Mies löysi uuden, espanjalainen opsikelijatyttö voitti perheen.
Mies (aikuinen 40v) lähti syksyllä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, YOssa piti parantaa ihan jopa tohtoriksi asti.
Minä ja lapset (kaksi koulikäistä) kannustimme häntä kaikin tavoin.
Kävimme siivoamassa ja laittamassa kuntoon hänen opiskelijasolunsa.
Miehellä ei ollut varaa vuokrata omaa asuntoa, koska opiskelun aikana perheemme tulot vähenivät huomattavasti.
Syksyllä mies tuli kotiin joka viikonloppu, oli kotona usein 3-4 päivää viikosta. Yhtäkkiä joulua ennen se väheni, syy oli kuulemma että tenttejä, tenttejä.
Pakkohan se oli uskoa. Tai siis uskoin.
Kevät meni tenttien parissa. Kannustin ja maksoin osan ja autoin.
Skypetykset hiipuivat - joko huonon yhteyden takia tai siksi, ettei "kirjastossa saa skypettää".
Miehen lisäkoulutuksen kesto oli alunperin 2-4 vuotta, riippuen siitä, miten paljon ja ahkerasti opiskelee.
Luulin miehen opiskelleen todella hienosti ja kannustin ja kiitin ja ihailin häntä siitä - ei kuka tahansa 40-kymppinen yhtäkkiä selviäkään koulunpenkillä.
Mutta mun miespä selvisi!
Luotin siihen, että kahden vuoden opiskelun jälkeen saamme isän/miehen kotiin. Ajattelin, että jos mies opiskelee ja tentii 24/7 - tietenkin hän valmistuu nopeasti.
Ihailin miestäni jopa siitä, että hän rääkkää itseään tiivillä opiskelemisella, jotta suoriutuisi mahdollisimman nopeasti!
Mies on "opiskellut" koko kesän.
Päätimme lasten kanssa yllättää isin ja varasimme opiskelupaikkakunnalta hotellin, ihan sviittiin tuhlasin, ja sitten lähdimme hakemaan isiä rentoutumaan.
Mutta.
Isihän oli jo rentoutunut.
YO:ssa on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita ja mieheni puhuu (suomen lisäksi) sujuvaa eestiä ja espanjaa - hän olikin rakastunut espanjalaiseen opiskelijaan (Patricia, 17v minua nuorempi) - ja nyt kun jäi kiinni, sanoi, että aikoo jättää perheensä.
Patricia kuulemma palaa Espanjaan ensi keväänä, ja mieheni kuulemma menee perässä.
Nyt on ongelma se, että Patrician perhe on katolinen. Eivät missään nimessä hyväsky naimisissa olevaa miestä (eronneen tohtorikoulutuksen saaneen miehen kuulemma hyväksyvät) - ja nyt mieheni siis laittaa eropaperit, jota ero ehtii astua voimaan ennen ensi kevättä.
Ja minä jäin kuin nalli kalliolle. Mies ei edes puhunut lapsista. Ei minusta. Ei talosta. Ei mistään.
Ja tässä sitä nyt ihmetellään elämän menoa kuin koomassa.
Aivan turta.
Ei mitään tajua.
Ei mitään.
En ole kehdannut puhua asiasta kenellekään, en edes ystäville - saati vanhemmilleni.
Ei hajuakaan mitä sanon lapsille.
Ja olen muuttanut kielet ja maat ja nimet tässä, en minä ihan naiivi ole.
Mutta tarina itsessään on ihan totta.
Ja nyt tässä pitäisi kasata jonkinlaista elämää.
Mies ilmoitti myös, ettei vastaa enää puheluihini; saan kommunikoida hänen kanssaan vain tekstareilla tai meileillä.
Että näin.
Aika raskaalta tuntuu.
Kommentit (253)
Sie oot jo hoitanut kaikkea yksin kun mies "opiskeli". ihan ekana soitat jollekin, jonka kans pystyt puhuun.
Nelikymppinen mies asumassa soluasunnossa kuulostaa enemmän kuin erikoiselta...
AP, voimia! Hirveä juttu! Hyvä kun täytit eropaperit. Mutta hommaa nyt heti myös se juristi! Lopeta viestittely miehellesi ja pyydä kommunikoimaan kanssasi juristin välityksellä. Koeta saada lapset hoitoon pariksi päiväksi, jotta saat toipua hieman ja pyydä itsellesi nukahtamisklääkereseptiä.
Muista sitten ap, ettei palstalle kaivata enää yhtään ikistä!
Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:14"]
palkkaat yksityisetsivän ottamaan selvää, että mikä on tuon patrician perhe. Sitten otat yhteyttä perheeseen ja kerrot miehen epäkelpudesta. kuka hyväksyisi tyttärelleen parikymmentä vuotta vanhemman miehen, joka pettää vaimoansa, jolla on lapsia.
Voit myös mennä katoliseenkirkkoon ja puhua siellä papille. Ehkö tuntee tuon Patrician ja pitää puhuttelun.
[/quote]
Mitä tuollainen hyödyttää? Meinaatko että ap:n pitäisi ottaa ukko takaisin jos anoppi tai pappi saa sen katumapäälle? En mä ainakaan tuollaista retkua haluasi, jos joku sen pakottaisi takaisin tulemaan. Jos kerran haluaa mennä niin minkä sille voi, ei toista voi pakottaa jäämään.
Ap: varmasti tuntuu että miksi pitäisi jaksaa. Siksi, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Voit ehkä ajatella että itsemurha on ratkaisu, ja niinhän se onkin, mutta äärimmäinen sellainen. Et halua oikeasti kuolla. Yritä vaan elää hetki kerrallaan, muutakaan ei ole.
[/quote]
öö, ei tietenkään sen vuoksi että ap saisi mulkun takaisin, eihän kukaan tuollaista enää halua. Mutta on vähintään oikein että tuo tyttö ja hänen perheensä tietävät millaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä ja tekevät sitten omat päätöksensä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 00:06"]
Muista sitten ap, ettei palstalle kaivata enää yhtään ikistä!
Tsemppiä.
[/quote]
Mikä sinä olet sanomaan, mitä tänne kaivataan ja mitä ei.
Minä en kaipaisi tätä ikiksen hokijaa. Sinä olet tosi ärsyttävä tyyppi jankuttaessasi jostain vitun ikiksestä joka ketjussa.
Sen vaan sanon että talousasiat ensin kuntoon. Aika moni nainen on tosi naiivi näissä asioissa eron sattuessa. Elatusasiat pitää hoitaa heti kuntoon. Vaikka niitä ei suoraan saisi mieheltä niin Kela kyllä periin saatavansa aikanaan vaikka perinnöstä
Palsta on pilalla, asiakeskustelu on käyny aikaa sitten mahdottomaksi eikä palstasta oo enää mitään hyötyä kellekään, se on pelkästään tuon yhden 24/7 kyttääjä-häirikön oma mellastus-hiekkalaatikko.= Muuten NAINEN!!!
Palsta on pilalla, asiakeskustelu on käyny aikaa sitten mahdottomaksi eikä palstasta oo enää mitään hyötyä kellekään, se on pelkästään tuon yhden 24/7 kyttääjä-häirikön oma mellastus-hiekkalaatikko.= Muuten NAINEN!!!
Tee jo tässä vaiheessa päätös, että et ota häntä takaisin, kun hän tulee ruikuttamaan viimeistään parin vuoden kuluttua. Lupaa itsellesi, että et ota häntä takaisin. Muista tämä lupaus, kun alat heltyä ja mielesi keksii kaikenlaisia syitä, miksi voisit ottaa tai miksi sinun pitäisi hänet takaisin, ja pidä kiinni lupauksesta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:15"]
Paljon on täälläkin lorttoja jotka heti ovat neuvomassa kuinka pitäis yrittää viedä tuhkatkin pesästä. Vaadi sitä vaadi tätä, vaatia aina saa.. ehkäpä tältä espanjattareen vaihtaneelta on jo vaadittu niin paljon vuosien varrella että mitta on tullut täyteen ja rouvalle tullut pää vetävän käteen. Kuten tulee joka vuosi monelle ahneelle.
[/quote]
Kauheasti ei ole perheenisältä vaadittu kun on lähtenyt opiskelemaan toiselle paikkakunnalle eikä ole edes skypetellä viitsinyt.
Tiedän toisen pariskunnan jossa opiskelemaan lähtö oli lopulta miehen tapa ilmoittaa haluavansa erota. Sääli vain että ei saanut sanotuksi suoraan ennen kuin uskollinen vaimo muutti lapset muassaan opiskelupaikkakunnalle.
Perheenisän on pakko kantaa tietty määrä vastuuta. Jos ei siihen kykene, siirtyy viikonloppuiskäksi tavalla tai toisella. Puolensa ja puolensa, mutta sen ainakin tiedän että minä mieluummin olen sen vanhemman tuki ja turva vanhuudessa joka tuki minua lapsuudessani, kuin autan sitä joka silloin tällöin oli paikalla.
[/quote]
Kaunista puhetta, yleensä vaan se lasten tuki ja turva on siinä et ollaan vailla lastenhoito, raha- ym. apua vanhemmilta käsi ojossa, sit kun vanhemmat eivät jaksa saavat maata paskoissaan vanhainkodissa ihan rauhassa, ootellaan vaan mahdollista perintöä. Ihan sama onko etä vai lähivanhempi, tämä vaan on pelin henki nykyään. Joten parasta vain iskänkin elää sitä elämää jota haluaa silloin kun on vielä mahdollista. Siellä vanhainkodissa on turha enää miettiä että "olisi pitänyt..."
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 20:06"]
Mä olen kuullu, mun veljen exä teki noin.
[/quote] Oonkohan mä sun ex-käly?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:43"]
Kuinka usein annoit miehellesi seksiä? Jos vastaus on, että vain silloin kun sinua huvitti, eli todennäköisimmin kerran kahdessa viikossa, niin sitten miehelläsi oli oikeus vaihtaa nuorempaan ja seksuaalisesti aktiivisempaan espanjattareen. Espanjatar ei ole mikään feminismin pilaama Suomi-tantta. Miehesi on nyt onnellinen.
[/quote]
Miten se seksin antaminen käytännössä onnistuu, kun mies on poissa? Ja onko espanjalaisilla todistetusti kovemmat seksihalut?
Heh, vaadi ap kaikki elarit heti kertamaksuna, ja anna äijän mennä. Takaisin tulee maitojunalla.
[/quote]
Paljon on täälläkin lorttoja jotka heti ovat neuvomassa kuinka pitäis yrittää viedä tuhkatkin pesästä. Vaadi sitä vaadi tätä, vaatia aina saa.. ehkäpä tältä espanjattareen vaihtaneelta on jo vaadittu niin paljon vuosien varrella että mitta on tullut täyteen ja rouvalle tullut pää vetävän käteen. Kuten tulee joka vuosi monelle ahneelle.
[/quote]
Ja luuserilassukoita tukemassa miestä. On se hassua, että lassukat jaksavat vinkua, ettei parisuhdetta löydy, mutta eivät sitten osaa arvostaa sitä ollenkaan. Kaiken lukeman perusteella näyttää siltä, että ap:n mies on ollut elättinä viimeisen vuoden. Joten eiköhän ap:lla ole oikeus ottaa kaikki irti, mitä on otettavissa.
En ymmärrä miten omaisuus voidaan jakaa eritavalla tai eron "summa" on erilainen, jos ero tulee pettämisen kautta tai normaalina erona?
Mielestäni laissa kaikki erot ja vaatimukset on tasavertaisia, oli eron syys mikä tahansa! Tai sitten olen jostakin tiedosta jäänyt paitsi, jos näin on niin virallista tietoa ja linkejä tähän keskusteluun kiitos!
Vain viimeisen vuoden koska opiskellut. Todennäköisesti hän tulee olemaan töissä. Espanjassa kova työttömyys. Elämässä sattuu ja se tekee aikansa kipeetä. Turha surra täähän on elämää.....
Yep, idiootti mikä idiootti. Ajattele positiivisesti, eipä ole enää sinun ongelma. Mies tulee katumaan päätöstään jossain vaiheessa ja siinä vaiheessa sinä, vahva nainen ja teidän lapset, olette päässyt jo eteenpäin elämässä. Tsemppiä, nyt laitat sumussa tuulemaan ja hoidat asiat kuntoon. Pahinta mitä voit nyt, on itkeä miehen perään. Hän teki päätöksensä, nyt on sinun vuoro!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:44"]
En ymmärrä miten omaisuus voidaan jakaa eritavalla tai eron "summa" on erilainen, jos ero tulee pettämisen kautta tai normaalina erona?
Mielestäni laissa kaikki erot ja vaatimukset on tasavertaisia, oli eron syys mikä tahansa! Tai sitten olen jostakin tiedosta jäänyt paitsi, jos näin on niin virallista tietoa ja linkejä tähän keskusteluun kiitos!
[/quote]
Johan tuli asiaakin kaikkien kostoa huutavien "putsaa se ! " "ota kaikki mitä saat, talo, auto, rahat, lapset, puille paljaille koko sika " -kommenttien jälkeen. Ehkäpä AV-mammoille on laissa ihan oma pykälä näitä pettureita varten :
"Katkeruuspykälän toisen petosmomentin mukaan pettäjän koko omaisuus ja tuleva elämä alistetaan petetylle " <-- AV-mamman märkä uni :D :D .
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:43"]
Kuinka usein annoit miehellesi seksiä? Jos vastaus on, että vain silloin kun sinua huvitti, eli todennäköisimmin kerran kahdessa viikossa, niin sitten miehelläsi oli oikeus vaihtaa nuorempaan ja seksuaalisesti aktiivisempaan espanjattareen. Espanjatar ei ole mikään feminismin pilaama Suomi-tantta. Miehesi on nyt onnellinen.
[/quote]
Miten se seksin antaminen käytännössä onnistuu, kun mies on poissa? Ja onko espanjalaisilla todistetusti kovemmat seksihalut?
Heh, vaadi ap kaikki elarit heti kertamaksuna, ja anna äijän mennä. Takaisin tulee maitojunalla.
[/quote]
[/quote]
Ja luuserilassukoita tukemassa miestä. On se hassua, että lassukat jaksavat vinkua, ettei parisuhdetta löydy, mutta eivät sitten osaa arvostaa sitä ollenkaan. Kaiken lukeman perusteella näyttää siltä, että ap:n mies on ollut elättinä viimeisen vuoden. Joten eiköhän ap:lla ole oikeus ottaa kaikki irti, mitä on otettavissa.
[/quote]
Eiköhän vielä suomessa kuitenkin se "oikeus" perustune ihan suomen lakiin jota tulkitaan eri oikeusasteissa, ei AV-palstalla. Ja jos on viisas mies, on varmaankin varautunut asioihin edeltäkäsin, ettei ihan lähde tuhkat pesästä.
Miten nii et saa taaskaan nukuttua ja ostit melatoniiniakin eikä tepsinyt. Eikös tämä kriisi ihan tänään lyönyt päälle vai muistanko väärin?
Ja mistä tiedät kenen kanssa miehesi on.