Vaimon rupsahdus.
Ikävä tilanne.
Vaimo on antanut itsensä rupsahtaa pahemman kerran. Läskiä ja riittää ja maha aivan roikkuu. En tarkoita mitään pientä " rengasta" , minkä hyväksyisin. Ymmärrän, että raskauden jälkeen kroppa ei ole aivan parhaimmillaan. Mutta tämä on jatkunut vuosia.
Ällöttävää. Meillä on kaksi lasta (nuorempi on neljä) , miten sanon vaimolle, että tämän olisi syytä tehdä itselleen jotain ?
Olen sinänsä parisuhteeseen ja elämääni tyytyväinen.
Rupsahtanut nainen on kuin jalaton pikajuoksija.
Kommentit (209)
kyllä. kyse on juuri siitä että minä pidän itseni kunnossa. olen timmimmässä kunnossa nyt 4kymppisenä kuin 25 vuotiaana. Mitä saan palkaksi tästä? Henkisesti ja fyysisesti väsyneen ylipainoisen naisen joka on sellainen vain siksi että itsekuri puuttuu täysin, ruoka maistuu ja " mukavuuden halu" estää liikkumasta. Eikä sillä hyvä että siitä kärsisi sohvaperuna vain itse. Tottakai asiaan kuuluu että ei jaksa tehdä paljoa mitään ja syyttää siten tietenkin väsymyksestään miestään. Sohvaperunahan löytää aina syyt omaan saamattomuuteensa itsensä ulkopuolelta, eihän se muuten kestäisi edes itseään.
t. sairas 94
Vierailija:
si! Tiedätkö että sinulla on pahoja ongelmia kyllä, ihminen joka ajattelee toista ihmistä vain vartalona on sairas!Tollaisen miehet pitäis hirttää munista. Sairasta!
Olin tosi hoikka ja kaunis kun tapasin mieheni ja lasteni isän.
Alkuhuuma oli mukavaa ja ihan huomaamatta pysyi kilotkin kurissa.
Vuosien mittaan tajusin, että suhde on tyhjä, seksi huonoa ja aloin syömään suruuni.
Mieheni on hoikka edelleen ja inhoaa lihavia. Se käy minulle koska en haluakaan hänen " läheisyyttään" .
Herranjumala mitä aikuisia miehiä täällä. Toivottavasti en isäni kanssa keskustele. Hän on juurikin kaltaisesi. Haukkui aina äitiäni laiskaksi jne. jne.
No nyt on hänellä nuori hoikka nainen, eikä ole kuulkaas yhtään sen onnellisempi. Voisin sanoa että onnettomampi on nyt. Hoikat naiset kun tuppaa olemaan muutenkin hieman ahdistuneempia. On kroppaa ja kuntoa ja ulkonäköä, mut siihenhän ne jutut jääkin! Kaikki pyörii kaloreitten ympärillä ja silti heillä huono itseluottamus ja aina on jossain hieman liikaa läskiä.
Okei, yleistin karkeesti. Mutta näin on ainakin tämän fiksun, hoikan ja filmaattisen " äitipuoleni" laita.
Ylipainoinen eli bmi yli 30 voi olla hyvinkin terve jos hän liikkuu ja syö terveellisesti. Sanottiin että se jopa suojaa joiltakin sairauksilta vanhempana.
Jos olet käynyt joskus vanhainkodissa niin huomaat että nämä vanhukset joilla on lievää ylipainoa ovat huomattavasti parempi kuntoisia kun nämä jotka ovat hyvin laihoja. Bmi 25-35 myös tuo lisää elinikää jos on muuten perusterve.
Minua on kyllä himoinnut kymmenet ja kymmenet miehet kiloistani huolimatta. Minulla on satoja seksikumppaneita ja voin sanoa että himoa on riittänyt. ;) Ja mistä se johtuu, ihan siitä että se himo lähtee sisältä, käyttäytymisestä ja itseluottamuksesta. Ihminen on kaunis kun se luottaa itseensä ja hyväksyy kehonsa.
Väitätkö että mieheni rakastaisi minua enemmän tai kunnioittaisi enemmän jos olisin hoikka? En usko. Myöskään minun halut tai himot eivät muuttuisi vaikka mieheni lihoisi. Sama ihminen siellä läskin seassa on kun ennenkin. Rakastan miestäni, en hänen vartaloaan!
Vierailija:
Jos antaa itsensä lihoa muodottomaksi, ei kunnioita puolisoaan eikä itseään. Kuka tässä rakkaudesta on puhunut? Tiesitkö muuten, että rakkautta voi olla, vaikka himoa ei? Lihavuus ei edistä jälkimmäistä yhtään.Vierailija:
Kertoo puolison kunnioittamisesta onko lihava? Mitä hemmettiä? :D Naura nyt itsekkin! Rakkauteen ei katsos kuulu mitenkään ulkonäkö!
Kyse oli läskit vs. normaalipainoiset. Eikä tarvi käydä vanhainkodissa, että näkee vanhuksia.
Vierailija:
Jos olet käynyt joskus vanhainkodissa niin huomaat että nämä vanhukset joilla on lievää ylipainoa ovat huomattavasti parempi kuntoisia kun nämä jotka ovat hyvin laihoja.
Veikkaan että olette 30-40v. korkeasti koulutettuja miehiä. Voi niin lukea viesteistä selvästi mitkä ovat elämänarvot ja mikä on elämässä mennyt pieleen. Surullista. Olette niin isäni kaltaisia luusereita. Elämässä paljon opiskelleita, kunnianhimoisia, täydellisyyteen pyrkiviä. Haalitaan, haalitaan kaikkean ympärilleen ja unohdetaan siinä sivussa elää. Tärkeää on että on hienot autot, kaunis hoikka vaimo jota voi esitellä firman juhlissa, matkustellaan vain koska se näyttää muitten silmissä hyvältä. Herätkää! Jookos..
keskustele naisen kanssa aiheesta " miten ylipaino vaikuttaa seksiin tai parisuhteeseen" niin tulee älytöntä kimitystä " eikö sulle mikään muu merkkaa mitään" " olet hullu" tai " jätä se akka" . Joko johdatellaan aiheesta sivuun tai sitten haukutaan, pääasia että ei tarvitse tuijottaa siihen peiliin tai puhua itse asiasta.
Samalla perusteella voisin itse alkaa ryyppäämään joka päivä, lopettaa suihkussa käynnin ja vaatteiden vaihdon, ryypätä ja piereskellä sohvalla ja vittuilla. Jos nainen jotain siihen sanoo niin toteaisi vaan että " eikö mussa ole muka mitään hyvää" ? Eikö mussa tosiaan mikään muu merkkaa mitään" .
Miten ylipaino sinusta vaikuttaa seksiin? Tiesitko että lihavat ovat yleensä huomattavasti halukkaampia seksiin ja aktiivisempia sängyssä?
Voin sanoa että asentoihin se ylipaino ei ainakaan vaikuta. No, et sinä lihavaa naista voi lanteillesi seinää vasten nostaa.. Mutta kaikki muu kyllä onnistuu. Ei tuota edes hankaluuksi. Jos ylipainoinen nainen jotain muuta väittää niin johtuu siitä ettei ole sinut vartalonsa kanssa.
Joten miten ylipaino vaikuttaa seksiin? Ei se ainakaan haluja vie eikä asentoja.
Ja miten se ylipaino vaikuttaa parisuhteeseen? Minä olin ihan samanlainen ihminen sillon kun olin hoikempi. Ylipaino ei ole muuttanut minua kuin ulkonäöllisesti. Syön, liikun, harrastan aivan samallailla kun ennenkin ja älykkyyskin on samaa tasoa. Joten mitä se naisen lihominen parisuhteeseen vaikuttaa? Jos naisesi on laiskustunut kilojensa myötä on ongelma korvien välissä, ei läskeissä.
Ota laiska hoikka nainen, hän on varmasti laiska lihavanakin. Ota läski tomera nainen, hän on ihan yhtä tomera hoikkanakin.
Minä käyn suihkussa, vaihdan vaatteet päivittäin, pukeudun siististi jakkuihin ja kotona siisteihin hameisiin ja toppiin, teen kaikki kotityöt, harrastan, hoidan lapset, opiskelen, meikkaan, käyn parturissa, liikun, teen ruokaa, leivon, tapaan ystäviä ja välillä biletänkin. Mitä muuta minun tulisi tehdä, nämä samat asiat tekisin hoikkanakin.
Joten kerro nyt sen lihavuuden vaikutus seksiin ja parisuhteeseen. Mikä olis toisin jos olisin hoikempi?
Vierailija:
keskustele naisen kanssa aiheesta " miten ylipaino vaikuttaa seksiin tai parisuhteeseen" niin tulee älytöntä kimitystä " eikö sulle mikään muu merkkaa mitään" " olet hullu" tai " jätä se akka" . Joko johdatellaan aiheesta sivuun tai sitten haukutaan, pääasia että ei tarvitse tuijottaa siihen peiliin tai puhua itse asiasta.Samalla perusteella voisin itse alkaa ryyppäämään joka päivä, lopettaa suihkussa käynnin ja vaatteiden vaihdon, ryypätä ja piereskellä sohvalla ja vittuilla. Jos nainen jotain siihen sanoo niin toteaisi vaan että " eikö mussa ole muka mitään hyvää" ? Eikö mussa tosiaan mikään muu merkkaa mitään" .
Tämä on todellinen punainen vaate tämänkinn ketjun miehille ;)
Ainoa ero taitaa olla siinä, että miehet ei latele noita älyttömiä tekosyitä (hormonit, masennus, huono aviopuoliso) lihomiselleen. Eikä uskottele täällä että kaikki naiset haluaa läskin miehen.
Kyllä, olen 30 - 40 vuoden haarukassa ja olen ns. korkeakoulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä (+50 K).
En ymmärrä, miten melko hyvä koulutus ja työura vaikuttaa siihen, että vaimoni sairaalloinen lihavuus ja mahan roikkuminen etoo ?
Sporttiselle ukollesi. Ehkä se unohtaa ne sinun läskit vähäksi aikaa. Ketään muuta tuskin kiinnostaa.
Totuus taitaa olla se että olet niin helkutin ruma ettet saisikaan mitään nuorta ja timmiä naista. BUAHAAHHAHAAAA!!!
Mene itseesi ja kasva hyvä mies. Olet lapsen tasolla henkisesti!
ja meiän äiti tekee teiän äitien ruuat. mistä sitten puhuttais?
Minä ainakin tiedän, että 10 ylimääräistä kiloani johtuu liiasta syömisestä ja oluen kittaamisesta. Siis periaatteessa helposti hoidettavissa. Nyt olen lakossa oluesta, vaikka se onkin niin hyvää että vesi herahtaa kielelle. 12 pulloa pohjiksi+baarissa 5 pitkää ei ollut harvinaista. Siihen lisäksi ruokajuomana melkein päivittäin.
Töissä tulee otettua aina ruokaa " koko rahan edestä" . Se on vaan pinttynyt tapa, josta on pakko yrittää irtautua. Liian usein tulee kotona syötyä helppoa pikaruokaa, makkaraa ja ranskalaisia mm. Minulla on täysin normaali aineenvaihdunta. Syön enemmän kuin kulutan, siitä johtuu ylimääräiset kilot. Ei ole sentään raskausarpia kuten joillakin lihavilla miehillä. Tällä hetkellä paino on 100, siinä on 10 kiloa liikaa. 90 on ihannepaino, koska olen treenannut melko säännöllisesti 10 vuotta, ts. lihakset ovat isot. Tiukan dieetin ja voimailun yhdistäminen on haasteellista. Lihaskunto heikkenee melko varmasti.
Täytyy sanoa, että motivaatio laihduttamiseen on melko heikko, koska negatiivisia kommentteja ulkomuodosta tulee todella vähän, ainakin vaimolta. Motivaatio täytyy siis kaivaa jostain muualta.
Älkää naiset lässyttäkö. Tuskin se teidän miehiänne haittaa, vaikka saisittekin itsenne normaalipainoisiksi. Luulen, että näkevät hitaan muutoksen positiivisessa mielessä.
Mies29v
Vierailija:
Ainoa ero taitaa olla siinä, että miehet ei latele noita älyttömiä tekosyitä (hormonit, masennus, huono aviopuoliso) lihomiselleen. Eikä uskottele täällä että kaikki naiset haluaa läskin miehen.
Kuka nainen on sanonut että ylipaino johtuu masennuksesta, hormoneista jne. jne. Sinun naisesi? En yhtään ihmettele että naisesi lihoo ja masentuu kun miehenä on tollainen ääliö! Kai kirjoituksestasikin jo huomaat ettet kunnioita naistasi. Miksi hänen pitäis kunnioittaa sinua? Puhut pahaa naisestasi ja rumasti. Naisesi ei tarvitsisi tollaista kuunnella.
Minä en ole selitellyt ylipainoani masennuksella tai hormooneilla enkä lasten saannilla. Itseasiassa laihduin 15kiloa raskauden aikana, lapset ja raskaus ei ole syy lihomiseen. Masennus voi taas olla. Ette ole koskaan lukenut aivojen välittäjä aineista, serotiinistä? Lukekaapa niin teidätte. Masennus hidastaa aineenvaihduntaa ja vie henkiseen loukkuun. Ei sillon jaksa kiinnostaa ulkonäkö! En ihmettele että nyky naiset lihoo ja masentuu kun on tollaisia idiootteja miehinä!
Kiitos oman mieheni, jumalauta on hän ihana kun näitä juttuja lukee.
Hyvät vk-loput kaikille!
Vierailija:
Vaikka ihmisellä olisi maailman vaikein masennus, HÄN EI LIHO jos ei syö liikaa.
Onko naiset todella noin heikkoja? Syödään, syödään ja syödään ja lihotaan aina sitä mukaa kun joku asia rupeaa vähän vaivaamaan. Ottakaa itseänne niskasta kiinni, jos teillä on paska ukko niin erotkaa mutta tehkää palvelus itsellenne ja mahdolliselle avioliitollenne ja laihduttakaa.
ja mulle masennus toi liikakiloja, samaan aikaan kärsin myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja olin ihan itsemurhan partaalla, väsynyt, heikko ja turposin vaan.
Kun noista selvittiin ja elämä alkoi taas maistua, todettiin rintasyöpä ja molemmat rinnat poistettiin. Mies tuki ja pysyi rinnalla.
Masennus uusiutui.
Mulla meni helvetin kauan, että tajusin mieheni oikeasti rakastavani mua, eikä sitä ulkoista kuorta.
Ei voi sanoa, että kovin paljon muistutan ulkoisesti sitä naista joka joskus olin, mutta kuulemma olen urhein nainen maanpäällä ja paras mahdollinen äiti ja kumppani.
Sellainen on oma mieheni, jonka kainaloon kohta pääsen : )
Onnea tiellenne minkä valitsettekin, kuori katoaa, ennemmin tai myöhemmin silloin testataan tosirakkaus. Minulla oli onnea rakkaudessa. Siitä olen kiitollinen kun tätäkin ketjua luen!
Jos antaa itsensä lihoa muodottomaksi, ei kunnioita puolisoaan eikä itseään. Kuka tässä rakkaudesta on puhunut? Tiesitkö muuten, että rakkautta voi olla, vaikka himoa ei? Lihavuus ei edistä jälkimmäistä yhtään.
Vierailija: