Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löysi uuden, espanjalainen opsikelijatyttö voitti perheen.

Vierailija
16.07.2013 |

Mies (aikuinen 40v) lähti syksyllä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, YOssa piti parantaa ihan jopa tohtoriksi asti.

Minä ja lapset (kaksi koulikäistä) kannustimme häntä kaikin tavoin.
Kävimme siivoamassa ja laittamassa kuntoon hänen opiskelijasolunsa.
Miehellä ei ollut varaa vuokrata omaa asuntoa, koska opiskelun aikana perheemme tulot vähenivät huomattavasti.

Syksyllä mies tuli kotiin joka viikonloppu, oli kotona usein 3-4 päivää viikosta. Yhtäkkiä joulua ennen se väheni, syy oli kuulemma että tenttejä, tenttejä.
Pakkohan se oli uskoa. Tai siis uskoin.

Kevät meni tenttien parissa. Kannustin ja maksoin osan ja autoin.
Skypetykset hiipuivat - joko huonon yhteyden takia tai siksi, ettei "kirjastossa saa skypettää".

Miehen lisäkoulutuksen kesto oli alunperin 2-4 vuotta, riippuen siitä, miten paljon ja ahkerasti opiskelee.
Luulin miehen opiskelleen todella hienosti ja kannustin ja kiitin ja ihailin häntä siitä - ei kuka tahansa 40-kymppinen yhtäkkiä selviäkään koulunpenkillä.
Mutta mun miespä selvisi!

Luotin siihen, että kahden vuoden opiskelun jälkeen saamme isän/miehen kotiin. Ajattelin, että jos mies opiskelee ja tentii 24/7 - tietenkin hän valmistuu nopeasti.
Ihailin miestäni jopa siitä, että hän rääkkää itseään tiivillä opiskelemisella, jotta suoriutuisi mahdollisimman nopeasti!

Mies on "opiskellut" koko kesän.

Päätimme lasten kanssa yllättää isin ja varasimme opiskelupaikkakunnalta hotellin, ihan sviittiin tuhlasin, ja sitten lähdimme hakemaan isiä rentoutumaan.
Mutta.
Isihän oli jo rentoutunut.

YO:ssa on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita ja mieheni puhuu (suomen lisäksi) sujuvaa eestiä ja espanjaa - hän olikin rakastunut espanjalaiseen opiskelijaan (Patricia, 17v minua nuorempi) - ja nyt kun jäi kiinni, sanoi, että aikoo jättää perheensä.

Patricia kuulemma palaa Espanjaan ensi keväänä, ja mieheni kuulemma menee perässä.

Nyt on ongelma se, että Patrician perhe on katolinen. Eivät missään nimessä hyväsky naimisissa olevaa miestä (eronneen tohtorikoulutuksen saaneen miehen kuulemma hyväksyvät) - ja nyt mieheni siis laittaa eropaperit, jota ero ehtii astua voimaan ennen ensi kevättä.

Ja minä jäin kuin nalli kalliolle. Mies ei edes puhunut lapsista. Ei minusta. Ei talosta. Ei mistään.

Ja tässä sitä nyt ihmetellään elämän menoa kuin koomassa.
Aivan turta.
Ei mitään tajua.

Ei mitään.
En ole kehdannut puhua asiasta kenellekään, en edes ystäville - saati vanhemmilleni.
Ei hajuakaan mitä sanon lapsille.

Ja olen muuttanut kielet ja maat ja nimet tässä, en minä ihan naiivi ole.
Mutta tarina itsessään on ihan totta.

Ja nyt tässä pitäisi kasata jonkinlaista elämää.

Mies ilmoitti myös, ettei vastaa enää puheluihini; saan kommunikoida hänen kanssaan vain tekstareilla tai meileillä.
Että näin.

Aika raskaalta tuntuu.

Kommentit (253)

Vierailija
121/253 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi muuten IHMEESSÄ sitten haluat nnostaa tällasen vanhan ketjun esille???

Vierailija
122/253 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 04:56"]No miksi muuten IHMEESSÄ sitten haluat nnostaa tällasen vanhan ketjun esille???

[/quote]

Voi herran jumala, miks ihmeessä sä kommetoit!

Miksi ihmiset kommentoi juttuja täällä, voisiko syy olla yksinkertaisesti sellainen.

Ja vanha tai ei.

Yksikertaisesti ja yksinkertaiselle jouluja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/253 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ottanut yhteyttä tuon naisen vanhempiin ja kertonut mikä sika mies on. Muissa maissa ei odoteta vaimolta hiljaista alistumista kuten psykopaatti-lassukka-Suomessa.

Vierailija
124/253 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:lle kuuluu?

Vierailija
125/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:15"]

Paljon on täälläkin lorttoja jotka heti ovat neuvomassa kuinka pitäis yrittää viedä tuhkatkin pesästä. Vaadi sitä vaadi tätä, vaatia aina saa.. ehkäpä tältä espanjattareen vaihtaneelta on jo vaadittu niin paljon vuosien varrella että mitta on tullut täyteen ja rouvalle tullut pää vetävän käteen.  Kuten tulee joka vuosi monelle ahneelle.

[/quote]

Kauheasti ei ole perheenisältä vaadittu kun on lähtenyt opiskelemaan toiselle paikkakunnalle eikä ole edes skypetellä viitsinyt.

Tiedän toisen pariskunnan jossa opiskelemaan lähtö oli lopulta miehen tapa ilmoittaa haluavansa erota. Sääli vain että ei saanut sanotuksi suoraan ennen kuin uskollinen vaimo muutti lapset muassaan opiskelupaikkakunnalle.

Perheenisän on pakko kantaa tietty määrä vastuuta. Jos ei siihen kykene, siirtyy viikonloppuiskäksi tavalla tai toisella. Puolensa ja puolensa, mutta sen ainakin tiedän että minä mieluummin olen sen vanhemman tuki ja turva vanhuudessa joka tuki minua lapsuudessani, kuin autan sitä joka silloin tällöin oli paikalla.

Vierailija
126/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on akateeminen, on työn oheessa tähdännyt tohtorintutkintoon jo kolmisen vuotta ennen tätä. Siksi - koska aika paljon art yms. oli jo kasassa - ajatteli/toivoi, että tutkinto olisi saavutettu parissa vuodessa.

En voi puhua kenellekään koska tuntuu, etten pysty edes hengittämään.
Sain lapset sänkyyn, eivät nuku vielä.

Täällä sitä vaan istutaan ison talon olohuoneessa.

Vierailija
127/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu läheisillesi, myös miehen vanhemmat, heti kun voit. Jos et voi tänään, huomenna etkä ylihuomenna, niin sitten sen jälkeen. Kunhan puhut heille!

Sinun häpeäsi tämä ei todellakaan ole.

Vierailija
128/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed. viesti oli minun.

Minä täällä olohuoneessa istun yksin.
Mies on Patrician kanssa.

-ap

Vierailija
129/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No espanjan tytöistä tulee läskejä suhteen myötä, eivät liiku kotoa mihinkään ja vaativat kaiken. Ei sitä solkotusta jaksa oikeasti kuunnella kukaan. Mieheltä loppu iisit päivät, tytön perhe tulee vaatimaan kaikenlaista, yksityisyyttä ei todellakaan ole. Se tulisuuskin on loppu melko nopeaan.

Vierailija
130/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta AP sun pitäisi hakea avioeroa heti. Sitten omaisuus jaettava tavalla tai toisella. Asioihin on saatava vauhtia. Tukeeko AP laskut hoidettua?  Itse hakisin välittömästi avioeroa.

Vierailija
131/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä mies nyt vaan on nk. "tohtorisainesta"; ollut jo pitkään.
Ei vaan ole mun tohtori enää.

Ja seksi: tosiaan. Meillä hyvä seksielämä. Mutta miten olisin voinut edes tyydyttää miehen seksinnälkää, kun mies asuu opiskelupaikkakunnalla ja minä muualla?
Onko se sitten minun vikani kun en joka päivä ajanut yli 200km/siivu naimaan - ja siksi mies sortui nuorempaan?

Täällä tämä tuki ei aina ole kovin korkeatasoista.

Vierailija
132/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:56"]

No espanjan tytöistä tulee läskejä suhteen myötä, eivät liiku kotoa mihinkään ja vaativat kaiken. Ei sitä solkotusta jaksa oikeasti kuunnella kukaan. Mieheltä loppu iisit päivät, tytön perhe tulee vaatimaan kaikenlaista, yksityisyyttä ei todellakaan ole. Se tulisuuskin on loppu melko nopeaan.

[/quote]

No joo, mut tuo tyttö taitaa nyt oikeasti olla jostain muusta maasta kuin Espanjasta.

Vierailija
133/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan avioeropaperit heti huomenna.
Olen jo printannut ja täyttänyt, tarvitaan vaan, että käräjäoikeus avaa ovensa.

En varmaan saa taaskaan nukuttua.
Ostin luontaistuotekaupasta melatoniinia - ei mitään apua nukkumiseen.

-ap

Vierailija
134/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on latinalaisesta maasta, jossa puhutaan espanjaa.

-ap

Vierailija
135/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemii <3

Vierailija
136/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.
Kiitos tsemeistä.
Katsotaan.
Kunpa lapset nukahtaisivat, voisin itkeä rauhassa.

-ap

Vierailija
137/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:31"]

Tohtorin tutkinto ei ole mikään ammattikoulu, jossa opiskelijan tulee olla paikalla joka päivä. Tohtorin tutkinto vie vuosia, koska se vaatii tutkimustyötä, tieteellisten artikkelien kirjoittamista, hyväksymistä ja julkaisua alan lehdissä, sekä näiden lisäksi tietyn määrän suoritettuja opintopisteitä. Opintojaan suorittavan aikuisen henkilön ei tarvitse asua soluasunnossa paikkakunnalla ja opiskella 9-17 aikataululla. Päinvastoin. Useimmat suorittavat tutkintoa muun elämän ja aikataulun ja työn ohessa.

Joten joku tässä tarinassa tökkää. Joko äijä on valehdellut kuviot naiselle alusta alkaen tai sitten tää on provo. jos ei ole provo, niin sitten toivotan voimia.

[/quote]

Oma mieheni väitteli kahdessa vuodessa tohtoriksi maisteriksi valmistumisen jälkeen, ja oli nimenomaan palkallisena tohtorikoulutettavana. Ja julkaisi monta julkaisua kansainvälisissä julkaisuissa, ja sai väitöskirjalleen hyvän arvosanan. Ei kaikilla mene vuosikausia, eikä se ole tarkoituskaan, tohtorinväitös on tutkijan pohjakoulutus, ei mikään elämäntyö. Toki jotkut tekevät vuosia väitöskirjaa työn ohessa, mutta heillä tuskin on mitään erityistä akateemista tulevaisuutta, väitöskirjaa tehdään silloin lähinnä harrastuneisuudesta.

Vierailija
138/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:56"]

[/quote]

No joo, mut tuo tyttö taitaa nyt oikeasti olla jostain muusta maasta kuin Espanjasta.

[/quote]

Mikä tahansa latino tai välimeren hedelmä, samat sävelet:) 

Vierailija
139/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tietääkö Patricia, että miehellä on perhe?

Vierailija
140/253 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkämaalainen tuo ''Patricia'' oikeasti on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi