Olemmeko ainoa suurperhe, johon ei tule lahjoja keneltäkään sukualaiselta jouluna?
huhhuh tätä lähestyvää joulua. Mistähän ottaisi taas rahat lasten lahjoihin. Teinien toiveet ei enää kovin halpojakaan ole.
Kommentit (31)
Jos olisi niin monta lasta kuin mihin rahkeet riittää, ei tarvitsisi pohtia moista.
2
lapsenlapselle lahjoja synttäreinä ja jouluisin. Lestaperheessä lapset kyllä usein jäävät ilman isovanhempien huomiota.
Meidän 15 vuotiaan kallein lahjatoive maksaa 20¿
muistatte mummoa ja kummia, kun oletatte/odotette että he kustantavat jorma-annelille ikimuistoisen joulun?
yksi lapsista on toivonut jo monta vuotta yhtä peliä, eikä sitä kyllä tule saamaan tänäkään vuonna. Eihän se yksi lahja miltään tunnu, ja hintaa tällä on kuitenkin 150e. ap
voiko olla nii tollo lukiolainen, et toivoo jotai superkallista mopoa ja tietää et vanhemmilla rahat vähis?
mulla oli tosi " köyhä" lapsuus, ei siis saatu juuri mitää lahjoja. mut mä ymmärsin sen. vanhemmat sano ettei oo laittaa mitää, nii ok. en alkanu uhittelee tai muuta.
viime aikoina on tietty tilanne helpottunu ja nuoremmat sisarukset saa nyt jo mitä tahtoo.. mut esim. pikkuveljen toive (joka lukiossa nyt) oli todella mitätön siihe nähen et vois toivoo isompaaki.. eli.. ahneuskaa ei oo hyvästä.. opetappa se sun kakaroille :)
liian monta vähä-älyistä ja moukkamaista mukulaa. Onnittelen!
jos lukiolainen haluaisi mp3-soittimen tai uuden kännykän, eiköhän niitä ole kohta eskarilaisilla. Ja mainittakoon, että emme ole lestadiolaisia, ja lapsemme ovat koko suvun ainoat lapset, ja isovanhempien ainoat lapsenlapset, vaikkei se tähän keskusteluun nyt kuulukaan. ap
haluaako pukata täähä maailmaan sen yhden mukulan vai viis.
ja eiköhä sen tiedä viimeistää sen yhen naperon jälkee et riittäkö rahat kasvattaa viel se neljä?
mitä teidän lapset sitten toivovat ja saavat lahjaksi? Sukat?
Miksi hankkia liian monta lasta ja jättää nekin sitten kasvattamatta?
sitä joko sopeutuu tai vääntää perseensä siwan kassalle tienestiin.
Niin se menee.
mistä päättelet, että olen jättänyt lapseni kasvattamatta? ap
mut miksi vanhemmat eivät voisi kertoa ton ikäisille muksuille ettei vaa oo rahaa nyt laittaa sitä soitinta..
ei tarvis sit äidilläkää täällä palstalla murehtia ja pilata joulua sen takia ku ei voi laittaa mitä muksut pyytää..
ja poistuu palstalta. Olisihan se pitänyt muistaa, että täältä ei ainakaan kannustavia kommentteja saa. Avaa sitten suunsa missä tahansa asiassa, niin aina saa nenilleen, ja lasten lukumääräkin on aina väärä, oli sitten mitenpäin hyvänsä.
Olen halvimmillaan nähnyt 39e hintaan, mikä ei ole kovin paha...? Tietenkin jos lapsi vaatii iPodia tmv. niin kalliiksi tulee.
meillä on viisi lasta, ja jos ostan ne jonkun mainitsemat soittimet neljällä kympillä, se tekee jo yhteensä 200 euroa. Siinä on vasta yksi lahja. Sen verran meidän lapset on materialisteja, että pettyvät, jos saavat vain yhden lahjan. Itse en saa koskaan jouluna mitään, mutta omassa ystäväpiirissäni jo aikuisetkin saattavat saada vaikka viisi lahjaa.
joo-o, pettyvät varmasti.. mutta.. minkä voit? et voi rahaksikaa muuttua.
ap