Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? (hautajaispukeutumisesta lapsella)

Vierailija
18.11.2007 |

Mitä mieltä olette, jos lapsella (n. 3v) isopapan hautajaisissa pinkki mekko, jossa mustia palloja? Sellainen pikkutyttöjen synttärimekko.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei varmaankaan edes ymmärtänyt että mistä hautajaisissa on kyse?

3-vuotiaalle voi jo vähän selittää että hihkuminen ym. ei ole sopivaa kys. tilaisuudessa, koska muut tahtovat surea eivätkä hautajaiset ole iloinen juhla. Lapsi menee helposti hämilleen, jos kukaan ei kerro mitään ja sitten kuitenkin muut surevat täysillä jotain, mistä lapsi ei edes tiedä- pelottavaa pikkuihmiselle!

Vierailija
62/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuomat ja siisti toppahaalari juhlatamineiden päällä. Ei kaikilla aikuisillakaan ole tummia " juhlatakkeja" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siellä hautausmaalla pitää olla ulkona ainakin tunnin verran, eikä näissä kengissä ole´edes mitään vuoria. No saakos olla toppahaalari tai -housut, vai pitääkö kolmenkympin pakkasissa lasten seistä sukkahoususillaan hameessa?

Vierailija
64/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän enemmänkin xD, Onneksi te ette mun maailmaa hetkauta puoleen ettekä toiseen.

Mä kato en välitä teistä pätkänkää vertaa, enkä siitä mitä te ajattelette... eiks ookin järkyttävää.

Onks tää nyt shokki teille, mua ei todellakaan kiinnosta miten joku on pukenut lapsensa hautajaisiin... eikä se mitä te ajattelet siitä et mun lapsilla on ollut farkut jalassa hautajaisissa... Pitäisköhän teidän nyt perustaa kriisiryhmä tukemaan teitä

Vierailija
65/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanat parisuhteet ja bussi kulkee kotiportin pielestä 12 kertaa tunnissa.

Mutta ihan erityisesti meillä on vaan halua erottaa arki ja juhla - oli se sitten iloa tai surua, ja olennainen osa tätä eroa on pukeutuminen.

Voidaan rumina koreilla vaatteilla, koreilkaa te kauniit vaikka junttimaisuudella.

Vierailija
66/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyi hautajaisissa asiallisesti, istuivat sievästi ja rauhassa. Kuuntelivat, kävivät kolmestaan pudottamassa yhden pihan omenapuusta otetun oksan pappansa hautaan, kävelivät rauhallisesti ja olivat kuin isommatkin. Olin oikein ylpeä lapsistani

Eli ei se pukeutuminen pistä käyttäytymään tilanteessa oikein vaan se että ymmärtää mikä on tilaisuus, että ei olla missään päiväkodissa, vaikka vaatteet olisivat samat.

Olihan niissä hautajaisissa lapsia joilla oli " oikeat" vaatteet päällään, mutta kuitenkin käytös oli vallan arkista, leikkivät hippasta hautausmaalla.

Vierailija
67/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti juhlapukeutuminen ja hillityt värit. esim vaaleanpunainen (ei räikeä) mekko on tytöllä ihan ok. Kengät ovat kalliita ja talvihautajaisissa lapsi voi laittaa ne talvikengät mitkä on. Lähisukulaiset eivät tällaisiin asioihin surressaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
68/68 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta en kyllä tunne yhtään lasta, jolla ei olisi muita talvikenkiä kuin ne punaiset Kuomat. Kaikilla on siistimmät nahkaiset kengät tai saapikkaat ' kaupunkikengiksi' , Kuomat ja goret ja sen sellaiset on pihakenkiä.

Meidän lapset tuli haudalle lämpimimmissä vaatteissaan (punaiset ja siniset), koska sattui olemaan -20 astetta pakkasta. Meidän " kaupunkivaatteet" on tarkoitettu autolla paikasta toiseen siirtymiseen, ei seisoskeluun haudan reunalla. Ja näin oli kyllä kaikilla muillakin hautajaisiin osallistuneilla. Kirkossa ja muistotilaisuudessa oltiins itten hillitymmissä, kun ne oli sisätiloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä