Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta vai huhua, että vanhempainvapaalla oleva opettaja

Vierailija
04.11.2007 |

ns. palaa töihin aina kesäkuusta elokuun puoliväliin? kuulin tällaisen ja kuulostaa kyllä karsean tökeröltä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän opettaja itse päätä miltä ajalta hän on oikeutettu virkavapaaseen, vaan kunta tai valtio kai se sopimukset laatii. Ja onhan itselläsikin oikeus pitää kesälomasi vaikka vanhempainvapaan jatkoksi, miksei opettajalla olisi?

Vierailija
2/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka viranhaltija ei tulisikaan kesän ajaksi " töihin" , sijainen on joka tapauksessa palkattu vain toukokuun loppuun ja uusi sopimus tehdään elokuun puolestavälistä.

Mun mielestä on ihan oikein että kun kunnat joka tapauksessa kohtelevat sijaisia ja muitakin palkollisiaan niin törkeästi, että tuollaisissa kohdissa, missä työntekijä pystyy saamaan itselleen hyötyä, se otetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulaiseni on opettaja ja hän vielä kehtasi valittaa, että ei saa kesäksi töihin palatessaan ylityökorvauksia, joita sai ennen vanhempainvapaalle jäämistään. Omakohtainen kokemukseni on, että opettajat ovat todella röyhkeitä ja itsekkäitä ihmisiä.

Samainen tyyppi rikkoo joka kerta heillä käydessäni mielestäni normaaliin etiikkaan kuuluvia vaitiolovelvollisuuksia repostellessaan oppilaidensa asioita, ihan nimellä maniniten.

Vierailija
4/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät voi näin tehdä, jos lukuvuosi on kesken. Lisäksi valtaosa kunnista ei maksa sijaisille kesäloma-ajan palkkaa riippumatta siitä, onko vakituinen viranhaltija virassaan vaiko ei. Siis sijaisilta ei tässä palkkaa syödä ollenkaan. Minä aion olla töissä kesälomani ajan ( heinäkuu ), muun ajan olen vanhempainvapaalla.

Vierailija
5/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ainakin tämä kasin sukulainen teki niin.

Vierailija
6/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvapaan aikana kertyneet lomarahansa sijaiselleen? Vika ei ole opettajissa vaan systeemissä, jonka mukaan lomasta maksetaan vain toiselle, ei molemmille.

t. ei opettaja

Vierailija
7/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tässä jo todettiin, sijainen ei palkkaa saa kesältä kuitenkaan, vaikka opettaja omastaan luopuisi. Ja miksi opettajalla ei olisi oikeutta kesälomaan, kun onhan se muillakin työntekijöillä.

Vierailija
8/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis opettajaäiti kesäksi " töihin" ja jonkun muun ammatin omaava isä tuoksi 2,5 kk:ksi vanhempainlomalle.

Jos minä olisin opettaja niin meillä tehtäisiin ehdottomasti näin ja järjestettäisiin koko perheelle kerrankin kunnon kesäloma.

Valitettavasti en ole opettaja...

Vierailija
9/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäisi korjata.

Opettajat aina huutaa, että pitkä kesäloma on korvausta talvella tehdystä työstä ja heillä on ns. kokonaispalkka, mutta sitten jotenkin kummallisesti kun ollaan perhevapailla, niin tämä unohtuu.

Itsekästä, minä-minä-sakkia sanoisin.

Vierailija
10/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annatko lomarahat sijaiselle?

Vierailija
11/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei opettajilla saisi näin olla? miksi opettajat ovat itsekkäitä, os käyttävät kerääntyneet kesälomasna silloin, kun se on mahdollilsta? Vaikka sitten kesken vanhempainvapaata! Vanhempainvapaan päätteeksi se kun ei ole mahdollista.

Vierailija
12/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin eläkevakuutusyhtiössä töissä joskus vuosia sitten, niin silloin tämä tuli puheeksi. Siihen aikaan opettajilla oli tapana siirtyä 59 vuotiaana luokanopettajaksi, jotta pääsivät 60 vuotiaana eläkkeelle. Sittemmin se laki muutettiin ja näin ei voi enää tehdä. Kun sitten näitä eläkkeitä laskettiin, niin huomattiin juuri näitä vanhempainvapaa pätkiä lähes kaikilla opettajilla. Eli he olivat " töissä" aina kesä-elokuun, mutta muuten vanhempainvapaalla.

Vierailija
13/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuten tässä jo todettiin, sijainen ei palkkaa saa kesältä kuitenkaan, vaikka opettaja omastaan luopuisi. Ja miksi opettajalla ei olisi oikeutta kesälomaan, kun onhan se muillakin työntekijöillä.

En ollutkaan vanhempainvapaalla olevan opettajan sijainen. Olin sellaisen opettajan, joka oli myös kesän poissa. Sain kesä- ja heinäkuulta palkan vuonna 1990. Oli hienoa, kun palkka tuli, vaikka ei tarvinnut tehdä yhtään mitään sen eteen tuon kahden kuukauden aikana.

Vierailija
14/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sain kesä- ja heinäkuulta palkan vuonna 1990.

Ei enää moneen vuoteen sijaisten kanssa ole tehty sopimuksia muuta kuin lukuvuodeksi kerrallaan, vaikka olisi ollut kuinka selvää, että sijaisuus jatkuu taas syksyllä. Näin mukavasti kuntatyönantaja arvostaa opettajiakin...

Vierailija
15/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näin ei enää ikävä kyllä käy. Siaisia ei palkata kesälomien ajaksi, jollei sijaisuus ole esim. kahden vuoden määräaikainen sijaisuus. Tuolloin palkka maksetaan kesältäkin.

Vierailija
16/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 22

Vierailija
17/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin määräaikaisena ja vielä epäpätevänä 3. kesä tulossa ilman kesäajan palkkaa. Ensi syksynä valmistun ja toivon, että sen jälkeen saisin myös kesäajan palkan.

Vierailija
18/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei voi pitää lomiaan sopivasti äippäloman perään. Opettaja ei voi siirtää kesälomaansa, jos on sairaana koko kesän. Muut työntekijät voivat.

Menen kesäksi töihin edellämainituista syistä! Aiemmin olin höveli ja kituutin kesän äippälomalla.

Vierailija
19/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja olen, ja 3 vuotta ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla, mutta tästä syksystä lähtien olen taas ollut töissä. Minun sijaiseni kyllä sai palkan kesälomalta. Eli meillä sijaisen sopimus tehdään AINA elokuun alusta seuraavan vuoden heinäkuun loppuun. Toki viranhaltija voi mennä kesäksi töihin ja jatkaa taas hoitovapaata syksyllä tms.

Ekalta kesältä otin kesän palkan puoliksi. Eli tulin kuukaudeksi töihin, ja sijainen sai palkan toiselta kuukaudelta. Viime kesä meni sitten niin, että hoitovapaa loppui kesäkuussa, jolloin loppui kotihoidontukikin. En saanut koko kesältä MITÄÄN. En pennin hyrrää mistään. Työttömyyskorvausta ei luonnollisesti saa, kun kerran on työsuhde olemassa: sijainen vain sai palkan. Tämä tapahtui minulla vahingossa, ja voin VANNOA, etten enää IKINÄ tee vahingossakaan samanlaista ratkaisua. Päinvastoin, otan takaisin viime kesän kituutuksen seuraavien sijaisten kesäpalkasta...ainakin osittain;)

Vierailija
20/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia järjen jättiläisiä täällä on taas jauhamassa paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan