ARVAA MITÄ? Sä pärjäät paremmin ILMAN kaiken sen turhan krääsän ostamista, jota sä jatkuvasti hankit ostoaddiktiossasi
Sä käytät elämääsi rahan hankintaan, jonka rahan sä sitten käytät turhan roinan hankintaan, josta "onni" häipyy nopeasti kun sä saat sen nurkkiisi ja taas pitää saada jotain uutta turhaa heräteostosta, jotta "onni" säilyisi hetken jne. jne, jne
Vähemmän on enemmän.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä? Se, mitä mä rahoillani teen, ei kuulu sulle pätkääkään.
Juuri sinä vaikutat kovin yksinkertaiselta avun tarpeessa olevalta ostoaddiktilta , kun heti hermostut. Meee taas kauppaan ostoksille, niin olos helpottuu. :-D
Tämä 100%! Me hukutetaan tämä planeetta turhaan roinaan ja roskaan. Anoppi tilailee joka viiikko temusta ja puolet on silkkaa roskaa, kälyllä on pakkomielle tehdä "esteettistä" instagrammia, jossa kaikilla on mätsäävät pyjamat, joka kaudelle UUDET lakanat, koristetyynyt, kahvimukit. Ylikulutus trendaa tiktokissa ja Instagramissa. Tehtaat valmistaa liikaa kamaa ja ne päätyy käyttämättömänä kaatopaikalle. Jne.
Arvaa mitä!? Sä pärjäät paremmin kun et murehdi toisten asioista, mitkä eivät edes kuulu sinulle. Itse tienatut rahat jokainen voi käyttää miten parhaakseen näkee/haluaa.
Kyllä, maailma hukkuu tällä menolla roinaan, mutta - koska emme voi vaikuttaa kuin itseemme, annetaan toistemme olla.
Niinpä. Meillä tytärpuolen suku tilaa koko ajan roinaa temusta teinille. Siis jatkuvasti lippiksiä, lamppuja, koruja, koriste-esineitä, puhelimen kuoria yms. Nyt laittoivat suoran linkin, että voi sieltä katsoa mitä haluaa jouluksi. Itse en tietenkään sano asiasta mitään, mutta kyllä ärsyttää kun koti täytyy krääsästä.
Ja huolestuttaa noiden sähkölaitteiden turvallisuus.
Kerrotko vielä esimerkkejä tästä krääsästä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä 100%! Me hukutetaan tämä planeetta turhaan roinaan ja roskaan. Anoppi tilailee joka viiikko temusta ja puolet on silkkaa roskaa, kälyllä on pakkomielle tehdä "esteettistä" instagrammia, jossa kaikilla on mätsäävät pyjamat, joka kaudelle UUDET lakanat, koristetyynyt, kahvimukit. Ylikulutus trendaa tiktokissa ja Instagramissa. Tehtaat valmistaa liikaa kamaa ja ne päätyy käyttämättömänä kaatopaikalle. Jne.
Parempi niin kuin sinun tavallasi pilveä poltellen ja muitten elämään tunkeillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi niin kuin sinun tavallasi pilveä poltellen ja muitten elämään tunkeillen.
Miksi toisen ihmisen huoli ylikulutuksesta saa sinulla aikaan tuollaisen vastareaktion? Kuvittelet, että tuollainen ostelu on normaalia ja pitää olla ihan huumeiden käyttäjä, jotta oma kulutus ja hiilijalanjälki pysyy pienenä? Sinulla on selvästikin addiktio, kun et pysty ajattelemaan järjellä.
En pärjää kun pakko saada someen kuvia viimeisimmistä trendeistä niin onhan se pakko hankkia kaikkien trendien mukaiset tavarat
Ai krääsän ostamisen jättämällä ei tarvitse käyttää elämää rahan hankintaan, asuminen, ruoka ja pakolliset kulut vain häviää pim? Suurinosa ihmisten tuloista valuu kalliiseen asumiseen ja ruokaan, sitten siellä betonimurjussa ei saisi olla edes mitään tavaraa kun AP sen kieltää.
Arvaa mitä! Pitäis sataa ku ei se vilja muuten itä!
Meidän lapset aloittaa myös suurimman osan asioistaan sanomalla "arvaa mitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinä vaikutat kovin yksinkertaiselta avun tarpeessa olevalta ostoaddiktilta , kun heti hermostut. Meee taas kauppaan ostoksille, niin olos helpottuu. :-D
Tsissus että olet tyhmä!
Kyl se on mukavaa kun on rahaa niin ei tarvitse kurjistella ja todistella että se on se ainoa oikea tapa elää :D
Koskeeko tämäkin ketju taas kerran vain Temua ja krääsän osto kivijalkakaupoista on ok? Mene tuonne joulukauppaan saarnaamaan jonnekin ostoskeskukseen, siellä ne krääsän ostelijat parhaillaan on.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä!? Sä pärjäät paremmin kun et murehdi toisten asioista, mitkä eivät edes kuulu sinulle. Itse tienatut rahat jokainen voi käyttää miten parhaakseen näkee/haluaa.
Itse asiassa se on muidenkin asia, koska ylikuluttajien aiheuttamat tuotannon ja logistiikan päästöt ja muut haitat osuvat meihin kaikkiin.
Arvaa mitä? En osta mitään turhaa.
Taas kerran syyllistetään kuluttajaa, mutta mietippä AP paljonko kauppaketjut on tänne vuosikymmenten ajan rahdanneet sitä krääsää, joka on hetken myynnissä ja lentää sitten roskiin kun sesonki vaihtuu. Kuluttajan osuus krääsän hankinnasta on aivan minimaalinen, kun samaan aikaan sitä kulkee rekkalasteittain pitkin Suomea. Pelkästään jo Tokmannilla on Suomessa yli 200 myymälää ja siihen päälle kun lisää kaikki muutkin myymälät, niin voi miettiä mikä krääsäralli Suomen maanteillä pyörii.