Mitä mieltä? (hautajaispukeutumisesta lapsella)
Mitä mieltä olette, jos lapsella (n. 3v) isopapan hautajaisissa pinkki mekko, jossa mustia palloja? Sellainen pikkutyttöjen synttärimekko.
Kommentit (68)
VAi onko niin että yksi on 201 pitkä, toinen 134 ja kolmas painaa enemmän kuin noi kaksi yhteensä.
Teitä ei sitten koskaan kutsuta synttäreille tai muihin sukujuhliin tai koulujuhliin tai vaikka vaan sunnuntaikaffelle? Että tosiaan aina niissä samoissa farkuissa? No mikäs siinä jos pojat on siistejä niin pysyy housutkin siisteinä...
Vierailija:
Kolmevuotias on jo sen verran iso, että hänelle voi myös selittää, että ihan joka paikkaan ei voi pinkissä mekossa mennä. Ja niin köyhä ei voi olla, etteikö voisi ostaa jostain henkkamaukasta jotain mekkoa, 14,90¿. Ei sen tarvitse olla juhlamekko, vaan joku siisti liivihame kelpaa aivan hyvin.
Se taisi olla sun lapsi? ;)
Opettavat lapsillekin, että jos ei ole varaa (=viitseliäisyyttä) hankkia jotain vähän arkipukeutumisesta poikkeavia vaatteita hääjuhliin tai hautajaisiin, niin sitten on ok mennä vaikka farkuissa. Ei ihme, näkeehän sitä aikuisiakin täysin tilaisuuteen sopimattomissa vaatteissa.
Ohutta mustaa (ei denim-mustaa, vaan ihan pikimustaa) farkkukangasta olevat farkut ja valkoisen pitkähihaisen kauluspaidan.
Kauheeta!
Esikoisella oli tummanharmaa villakankainen liivimekko, jonka alla oli valkoinen pusero ja jalassa valkoiset sukkikset sekä lakerikengät. Keskimmäisellä oli tummanruskeat samettihousut, tummanruskea slipoveri ja luonnonvaalea pusero sen alla, jalassa tummanruskeat nahkakengät. Vauvalla oli viininpunainen samettimekko (pitkähihainen) ja valkoiset sukkahousut. En käynyt kaupassa ostamassa vaatteita hautajaisia varten, mutta en myöskään laittanut lapsille ihan arkisia vaatteita kuten farkkuja ja printtipaitaa. Mielestäni he olivat pukeutuneet ihan asiallisesti.
joten sorppa vaan ei onnistu kierrättäminen
Ja kuten mun pappa sanoi, Rumat ne vaatteilla koreilee
Eli uskon kyllä tietäväni mitä on olla köyhä. Siltikään en ole vienyt lapsiani räikeissä kukkamekoissa tai farkuissa hautajaisiin. Huutiksesta, alennusmyynneistä ja kirpputoreilta saa pikkurahalla asialliset vaatteet, jotka voi sitten myydä pois tai kierrättää seuraavalle.
Vierailija:
Mulle 14,90 on hiton iso raha, me s..Vierailija:
Kolmevuotias on jo sen verran iso, että hänelle voi myös selittää, että ihan joka paikkaan ei voi pinkissä mekossa mennä. Ja niin köyhä ei voi olla, etteikö voisi ostaa jostain henkkamaukasta jotain mekkoa, 14,90¿. Ei sen tarvitse olla juhlamekko, vaan joku siisti liivihame kelpaa aivan hyvin.
Se taisi olla sun lapsi? ;)
Oli miten kaunis tahansa :p
Vierailija:
joten sorppa vaan ei onnistu kierrättäminenJa kuten mun pappa sanoi, Rumat ne vaatteilla koreilee
Tajuat sen kai itsekin?
Morre:
Ohutta mustaa (ei denim-mustaa, vaan ihan pikimustaa) farkkukangasta olevat farkut ja valkoisen pitkähihaisen kauluspaidan.Kauheeta!
Siis tuollaiset kuvaamani farkut.
on 3 lapsen yh, opiskeleva ja exä ei maksa elareita vaan lyhentää poikien ja minun asuntolainaa.
Maksan itse asuntolainan korot joka on tällä hetkellä on 200¿ kuussa.
Kun ei katsos voi tietää toisen elämän asioita ei kannata neuvoa, mun rahoilla on tärkeämpi käyttö kohde kuin jotkut pyhät housut.
Nimittäin ruoka, lasten harrastukset ja yllättäen jumalan selän takana asuessa auto, se pyhälehmä joka vie paikasta aa-paikkaan bee. Täällä kun ei julkiset kulkuneuvot kuljettele kuin koululaisia ja niitä joille kuljetus sopii aamulla 7.15 tai 8.15 ihmisten ilmoille ja takaisin 14.15 tai 16.15 , ja jotkut henkka-maukat on aika kaukana.
Olen mä nyt sitten hirvee moukka ja törkimys, ja kyllä me käymme synttäreillä, häissä, jopa sunnuntai-kahveilla. Mutta täällä ei taida tuo ulkokuori olla niin tärkee vaan toi mitä sisältä löytyy.
oli hautajaisissa tummansininen mekko.
2 eur kirpparilta. Ei se rahasta OLE kiinni.
Vierailija:
Olen mä nyt sitten hirvee moukka ja törkimys, ja kyllä me käymme synttäreillä, häissä, jopa sunnuntai-kahveilla. Mutta täällä ei taida tuo ulkokuori olla niin tärkee vaan toi mitä sisältä löytyy.
meillä kun ei kukaan normaalisti juurikaan käytä hautajaisiin sointuvia värejä. Ihan turhaan taisin olla asialla, sillä siellä oli muiden hautajaisvieraiden joukossa miehiä vaaleinen pukuineen, teinejä ja nuoria aikuisia farkuissa, ja iäkkäiden ihmisten joukossa punaisia ja muita kirkkaita värejä vaatteissakin.
pojalla (2v) valkoista, beigeä ja vaaleaa vihreää, ja tytöllä (1v) valkoista ja vaaleansinistä. Varmistin ennen hautajaisia lähiomaisilta, pitääkö lapsilla olla tummat vaatteet, mutta vastaus oli, että siistit ja hillityt riittävät. Samalla tyylillä oli puettu muutkin ko. hautajaisissa olleet lapset (yhteensä n. 10 lasta).
Nyt meillä on taas hautajaiset edessä, ja pojalle ajattelin laittaa tummansiniset suorat housut ja valkoisen kauluspaidan + beigen villaslipoverin, ja tytölle jonkun mekon, todennäköisesti ruskean, harmaan tms. ja valkoiset sukkikset ja paidan.
Punaista tai pinkkiä en kyllä hautajaisiin laittaisi, kuten en farkkujakaan.
muistotilaisuuteen tietty laitetaan siistit sisäkengät, mutta kirkossa on oltava talvikengissä, koska sieltä jatketaan vielä haudallekin. Saako pienillä lapsilla olla punaiset kuomat?
hillitty, oikeanpunainen sopii pikkulapsen mekoksi myös hautajaisiin. Pinkistä ei saa hillittyä tekemälläkään.
Ei pikkulasten tarvitse pukeutua hautajaisiin tummaan, mutta asun tulee olla hillitty. Vaaleansininen jne melkein mikä tahansa väri käy jos se ei ole räikeä ja vaate on hillitty. Luulisi oman silmän kertovan sen.
Vierailija:
Saako pienillä lapsilla olla punaiset kuomat?
Mutta en kyllä tunne yhtään lasta, jolla ei olisi muita talvikenkiä kuin ne punaiset Kuomat. Kaikilla on siistimmät nahkaiset kengät tai saapikkaat ' kaupunkikengiksi' , Kuomat ja goret ja sen sellaiset on pihakenkiä.
Niille on käyttöä muutenkin, eikä ne paljoa maksa.
Jos sun pojat oikeasti oli hautajaisissa perus-päiväkotivaatteissa eli trikoopaidassa ja farkuissa, niin uskomatonta :-O Että jotkut kehtaa.
Millaiset vaatteet pojillasi on päiväkodin, kerhon tai koulun joulu/kevätjuhlassa? Kai teiltä löytyy kauluspaita, neule, tms? Ja muitakin housuja kuin verkkarit tai farkut?
Vierailija: