Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hoiva-alalla ihan yleistä että tehdään vain määräaikaisia työsopimuksia?

Vierailija
25.06.2022 |

Yksityiset hoivakoidit, avustuspalvelut, kotihoito yms

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tyypit saa vakipaikan. Peiliin katsomisen paikka, jos saa vain määräaikaisia sopimuksia.

Vierailija
2/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja sitten kun ei ole väkeä, saatetaan tilata hoitaja välitysfirmasta. Ja se vasta kalliiksi tuleekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoija kirjoitti:

Hyvät tyypit saa vakipaikan. Peiliin katsomisen paikka, jos saa vain määräaikaisia sopimuksia.

Laki kieltää perusteettomien määräaikaisten sopimusten käytön.

Vierailija
4/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla aloilla on paljon porukkaa esimerkiksi vuosia vanhempainvapaalla ja näillä on sitten sijaisia ja aika pitkiäkin aikoja.

Vierailija
5/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuoden aikana noin 30 määrä-aikaista sopimusta, tein osastonsihteerin töitä. Ihmettelin usein ääneen, miten tuo on mahdollista / laillista, ja siksipä en enää olekaan töissä. Näin toimittiin pk-seudulla ison työnantajan toimesta.

Vierailija
6/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituiset on paljon perhevapailla ja opiskelemassa, lisäksi vuosilomasijaisuus on ihan pätevä peruste määräaikaiselle sopimukselle.

Vierailija
7/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vuoden aikana noin 30 määrä-aikaista sopimusta, tein osastonsihteerin töitä. Ihmettelin usein ääneen, miten tuo on mahdollista / laillista, ja siksipä en enää olekaan töissä. Näin toimittiin pk-seudulla ison työnantajan toimesta.

Kuulostaa aika hurjalta määrältä. Jos pelkästään tuosta on tullut kenkää niin kannattaa ehkä harkita liittoon hakeutumista.

Vierailija
8/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes halua vakinaista paikkaa. Teen lyhyitä määrä- aikaisuuksia/ keikkoja. En halua sitoutua hulluihin työpaikkoihin. Töitä riittää niin paljon, kuin vain haluaa tehdä. Paskassakin paikassa kestää, kun tietää pääsevänsä nopeasti pois.

Vierailija
9/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes halua vakinaista paikkaa. Teen lyhyitä määrä- aikaisuuksia/ keikkoja. En halua sitoutua hulluihin työpaikkoihin. Töitä riittää niin paljon, kuin vain haluaa tehdä. Paskassakin paikassa kestää, kun tietää pääsevänsä nopeasti pois.

Määräaikainen nimenomaan on sitova. Sitä ei voi kumpikaan osapuoli pääsääntöisesti irtisanoa ennen määräajan loppua.

Vierailija
10/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen nimenomaan on sitova. Sitä ei voi kumpikaan osapuoli pääsääntöisesti irtisanoa ennen määräajan loppua.

Toki jos nämä on joitan alle kk sopimuksia niin ymmärrän

Vierailija
11/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoija kirjoitti:

Niinhän se on ja sen vuoksi aina välillä uutisoidaan miten joku työnantaja on määrätty oikeudessa korvauksiin, kun ovat ketjuttaneet laittomasti jopa vuosikausia.

Vierailija
12/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavan yleistä. Itselläni on takana 9,5 vuotta pätkätöitä (70 sopimusta). Vakituiset paikat menevät joka kerta muille, mm. pomon sukulaisille ja saman uskonlahkon jäsenille. Moni pitkään pätkää tehnyt on jo lopettanut ja nyt pomo ihmettelee, kun ei ole työntekijöitä. Minäkin lopetan syksyllä, vaikka pomo tuntuu pitävän itsestäänselvänä, että jatkan.

Vierailija
13/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoija kirjoitti:

Niinhän se on ja sen vuoksi aina välillä uutisoidaan miten joku työnantaja on määrätty oikeudessa korvauksiin, kun ovat ketjuttaneet laittomasti jopa vuosikausia.

Meilläkin on moni vakinaistettu liiton ansioista. Ei ole tarvinnut mennä edes oikeuteen asti.

Vierailija
14/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti määräaikaisten ketjutus on tapa ja säästetään.

Julkisuuteen voivotellaan että voi voi kun ei meillä hoitajia saada töihin. Samaan aikaan samassa paikassa työntekijät olleet viisi tai kymmenen vuotta erilaisissa sijaisuuksissa eivätkä saa vakituista työpaikkaa.

Vierailija
15/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä henkilöstöpula on meillä iso haaste

Työntekijä kuuntelee ja miettii kuinka paljon häntä arvostetaankaan kun vuosikaudet ollut pätkätöissä samalla työnantajalla vaikka haluaisi vakipaikan mutta ei ole tarjolla.

Vierailija
16/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa nähnyt. Työnantaja itkee sekä työntekijäpulaa, että pätevien työntekijöiden pulaa, mutta palkkaa pelkkiä määräaikaisia ja ketjuttaa vuosia. Ne, jotka ovat vakituisia, ovat täysin loppu jatkuvaan uusien perehdyttämiseen ja vajaamiehitykseen. Saikkua sekä burnista pukkaa. En tiedä, miten tällä sekoilusirkuksella oikein säästetään.

Vierailija
17/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vakkarityöntekijät tai vuosia määräaikaisina olleet perehdyttää joka kuukausi uusia opiskelijoita ja määräaikaisia työntekijöitä.

Vierailija
18/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut ikääsi (etkä ammattiasi). Kun nimittäin itse olin nuorempana samaa mieltä. Siinä kävi sitten niin, että samassa tehtävässä vierähti peräti 7.5 vuotta ja aina niitä 2-6kk sopimuksia. Koko ajan se pelko siellä, et jatkuuko vai ei. Niin epävarma tulevaisuus kun olla voi. Tämä kunnalla ja sit valtiolla.

Nyt kaduttaa enkä suosittele sellaista elämää kenellekään. Työstä sinänsä tykkäsin (vertaus hu!!usta ja puurosta :) )

- m56v ja takana loistava tulevaisuus

Vierailija
19/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut ikääsi (etkä ammattiasi). Kun nimittäin itse olin nuorempana samaa mieltä. Siinä kävi sitten niin, että samassa tehtävässä vierähti peräti 7.5 vuotta ja aina niitä 2-6kk sopimuksia. Koko ajan se pelko siellä, et jatkuuko vai ei. Niin epävarma tulevaisuus kun olla voi. Tämä kunnalla ja sit valtiolla.

Nyt kaduttaa enkä suosittele sellaista elämää kenellekään. Työstä sinänsä tykkäsin (vertaus hu!!usta ja puurosta :) )

- m56v ja takana loistava tulevaisuus

Kiitos yläpeukuista, näköjään on muitakin :)

Oikeasti kypsähdin välillä koko touhuun ja hain 3 kertaa yksityiselle puolelle: 1. firma meni lopulta nurin, 2.n ja 3.n tp-haastattelijat tekivät niin ihme kysymyksiä, et päätin kumminkin jatkaa samassa hommassa. Tais olla jotain 3. vuoden kohdalla.

- sama

Vierailija
20/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin määräaikaisten sopimusten vuoksi. Ja myös huonon työilmapiirin vuoksi. Tykkäsin kyllä muuten työstä ja olin hyvä siinä.

Mun onni oikeestaan, kun olen nyt unelmatyössä. Ja ei ole tarvinnut korona-aikaa olla hoiva-alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän