen omaa sukua. Mulle kyseessä on nimenomaan SUKUnimi.
Vai eikö lapsi enää kuulu perheeseen kun menet naimisiin?
itse mietin, eroaako se siitä, kun itsellänikin on eri sukunimi kuin äidilläni. mutta mulla on mun isän sukunimi, jonka kanssa olen kuitenkin tekemisissä. eli ei mulle ollu mikään identiteettikriisi, että mulla oli eri nimi kun äidillä ja isäpuolella.
ap
Yhtä hölmöä on sekin, että vaihdat lapsellesi uuden miehen nimen ja sitten taas kohta kaiken takaisin.
Ja nyt jo olet menossa naimisiin. Onko ihan järkevä tempo?
että ottaisit yhdistelmä nimen viivalla.
ja toivottavasti muksu ei nyt ihan teini-ikäinen silloin ole. tietty esn ikäsellä on jo oma mielipide nimestään.
ja kertokaa iheessä mullekin, jos on olemassa joku laki minkä ikäinen lapsen pitää olla ennen naimisiin menoa.
ap
Pitäydyin mieluusti äidin tyttönimessä. Kuulun äitini sukuun, en isäpuoleni sukuun, vaikka hän läheinen onkin.
mutta voi se kiinnostus silti loppua.
tuskin olen ainoa uudessa suhteessa oleva yh :D
olatava sinun tyttönimi, ei isä-puolen ja minä kyllä lapseni tähden pitäisin oman sukunimeni, ottakoon mies sun nimesi, jos sukunimi asia niin tärkeä, mutta lasta en jättäisi eri nimiseksi.
Yhteinen nimi ei avioliittoa pidä koossa, mutta lapsellesi voi myöhemmin olla erittäin tärkeää olla äidin kanssa samanniminen.
Tästä taas näkee mitä hankaluuksia nyky-yhteiskunnassa näillä nimillä vehtaaminen aiheuttaa. Yksin kertaisin olisi, jos kaikki pitäisivät saman nimen kehdosta-hautaan.
miksi niin moni nainen pitää nykyään tyttönimensä. " Ettei tarvi sitten vaihtaa takaisin KUN erotaan" .
Vinkki: älkää menkö naimisiin, jos ette tuon enempää avioliittoon usko.
Vierailija:
miksi niin moni nainen pitää nykyään tyttönimensä. " Ettei tarvi sitten vaihtaa takaisin KUN erotaan" .Vinkki: älkää menkö naimisiin, jos ette tuon enempää avioliittoon usko.
Jäänpäs nyt sitten odottelemaan sitä päivää kun lapseni nousee barrikadeille minua vastaan, koska " varastin hänen identiteettinsä vaihtamalla sukunimen" . Pitää varmaan harkita jo nyt jonkinlaisen terapian aloittamista, sillä muutenhan tässä voi olla koko lapsuus pilalla tämän kauhean äidin takia.
Ugh.