Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut korjattua huonon ryhdin?

Vierailija
07.08.2022 |

Olen ollut aina huonoryhtinen, ala-asteella erityisesti. Olen ollut myös aina tuulen ruiskaama pulkannaru, ja lihaskuntoni on ollut aina heikonlainen.

Aikuisena olen alkanut käymään salilla, koittanut tehdä kotijumppaa ja punnerruksia, käyttänyt ryhtiliiviä. Silti aina vaikka jos tulen vaikka flunssaan, en jaksa liikkua ja sen jälkeen motivaatio häviää ja en jaksa ylläpitää ryhtiä ja sitten en myöskään viitsi. Erityisesti istuessa olen kuin kaksinkerroin, kun katson kuvia itsestäni.

Välillä kun nään kuvia itsestäni, ja en ole tietoinen kuvan otosta, niin katselen, kuinka lysyssä olenkin, vaikka seistenkin.

Selkävaivoja minulla ei koskaan ole ollut, vaikka fyysistä hommaa teen kuitenkin työkseni, joten huonoa ryhtiä ei voi syyttää, mutta onhan se esteettisesti rumempaa.

Täytyy ihan tietoisesti koko ajan muistaa se ryhti ja tottakai se näyttää paremmalta. Hyväryhtiset ihmiset näyttävät auttamattomasti erityisesti ryhdikkäiltä, itsevarmemmilta ja paremmilta.

Oletko itse saanut harjoittelemalla paremman ryhdin? Jos olet ollut huonoryhtinen.

Erityisesti isälläni on ollut aina huono ryhti, hän on myös todella hoikka. Veljelläni myös nuorena oli huono ryhti ja hoikka myös, mutta ahkeralla kuntosalikäymisellä on saanut sen paremmaksi. Äitini on hyväryhtinen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
2/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla korjaantuu armeijassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korolliset kengät korjaa ryhtiä, oletuksena siis että olet nainen :D jouduin työskentelemään sellaisissa nuorena ja hyvä ryhti näyttää jääneen pysyvästi sen myötä, eikä tarvitse olla mitkään piikkikorot kuiteskaan.

Vierailija
4/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse yritän muistuttaa itseäni tietoisesti aina kun kuljen ja teen mitään tahansa, että pidä suora ryhti.

Säännöllinen kuntosaliharjoittelu auttoi, koska kaikissa liikkeissä pitää periaatteessa olla mahdollisimman suora selkä. Säännöllinen jooga-harjoittelu auttaa myös yllättävän paljon ryhdin kanssa, koska siinäkin on asentoja, missä on tarkoitus mennä oikeaan ryhtiin päästä varpaisiin.

Rythiliivi on yhden kollegan mukaan tyhjän kanssa, koska siihen tottuu. Et enää käytä lihaksia ryhdin ylläpitämiseen vaan käytät sitä liiviä. Siksi on parempi vain tietoisesti yrittää aktivoida omia lihaksia ja jooga ja semmoinen auttaa löytämään ne oikeat asennot.

Vierailija
5/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että ryhti lähtee vatsasta, syvistä lihaksista. Ei hartioista.

Vierailija
6/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy osteopaatilla.

Vierailija
7/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu selkään. Varsinkin autottomat tietää että reppu on kätevin reissussa. Reppuja voi olla eri kokoisia eri lähtöihin.

Tavalliset ruokaostoksetkin voi kantaa repussa kassien sijaan eli arjen hyötyliikuntaa.

Vierailija
8/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jooga on kyllä hyvä laji, siinä kuitenkin syviä lihaksia harjoitetaan. Eräs ystäväni harrastaa joogaa ja hän on tosi hyväryhtinen, on oppinut seisomaan esim päällään pitkiäkin aikoja ja punnertaa tuosta noin kymmeniä miesten punnerruksia.

On käynyt aikoinaan salilla myös, mutta omien sanojen mukaan on enää vaan joogaillut vuosia, mutta se on yllättävän rankkaa.

Otampa kokeiluun. Kiitos kaikille vinkeistä.

Vierailija
9/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma on jos kuntosalilla tehdyn kesivartalotreenin seurauksena ei ryhti parane. Sitten täytyy olla jo kyse jostain lantion virheasennosta tai skolioosista. Fysioterapeutti ois varmaan paras asiantuntija tässä kysymyksessä.

Vierailija
10/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Menepä sellaiselle youtube-kanavalle kuin Athlean X. Sen ohjeilla korjasin ryhtini. Oli täyspaska, olkapäät sisäänpäin kääntyneet, kipuja oli hitosti kaikkialla.

Nyt tilanne aivan toinen. Olen varmasti paras ryhtisiin kuuluva kun astun huoneeseen. En ole vielä aivan täydellinen, koska lihasmassaa pitää saada lisää, jotta istuessakin jaksaa paremmin.

Teen myös tuon kanavan ukon AX1 treenisarjaa.

Kaikki ryhtiliivit yms on ihan täyttäkusetusta. Rahastavat vain. Myöskään se että "yrittää pitää hyvää ryhtiä" ei tuo sinulle hyvää ryhtiä. Pikemminkin kiristyksiä ja jännityksiä lihaksiin. Minun ei edes tarvitse ajatella ryhdin ylläpitoa kun lihakset on enemmän tikissä.

Eli lyhyesti vastaus: SALILLLE! Olkapäiden ulkokierron vahvistaminen, syvienkaulalihasten vahvistaminen, rintalihasten venyttely ja rintarangan kierron parantaminen venyttelyllä on avain. Tuolla kanavalla videoita siihen.

Vierailija
11/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu selkään. Varsinkin autottomat tietää että reppu on kätevin reissussa. Reppuja voi olla eri kokoisia eri lähtöihin.

Tavalliset ruokaostoksetkin voi kantaa repussa kassien sijaan eli arjen hyötyliikuntaa.

Tästä en tiedä, varmaan joo. Muistan kuitenkin koko ala-asteen, yläasteen ja lukion kantaneeni painavaa reppua, ja mulla oli pitkät koulumatkat. Muistan, että reppu oli niin painava, että selkä oli aina kipeä ja sitten vasta olinkin kyyryselkä. Ehkä pitäisi ottaa taas reppu, mutta kevyempänä.

Vierailija
12/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kyyristelyä tietokoneen ja kännykän kanssa ja lihaskuntoa. Kuntosalia, melontaa, soutua, vatsa- ja selkälihasliikkeitä ja pitkiä kama sutramaisia seksiakteja.

Vierailija
13/13 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma on jos kuntosalilla tehdyn kesivartalotreenin seurauksena ei ryhti parane. Sitten täytyy olla jo kyse jostain lantion virheasennosta tai skolioosista. Fysioterapeutti ois varmaan paras asiantuntija tässä kysymyksessä.

Lapsena mulla oli kuulemma pahakin skolioosi, mutta aikuisena ei siitä ole enää sanottu mitään, kun olen kysellyt. Kyllä kuntosalista on ollut hyötyä, sen aikaa kun olen käynyt, mutta jos olen pitänyt taukoa ja en ole käynyt, on ryhti painunut kasaan taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi