Vaimon rupsahdus.
Ikävä tilanne.
Vaimo on antanut itsensä rupsahtaa pahemman kerran. Läskiä ja riittää ja maha aivan roikkuu. En tarkoita mitään pientä " rengasta" , minkä hyväksyisin. Ymmärrän, että raskauden jälkeen kroppa ei ole aivan parhaimmillaan. Mutta tämä on jatkunut vuosia.
Ällöttävää. Meillä on kaksi lasta (nuorempi on neljä) , miten sanon vaimolle, että tämän olisi syytä tehdä itselleen jotain ?
Olen sinänsä parisuhteeseen ja elämääni tyytyväinen.
Rupsahtanut nainen on kuin jalaton pikajuoksija.
Kommentit (209)
Tai siltä se ainakin vaikuttaa. Miksi vaivaudut kirjoittamaan, kun olet niin tyytyväinen itseesi ja mies rakastaa sinua läskeinesi? Lihavuushan ei sinänsä ole ainut negaiivinen asia lihavuudessa. Se kertoo ihmisen itsekurista, arvoista ja puolison kunnioittamisesta.
Ovatko nuo elämänohjeesi parempia kuin muiden? Eivät ainakaan tutkimusten mukaan. " Tavallinen" ruoka on usein helppoa pikaruokaa, pakasteranskalaisia ja makkaroita yms. " Normaali" liikunta ei ole liikuntaa kuntoilun takia, vaan hyötyliikuntaa. Siinä on vain se vika, että se ei useinkaan paranna kuntoa.
Säännöllinen lihottamaton ja terveellinen ruokavalio ja kuntoliikunta eivät ole mitään kidutusmenetelmiä. Ne saavat aikaan kokonaisvaltaisen hyvän olon, puolisot ovat tyytyväisiä ja itselläkin on itsetunto kohdallaan. Lapsetkin hyötyvät jaksavista, terveistä ja iloisista vanhemmista, joilla sokeritasapaino ei heittele. Tämä on elämäntapa, jolla kunnioitetaan itseä ja läheisiä. Terve sielu terveessä ruumiissa. Ikivanha viisaus.
Mies
Vierailija:
Jos teidän miehet ei sitä kestä että lihotte niin ei ole sillon mies ihan oikealla asialla teidän kanssanne! Rakkaus kun lähtee sisältä, ei ulkonäöstä! Hyvinvointi lähtee sisältä, ei peilin kautta!On hyvä liikkua ja syödä terveellisesti, mutta jos silti se paino nousee niin se pitää sitten hyväksyä! Kukaan lääkäri ei kannata nälkädiettiä ja joka päiväista salirääkkiä vain sen takia että mies olisi tyytyväinen! Miehet MENKÄÄ ITSEENNE! Teidänkään vartalot eivät ole ikuisia, kauneus ei ole ikuista. MUISTAKAA SE!
Minusta pahimpia esimerkkejä lapsille on juurikin nämä perheet jotka treenaavat ja liikkuvat joka päivä! Kotona on tietyt tarkat karkkipäivät ja ruoka tehdään aina miettien kalorimääriä jne. Tälläisistä lapsista kasvaa todella ahdistuneita nuoria joilla on huono itsetunto! Tässäkin pitäisi pitää järki päässä. Terveellisempää on syödä hyvin ja liikkua normaalisti! Kannastaa lasta harrastuksiin, ei niin että nyt lähdetään juoksemaan ja hulluna vaan ilmoitellaan lapsia liikunnallisiin harrastuksiin ettei vaan paino nousisi!
Itse olen ylipainoinen, hyvin tyytyväinen ihminen ja niin on miehenikin! Mies on normaalipainoinen. Meidän rakkautta ei estä kilot eikä rakkauteen liity mitenkään toisen ulkonäkö! Mies todella rakastaa minua. Jos laihdutan mies varmasti tyytyväinen, olenhan sillon varmasti terveempi. Mutta ulkonäön takia minun ei tarvitse laihduttaa. Olen kaunis näinkin ja sen huomaa muutkin! Itsetunto kun lähtee sisältä päin! Terve itsetunto!
Jos vanhemmat on terveitä ja omaavat normaalit elämänarvot, syövät ja liikkuvat NORMAALISTI tulee lapsistakin täysin normaaleja! Ei mitään anorektikkoja ihailevia syömishäiriöisiä! Voin väittää että näitten salitreenaaja vanhempien lapsista tulee syömishäiriöisiä, valitettavasti. Heillä kun on kauheat paineet pysyä hoikkina että vanhemmat hyväksyvät heidät. :( Surullista.
Ja huom! Elämässä on muutakin kun hoikkuus, treenaaminen ja ulkonäkö! Avatkaa helvetti silmänne! Teiltä menee elämä ohitse miettiessä miltä näytette ja oletteko tarpeeksi timmejä!
Olet ymmärtänyt pahasti väärin. Pari kertaa viikossa kuntoilua riittää.
Lasten liikuntaharrastukset ovat poikkeuksetta sosiaalisia tapahtumia, jotka päinvastoin kasvattavat itseluottamusta ja -tuntoa. Ei puhettakaan ahdistumisesta. Mikä siinä ahdistaa lasta, jos leivälle ei laiteta oikeaa voita ja makkaran sijasta syödään vähärasvaista broileria? Karkkipäivät ovat täysin turhia. Hyvä ruoka ja välipalat riittävät. Eivät lapset osaa edes vaatia mitään karkkipäiviä, saati että ahdistuisivat karkkien puutteesta. Kaikki on vanhemmista kiinni.
Vierailija:
Minusta pahimpia esimerkkejä lapsille on juurikin nämä perheet jotka treenaavat ja liikkuvat joka päivä! Kotona on tietyt tarkat karkkipäivät ja ruoka tehdään aina miettien kalorimääriä jne. Tälläisistä lapsista kasvaa todella ahdistuneita nuoria joilla on huono itsetunto!
Liikkuminen vaikeutuisi, ei mahtuisi vaatteet päälle, voin vain kuvitella miten huono olo fyysisesti ja psyykkisesti olisi.
Haluan liikkua ja olla terve, syödä terveellisesti. Lapsille yritän opettaa normaaleja terveellisiä elintapoja oman esimerkin kautta. Se tarkoittaa sitä, että liikutaan yhdessä ja erikseen, ei herkutella joka päivä ja elämä ei pyöri tv:n, sohvan ja jääkaapin välissä.
Tulisi vähän vertailua. toisaalta tiedän nyt jo, ettei näille tietyille mene se jakeluun, että perhe voi oikeasti elää tervellisesti vaikkei ihannepainossa ollakaan. Tällä tarkoitan kuitenkin vanhempia, minusta lasta ei koskaan pitäisi päästää lihomaan.
Mites listataanko perheiden tavisviikkoa ruoan ja liikunnan ja tekemisen suhteen. Ap voisi vaikka aloittaa : )
Miettikää nyt vaikka itse tehtyä ruskeaa kastiketta, mitä se on, niin juuri rasvaa ja vehnäjauhoja ja suolaa eli täyttä p****aa, silti tällaista ruokaa vetelevät kertovat syövänsä terveellisesti eivätkä " koskaa herkuttele" .
Että siihen vaikuttaa päänsäryt ja unenpuute ja vaihdevuodet ja kuukautiset ja hormonit ja sukupuoli ja stressi -
- niin MIKSI esim. kehitysmaissa niissä piireissä missä ruokaa ei ole yli oman tarpeen eikä edes riittävästi, ei ole lainkaan lihavia? Jos nämä (naisten) selitykset pitäisi paikkansa, pitäisi jossain Etiopian takamaillakin naisten paisua kuin pullataikina, onhan heillä nämä hormonit ja raskaudet ja synnytykset ja masennukset.
Syön liikaa ja liikun liian vähän. Muu perhe on normaali. Minä syön monta välipalaa terveellisten aterioiden välissä,siksi muut eivät näe/uksi kuinka paljon syön. Haluaisin lopettaa napostelemisen mutta repsahdan aina uudestaa..
Halusin vain tunnustaa!
Ps! Mieheni on hoikka ja huippukunnossa ja joskus vihjaa että olisin upea laihempana. Ehkä joskus!
mun vaimo on " vain" 65kg. Silti se on sängyssä samanlainen käsiteltävä kuin linja-auto citymaketin parkkipaikalla. Sä oot varmaan sitten ajo-ominaisuuksiltasi niinkuin silja symphony kustaanmiekassa.
Että mulla tekee mieli sellaista 45-50 kiloista keijua. Kaikki olisi nin erilaista.
M
Miksi sivä vaivauduit kirjoittamaan, etkö sinä ole tyytyväinen itseesi kun täällä yrität todistella miten tärkeää on ollut hoikka ja hyväkuntoinen? Selvästi et ole sinut itsesi kanssa!
Kertoo puolison kunnioittamisesta onko lihava? Mitä hemmettiä? :D Naura nyt itsekkin! Rakkauteen ei katsos kuulu mitenkään ulkonäkö! Olet selvästi hyvin nuori ihminen! Mitäs jos sinun puolisosi vaikka halvaantuu autokolarissa ja lihoaa koska ei pääse enää liikkumaan!? Hmm, sinä ilmeisesti jätä hänet! Rakkaus lähtee sisältä päin, siihen ei kilot eikä ulkonäkö liity mitenkään!
Mikä sinusta on tavallista kotiruokaa?? Kysyn vaan! Mitä sinä syötät lapsillesi? Kanasalaattia? =) Meidän ruokavalioon ei kuulu ranskalaiset eikä nakit! Ne eivät ole minusta normaalia kotiruokaa! Normaali kotiruoka on sopivissa määrin kanaa, kalaa ja lihaa! Pääosin meillä syödään valkoista lihaa! Perunaa kyllä ja täysjyväriisiä ja pastaakin välillä! Näitä kun syö normaalisti ja tasapainoisesti kasvisten ja raasteiden kera niin ei ole kuules kotiruoka epäterveellistä! Et sinä voi lapsille mitään höyrytettyjä vihanneksi vain tarjota. On oltava lihaa ja sitä kastikettakin välillä! Ja sen kastikkeen hyvä kotikokki osaa tehdä terveellisesti. ;) Lapsista kasvaa normaalia ruokaa arvostavia kun niille syöttää ihan perusruokaa joka tehdään terveellisesti. Herkkupäivät on erikseen!
Et sinä voi kuules pistää lapsia tonne liikkumaan ja juoksemaan kuntoilun merkeissä, onkohan sinulla lapsia ollenkaan? Lapsia kannustetaan liikkumaan eikä sen takia että ne pysyisi hoikkina vaan siksi että liikkuminen on kivaa! TÄTÄ MALLIA MINÄ ANNAN LAPSILLENI! liikkuminen OMAN JAKSAMISEN mukaan on kivaa! Meillä kävellään ja leikitään piha leikkejä päivittäin! Tämä riittää pienille lapsille liikunnaksi! Vietko sinä lapsesi punttisalille. ;D
Meillä koko perhe voi hyvin. Rakkautta on, hyväntuulisuutta, jaksamista, perustervettä elämää minun läskeistä huolimatta! Annan mitä parhaimman mallin lapsilleni elämästä! Minä jos kukaan kunnioitan elämää ja sen iloja! En ota asioita turhan vakavasti, kaikki tasapainossa keskenään ja siihen ei liity mitenkään paljon vaaka näyttää vaan se että peilistä näkyy onnelliset kasvot ja minulla ja perheelläni on hyvä olla!
Onko sinulla hyvä olla, en usko? ;)
Vierailija:
Tai siltä se ainakin vaikuttaa. Miksi vaivaudut kirjoittamaan, kun olet niin tyytyväinen itseesi ja mies rakastaa sinua läskeinesi? Lihavuushan ei sinänsä ole ainut negaiivinen asia lihavuudessa. Se kertoo ihmisen itsekurista, arvoista ja puolison kunnioittamisesta.
Ovatko nuo elämänohjeesi parempia kuin muiden? Eivät ainakaan tutkimusten mukaan. " Tavallinen" ruoka on usein helppoa pikaruokaa, pakasteranskalaisia ja makkaroita yms. " Normaali" liikunta ei ole liikuntaa kuntoilun takia, vaan hyötyliikuntaa. Siinä on vain se vika, että se ei useinkaan paranna kuntoa.
Säännöllinen lihottamaton ja terveellinen ruokavalio ja kuntoliikunta eivät ole mitään kidutusmenetelmiä. Ne saavat aikaan kokonaisvaltaisen hyvän olon, puolisot ovat tyytyväisiä ja itselläkin on itsetunto kohdallaan. Lapsetkin hyötyvät jaksavista, terveistä ja iloisista vanhemmista, joilla sokeritasapaino ei heittele. Tämä on elämäntapa, jolla kunnioitetaan itseä ja läheisiä. Terve sielu terveessä ruumiissa. Ikivanha viisaus.
MiesVierailija:
Jos teidän miehet ei sitä kestä että lihotte niin ei ole sillon mies ihan oikealla asialla teidän kanssanne! Rakkaus kun lähtee sisältä, ei ulkonäöstä! Hyvinvointi lähtee sisältä, ei peilin kautta!On hyvä liikkua ja syödä terveellisesti, mutta jos silti se paino nousee niin se pitää sitten hyväksyä! Kukaan lääkäri ei kannata nälkädiettiä ja joka päiväista salirääkkiä vain sen takia että mies olisi tyytyväinen! Miehet MENKÄÄ ITSEENNE! Teidänkään vartalot eivät ole ikuisia, kauneus ei ole ikuista. MUISTAKAA SE!
Minusta pahimpia esimerkkejä lapsille on juurikin nämä perheet jotka treenaavat ja liikkuvat joka päivä! Kotona on tietyt tarkat karkkipäivät ja ruoka tehdään aina miettien kalorimääriä jne. Tälläisistä lapsista kasvaa todella ahdistuneita nuoria joilla on huono itsetunto! Tässäkin pitäisi pitää järki päässä. Terveellisempää on syödä hyvin ja liikkua normaalisti! Kannastaa lasta harrastuksiin, ei niin että nyt lähdetään juoksemaan ja hulluna vaan ilmoitellaan lapsia liikunnallisiin harrastuksiin ettei vaan paino nousisi!
Itse olen ylipainoinen, hyvin tyytyväinen ihminen ja niin on miehenikin! Mies on normaalipainoinen. Meidän rakkautta ei estä kilot eikä rakkauteen liity mitenkään toisen ulkonäkö! Mies todella rakastaa minua. Jos laihdutan mies varmasti tyytyväinen, olenhan sillon varmasti terveempi. Mutta ulkonäön takia minun ei tarvitse laihduttaa. Olen kaunis näinkin ja sen huomaa muutkin! Itsetunto kun lähtee sisältä päin! Terve itsetunto!
Jos vanhemmat on terveitä ja omaavat normaalit elämänarvot, syövät ja liikkuvat NORMAALISTI tulee lapsistakin täysin normaaleja! Ei mitään anorektikkoja ihailevia syömishäiriöisiä! Voin väittää että näitten salitreenaaja vanhempien lapsista tulee syömishäiriöisiä, valitettavasti. Heillä kun on kauheat paineet pysyä hoikkina että vanhemmat hyväksyvät heidät. :( Surullista.
Ja huom! Elämässä on muutakin kun hoikkuus, treenaaminen ja ulkonäkö! Avatkaa helvetti silmänne! Teiltä menee elämä ohitse miettiessä miltä näytette ja oletteko tarpeeksi timmejä!
si! Tiedätkö että sinulla on pahoja ongelmia kyllä, ihminen joka ajattelee toista ihmistä vain vartalona on sairas!
Tollaisen miehet pitäis hirttää munista. Sairasta!
Kyllä meilläkin on iloista ja onnellista elämää, vaikkei kukaan perheessä ole ylipainoinen.
Arvaappa mitä lapsesi tekevät kun sinun silmä välttää? No pistävät kuule sitä voita kaksinverroin leivälle ja vetävät meetwurstia! No miksi? Siksi koska ne on kokonaan kielletty niitä! Voin löydä pääni pantiksi että näin viim. sitten kun lapsesi muuttavat kotoa pois! Annat liian kireen mallin lapsille jos joka asiassa pitää kattoa mitä syö!
Oikeesti jos pienen lapsen leivältä viedään voikin ettei siitä tule lihavaa niin on asiat jo aika huonosti ja kertoo kyllä todella itsetuhoisesta äidistä!
Toivottavasti näin ei ole asiat!
Huutomerkki joka lauseen perässä. No, huomaahan sen että kyse on melko kouluttamattomasta ihmisestä.
Sehän on ihan tutkimuksin todistettu asia että lapsuudenkodin elämäntavat periytyvät. Lihavien vanhempien lapsilla on moninkertainen alttius tulla lihavaksi aikuiseksi. Jos kotona tottuu terveelliseen ruokaan, on suurempi todennäköisyys jatkaa samalla linjalla.
Tämähän on kuin päätä takoisi seinään kun yrittää selittää tuolle pullukalle, mutta kerran vielä: terveellinen ruokavalio ja liikunta ei ole mitään kidutusta, pakkourheilua tai itsensä tahi lasten nälässä pitämistä. Toivottavasti joskus saat itsesi normaalipainoiseksi niin tiedät.
Minun vanhempani olivat himotreenaajia ja voin sanoa että perheessä oli todella ahdistava elää! Lihoin 30kiloa kun muutin kotoa pois! Saipahan kerrankin syödä mitä halusi ja niin paljon kun halusi! Ei ollut kukaan kyttäämässä! Ja voin väittää että näin tapahtuu hyvin usein jos vanhemmat kontroloi liikaa lastensa syömisiä!
Ei ollut kiva kun äiti ja isä tulivat töistä niin aina jompi kumpi ryntäs salille tai harrastuksiin! Jatkuvasti puhuttiin liikkumisesta ja siitä että pitää näyttää hyvältä että pärjää! Sain hyvän ja normaalin itsetunnon vastan 25vuotiaana! Sillon tajusin ettei elämä ole todellakaan kiinni siitä painosta.
Älkää tehkö näin lapsillenne! Antakaa niitten kasvaa. Jos ne lihoaa kaikesta huolimatta niin he voivat itse teini-iässä päättää millaisen vartalon haluavat. Sillon mahd. alkaa lääkärin avustuksella laihduttamaan! Mutta älkää hyvät ihmiset liian tarkkaan ja liian tiukkaan valvoko lastenne syömisiänne. Ne alkaa syömään sitten salaa!! Mikään ole sen kauheempaa lapselle kun vanhemmat jotka vihaa LÄSKIÄ!
Antakaa tervepohja lapsille ja terveellistä KOTIRUOKAA!
Ja muistakaa vaikka lapsistanne voi tulla lihavia vaikka te olisitte kuinka hoikkia! Näin se vaan on ja yleensä näin käykin sitten kun ne lapset itse jo osaavat ostaa sieltä kaupasta ne karkit!!
Joo en ole koulutettu en, mutta elämänkoulua sitä löytyy ja ehdin hyvin vielä kouluttautuakin... Kovin vanha en ole katsos vielä. ;) Ja ne lapset kun menevät koulutuksen edelle..=)
Ainiin ja isäni on hyvinkin koulutettu ihminen ja pistää huutomerkin joka lauseen loppuun.. Hmm, sukuvika?
Minun vanhempani olivat normaalipainoisia ja elämänopit olivat muutenkin aika tiukat. Hoikka ihminen pärjää elämässä kuulema paremmin. No näin ei kyllä minusta ole. Minulla monta hyvinkin hoikkaa ystävää ja voin sanoa että hyvin ei mene. On masennusta, itsetunto ongelmia jne. jne. Ei se hoikkuus sitä onnea tuo.
Sanoinko että terveellinen ruokavalio ja liikunta on kidutusta? Sanoin että meillä nautitaan normaalisti ruoasta ja liikunnasta. Kävely on hauskaa, talvisin hiihto ja luistelu! Uiminen on kivaa ja joskus se salilla käyntikin! Nämä sopivassa määrin on minusta normaalia ja kannustavaa lapselle! Sen sijaan salaatti ja joka iltainen hikitreeni ei minusta ole hyvää mallia lapselle. Pitää osata laittaa asiat tärkeys järjestykseen.
On tehnyt muuten tutkimuksia että lihava ihminen joka kiloistaan huolimatta on peruskuntoinen, liikkuu ja syö terveellisesti on aivan yhtä terve kun normaalipainoiset toverit ellei jopa terveempikin. Pieni rasva-kerros nimittäin on ihan ok! ;)
Normaalipainoista minusta ei saa, ellei sitten paino ala itsestään tippumaan. Jatkan samoja elämäntapoja. Syön hyvin ja kohtuudella ja liikun. Nautin elämästä! Ei minun tarvitse hoikka olla elääkseni täysipainoista elämää!
Vierailija:
Huutomerkki joka lauseen perässä. No, huomaahan sen että kyse on melko kouluttamattomasta ihmisestä.Sehän on ihan tutkimuksin todistettu asia että lapsuudenkodin elämäntavat periytyvät. Lihavien vanhempien lapsilla on moninkertainen alttius tulla lihavaksi aikuiseksi. Jos kotona tottuu terveelliseen ruokaan, on suurempi todennäköisyys jatkaa samalla linjalla.
Tämähän on kuin päätä takoisi seinään kun yrittää selittää tuolle pullukalle, mutta kerran vielä: terveellinen ruokavalio ja liikunta ei ole mitään kidutusta, pakkourheilua tai itsensä tahi lasten nälässä pitämistä. Toivottavasti joskus saat itsesi normaalipainoiseksi niin tiedät.
Onneksi tervejärkisellä ihmisellä on muitakin vaihtoehtoja kuin anorektinen himotreenaaja - 30 kiloa ylipainoa.
Moni rekrytoija on anonyyminä paljastanut ettei palkkaa lihavaa ihmistä. Onhan se kieltämättä huvittavaa, jos puuskuttava hikoileva tonnikeiju kehuu, kuinka hän on kurinalainen, ripeäliikkeinen ja aikaansaava työntekijä.
Sanotko noin lapsellesi jos siitä tulee lihava? Kannustatko sinä lapsiasi haukkumaan lihavia ja näin ollen lapsesi tai jopa sinä tuhoat jonkun lapsen/nuoren tai aikuisen itsetunnon! Tollainen puhetyyli kertoo minusta todella ahdasmielisestä ihmisestä. Sylkisin päälle. HYI.
Mitä luulet että ihmiselle tapahtuu kun se lihoaa, eihän ihmisen perusluonne tai älykkyys siinä muutu. Katsoppas tarkemmin, kuinka moni päättäjä, varsinkin miespuolinen on lihava.
Palkkaat naisen töihin joka on hoikka, kaunis älykäs ja ahkera. Erotatko hänet töistä jos hän lihoaa vaikka sairauden takia? Mihin se älykkyys, ahkeruus ja kauneus häviää? Ei mihinkään. On niitä helvetin laiskoja hoikkiakin nähty kuulkaas.
Vierailija:
Moni rekrytoija on anonyyminä paljastanut ettei palkkaa lihavaa ihmistä. Onhan se kieltämättä huvittavaa, jos puuskuttava hikoileva tonnikeiju kehuu, kuinka hän on kurinalainen, ripeäliikkeinen ja aikaansaava työntekijä.
Pistäpä linkki tällaiseen tutkimukseen, jonka tuloksena lihava ihminen on yhtä terve kuin ihannepainoinen ELLEI JOPA TERVEEMPI. Millä kokemuksella noin väität? Ellei jopa terveempi...
Tutkimuksen mukaan siis pieni rasvakeron on ihan ok. Tiedoksesi ,että naisilla loppuu kuukautiset jos rasvaprosentti on liian pieni, joten se PIENI RASVAKERROS ON VÄLTTÄMÄTÖN. Ihannepainoisella naisella on pieni rasvakerros, siis PIENI. Läskillä on SUURI. Oliko uutta tietoa?
Vierailija:
On tehnyt muuten tutkimuksia että lihava ihminen joka kiloistaan huolimatta on peruskuntoinen, liikkuu ja syö terveellisesti on aivan yhtä terve kun normaalipainoiset toverit ellei jopa terveempikin. Pieni rasva-kerros nimittäin on ihan ok! ;)
pyöräilen kuntopyörällä 2 tuntia päivässä. Aloitin 2 viikkoa sitten.
Miksi olen edelleen 20 kg ylipainoinen? On tosin myönnettävä, että syön silloin tällöin suklaalevyn, mutta se nyt on pientä, ei se voi vaikuttaa...