Vaimon rupsahdus.
Ikävä tilanne.
Vaimo on antanut itsensä rupsahtaa pahemman kerran. Läskiä ja riittää ja maha aivan roikkuu. En tarkoita mitään pientä " rengasta" , minkä hyväksyisin. Ymmärrän, että raskauden jälkeen kroppa ei ole aivan parhaimmillaan. Mutta tämä on jatkunut vuosia.
Ällöttävää. Meillä on kaksi lasta (nuorempi on neljä) , miten sanon vaimolle, että tämän olisi syytä tehdä itselleen jotain ?
Olen sinänsä parisuhteeseen ja elämääni tyytyväinen.
Rupsahtanut nainen on kuin jalaton pikajuoksija.
Kommentit (209)
Kylläpäs pullukat taas ottaa kierroksia. Onse vaan toisille niin vaikee tajuta että läski on todella rumaa ja sen eteen on tehtävä kaikkensa ettei sitä ole. Hyvä vitsi tämä että " jos minulla olisi tommonen mies se saisi lähteä" hahahah taas näkee kun pullukat kuvittelee liikoja itsestään. Kannattaisi tajuta että se että joku kattoo läskiä vaimoa on kuin lottovoitto naiselle ja kertoo miehen heikosta itsetunnosta.. Monet miehet aliarvio itsensä ja täten seurustelee itseeään heikompitasoisemman naisen kanssa! Erittäin yleinen ilmiö suomessa! herätkää
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Pullukatko täällä saivat herneen nenuun?
Ap:lle sanoisin sen verran, että minusta sinun pitäisi sanoa asia suoraan vaimollesi. Kannustat häntä liikkumiseen ja ruokavalion muutokseen. Seuraavaksi kun menette kauppaan ja hän mättää kärryyn herkkuja, sanot että mitä jos ruvettaisiin laihduttamaan tms.
Paljon ärsyttäviä kommentteja täällä on lauottu. Kerronpa kuitenkin oman tarinani, jos siitä aloittaja tai joku jotain oppisi.
Olin itse LIHAVA tavatessani nykyisen mieheni. Ei ollut aiemmin motivaatiota laihduttaa, mutta kun löysin rinnalleni ihanan miehen, joka rakasti minua juuri sellaisena kuin olin, JA NÄYTTI SEN, jo rupesi löytymään motivaatiota. Ei tarvinut enää hakea sitä turvallisuuden ja lohdun tunnetta ruoasta ja herkuista, sain sen mieheltäni. Ajattelin, että tuo ihana mies ansaitsee rinnalleen myös fyysisesti ihanan naisen. Mieheni kannusti minua läpi koko prosessin, kertaakaan hän ei minua haukkunut, moittinut syömisiäni, tai repsahduksiani. Hän kannusti minua liikkumaan, lähti mukaani lenkille ja salille. Kertoi rakastavansa minua juuri sellaisena kuin olen, ja sanoi, ettei hän itsensä takia toivo minun laihtuvan, vaan siksi, että saa pitää minut pitempään luonaan. Lopputulos oli kerrassaan hieno. Olin upean kaunis, myös muiden kuin oman mieheni mielestä. Jaksoin paljon paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Sitten tulivat lapset. 3 raskautta, ja jokaisesta jäi n. 10kg vartaloon. Mieheni ei onneksi koskaan huomautellut lihomisestani. Hän kertoi pitävänsä minua kauniina silti, ja rakastavansa joka tapauksessa. Hän teki olostani niin turvallisen ja rakastetun, että halusin taas " palkita" hänet (ja itseni) pääsemällä eroon kertyneistä ylimääräisistä kiloista. Ja niin sama urakka alkoi taas uudelleen... Kesken vielä, mutta parempaan päin pikkuhiljaa.
Pointtina se, että kunhan saa tarpeeksi rakkautta ja turvaa kotoa, kaikki on mahdollista.
Puolisoasi ei auta, jos haukut häntä, huomauttelet lihomisesta, uhkailet ottavasi eron, tai syyllistät häntä syömisestä. Toimi motivaattorina! Kerro, että rakastat puolisoasi joka tapuksessa, pidät hänestä vaan enemmän hoikempana. Lähde mukaan liikkumaan. Houkuttele puolisosi terveellisempien ruokien pariin. Tehkää ruokaa yhdessä, liikkukaa yhdessä, ja puhukaa asiasta. Ja huomaa ne muutokset puolisossasi, kehu häntä painon putoamisesta ja kiinteytymisestä. LUO TURVAA, MOTIVOI, KEHU, ONNITTELE, PALKITSE JA RAKASTA VAIKKA VÄLILLÄ TULISIKIN REPSAHDUS!
N34
p.s. Olen myös lopettanut 12 vuotta kestäneen tupakoinnin, ja voin sanoa, että se on aivan pikkuhomma laihduttamiseen verrattuna.
kaikkiin vaikka sinuun on tehonutkin. Voi käydä päinvastoinkin, eli vaimo kehuu kaikille, että hänen mies rakastaa häntä just sellaisena kuin hän on, eikä tee mitään asian eteen juuri sen takia. Siinä on sitten miehen turha enää yrittää pyörtää sanojaan.
OIkeesti, läski ei ole kaunista. Sen näkee jokainen, kun menee alasti päivänvalossa peilin eteen ja katsoo.
Miten voitte oikeasti väittää olevanne tasa-arvoisia ja itsenäisiä, jos ette pysty edes ottamaan vastuuta siitä mitä syötte? Oikeasti, vaikka mies miten tukisi ja turvaisi, se lopullinen toteutut liikunnasta ja terveellisestä ruoasta jää teille itsellenne. Mies ei voi laihduttaa puolestanne.
Olen samaa mieltä muutaman muun kanssa, että jos mies vaan kehuu ja ihastelee naisen läskejä, silloin hän ei satavarmasti tee itselleen mitään. Netti on pullollaan lihavia naisia joiden miehet " rakastavat heidän muotojaan" , eli suomeksi sanottuvat valehtelevat vaimolleen päin naamaa ja tämä luulee, että on kuuminta hottia valaan kokoisena. Oikeasti joskus kannattaa ottaa kovat keinot ja suora puhe käyttöön. Harvan pullukan itsetunto sitä taitaa kestää.
Vierailija:
Sinä 50kiloinen treenaaja, jos oikeasti jotain urheilusta ymmärrät, tiedät, että urheilla voi monessa eri koossa ja se mitä elämäntapoja lapsilleen opettaa ei ole kiloista kiinni!
Oikein pistää vihaksi tuollainen simppeli aerobic-misukka, mitä sinä opetat lapsillesi vai ehditkö siltä itsesi ehostamiselta ja treenaamiselta edes heitä nähdä?
T. 34v. 74kg nainen josta suurinosa on lihasta+ 2 tervettä, hoikkaa ja liikunnallista lasta.
Siis hetkinen. Jos nainen on 50-kiloinen ja urheilullinen, hän on " simppeli aerobic-misukka" joka laiminlyö lapsiaa. Jos vaakaan kilahtaa lähemmäs 80 kiloa, ihminen on sitten syvällinen, älykäs ja ystävällinen? Sorry, ei ainakaan sinun tapauksessasi.
Läski, selluliitti, roikkuva nahka ja lihaksettomuus on kiihottavaa ja kaunista.
M30
Vierailija:
' ap se jaksaa vastailla itselleen tässä ketjussa. Hanki sinä se elämä ja herää itse. Ei ole normaalia käytöstä sulla.
Useimmat viimeaikaisista viesteistä on selkeästi saman katkeron kirjoittamia. Miten lienee elämän häntä riepotellut - nimittäin kellään, jolla menee hyvin, ei ole tarvetta tämmöiseen paskanjauhantaan. Vai kilahtiko se nyt lopullisesti tuosta tiedosta, että suomalaisMIEHISTÄ paljon suurempi osa on ylipainoisia kuin naisista???
Ja näitähän on turha edes käskeä katsomaan peiliin, koska ne näkevät siellä joka tapauksessa sen salskean, timmikroppaisen, tuuheatukkaisen, raikkaantuoksuisen, lihaksikkaan ja mahtikaluisen tosimiehen :DD
hedelmättömällä asenteella. En tiedä edes mikä on ap:n ongelma, sanoohan hän olevan parisuhteeseen tyytyväinen ja elämässä onnellinen vai miten sen meni.
Ei noi kirjoitukset tyytyväisen ihmisen kirjoituksilta kyllä kuullosta.
Vastaan tuohon 50kg aerobimisukkaan vielä, että jos treenaa salilla ja jumpassa 7x viikossa, oletan, että se aika on pois lapsilta.
Meillä liikutaan lasten kanssa useimmiten, käydään uimassa, luistelmassa, kävelyllä ja mitä nyt keksitään. Minä käyn kyllä iltaisin myös omissa treeneissä, mutta enjoka päivä. Lepopäivä pitää olla, koska teen fyysisesti raskasta työtä.
En ole itseäni syvälliseksi tai muuksikaan ylistänyt, mutten kuitenkaan ole niin yksinkertainen, etten ymmärtäisi, että urheilla voi erikokoinen ja näköinen. Kyllä sinusta kovin pinnallisen ja pmahyväisen kuvan sai kirjoituksen perusteella.
T. se 74kg ja onnellinen joka alkaa kallistumaan siihen, että ap on ihan provo
Niin ainakin itse teen (tosin olen lähes 60-kiloinen).
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä jos ei pidä läskiä kauniina. Aika harva pitää kun on rehellinen itselleen. Uskon että suurin osa täälläkin kiekuvista lihavista naisista haluaisi olla mieluummin 50-kiloinen kuin 100-kiloinen jos sen olotilan saavuttaisi helposti. Ja voisi heittää vastakysymyksen, että miksi te isokokoiset naiset täällä melskaatte jos kerran olette niin tyytyväisi itseenne?
Vierailija:
En ole itseäni syvälliseksi tai muuksikaan ylistänyt, mutten kuitenkaan ole niin yksinkertainen, etten ymmärtäisi, että urheilla voi erikokoinen ja näköinen. Kyllä sinusta kovin pinnallisen ja pmahyväisen kuvan sai kirjoituksen perusteella.
T. se 74kg ja onnellinen joka alkaa kallistumaan siihen, että ap on ihan provo
Etkös sinä juuri haukkunut sitä 50-kiloista, että hän ei urheilusta mitään ymmärrä ja että hän on yksinkertainen aerobic-misukka? Näinkö sinusta ilmenee, että " ymmärrät että urheilla voi erikokoinen ja näköinen" ? Vai rajoittuuko ymmärryksesi vain oman painoisiisi tai lihavampiin ihmisiin?
Lähipiiristä tulee mieleen kolme hoikkaa ja hyväkuntoista miestä, joiden vaimot on huomattavan ylipainoisia. Ensimmäisessä pariskunnassa mies vinoilee vaimolleen ja ainakin vilkuilee toisia, hoikkia naisia. Naisella on huono itsetunto ja miehen naljaillessa lihoo lisää. Toisessa mies ja vaimo vaikuttavat kumpikin tyytyväisiltä toisiinsa. Mies kohtelee vaimoaan kaikkien seurassa hienosti, vaimon ylipainoon ei tule ulkopuolisena kiinnitettyä mitenkään huomiota. Kolmannessa mies on selvästi huolestunut vaimonsa terveydestä ja tukee tämän liikuntaharrastuksia, mutta ei naljaile tms. Vaimo onkin laihtunut aika paljon ja on jo hyväkuntoinen.
Sellaisia miehiä on, jotka kohtelevat vaimojaan huonosti, vaikka vaimo olisi ulkopuolisten silmissä paljon tasokkaampi kuin miehensä eli joillekin ei mikään riitä.
Tämän kirjoitti vaimo, jonka painoindeksi on alle 20, ettei nyt vedettäisi mitään johtopäätöksiä asiasta.
Jos teidän miehet ei sitä kestä että lihotte niin ei ole sillon mies ihan oikealla asialla teidän kanssanne! Rakkaus kun lähtee sisältä, ei ulkonäöstä! Hyvinvointi lähtee sisältä, ei peilin kautta!
On hyvä liikkua ja syödä terveellisesti, mutta jos silti se paino nousee niin se pitää sitten hyväksyä! Kukaan lääkäri ei kannata nälkädiettiä ja joka päiväista salirääkkiä vain sen takia että mies olisi tyytyväinen! Miehet MENKÄÄ ITSEENNE! Teidänkään vartalot eivät ole ikuisia, kauneus ei ole ikuista. MUISTAKAA SE!
Minusta pahimpia esimerkkejä lapsille on juurikin nämä perheet jotka treenaavat ja liikkuvat joka päivä! Kotona on tietyt tarkat karkkipäivät ja ruoka tehdään aina miettien kalorimääriä jne. Tälläisistä lapsista kasvaa todella ahdistuneita nuoria joilla on huono itsetunto! Tässäkin pitäisi pitää järki päässä. Terveellisempää on syödä hyvin ja liikkua normaalisti! Kannastaa lasta harrastuksiin, ei niin että nyt lähdetään juoksemaan ja hulluna vaan ilmoitellaan lapsia liikunnallisiin harrastuksiin ettei vaan paino nousisi!
Itse olen ylipainoinen, hyvin tyytyväinen ihminen ja niin on miehenikin! Mies on normaalipainoinen. Meidän rakkautta ei estä kilot eikä rakkauteen liity mitenkään toisen ulkonäkö! Mies todella rakastaa minua. Jos laihdutan mies varmasti tyytyväinen, olenhan sillon varmasti terveempi. Mutta ulkonäön takia minun ei tarvitse laihduttaa. Olen kaunis näinkin ja sen huomaa muutkin! Itsetunto kun lähtee sisältä päin! Terve itsetunto!
Jos vanhemmat on terveitä ja omaavat normaalit elämänarvot, syövät ja liikkuvat NORMAALISTI tulee lapsistakin täysin normaaleja! Ei mitään anorektikkoja ihailevia syömishäiriöisiä! Voin väittää että näitten salitreenaaja vanhempien lapsista tulee syömishäiriöisiä, valitettavasti. Heillä kun on kauheat paineet pysyä hoikkina että vanhemmat hyväksyvät heidät. :( Surullista.
Ja huom! Elämässä on muutakin kun hoikkuus, treenaaminen ja ulkonäkö! Avatkaa helvetti silmänne! Teiltä menee elämä ohitse miettiessä miltä näytette ja oletteko tarpeeksi timmejä!
ja kehitellen uusia, viiltävännokkelia loukkauksia läskejä kohtaan.
Tiesitkö lahopää, että univaje altistaa lihomiselle. Kannattaisi käyttää yöt nukkumiseen eikä nettiprovoiluun.
Vierailija:
Jos teidän miehet ei sitä kestä että lihotte niin ei ole sillon mies ihan oikealla asialla teidän kanssanne! Rakkaus kun lähtee sisältä, ei ulkonäöstä! Hyvinvointi lähtee sisältä, ei peilin kautta!On hyvä liikkua ja syödä terveellisesti, mutta jos silti se paino nousee niin se pitää sitten hyväksyä! Kukaan lääkäri ei kannata nälkädiettiä ja joka päiväista salirääkkiä vain sen takia että mies olisi tyytyväinen! Miehet MENKÄÄ ITSEENNE! Teidänkään vartalot eivät ole ikuisia, kauneus ei ole ikuista. MUISTAKAA SE!
Minusta pahimpia esimerkkejä lapsille on juurikin nämä perheet jotka treenaavat ja liikkuvat joka päivä! Kotona on tietyt tarkat karkkipäivät ja ruoka tehdään aina miettien kalorimääriä jne. Tälläisistä lapsista kasvaa todella ahdistuneita nuoria joilla on huono itsetunto! Tässäkin pitäisi pitää järki päässä. Terveellisempää on syödä hyvin ja liikkua normaalisti! Kannastaa lasta harrastuksiin, ei niin että nyt lähdetään juoksemaan ja hulluna vaan ilmoitellaan lapsia liikunnallisiin harrastuksiin ettei vaan paino nousisi!
Itse olen ylipainoinen, hyvin tyytyväinen ihminen ja niin on miehenikin! Mies on normaalipainoinen. Meidän rakkautta ei estä kilot eikä rakkauteen liity mitenkään toisen ulkonäkö! Mies todella rakastaa minua. Jos laihdutan mies varmasti tyytyväinen, olenhan sillon varmasti terveempi. Mutta ulkonäön takia minun ei tarvitse laihduttaa. Olen kaunis näinkin ja sen huomaa muutkin! Itsetunto kun lähtee sisältä päin! Terve itsetunto!
Jos vanhemmat on terveitä ja omaavat normaalit elämänarvot, syövät ja liikkuvat NORMAALISTI tulee lapsistakin täysin normaaleja! Ei mitään anorektikkoja ihailevia syömishäiriöisiä! Voin väittää että näitten salitreenaaja vanhempien lapsista tulee syömishäiriöisiä, valitettavasti. Heillä kun on kauheat paineet pysyä hoikkina että vanhemmat hyväksyvät heidät. :( Surullista.
Ja huom! Elämässä on muutakin kun hoikkuus, treenaaminen ja ulkonäkö! Avatkaa helvetti silmänne! Teiltä menee elämä ohitse miettiessä miltä näytette ja oletteko tarpeeksi timmejä!
Vai että salilla treenaajat on kaikki sairaita? Voit kävellä kenen tahansa lääkärin pakeille ja hän voi vahvistaa että sinä olet ylipainoinesi sairaampi kuin ne salilla ahertajat.
Oletko ajatellut, että monelle mainostamasi " liiku normaalisti - syö normaalisti" -ajatus sisältää juuri terveellisen ruokavalion ja liikunnan useamman kerran viikossa? Ilman mitään rääkkiä, pakkomiellettä tai nälkää. Jos itsekin laihtuisit, saisit kokea mitä on liikunnan ilo ja erinomainen kunto, lopettaisit tuon paasauksen.
Timminä oleminen vaatii vain sen tunnin salitreenin tai lenkin päivässä, yleensä iltaisin. Muut 23 tuntia vuorokaudesta pohdin ihan eri asioita.
Joten ei ole niin yksikertaista! Tyhmyys tiivistyy tässä ketjussa. :D
kauttaaltaan kiinteä ja treenattu kroppa, se on ihan eri asia kun samanpainoinen löysä läski jolla kaikki paikat roikkuu rumasti.
Hän syö väärin tai on noudattanut noita elämäntapoja vasta vähän aikaa
Kyllä, monet syövät ahdistukseen. Oletko ap miettinyt, että vaimoasi ahdistaa inhosi ja sitä kautta hän syömällä enemmän ja enemmän vaan odottaa, että sanot adjö?
Kuvittelet, että sinut haudataan vaimon viereen, ok oletpa suorastaan JALO, ihan omasta tahdosta päädyt valaan viereen vaikka saisit paremmankin, vai tiedostatko kuitenkin itsekin, että et saa?
Vaimollesi ja lapsillesi toivon voimia ja itsetuntoa, tuollaisen ihmisen seurassa en itse voisi kuvitella asuvani päivääkään.
Olet täällä itse todella törkeästi heitellyt kommenttia milloin vaimostasi milloin ihmisistä jotka sairastaa sairautta jonka oireena on lihominen ja sinuako ei saa syyllistää? Vaikka olet ihan vaan pelkkä vittuilija? Kuule kyllä saa ja pitääkin, tuollainen kiusaaja on alinta kastia ainakin minun silmissä!
t. N 33 ja mun kiloilla ei tässä yhteydessä ole mitään tekemistä vaikka se sinusta onkin se maailman tärkein asia. Voit kutsua valaaksi kuten näköjään kaikkia naisia.