Sisustustaitoisia paikalla?? Apua tarvitaan!!
Eli olen laittamassa takkahuoneen sisustuksen uusiksi. Uusi muhkea divaani on jo hankittu, ja se on tumman harmaa väriltään. Lattia on tummaa puuta ja takka valkoinen kaakeloitu, kaunis ja yksinkertainen, suht pieni. Seinät valkoiset. Verhot syvän punaiset pellavaverhot isoilla hopeisilla purjerenkailla.
Nyt mietin mattoa, matalaa senkkiä, sohvapöytää ja nojatuolia huoneeseen ja lähinnä väritys mietityttää.
Muualla talossa on tumman ruskeaa puuta paljon, wengeä lähinnä, keittiön kaapistot kiiltävää valkoista ja tasot tummaa puuta. Sohvat ja tuolit muualla tummanruskeaa nahkaa. Eteisen hyllyköt valkoista ja tummaa puuta. Lastenhuoneissa valkoiset kalusteet. Punaista mausteena useissa huoneissa.
Vaihtoehtoina olen miettinyt tällaista:
1.
Senkki tummaa puuta, yläosa laseilla ja valoilla,
Sohvapöytä tummaa puuta,
matto punainen tai valkoinen
nojatuoli moderni, puolimakaava, punainen tai musta
2.
Senkki kiiltävää valkoista, yläosa laseilla ja valoilla
Sohvapöytä kiiltävää valkoista
matto punainen tai valkoinen tai ehkä mustakin menisi
nojatuoli moderni, puolimakaava, punainen tai musta
Mietin sitä että onko valkoiset huonekalut liian kylmät tai pliisut valkoista seinää vasten. Ja toisaalta olohuoneessa ja makuhuoneessa sekä ruokailutilassa on kaikki huonekalut wengeä ja saman sarjan hyllystöjä kuin tumma senkkikin olisi, eli oisko yhtenäisempi laittaa sitä samaa. Toki valkoinen olisi ihan vastaavan tyylinen senkki, mutta kiiltovalkoinen, pitkin vetimin ja päällys upotettu lasipinta. Toisaalta siis valkoinen vois olla piristävä ja valoisa ja olis sitten sen valkoisen takan kanssa kuin samaa sarjaa. Raikas yhdistelmä punaisen kanssa ja sopii siihen tummanharmaaseen divaaniin. Toki tummanruskea myös sopii sen kanssa.
Äh..hankala selittää, mut toivottavasti jotain ymmärsitte:D En osaa päättää millään, että kumpaan suuntaan lähden. Ajatuksena alunperin oli jatkaa samaa tummanpuun tyyliä takkahuoneeseen myös, mutta kaupassa näin kivoja kiiltovalkoisiakin kalusteita niin alko mietityttää.
Auttakaahan minua päättämää! Kiitos!
Kommentit (4)
SIINÄ TAPAUKSESSA KALLISTUISIN 1. VAIHTOEHDON KANNALLE. OLISIN VÄHÄN VAROVAINEN TUON VALKOISEN KANSSA KALUSTEISSA, ETENKIN JOS OLKKARISTA NÄKÖYHTEYS. ELI TUMMA SENKKI JA SOHVAPÖYTÄ SAMAA PUUTA JA VALKOINEN MATTO, JOKA TUO RAIKKAUTTA MUTTA EI OLE LIIAN PLIISU. PUNAINEN MATTO TAAS ON HELPOSTI LIIKAA KUN VERHOT KUULOSTAVAT AIKA MASSIIVISILTA (MIKÄ SINÄNSÄ HYVÄ ASIA)
NOJATUOLI TAAS VOISI OLLA PUNAINEN, MUTTA KUVITTELISIN ITSE SEN ENNEMMIN KUNNON LÖHÖTUOLIKSI JENKKITYYLIIN ENNEN KUIN MODERNIKSI?
Vierailija:
Eli olen laittamassa takkahuoneen sisustuksen uusiksi. Uusi muhkea divaani on jo hankittu, ja se on tumman harmaa väriltään. Lattia on tummaa puuta ja takka valkoinen kaakeloitu, kaunis ja yksinkertainen, suht pieni. Seinät valkoiset. Verhot syvän punaiset pellavaverhot isoilla hopeisilla purjerenkailla.Nyt mietin mattoa, matalaa senkkiä, sohvapöytää ja nojatuolia huoneeseen ja lähinnä väritys mietityttää.
Muualla talossa on tumman ruskeaa puuta paljon, wengeä lähinnä, keittiön kaapistot kiiltävää valkoista ja tasot tummaa puuta. Sohvat ja tuolit muualla tummanruskeaa nahkaa. Eteisen hyllyköt valkoista ja tummaa puuta. Lastenhuoneissa valkoiset kalusteet. Punaista mausteena useissa huoneissa.
Vaihtoehtoina olen miettinyt tällaista:
1.
Senkki tummaa puuta, yläosa laseilla ja valoilla,
Sohvapöytä tummaa puuta,
matto punainen tai valkoinen
nojatuoli moderni, puolimakaava, punainen tai musta2.
Senkki kiiltävää valkoista, yläosa laseilla ja valoilla
Sohvapöytä kiiltävää valkoista
matto punainen tai valkoinen tai ehkä mustakin menisi
nojatuoli moderni, puolimakaava, punainen tai mustaMietin sitä että onko valkoiset huonekalut liian kylmät tai pliisut valkoista seinää vasten. Ja toisaalta olohuoneessa ja makuhuoneessa sekä ruokailutilassa on kaikki huonekalut wengeä ja saman sarjan hyllystöjä kuin tumma senkkikin olisi, eli oisko yhtenäisempi laittaa sitä samaa. Toki valkoinen olisi ihan vastaavan tyylinen senkki, mutta kiiltovalkoinen, pitkin vetimin ja päällys upotettu lasipinta. Toisaalta siis valkoinen vois olla piristävä ja valoisa ja olis sitten sen valkoisen takan kanssa kuin samaa sarjaa. Raikas yhdistelmä punaisen kanssa ja sopii siihen tummanharmaaseen divaaniin. Toki tummanruskea myös sopii sen kanssa.
Äh..hankala selittää, mut toivottavasti jotain ymmärsitte:D En osaa päättää millään, että kumpaan suuntaan lähden. Ajatuksena alunperin oli jatkaa samaa tummanpuun tyyliä takkahuoneeseen myös, mutta kaupassa näin kivoja kiiltovalkoisiakin kalusteita niin alko mietityttää.
Auttakaahan minua päättämää! Kiitos!
Saman suuntaisia ajatuksia sulla. Itsekin mietin että punaiset, verhot+matto+nojatuoli on liikaa punaista ja helposti hiukan erisävyisiä punaisia. Punaiset verhot ja punainen nojatuoli ja paksu valkoinen matto ois kiva yhdistelmä kyllä:)
Tuota nojatuolia olen etsinyt pitkään ja en ole toivomanilaista vielä mistään löytänyt:( Ensin ajattelin senkin olevan tummanruskeaa nahkaa kun olohuoneessakin sitä on, mutta sopivaa ei oikein löytynyt. Silmää miellytti Iskun eräs nojatuli, joka on hivenen makuulla, ja erikoisen mallinen ja kaunin punainen. Vain sen pituus mietityttää, on 150cm pitkä ja voi olla hiukan hankala sijoittaa, varsinkin jos sen sohvapöydän myös laitan. En oo varma vielä laitanko sitä vai laitanko esim seinän viereen sellaisen tumman ruskean sarjapöydän.
Ja mielipiteitä saa edelleen kertoa:)
Tällähetkellä en oo hirmu innostunut maalauksesta, kun seinät on vasta maalattu. Mutta mietin samaa, että esim sen yhden seinän vois maalata niin erottus valkoset huonekalut paremmin jne. Mut nyt en oo maalaamassa siis.