onko teillä omakotitalo, 2 autoa, mökki ja vene
ja onko velkaa
Kommentit (229)
Ei.
Rivarinpätkä, josta lainaa vielä 150000€.
Velaton '06 Toyota farkku.
Appivanhempien mökki.
Omakotitalo on, kaksi autoa on, mökki on äidin ja sen veljen omistuksessa, mutta periaattees voi senki laskea että on mökki, venettä ei ole eikä tule, vaikka asutaan merenrantakaupungissa, ei olla mitenkään meri-ihmisiä tai vesillä liikkujia muutenkaan. Velkaa on, muutakin kuin talosta, elämäntilanteen takia jouduttu ottamaan muutakin velkaa.
Okt josta 15000 velkaa.
2 velatonta autoa.
Pala metsää.
Kakkosasunto keskustassa, josta 20000 velkaa.
Puolikas sijoitusasuntoa.
Säästöjä ja sijoitussalkku tuplat velkaan nähden.
Kaikilla 2 polkupyörää.
Venettä ei tule ikinä.
10% osuus firmasta jonka palkkalistoilla olen.
Eli ihan kivasti menee näin keski-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään noista, paitsi velkaa. Ei pk-seudulla juuri kellään muullakaan keskituloisella ole ok-taloa.
No me olemme ihan tavallisia keskituloisia ja nykyisen oktn arvo n 650 000€. 19v:nä kun vuonna 79 aloitti lainanmaksun (eli korkojen =13%) niin kaikki on mahdollista
Omilla lapsillani on toisella Espoossa iso rivaripätkä ja toinen on ostamassa kaksiota Helsingin keskustasta. Keskituloisia hekin ja toinen vielä yksin maksamassa.
Teidän sukupolvi sai kaikki helposti kun oli aina töitä. Minä olen syntynyt vasta 1974 ja valmistuin 90-luvun laman aikana suoraan kortistoon, joten kovin on erilaiset lähtöolosuhteet ollu, samoin on mun lapsilla. Onneksi esikoinen joka on jo aikuinen on saamassa juuri opintonsa tehtyä ja on lähdössä ulkomaille töihin, nyt on jo harjoittelupaikan etsinyt keväälle josta saa lähes saman palkan kuin minä kun olin töissä. Nyt olen työttömänä ja odottelen josko pääsisi ensi vuonna takaisin töihin, mulla kun ei ole eläissäni ollut vakituista työtä, vaikka on useampikin ammatti.
Velkaa n. 80 000 omakotitalosta. 2 velatonta autoa. Mökkiä ei haluta omaksi, koska ei vaan aika riitä siitä huolehtimaan. Lisäksi löytyy maksettu kerrostalo osake, joka vuokrattuna. Ikää 30 ja 33. Työn teolla rahat tienattu duunareina.
-kolme OKT Suomessa, yksi USA:ssa
-25 autoa (harrastus)
-moottoripyörä
-vene
-kanootti
-kesämökki
Iso kerrostalo-osake keskisuomessa ja pienempi Helsingissä miehen työn vuoksi. Yksi auto. Ei mökkiä eikä venettä. Ei velkaa.
No jos soutuvene lasketaan niin on 😂, toki vain 1 aito. Tämä on lähinnä periaatekysymys, työmatkat kun pääsen kaikkein näppärimmin bussilla.
Mökkiä ei ole ja venekin on soutuvene ilman moottoria, muut löytyy. Myös sitä velkaa siis.
Omakotitalo
mökki
neljä asuntohuoneistoo
velkaa 200t
rahastoissa 1,8M
yrityssijoituksissa 300t
perintöä tai vanhaa rahaa 0
vanhemmat auttaneet 0
Omakotitalo, 2 autoa ja vene löytyy. Talosta velkaa, muut maksettu.
Vierailija kirjoitti:
ja onko velkaa
Ei omakotitaloa, iso rivarinpätkä ja iso yhtiö. Soitan oikein mielelläni huoltoon, jos joku on vialla. Huolto tekee myös lumityöt. Ei ole pankin velkaa, perintöjä ja säästöjä sijoitettu seiniin (minä 48 v ja mies 45). Asunto ostettu viime vuonna. Putkiremppavelkaa taloyhtiölle on. Vastike aika iso mutta pienempi kuin perheasunnon vuokra.
Kaksi vanhaa autoa on, ei ole niistä velkaa. Pakko olla, työ-ja mökkimatkat..
Mökki on, pieni 1900 luvun alun torppa, mutta hyväkuntoinen, omin käsin kunnostettu. Rossipohja, ei hometta. Toinenkin mökki on, mummolani, mistä muut lunastin ulos, rajan pinnassa. Jälkimmäisestä on vähän velkaa. (n 10.000) Johtuen rempasta, ostohinta oli aika halpa ja mukana tuli 4 hehtaaria 70-luvulta kasvanutta metsää. Ja puolen hehtaarin aurinkoinen niitty. En anna sen metsittyä, vilisee perhosia! Toisekseen isoisäni raivasi sen vuonna -52 käsin, olisi sääli antaa sen metsittyä.
Soutuvene. Sijoitus kylän rannassa, talvet pihalla. Miehen juttu. En osaa soutaa, ainakaan suoraan...
On omakotitalo ja yksi auto. Mökkiä tai venettä ei ole. Velkaa on asunnosta vielä vähän alle puolet maksamatta.
On omakotitalo, 2 autoa, mökki ja soutuvene. Asuntolainaakin löytyy.
Ollaan reilu 3-kymppinen pariskunta: 700.000 euron kerrostaloasunto Helsingissä, rantamökki Saimaalla, uusi BMW farkku, vene mökillä. Pari sijoitusasuntoa myös. Onhan tässä ihan hyvä tilanne, ilman perintöjä ja lahjoituksia :)
Talo on, auto on, mökki on, suht iso vene on. Ja velkaa on ja paljon:) mulla on tällainen ruotsalainen ajatus, että velkaa saa olla ja sitä otetaan myös lisää jos tarvitsee. Talo voidaan vaihtaa isompaan jne jos siltä tuntuu. Ei ole tarkoituskaan maksaa lainaa yks kals pois, se ei ahdista mua tippaakaan. Vakuutukset on niin laajat ja huiput, että lainat saadaan maksettua, vaikka jotain kävisi. Työttömyydestä ei pelkoa, kun työllistää itsensä yrittäjänä:)