Millaisia ja minkä hintaisia kenkiä käytät?
Kesällä
Syksyllä
Talvella
Ja kuinka monta paria omistat?
Miehetkin saavat vastata! :D
Kommentit (15)
Sievit sopii mun räpylään ja niiltä on kaikenlaista vapaa-ajan- ja ammattimallistosta. Lempparit on gore-tex maiharit, pian 10 vuotiaat.
Hintahaitari kai 150-300, en enää muista. Olisko tusina erilaisia ja työpaikalla sekä varvassuojalliset että toimistoon.
Just kattelin kun kesämalleja otin esille, että taidan kipata kaikki muut pelastusarmeijalle, eivät istu eivätkä tule käytetyksi. Pomarit saa jäädä, vaikka on vähän kapeet.
On kyllä sen laatuset ongelmaräpylät että hyvä kun löytyi lopulta edes tää yksi toimiva merkki.
Kusiset pomarfinit sellaiset juntti pas ka kengät mitä tulee vastaan Mikkelissä
Merrellin goretex vaelluskengät menee läpi vuoden. Ihan kuumimpaan aikaan on lisäksi sandaalit. Hinta jotain 100-150 euroa.
Merrellin paljasjalkakenkiä, hinta +/- 100€. Talvella välillä myös Vaistoan paljasjalkakenkiä.
Sulan maan kenkiä minulla on neljät, pian viidennet postissa. Kylmän ajan kenkiä kahdet.
Koska miehetkin saavat vastata oikein ap:n luvalla, niin...
Kyllästyin jossain vaiheessa heikkolaatuisiin kenkiin jotka rikkuvat tai menettävät muotonsa nopeasti, ja päätin siirtyä laadukkaampiin jalkineisiin joita voi huoltaa suutarilla. Käytän nykyiset ensin loppuun, mutta en enää osta halpiskenkiä lisää.
Mulla on käytännössä 2 paria per vuodenaika. Kesäksi on nyt satasen tennarit jotka alkavat olla tiensä päässä ja Red Wingin Postmanit.
Syksyksi on Aldenin ja Loaken bootsit.
Talveksi on niin ikään loppuun käytettävät Pomarit ja Red Wingin bootsit.
Kaupungille ja ravintolaan on siistimmät Crockett&Jonesin broguekengät ja pukujuhliin italialaiset juhlakengät.
450-750€ kengistä voi kuulostaa paljlta, mutta huollettuina ne kestävätkin sitten eliniän.
M41
Lenkkareita kesällä, talvilenkkareita talvella. On mulla kyllä myös kahdet muut kesäkengät, juhlakengät, kumisaappaat, nastakengät ja sisäpelikengät, mutta aika harvoin tulee käytettyä. Juhlakengät oli jalassa viimeksi äidin hautajaisissa 2020.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehetkin saavat vastata oikein ap:n luvalla, niin...
Kyllästyin jossain vaiheessa heikkolaatuisiin kenkiin jotka rikkuvat tai menettävät muotonsa nopeasti, ja päätin siirtyä laadukkaampiin jalkineisiin joita voi huoltaa suutarilla. Käytän nykyiset ensin loppuun, mutta en enää osta halpiskenkiä lisää.
Mulla on käytännössä 2 paria per vuodenaika. Kesäksi on nyt satasen tennarit jotka alkavat olla tiensä päässä ja Red Wingin Postmanit.
Syksyksi on Aldenin ja Loaken bootsit.
Talveksi on niin ikään loppuun käytettävät Pomarit ja Red Wingin bootsit.
Kaupungille ja ravintolaan on siistimmät Crockett&Jonesin broguekengät ja pukujuhliin italialaiset juhlakengät.
450-750€ kengistä voi kuulostaa paljlta, mutta huollettuina ne kestävätkin sitten eliniän.
M41
Mitkäs ne Crockett&Jonesin kengät ovat? Oletko ollut tyytyväinen? Olen itse ajatellut hankkia tällaiset juurikin kaupunkikengiksi:
https://eu.crockettandjones.com/collections/pembroke/products/pembroke-…
121212
14€ maksoi lenkkarit alessa. Ne on ok.
Palmroth, Ecco sekä saappaina, että muutamina lenkkareina. Remontemerkkiset saappaat Lampaannahkaiset Panama Jack, Lady Star, Janita saappaina ym.muita merkkejä .Yhdet nastakengät. Erikseen tanssikengät, niitäkin muutamat eri merkkeinä . Hintahaitari muilla 250 e -100 e, paitsi tanssikenkiä olen saanut jopa alle 50 e ulkomailta
Kun on varaa ostaa laatua, niin laadukkaat. Jalkavaivaisena ei ole varaa käyttää huonoja. Joskus ostin pilipaleja ja tuli kaikenlaista vaivaa. Jalkahoitaja sanoi, että kengät olisi aiheellista vaihtaa parempiin. Olen sittemmin satsannut hyviin jalkineisiin. Huonoja voi käyttää korkeintaan, kun vie roskapussin ulos. Mielellään omistaisin useammatkin jalkineet, mutta raha estää. Olen myös laatusukkia ostanut, nekin vaikuttavat jalkaterveyteen.
Talvella toppasaappaat 3,50 Sellpyltä
Keväällä ja syksyllä kumisaappaat 3,50 Sellpyltä ja lenkkarit 3,50 Sellpyltä.
Kesällä sandaalit 0,50 alekorista.
Eniten 6 euron crockseja. Sadepäivinä 25 euron kumisaappaita. Raskaammissa töissä 180 euron rautasaappaita.
N56
Bugatin erilaisia kesäkenkiä ostanut vuoden sisällä neljät Tokmannilta, noin 30 - 50 euroa pari, älyttömän hyviä jalassa. Sitten on Jalaksen turvakengät.
Talvella kahdet pomarin kengät pyhäkenkinä ja kotona kahdet sievin maiharit vetoketjulla.
Vierailija kirjoitti:
Kun on varaa ostaa laatua, niin laadukkaat. Jalkavaivaisena ei ole varaa käyttää huonoja. Joskus ostin pilipaleja ja tuli kaikenlaista vaivaa. Jalkahoitaja sanoi, että kengät olisi aiheellista vaihtaa parempiin. Olen sittemmin satsannut hyviin jalkineisiin. Huonoja voi käyttää korkeintaan, kun vie roskapussin ulos. Mielellään omistaisin useammatkin jalkineet, mutta raha estää. Olen myös laatusukkia ostanut, nekin vaikuttavat jalkaterveyteen.
Tässä on hyvä pointti.
Laadukas kenkä ei ole vain pitkäikäinen, vaan myös terveellisempi jalalle.
Yksi pointti on siinä, että ihmiset ovat tottuneet tennarimaisiin kenkiin. Jopa iso osa talvibootseista on sellaisia. Ne ovat alkuun mukavat, koska käyttäjä voi "tampata" kävellessään ja kengät pehmentävät iskuja. Mutta ne opettavat ihmiset kävelemään väärin. Ihmisen jalan on tarkoitus toimia iskunvaimentimena, ei kengän. Kun alkoin käyttämään laadukkaampia kenkiä, alkuun ne tuntuivatkin epämukavilta. Niissä kun usein on nahkapäällinen, kumia/nahkaa pohjissa ja kenties korkkia välissä. Mutta kun opin kävelemään niillä, en enää vaihtaisi takaisin.
Mutta laatukengät ovat ostohinnaltaan kalliita. Alle 300-400 euron ei laadukkaita kenkiä saa. Väitän silti, että pitkässä juoksussa ne maksavat itsensä takaisin.
Mulla on kesäksi ja syksyksi aina parit halvat tennarit. Ehkä 20-30 euroa pari.
Talvikenkinä on Pomarin nilkkurit. Ovat aika kalliita (150-200 euroa) mutta kestävät pitkään.
Sitten on yli 200 euron arvoiset korkkarit juhlia varten. Ne sain aikanaan lahjaksi.
N43