Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias selitti mulle kauheella tohinalla:

Vierailija
04.11.2007 |

" Höin hämpylää, koko hämpylän ihin kanhha, kokeile mun muhkelia, mulle kahvoi ihan helvähti jo muhkeleita, kokeile nyt kokeile! Helppo nakki!" ja röhönaurut päälle... :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoi olla järjettömät muskelit! ;)

Vierailija
2/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten puhuu mielestäni oikeinkin sujuvasti. Mikä tuossa kielessä nyt niin huonoa oli?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meitin samaa kun kakkonen :(

Vierailija
4/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäiseksi kirjoitat ihan hyvin. ;)

(Sisällön tasosta vain päättelin.)

Vierailija:

Meidän 2,5v puhuu paljon paremmin j..

Vierailija
5/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan ole tottunut noin isojen lasten ässättömyyteen. Minun tuttavapiireissä ässä tulee kaikille jo 2-vuoden iässä -2-

Vierailija
6/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran täälllä ääneen. ;DDD

Vierailija:

en vaan ole tottunut noin isojen lasten ässättömyyteen. Minun tuttavapiireissä ässä tulee kaikille jo 2-vuoden iässä -2-

Vierailija
7/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti lapsesi sanoi =)

Vierailija
8/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolalääkäri kehui ihan hirveästi pojan kehitystä ja nimenomaan PUHEENkehitystä. Tiedän, että aina kannustetaan ja kehutaan, mutta tämä kyseinen lääkäri jututti minua pitkään ja korosti moneen otteeseen, miten juuri pojaksi hän on tosi hyvin kehittynyt, puhelee fiksuja, keskittyy jne.

Mutta tämä on sivuseikka. Mua vaan nauratti tuo pojan juttu noista muskeleista. Söi isänsä kanssa höttöisen vehnäsämpylän ja tuli polleena esittelemään lihaksia. :D (isänsä on selittänyt, että kun syö hyvin, kasvaa isoksi ja vahvaksi ja lihaksia nk isällä)

ap

Vierailija
9/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sunnuntaivitutus näihin joihinkin vastaajiin on iskenyt...? Tuli oikein ap:n puolesta paha mieli. (Mitähän ne sanoisivat, jos kertoisin, miten meidän 3-vuotias puhuu!)

Vierailija
10/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meittijä oli siis tietysti kolmonen..

Vierailija
11/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meittijä oli siis tietysti kolmonen..

Vierailija
12/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset onneksi sitten ilmeisesti viisaampia

Vierailija
13/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas näitä äitejä joiden lapset on niin hyviä ja osaavat varmaan kirjakieltäkin.

Meillä ei 15-vuotiaskaan ole oppinut sanomaan R-kirjainta kunnolla, mutta haittaako tuo koko ranskankielinen kanssa on R-vikaista Suomalaisten mielestä

Vierailija
14/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin törttöihin saa täällä varautua...

Onhan se nyt jo hengenvaarallista jos lapsi ei osaa 1,5v sanoa r ja s saatikka muodosta kieliopillisesti hienoa lausetta. 3v on jo osattava kirjoittaa ainakin oma nimensä äiti, isä ja ehkä muutama muu sana. Siis av-palstan sääntöjen mukaan =o)

Vierailija
15/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkään kanssa se, osaako lausua kirjaimet vai ei.

Vierailija
16/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulonen toukka ap =)

Vierailija
17/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

R:n puuttuminen on tuossa vaiheessa niin yleistä, että se ei kuulosta oikein miltään. Mutta s:n puuttuminen saa puheen kuulostamaan niin sekavalta mongerukselta, että tosi vaikea on havaita, että puhuuko lapsi nokkelasti ja suloisesti. Vähän pössöltä se vaan kuulostaa.

Joo ja tiedän, että ei sille mitään voi. Oppii kun oppii.

Vierailija
18/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lastako saa haukkua, mutta esim. maininta vauva-lehden kansikuvalapsesta on absurdia?

Vierailija
19/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvästikin vähän yksinkertainen kun en ymmärrä mikä aloitusviestin vitsi oli.

Varsinkaan en ymmärrä, miksi siitä ruvetaan vittuilemaan. Eivätkö kaikki pikkulapset nyt välillä hölise niitänäitä? Shakespeareako täällä pitäisi lausua?

Vierailija
20/27 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita 30-40-vuotiaita joilla on jonkinlainen puhevika. Pilkkaatteko te niitäkin?

Onpas empaattista jengiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi