Mitä mieltä? (hautajaispukeutumisesta lapsella)
Mitä mieltä olette, jos lapsella (n. 3v) isopapan hautajaisissa pinkki mekko, jossa mustia palloja? Sellainen pikkutyttöjen synttärimekko.
Kommentit (68)
Kyllä lapsillakin pitää olla tummat vaatteet hautajaisissa.
Joku tumma väri olisi sopivampi: tumma violetti, tummansininen tai musta.
..juhliin menosta. Minusta oli vähän kummallista. Kysessä siis sukulaisen lapsi.
ap
olemkuksellaan vaan lapset tuovat iloa raskaaseen juhlaan. 3 vee on kuitenkin ihan pikkulapsi vielä.
Keskittyisin mustaan tai harmaan sävyihin. Onpa vanhemmilla ap:n tapauksessa arviointikyky pettänyt.
Mielummin joku tummansininen tai tumma viininpunainen samettimekko, jollainen joka toisella tytöllä roikkuu kaapissa (ja jos ei roiku niin osta Anttilasta, sitä voi sitten käyttää tarhan juhlissakin).
Lapsella ei tarvitse olla hautajaisissa mustaa, esim. tummansininen mekko käy hyvin, vaikka valkoisten sukkahousujenkin kanssa.
Noin pieniä ei etiketit sido tummaan. Oliko mekko vainajan mieleen? Siten oiva valina.
En itse kannata pikkulasten pukemista mihinkään surupukuihin, mutta hillittyä pitää olla. Ei siis mielellään pinkkejä pallomekkoja. Hanki jokin vähän hillitympi väri ja mielellään myös yksivärinen. Tumma sininen, beige ja valkoinen ovat esim. sopivia ja käyvät sitten muissakin tilaisuuksissa.
Lapsien ei toki tarvitse pikimustaan pukeutua, mutta pinkki on jo liikaa. Harmaa, valkoinen, tummansininen tai tumma viininpunainen ovat ok, mutta ei kirkas pinkki.
Voisitko lainata joltakulta sopivan mekon, jos et voi yhtä tilaisuutta varten ostaa?
mun pojat oli siisteissä farkuissa ja vaalean sinisissä paidoissa papan hautajaisissa.
Eikä lapsi ole minun, vaan sukulaisen. Itse ihmettelin kovasti vaatevalintaa ja lisäksi sitä, että lapsi puhui koko ajan juhlista (tarkoitti hautajaisia) koska hänen vanhempansa puhuivat hautajaisista juhlina. Minusta kummallista.
ap
Vierailija:
mun pojat oli siisteissä farkuissa ja vaalean sinisissä paidoissa papan hautajaisissa.
Vaaleansininen paita (jos se on neulepusero tai kauluspaita, ei mikään printtipaita tms trikoohirvitys) on ok, mutta farkkuja ei saa olla lapsellakaan hautajaisissa. Farkut on arkivaate, eikä niin siistejä farkkuja ole keksittykään että niissä voisi hautajaisiin mennä :D
Totaalinen rimanalitus, onneksi olkoon.
ehkäpä vanhemmilla ei ole ollut varaa hommata " oikeanväristä" juhlamekkoa. Tai jos lapsi ei ole suostunut pukemaan muuta ylleen ja vanhemmat on antaneet periksi ettei lapsi huuda ja kiukuttele koko hautajaisten ajan.
Sitten sulla ois vielä enemmän kauhisteltavaa, lapsi huusi ja kiljui Voivoi
Hän ei taatusti katsonut pahalla poikien pukeutumista....
[/quote]
Vaaleansininen paita (jos se on neulepusero tai kauluspaita, ei mikään printtipaita tms trikoohirvitys) on ok, mutta farkkuja ei saa olla lapsellakaan hautajaisissa. Farkut on arkivaate, eikä niin siistejä farkkuja ole keksittykään että niissä voisi hautajaisiin mennä :D
Totaalinen rimanalitus, onneksi olkoon.
[/quote]
Voi kiitti, paidatkin oli trikoota...
Kolmevuotias on jo sen verran iso, että hänelle voi myös selittää, että ihan joka paikkaan ei voi pinkissä mekossa mennä. Ja niin köyhä ei voi olla, etteikö voisi ostaa jostain henkkamaukasta jotain mekkoa, 14,90¿. Ei sen tarvitse olla juhlamekko, vaan joku siisti liivihame kelpaa aivan hyvin.
Se taisi olla sun lapsi? ;)
Vierailija:
ehkäpä vanhemmilla ei ole ollut varaa hommata " oikeanväristä" juhlamekkoa. Tai jos lapsi ei ole suostunut pukemaan muuta ylleen ja vanhemmat on antaneet periksi ettei lapsi huuda ja kiukuttele koko hautajaisten ajan.Sitten sulla ois vielä enemmän kauhisteltavaa, lapsi huusi ja kiljui Voivoi
Tumma lila, harmaa ja valkoinen ovat ihan sopivia hautajais-asuvärejä lapselle. Pääasia, että on juhlavan siistiä (ei mitään arkista farkkukangasta) ja hillittyä (pinkki on liian räikeää).
Ei mun mielestä sovi. Kai teillä muitakin mekkoja on kuin tämä pinkki (tai farkkumekko)?