Mies löysi uuden, espanjalainen opsikelijatyttö voitti perheen.
Mies (aikuinen 40v) lähti syksyllä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, YOssa piti parantaa ihan jopa tohtoriksi asti.
Minä ja lapset (kaksi koulikäistä) kannustimme häntä kaikin tavoin.
Kävimme siivoamassa ja laittamassa kuntoon hänen opiskelijasolunsa.
Miehellä ei ollut varaa vuokrata omaa asuntoa, koska opiskelun aikana perheemme tulot vähenivät huomattavasti.
Syksyllä mies tuli kotiin joka viikonloppu, oli kotona usein 3-4 päivää viikosta. Yhtäkkiä joulua ennen se väheni, syy oli kuulemma että tenttejä, tenttejä.
Pakkohan se oli uskoa. Tai siis uskoin.
Kevät meni tenttien parissa. Kannustin ja maksoin osan ja autoin.
Skypetykset hiipuivat - joko huonon yhteyden takia tai siksi, ettei "kirjastossa saa skypettää".
Miehen lisäkoulutuksen kesto oli alunperin 2-4 vuotta, riippuen siitä, miten paljon ja ahkerasti opiskelee.
Luulin miehen opiskelleen todella hienosti ja kannustin ja kiitin ja ihailin häntä siitä - ei kuka tahansa 40-kymppinen yhtäkkiä selviäkään koulunpenkillä.
Mutta mun miespä selvisi!
Luotin siihen, että kahden vuoden opiskelun jälkeen saamme isän/miehen kotiin. Ajattelin, että jos mies opiskelee ja tentii 24/7 - tietenkin hän valmistuu nopeasti.
Ihailin miestäni jopa siitä, että hän rääkkää itseään tiivillä opiskelemisella, jotta suoriutuisi mahdollisimman nopeasti!
Mies on "opiskellut" koko kesän.
Päätimme lasten kanssa yllättää isin ja varasimme opiskelupaikkakunnalta hotellin, ihan sviittiin tuhlasin, ja sitten lähdimme hakemaan isiä rentoutumaan.
Mutta.
Isihän oli jo rentoutunut.
YO:ssa on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita ja mieheni puhuu (suomen lisäksi) sujuvaa eestiä ja espanjaa - hän olikin rakastunut espanjalaiseen opiskelijaan (Patricia, 17v minua nuorempi) - ja nyt kun jäi kiinni, sanoi, että aikoo jättää perheensä.
Patricia kuulemma palaa Espanjaan ensi keväänä, ja mieheni kuulemma menee perässä.
Nyt on ongelma se, että Patrician perhe on katolinen. Eivät missään nimessä hyväsky naimisissa olevaa miestä (eronneen tohtorikoulutuksen saaneen miehen kuulemma hyväksyvät) - ja nyt mieheni siis laittaa eropaperit, jota ero ehtii astua voimaan ennen ensi kevättä.
Ja minä jäin kuin nalli kalliolle. Mies ei edes puhunut lapsista. Ei minusta. Ei talosta. Ei mistään.
Ja tässä sitä nyt ihmetellään elämän menoa kuin koomassa.
Aivan turta.
Ei mitään tajua.
Ei mitään.
En ole kehdannut puhua asiasta kenellekään, en edes ystäville - saati vanhemmilleni.
Ei hajuakaan mitä sanon lapsille.
Ja olen muuttanut kielet ja maat ja nimet tässä, en minä ihan naiivi ole.
Mutta tarina itsessään on ihan totta.
Ja nyt tässä pitäisi kasata jonkinlaista elämää.
Mies ilmoitti myös, ettei vastaa enää puheluihini; saan kommunikoida hänen kanssaan vain tekstareilla tai meileillä.
Että näin.
Aika raskaalta tuntuu.
Kommentit (253)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:21"]
17 vee... hmm... sillä on varmaan aika tiukka pillu!
[/quote]
Pakko myöntää olen hiukka kateellinen, saattaa olla hepulle kunnon kyydit tarjolla.
[/quote]
Ei nämä kakarat osaa edes lukea. Missä ap sanoo tämän naisen olevan 17-vuotias? Ei missään. Ap kyllä kertoo naisen olevan häntä 17 vuotta nuorempi. Muna edellä, äly perässä.
[/quote]
17 vee... nuorempi, kyllä sekin jo gutaa tekee... voi siis olla paljonkin tiukempi pillu, ei varmaan viel lapsiakaan ole maailmaan puskettu :)
[/quote] Toki, toki. Se aiempi pillu kun meni pilalle kun sieltä synnytettiin ne omat lapset. Ne lapset, joilla ei ole mitään väliä. Tosimies se tekee lapsia vain huvin vuoksi, ei siksi, että voisi oikeasti olla isä ja opetella, mitä on vastuunkanto. Hieno isä se sellainen, joka pillun vuoksi hylkää. Vau.
[/quote]
Lastenhoito kuuluu äidille, miehen vastuu päättyy laaadukkaan sperman tuottamiseen riittävän usein pimpin perukoille, loppu on naisen vastuulla jos siitä lapsen tekee. Totta se, että lasten alkuunlaitto on huvia. Isän rooli on maksumiehen rooli ja senhän voi hoitaa sosiaalitanttojen kanssa siinä missä perheessä isän roolissa kärvistellen.Kun lapset on tehty niin pillusta on turha yleensä puhuakaan samassa perheessä, sama silloin vaihtaa naista ja maisemaa. Ja johan täälläkin oltiin koko mies putsaamassa sukkia myöten mammojen kuoron avustuksella joten eiköhän vastuutkin kunnossa liene.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:08"]
Oliks se espanjalainen mimmi kuin hyvän näkönen?
[/quote]
Lue. Mimmi ei ole espanjalainen. Ap kertoi, että on muuttanut yksityiskohtia, muun muassa kansallisuuden suhteen. Ap on myös kertonut, ettei ole nähnyt tätä mimmiä.
[/quote]
Ehtiihän sitä tutustua kun vie lapset lomalle "epsanjaan" .. voi sitten AP:kin nauttia etelän iloista ja timoista samalla :D
[/quote]
Ja sitten kun keksittäisiin vielä yksikin syy, miksi ap veisi lapsiaan tapaamaan isäänsä, eikä isä hoitaisi omia tapaamisiaan. Tämän lisäksi pitäisi vielä keksiä, että miten sillä miehellä olisi varaa lennättää lapsiaan luokseen, kun nytkin elänyt vaimonsa elätettävänä.
[/quote]
Toki kunnon mamma huolehtii ettei lasten suhde isään katkea vanhempien pienistä ristiriidoista huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:03"]
[/quote]
Pakko myöntää olen hiukka kateellinen, saattaa olla hepulle kunnon kyydit tarjolla.
[/quote]
Ei nämä kakarat osaa edes lukea. Missä ap sanoo tämän naisen olevan 17-vuotias? Ei missään. Ap kyllä kertoo naisen olevan häntä 17 vuotta nuorempi. Muna edellä, äly perässä.
[/quote]
17 vee... nuorempi, kyllä sekin jo gutaa tekee... voi siis olla paljonkin tiukempi pillu, ei varmaan viel lapsiakaan ole maailmaan puskettu :)
[/quote] Toki, toki. Se aiempi pillu kun meni pilalle kun sieltä synnytettiin ne omat lapset. Ne lapset, joilla ei ole mitään väliä. Tosimies se tekee lapsia vain huvin vuoksi, ei siksi, että voisi oikeasti olla isä ja opetella, mitä on vastuunkanto. Hieno isä se sellainen, joka pillun vuoksi hylkää. Vau.
[/quote]
Lastenhoito kuuluu äidille, miehen vastuu päättyy laaadukkaan sperman tuottamiseen riittävän usein pimpin perukoille, loppu on naisen vastuulla jos siitä lapsen tekee. Totta se, että lasten alkuunlaitto on huvia. Isän rooli on maksumiehen rooli ja senhän voi hoitaa sosiaalitanttojen kanssa siinä missä perheessä isän roolissa kärvistellen.Kun lapset on tehty niin pillusta on turha yleensä puhuakaan samassa perheessä, sama silloin vaihtaa naista ja maisemaa. Ja johan täälläkin oltiin koko mies putsaamassa sukkia myöten mammojen kuoron avustuksella joten eiköhän vastuutkin kunnossa liene.
[/quote]
Pieni mutta. Mies oli pa. Opiskelukin onnistui vain vaimon avustamana. Mitään putsattavaa ei ole.
[/quote]
Muista printata tämä hienon ajattelusi tulos ja liimaa vaikka lapsesi syntymäpäiväkorttiin.
Huh mikä kunnon paskiainen. Olisipa oma (ex)vaimoni tukenut minua vastaavasti, edes joissain asioissa.
Olen aina sanonut että on parempi olla naimisissa miehen kanssa joka käy sillion tällöin hoitamassa tarpeensa mutta sitoutuu perheeseensä kunnolla.
Olen aina sanonut että on parempi olla naimisissa miehen kanssa joka käy sillion tällöin hoitamassa tarpeensa mutta sitoutuu perheeseensä kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:31"]
[/quote]
Juuri näin. Miehellä pitää olla oikeus olla onnellinen, ja tähän kuuluu se, että voi tarvittaessa käydä tyhjennyttämässä kassit toisaalla. Rahalla kun kuitenkin saa kohtuu laadukasta tavaraa ihan suomestakin. Ei kuitenkaan niin, että perheen toimeentulo vaarantuu tämän takia, tai että jotain tärkeitä hankintoja jää tekemättä.
Voitteko mennä trollailemaan jonnekin muualle. AP tuskin arvostaa epäasiallisia ja mauttomia vastauksianne.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pieni mutta. Mies oli pa. Opiskelukin onnistui vain vaimon avustamana. Mitään putsattavaa ei ole.
[/quote]
Voithan myös yrittää ymmärtää niin että viestissä oli hienoinen iva mausteena. Vaikkapa niin että vaikka putsattavaa ei ole niin siitä huolimatta kuorossa huudetaan kuinka mies olisi kostoksi putsattava pa.:ksi
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 17:11"]
Voitteko mennä trollailemaan jonnekin muualle. AP tuskin arvostaa epäasiallisia ja mauttomia vastauksianne.
[/quote]
Trollihan tuo aloituskin on ja vetää kuin magneetti trolleja puoleensa. Trololololooo...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:11"]
[/quote]
Muista printata tämä hienon ajattelusi tulos ja liimaa vaikka lapsesi syntymäpäiväkorttiin.
[/quote]
Aion kyllä kertoa elämän realiteetit ihan kasvotusten ennen täysi-ikäisyyttä, tosin koko tämän ketjun perinttaus samoin tutustuttaminen tähän palstaan olisi ihan hyvä idea. Tietäisi mitä on tulossa jos liian rakkaaksi alkaa pillu käymään.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:45"]
Yep, idiootti mikä idiootti. Ajattele positiivisesti, eipä ole enää sinun ongelma. Mies tulee katumaan päätöstään jossain vaiheessa ja siinä vaiheessa sinä, vahva nainen ja teidän lapset, olette päässyt jo eteenpäin elämässä. Tsemppiä, nyt laitat sumussa tuulemaan ja hoidat asiat kuntoon. Pahinta mitä voit nyt, on itkeä miehen perään. Hän teki päätöksensä, nyt on sinun vuoro!
[/quote]
Ja tämä "idiootti" porskuttaa eteenpäin elämästään nauttien uusi ja nuorempi nainen kainalossa, vanhan elämän murheet ja kitinät ovat pian kalpea muisto vain. Toiset vaan kateellisena ruikuttaa kun jotkut uskaltaa olla oman elämänsä herroja.
[/quote]
Lukematta tätä tämän pitemmälle: kyllä idiootti on tuo mies. Hän heitti hyvän elämänsä hukkaan. Lankesi johonkin hetken lohduttajaan. Hän tulee vieraantumaan lapsistaan ja vaikka perustaisi uuden perheen uuden naisen kanssa, tulee aina muistamaan olevansa toisella kierroksella. Olen itsekin eronnut, ei tämä mitään nautintoa ole, vaikka itse olin se, joka eron halusi (ilman mitään pettämissuhdesäätöjä). Ihan normaalia elämää. Ihan normaalia elämää.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:23"]
Jos teillä ei ole avioehtoa, niin saat puolet kaikesta.
[/quote
Tai sitten ap menettää omaisuuttaan Patrician uuden ukon hyväksi jos on varakkaampi ja ei ole avioehtoa...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:58"]
Mies (aikuinen 40v) lähti syksyllä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, YOssa piti parantaa ihan jopa tohtoriksi asti.
Minä ja lapset (kaksi koulikäistä) kannustimme häntä kaikin tavoin.
Kävimme siivoamassa ja laittamassa kuntoon hänen opiskelijasolunsa.
Miehellä ei ollut varaa vuokrata omaa asuntoa, koska opiskelun aikana perheemme tulot vähenivät huomattavasti.
Syksyllä mies tuli kotiin joka viikonloppu, oli kotona usein 3-4 päivää viikosta. Yhtäkkiä joulua ennen se väheni, syy oli kuulemma että tenttejä, tenttejä.
Pakkohan se oli uskoa. Tai siis uskoin.
Kevät meni tenttien parissa. Kannustin ja maksoin osan ja autoin.
Skypetykset hiipuivat - joko huonon yhteyden takia tai siksi, ettei "kirjastossa saa skypettää".
Miehen lisäkoulutuksen kesto oli alunperin 2-4 vuotta, riippuen siitä, miten paljon ja ahkerasti opiskelee.
Luulin miehen opiskelleen todella hienosti ja kannustin ja kiitin ja ihailin häntä siitä - ei kuka tahansa 40-kymppinen yhtäkkiä selviäkään koulunpenkillä.
Mutta mun miespä selvisi!
Luotin siihen, että kahden vuoden opiskelun jälkeen saamme isän/miehen kotiin. Ajattelin, että jos mies opiskelee ja tentii 24/7 - tietenkin hän valmistuu nopeasti.
Ihailin miestäni jopa siitä, että hän rääkkää itseään tiivillä opiskelemisella, jotta suoriutuisi mahdollisimman nopeasti!
Mies on "opiskellut" koko kesän.
Päätimme lasten kanssa yllättää isin ja varasimme opiskelupaikkakunnalta hotellin, ihan sviittiin tuhlasin, ja sitten lähdimme hakemaan isiä rentoutumaan.
Mutta.
Isihän oli jo rentoutunut.
YO:ssa on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita ja mieheni puhuu (suomen lisäksi) sujuvaa eestiä ja espanjaa - hän olikin rakastunut espanjalaiseen opiskelijaan (Patricia, 17v minua nuorempi) - ja nyt kun jäi kiinni, sanoi, että aikoo jättää perheensä.
Patricia kuulemma palaa Espanjaan ensi keväänä, ja mieheni kuulemma menee perässä.
Nyt on ongelma se, että Patrician perhe on katolinen. Eivät missään nimessä hyväsky naimisissa olevaa miestä (eronneen tohtorikoulutuksen saaneen miehen kuulemma hyväksyvät) - ja nyt mieheni siis laittaa eropaperit, jota ero ehtii astua voimaan ennen ensi kevättä.
Ja minä jäin kuin nalli kalliolle. Mies ei edes puhunut lapsista. Ei minusta. Ei talosta. Ei mistään.
Ja tässä sitä nyt ihmetellään elämän menoa kuin koomassa.
Aivan turta.
Ei mitään tajua.
Ei mitään.
En ole kehdannut puhua asiasta kenellekään, en edes ystäville - saati vanhemmilleni.
Ei hajuakaan mitä sanon lapsille.
Ja olen muuttanut kielet ja maat ja nimet tässä, en minä ihan naiivi ole.
Mutta tarina itsessään on ihan totta.
Ja nyt tässä pitäisi kasata jonkinlaista elämää.
Mies ilmoitti myös, ettei vastaa enää puheluihini; saan kommunikoida hänen kanssaan vain tekstareilla tai meileillä.
Että näin.
Aika raskaalta tuntuu.
[/quote]
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, kun olivat niin tyhjänpäiväsiä tuossa alussa. Joten joku on jo saattanut sanoa saman. Ei sun ukkosi mihinkään ole muuttamassa. Eihän sillä ole varaa edes maksaa itse jotain soluasuntoa, niin millä hitolla se muka muuttaisi toiseen maahan? Kai se luulee, että se ulkomaalainen tyttö elättää sen siellä :-). Eikä sieltä ulkomailta niitä töitäkään saada ihan niin helposti. Vaikka olisit siis miten tohtoria. Ei mun kaveritkaan, jotka on jo tollasia ja on kokemusta ja julkasuja jne ole ulkomaille ihan niin vaan päässeet. Ja niillä on vielä hyvä ala eikä sellanen tusinatohtoriala. Oletan myös, että muuttomaana on joku EU-maa. Jos ei, niin sitten homma vaikeutuu vielä entisestään. Ottaen huomioon EUn taloustilanteen, niin veikkaanpa ettei ulkomaalaisille ole niitä töitä niin vaan tarjolla missään päin. Etenkään katolisissa maissa. Ja lisäksi se on lähdössä vasta ensi keväänä. Sihen mennessä se tyttö kerkee vielä monet kerrat kyllästymään siihen.
Joten sun oikea ongelma ei ole tuo poislähtö vaan se, että se on tulossa kohta takasin. En ainakaan itse keksi mitään syytä miksi ottaisin tuollaisen takasin? Jotta voisin elättää sitä ja sen opiskeluja :-). Kun vitutus hieman laskee, niin järkkää asiat itsesi kannalta tylysti kuntoon. Eli varmistat, että sä viet kaiken. Suosittelisin kuitenkin iptämään kiirettä asian kanssa. Nyt kun se on korviaan myöten rakastunut, niin se on valmis allekirjottelemaan niitä papereita aika helpostikin, jotta pääsee entisistä 'rasitteista' eroon. Jos homma kylmenee Patrician kanssa, niin sillon voi alkaa tuleen järkeekin päähän.
[/quote]
Tämä kommentti on erittäin hyvä, kylmällä veitsenterävällä järjellä kirjoitettu. Iso peukku viisaista sanoista, t. m33
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei osaa, ei ! Tollasia lapsellisia kommentteja heittelee, kun aivoja ei ole annettu!Idiootteja!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 11:49"]
Sellasii miehet voi olla. ja vaikka olisi millanen vaimo ja vaikka millaset lapset, miehet ovat miehiä. Kun kauniin nartun saa ja jonka kanssa on hyvä sekstailla heips vaan kohta entinen muija.
[/quote]
Totta turiset, onneksi olen mies.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:08"]
Oliks se espanjalainen mimmi kuin hyvän näkönen?
[/quote]
Lue. Mimmi ei ole espanjalainen. Ap kertoi, että on muuttanut yksityiskohtia, muun muassa kansallisuuden suhteen. Ap on myös kertonut, ettei ole nähnyt tätä mimmiä.
[/quote]
Ehtiihän sitä tutustua kun vie lapset lomalle "epsanjaan" .. voi sitten AP:kin nauttia etelän iloista ja timoista samalla :D
[/quote]
Ja sitten kun keksittäisiin vielä yksikin syy, miksi ap veisi lapsiaan tapaamaan isäänsä, eikä isä hoitaisi omia tapaamisiaan. Tämän lisäksi pitäisi vielä keksiä, että miten sillä miehellä olisi varaa lennättää lapsiaan luokseen, kun nytkin elänyt vaimonsa elätettävänä.