3-vuotias selitti mulle kauheella tohinalla:
" Höin hämpylää, koko hämpylän ihin kanhha, kokeile mun muhkelia, mulle kahvoi ihan helvähti jo muhkeleita, kokeile nyt kokeile! Helppo nakki!" ja röhönaurut päälle... :)
Kommentit (27)
Mutta kun omat lapset on osanneet ärrät ja ässät jo kaksivuotiaana, ja tuntemani 3-vuotiaatkin osaa jo kaikki kirjaimet ja selkeästi puhuu (tosin otanta on aika pieni, en tunne kuin noin kymmenen 3-vuotiasta) niin mistä minä voisin tietää että jotkut vielä shöshöttää kuten meidän lapset puolitoistavuotiaina =/
Veljeni lapsi puhui täydellisesti 3 vuotiaana, mutta käy silti EMU-luokkaa tällä hetkellä.
Mä ap tajusin sun kirjoituksen pointin enkä edes ajatellut sitä sillä, että lapsi puhuisi huonosti. Mun mielestä oli myös hauska:)
Mitähän täällä taas nämä täydelliset äidit tekee? menisi leikkimään nyt täydellisten lapsiensa kanssa!
Vaikka tuo s puuttuukin :).
Meillä myös poika täyttää kohta 3 vuotta ja puuttuu myös se s-kirjain (ja r). Mutta hyvin puhuu muuten ja juttua piisaa. Ja olen eri mieltä siinä että puheesta ei saisi selvää, ainakaan kukaan ei ole valittanut näin joka pojan kanssa puhunut, tai siis ovat hyvin ymmärtäneet ja jutelleet pojan kanssa. Eikä ole tarvittu äidin tulkkausta.
Toki voi olla ettei kaikkien puheesta saa selvää, mutta sekään ei mene ihan mustavalkoisesti ettei kenenkään puheesta saa selvää joilta puuttuu se s-kirjain.
Enkä ole todellakaan huolissani tuon kirjaimen puuttumisesta ja pojan puheesta, eiköhän ne kaikki kirjaimet sinne suuhun ajallaan löydy :) Fiksuudesta ei siinä ole kyse!
Ihme kommentteja täällä kyllä piisaa...
Vierailija:
Mutta kun omat lapset on osanneet ärrät ja ässät jo kaksivuotiaana, ja tuntemani 3-vuotiaatkin osaa jo kaikki kirjaimet ja selkeästi puhuu (tosin otanta on aika pieni, en tunne kuin noin kymmenen 3-vuotiasta) niin mistä minä voisin tietää että jotkut vielä shöshöttää kuten meidän lapset puolitoistavuotiaina =/
Miten voit olla noin ääliö????? Kyllä ei voi kun ihmetellä näitä tyyppejä täällä taas.. tsiisös
puhumaan, niin toisella on lukihäiriö ja toisella asperger, ja käyvät erityiskoulua. Av-mammat eivät taida tajuta, että vaikka oppii aikaisin puhumaan, ei ole Einstein.
Vierailija: