onko teillä omakotitalo, 2 autoa, mökki ja vene
Kommentit (229)
Ei ole, mutta neljä fillaria on ostettu käteisellä.
Löytyy omakotitalo, purjevene ja mökki, mutta vain yksi auto. Kaikki Helsingistä. Asuntolainaa on 370 000 €, mutta myös sijoitusvarallisuutta pienempi kuusinumeroinen summa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 08:37"]
Helvetisti teillä on velkaa, "250 t€ ja hyvin pyyhkii". Tulisi kunnon korot ja laittaisi velkaelvikset kyykkyyn.
[/quote]
Se ei ole paljonkaan täällä pk-seudulla tai oikeastaan asutaan kehyskunnassa. Osa lainasta on mökkiin otettu lisälaina kun vaihdettiin vanha mökki uuteen. Lyhennetään lainaa (sis korot) 2900€/kk ja elämiseen jää vielä mukavasti, ei ole valittamista.
"
onko teillä omakotitalo, 2 autoa, mökki ja vene"
On oma mökki, ostin alle kymppitonnin ja sain vesistön rannalta, veneen hankkiminen ei myöskään ole ongelma. Lisäksi löytyy 1 auto ja toisen auton hankkiminenkaan ei ole ongelma, niitähän saa 100-1000e ja voi olla vuosikin ajoaikaa ( lakia myötäillen ).
Toista omakotitaloa ei vielä ole mutta mökkihän on sama asia ja ei tuokaan ongelma ole koska on toinen 10 000e kasassa ja sillä löytyy kyllä, koska löytyi mökkikin hienolta paikalta, josta moni kateellinen olisi jos tietäisi kyläilisi.
Että se siitä kermaperseiden leveilystä autoineen ja taloineen ja mökkeineen...
itse työttömänä ollut ikäni mutta jobbaillessa onnistuu siinä missä muutkin.
T: Janne
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 19:07"]
Ei, meilla on huoneisto miljoonakaupungin keskustassa, pieni loma-asunto Nizzassa ja yksi auto. Venettä, omakotitaloa ja mökkiä emme halua.
Asuntolainaa jaljella viela noin 200000 euroa.
[/quote]
Hyvä tuokin.
Ulkomailta voi saada kohtuuhalvalla asunnon kivalta paikalta, olen itsekin miettinyt. Ja kun tulee suomeen takaisin niin siellä mökki vesistön äärellä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 08:41"]
Löytyy omakotitalo, purjevene ja mökki, mutta vain yksi auto. Kaikki Helsingistä. Asuntolainaa on 370 000 €, mutta myös sijoitusvarallisuutta pienempi kuusinumeroinen summa.
[/quote]
Aika helvetisti olet velkaantunut noilla. Sääliksi käy.
Ihan liikaa olet maksanut asioistasi....koska panostat liikaa arvoon.
Ja kun kalliilla kun ostaa niin kalliilla myös myy... ja kierto jatkuu.
elämä on.
Terveisin Janne.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 15:29"]
Taloa ei ole, mutta kerrostalo-osake ja ympäri vuoden asuttava mökki, kaksi autoa, kaksi venettä (moottori ja soutu), mönkkäri, moottorikelkka ja muuta pienempää sälää. Velkaa on alle 10 000.
[/quote]
Talolla ei kannata edes leveillä jos kehtaa asua mökillään. Periaatteessa loma-asunto on aina parempi kuin joku sadanhuntin tiilitalo kermis-alueella jossa ei saa omaa rauhaa edes. Kaupungin melussa jne.
kerrostalot taas ovat aivan perseestä.. ne on pakollisia vain duunareille jotka eivät uskalla muuttaa kaupungista pois... itse makselen muijan kanssa turhaan vuokraa koska muija tekee duunia kaupungissa, pakko elellä siellä itsekin osan vuodesta sen takia. mut hukkaan menee vuokrat kaupungille kun olis oma mökkikin. huoh.
mönkkärin, kelkan, veneet ei tuota ongelmaa mullekaan, niitä saa kun säästää ja kattoo hintaluokat kohdilleen, vanhaa löytyy uudenkin sijasta ja toimivaa vempelettä.
Velkaa ei yhtään ja olen sanoutunut irti yhteiskunnasta jo aikaa sitten. Viranomaisten määrittelemät verot jne. paska on mulle pelkkä vitsi.
Ihmisellä on oikeus liikkua maailmalla ilman henkilöturvatunnusta, näin minä ajattelen. Eihän eläinkään sellaiselle mitään tee.
Henkkarit on vain ihmisten lokeroimista ja sossutantat jne, paska käyttää näitä hyväkseen ja puuttuu oikeuksiin jne.
Hasta la vista, lähdenkin tästä mökilleni piakkoin kalastamaan, uimaan ja saunomaan, ryyppäämään !
Terveisin Janne.
PS: hyvää kesää!
ei ole mitään noista. molemmilla vanhemmilla on mökit.
Omakotitalo, kaksi autoa ja soutuvene löytyy:). Mökin rakentamisesta on usein ollut puhetta, mutta vielä ei innostusta ole ollut tarpeeksi. Velkaa meillä ei ole.
Vain 2 autoa. Veneestä haaveilen, mökistä en. Omakotitalo on saavuttamaton haave. Johtuu siitä, että miehelle ei nuorena kelvannut mikään, ei edes asp-tiliä suostunut tekemään kun ei muka ole rahaa vaikka oltiin molemmat töissä. Olin hölmö silloin kun tottelin joka asiassa, olisin voinut hyvin perustaa tilin ehkä yksin. Kerrostalossa on omistuasunto, joka sitten miehelle lopulta kelpasi, kun meille tarjottiin tätä asuntoa suoraan tutun myyjän toimesta. Autoja tarvitaan työn takia, mä en pääse julkisilla kulkemaan. Mies taas tarttee autoa töissä, kun on paljon työajoa. Kyllä siellä vuokra-autonkin kai saisi, mutta ei mies innostunut siitä, että otan ainoan auton omia työmatkojani varten.
Talo on, useita autoja, veneitä. Mökkiä ei, liikutaan niin paljon, ettei kannattaisi. Yksi sijoitusasunto, moottorikelkka, mönkkäri, moottoripyöriä... Onhan noita. Velkaa noin 140te.
On omakotitalo ja kaksi autoa, mutta ei ole venettä eikä mökkiä, mutta vastaavasti on hevonen ja kaksi mopoa. Ja on velkaa. Haittaakse?
Helvetisti teillä on velkaa, "250 t€ ja hyvin pyyhkii". Tulisi kunnon korot ja laittaisi velkaelvikset kyykkyyn.
[/quote]Tuosta fantasioimalla varattomat ja velattomat jaksaa päivästä toiseen :)
Mulla ei ole muuta kuin oma auto ja kasa kalusteita mutta mun miehen kautta tulee kyllä vene ja kesämökki. On hänellä velkainen huoneistokin joka on vuokralla. Myös me asumme vuokralla eikä taida olla pitkään aikaa mahdollisuuskaan ostaa omaa kämppää sillä ei ole säästöjä ja olen vähän väliä lomautettuna (soviteltu päiväraha) Sinänsä sääli sillä maksasin 1400ekk mielummin lyhennyksiä kuin vuokraa *murjotus...
Ei ole omakotitaloa kun kolmannes kuolinpesästä. Asuu Hgissä velattomassa kodissa meri aika lähellä. Ei ole autoa koska hyvät julkiset liikenneyhteydet. Lentokoneella pääsee kauas.
Ja sitten täällä itketään lapsilisien perään, tuntuu että suurin osa vastaa "5ok-taloa, 6 autoa, 7 venettä, ei velkaa". Huh, rikasta porukkaa.
Meillä on noista vaan kaksi autoa, toinen on miehen vanha rotisko jolla kulkee työmatkat ja toinen on mun uudehko auto. Ja hei, ei velkaa!! Koska just sain maksettua autolainan pois.
Ei ole kun auto ja vene, asutaan kerrostalossa. Mökki on vuokramökki ja kaksi moottoripyörää.
Omakotitalo ja auto, ei velkaa. Mökkiä en halua, on niin paljon lääniä omassa tontissa. Toista autoa ei tarvita, kun pyöräilen töihin.
Venettä lainataan isukilta. Ihan mukavasti on asiat :o)
Olen yh joten minulla on oma osuuteni eli noin puolet tuosta. Rivitaloasunto, uudehko auto ja kaksi mökkiä.
[/quote]
ai niin velkaa on vain asunnosta muutama kymppitonni. toinen mökki on omakotitalo jota pidän "Mökkinä".