Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teillä omakotitalo, 2 autoa, mökki ja vene

Vierailija
28.05.2013 |

ja onko velkaa

Kommentit (229)

Vierailija
101/229 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiä ei ole. Pari prätkää ja harrasteauto kyllä käyttöautojen lisäksi, plus oma talo tietty. Velkaa ei ole tarvinnut ottaa ikinä.

Vierailija
102/229 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset, jotka eivät kykene säästämään rahaa ja arvostelevat niitä, jotka säästävät.

Suomessa kuka tahansa voi kouluttautua ja kerätä puskuria pärjätäkseen huonompinakin aikoina.

Jos elät säästeliäästi, olet kiinnostunut vain materiasta. Entä jos oletkin sen sijaan sittenkin vain kiinnostunut siitä, että itse ja lapsesi pärjäävät myös huonoina aikoina?

Joillekin tuntuu olevan hienompaa laittaa kaikki huolettomasti menemään ja sitten arvostella niitä, joilla jotain on. Miksi?

Minua taas sellaiset jotka eivät ymmärrä että elämäntilanteita on erilaisia. Kaikki eivät pärjää opinnoissa syystä tai toisesta, sairastuvat, jäävät työttömiksi. tekevät vääriä valintoja, tutustuvat vääriin ihmisiin, parisuhde kariutuu tms. Ja kyllä, syytä on myös itsessä mutta joskus elämä koittelee joitakin enemmän kuin toisia.

Itse olen 40 vuotias, asun vuokra-asunnossa lapseni kanssa enkä omista mitään. Asuin kymmenen vuotta ulkomailla ja kun palasin Suomeen kaikki säästöni menivät uuden elämän aloittamiseen täällä (tuli takaisin yhden matkalaukun kanssa 5 vuotta sitten). Meni aikaa kun sain töitä, pääsin parisuhteen kariutumisesta jaloilleni, sopeuduin taas Suomeen. Sitten sairastuin, josta toipuminen vei aikaa. Nyt yritän järjestellä elämääni, mutta ok-taloa, venettä tai edes autoa en tule koskaan omistamaan.Haaveilen asumisoikeusasunnosta, sitten joskus kun saan töitä.

Ystävilläni on kaikki nuo, ok talot ja mökit, mutta en kadehdi. Olen tehnyt valintani enkä tekisi mitään toisin (lukuunottamatta lapsuudenperheen köyhyyttä ja isän ja isäpuolen alkoholismia).En ole ihminen joka olisi valinnut elämässään suoran polun. Olisin aina haikaillut että mitä jos... jos en olisi ulkomaille muuttanut. 

Ehkä joku miettii minua katsoessaan että onpa luuseri, mutta itse en kadu mitään ja olen ylpeä itsestäni ja valinnoistani. Kaiken olen tehnyt sydämellä ja rohkeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/229 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt, asunto-osake keskustassa omassa käytössä, 2 autoa ja teltta. Venettä ei tule. Teltta voi vaihtua asuntoautoon. Velkaa noin 40000.

Vierailija
104/229 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan vuokralla miehen yrityksen ok-talossa. Yksiö Oulussa ja kt-osake, jossa vuokralainen.

Kaksi autoa. Ei mökkiä tai venettä.

Vierailija
105/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 rakennettu talo, 2-autoa, vene.

Lainaa 150ke

Vierailija
106/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on 2 omakotitaloa ja 2 huoneistoa, niistä toinen vuokralla omalla lapsella. Mökin virkaa toimittaa tuo toinen okt Espanjassa. Venettä ei ole, autoja sen sijaan kolme.

On velkaa, mutta netto-omaisuus kattaa sen reippaasti.

Vierailija
107/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt , kolme autoa ja vene on. Ei velkaa. Voitais ostaa mökki, mutta ei kiinnosta viettää vapaa-aikaa samassa paikassa.

Vierailija
108/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omakotitalo, kaksi autoa ja osakkeita, asuntolainaa vähän päälle 20000. Ei mökkiä eikä venettä mutta tarkoitus ostaa jo ensi vuonna mökki ja rantaan aluksi soutuvene ja sitten isompi. Veneiltiin pari kesää miehen kanssa silloin ennen lapsia, siinä vaiheessa oli omistuskaksio ja yksi vähän vanhempi auto ja vähemmän osakkeita. Lasten synnyttyä myytiin vene ja sijoitettiin siitäkin rahat osakkeisiin. Ollaan lähes joka kesä viikko tai pari vuokramökkeilty. Saadaan osinkotuloilla mökkilainan lyhennykset maksettua. Tehtiin näin päin. Keski-ikäinen, keskituloinen yrittäjäpariskunta, jolla kaksi teini-ikäistä lasta.

Vierailija
109/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole mitään, 25 neliön itsemurhayksiö vuokralla...........................................

opiskelijalife be like

Vierailija
110/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään noista, enkä aio koskaan hankkiakaan.

t: Yli keskitulon tienaava mies

Vierailija
111/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 omakotitalo, 3autoa ja 1/2vene. Ei velkaa. Mökkiä emme edes halua, omakotitalo riittää hyvin.

Vierailija
112/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin pieni omistusasunto kerrostalossa ja vielä pienempi kerrostaloasunto loma-asuntona vuokralla kotiseudulla. Ja yksi auto. Ei velkaa.

Vierailija
113/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarinpätkä, josta velkaa enää reilu 10 000€, 3 autoa (käyttöautot ja mun harrasteauto), ei mökkiä eikä venettä.

Vierailija
114/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saanet avustuksia vanhemmiltannne tai sukulaisilta? Voiko pelkästään omilla pienillä palkoilla lukioiästä lähtien hankkia selllaista varallisuutta, pihinä ollen, että voisi muka hankkia yksin auton lisäksi asunnon? Saatika mökkiä?

Vierailija
115/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 1,5 autoa, miehellä puolikas auto - ja mitään muuta ei olekaan.

Vierailija
116/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään noista, paitsi velkaa. Ei pk-seudulla juuri kellään muullakaan keskituloisella ole ok-taloa.

Vierailija
117/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään noista, tai siis on meillä yksi auto. Emme halua omakotitaloon eikä mökkeily kiinnosta.

Vierailija
118/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko saanet avustuksia vanhemmiltannne tai sukulaisilta? Voiko pelkästään omilla pienillä palkoilla lukioiästä lähtien hankkia selllaista varallisuutta, pihinä ollen, että voisi muka hankkia yksin auton lisäksi asunnon? Saatika mökkiä?

Voi jos aloittaa niin päin että alkaa kasata sijoitusvarallisuutta eli sijoitusrahastoa tai osakesalkkua toiseksi tulolähteeksi siihen ansiotulojen rinnalle. Sitten sen tuotoilla voi ostaa ja ylläpitää tuota muuta varallisuutta.

Vierailija
119/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään noista, paitsi velkaa. Ei pk-seudulla juuri kellään muullakaan keskituloisella ole ok-taloa.

No me olemme ihan tavallisia keskituloisia ja nykyisen oktn arvo n 650 000€. 19v:nä kun vuonna 79 aloitti lainanmaksun (eli korkojen =13%) niin kaikki on mahdollista

Omilla lapsillani on toisella Espoossa iso rivaripätkä ja toinen on ostamassa kaksiota Helsingin keskustasta. Keskituloisia hekin ja toinen vielä yksin maksamassa.

Vierailija
120/229 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei . Meillä on vain toisemme. Ja pieni koira.